Ljk 2009

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mitä itse kuullut niin jos läpäiset utin fyysiset niin immollassa on vaan psykologiset!

No itsellä valmiusjoukot nyt vaan sen takia, että on kiinnostusta rauhanturvaajaksi. Tosiaan heidän koulutus ei juuri muista poikkea paitsi, että heillä on harjoitus ulkomailla. Itseä vaan kiinnostaa ja ihan sama mitä muut sanoo:D

Osaako joku kertoa että missä vaiheessa koulutusta (eli siis kuinka monta kuukautta/viikkoa palvelun aloittamisesta) alkaa a) lähitaistelukoulutus b) laskuvarjohyppykoulutus?

Joo jotain sen tapasta odotinkin, mutta nyt tärkeämpää ois tietää toi lähitaistelukoulutuksen aloitus.

Eli kenelläkään minkäänlaista tietoa?

Perus- ja erikoiskoulutuskausi (20 viikkoa)
- sotilaan peruskoulutus
- laskuvarjohyppykoulutus
- helikopterikoulutus
- vesistökoulutus
- ase- ja ampumakoulutus
- taistelukoulutus maastossa
- taistelukoulutus rakennetulla alueella

Aliupseerikurssi 1 (7 viikkoa)
- johtamis- ja kouluttamistaito
- tiedustelu- ja taistelukoulutus vaativissa olosuhteissa

Aliupseerikurssi 2 tai Reserviupseerikurssi (14 viikkoa)
- erikoistuminen (johtaminen, viestitoiminta, aseet, pioneeritoiminta tai lääkintä)
- tiedustelu- ja taistelukoulutus talviolosuhteissa

Joukkokoulutuskausi (11 viikkoa)
- harjaantuminen tehtäviin joukkokokoonpanossa

Voiskohan kuuluu ekan 20vk sisältöö...

Mahdollisesti. Etsin kuitenkin tarkempaa vastausta mitä toi antaa.

Ja jotenkin lähitaistelukoulutus kuulostaa enemmän AUK ajanvietteeltä. :david:

Voi vitun lumimyräkkä. Saatanan liukas ja ei ole yhtään urheilukenttää, missä juosta. Toivottavasti tää nyt tästä sulais tjt. Heh, hiihtäminen kävi mielessä, mutta eipä noilla mennä umpihangessa :D.

Meitsi paineli ruotsin armeijan ylijäämäsuksil ja isoil kumisaappailla. Plussan puolel ku oli ni kaikki lumi takertu pohjaan, siit ei tullu lasta eikä paskaa.

kovia nimiä tippuu koko ajan: isopahapete, vonarx(vai oliko nyt kuitenkin tulossa) ja nyt anti_laama...
Oma motivaatio pätkä: (ja en tod. oo mikään "sotahullu", mut kylmät väreet tulee silti) http://www.youtube.com/watch?v=j9LJtggZYes
Itellä lähtee paperit ljk:hon, erikoisrajajääkäriks, lentorukkiin ja ehkä myös valmiusjoukkoihin(koulutus kiinnostais, mut rauhanturvaajan hommat ei niin paljon). mutta nyt vaan reeniä! nimim. Tänään maksimikestävyysvedot laskettelurinteessä 15 sentin hangessa ja lumimyräkässä. nyt on hjyvä fiivis.

Mun pitäis päästä nyt taas kunnolla treenaamaan, mutta jatkuvasti tulee esteitä joihin en pysty vaikuttamaan. Taitaa Etelä-Suomessa mennä kurapaskakeliksi, joten suksien ostamisen ja hiihdon voi toistaiseksi unohtaa. Tulis viimeistään jouluna hyvät kelit.

Joo vähän tuntuu et toi uinti kusee ja pahasti ku ei tuu treenattuu sitä tarpeeks. Hiihdos luulis pärjäävän mut se voi olla pelkkä luulo ku ei oo tullu sit todistettuu vielä. Juoksu sitte ehkä "vahvin" ja lihaskunnoist täydet. Se viivajuoksu+vartalonhallinta on sit hirveetä sähläystä ja sekosin laskuissa et en tiiä oisko menny läpi. Kantsii muuten tesmaa noita kaikkia ihan niiku oikeissa testeissä nii näkee miten jaksaa ja mitä pitäis treenaa lisää. Esim uinti lihaskuntontojen jälkee voi olla aika killeri.

Itse olenkin tehnyt, että juoksen kovaa ennen uintia. Sen olen huomannut, että en pysty uimaan sitä 200m vaparia tehokkaasti, joten olen myös rintaa treenannut. Tällä viikolla sen cooperin juoksen viime viikon esteiden takia, joten treeni on myös kevyttä. Tänään oli kevyt lenkki ja keskiviikkona katsellaan cooperin laitaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom