Litteä näyttö tietokoneeseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LCD-näytöt häntivät huomattavasti nopeassa pelikäytössä, ja nopeimmat 19" LCD:t taitavat tällä hetkellä toimia n. 25 millisekunnin viiveellä. Tästähän cs-niilo vimmastuu, 25ms lisää pingiin aagh. :) Jos ei pelaa räiskintöjä niin varmaan LCD on kaikin puolin muuten jo perinteistä putkea parempi, ja räiskintöjenkin kanssa häntimiseen kuulemma tottuu. Katselukulma on nykyään todella hyvä nestekidenäytölle (eli riittävä), kontrastista ja väreistä nyt puhumattakaan. Samsung ja Hitachi ovat kokemuksen mukaan olleet hyviä merkkejä.

Kun ex.ammatin takia noita (vieläkin) tulee kaikkea probaganda mainoksia jokaiselta valmistajalta..niin alkaa nuo speksit olemaan litteissä näytöissä jo ihan kuvaputki tasoa, eikä hinnatkaan nyt Niin kauhean erilaiset ole..että jos olisin itsekkin hankkimassa monttua niin ehdottomasti litteän ottaisin..tuntuu silmissäkin paremmalta sellaista katsella. Joten suosittelen..tietty kannattaa lukea tarkkaan näytön tiedot ja koekatsoa se liikkeessä..

Joku kynäniska taisi sanoa, että kun viive on alle 20ms niin pelittää aivan hyvin peli,viihde tms. käytössä. LG myy 17" n. 500 Eur. ei paha.

meitsillä on ollu jonkin aikaa pöydällä Hitachin CML174SXW. Varsin loistava peli! Pelejä en ole vielä täysillä kokeillu, koska näytönohjain ei suuremmin enää rakasta uusia pelejä. Onneksi uusi on tulossa lähiaikoina.

Yhtään kuollutta pikseliäkään ei ole vielä ilmestynyt :thumbs:

Meitsi hankki vähän aikaa sitten Medionin 18,1" TFT:n, eikä todellakaan oo kaduttanut. Muistaakseni 17ms luki viiveeksi. Tosin mä en pelaa lainkaan, joten pitempi tuskin haittais.

Onko tämän tredin jälkeen TFT-näyttöjen kokemuksia tullut lisää palstalaisille?

Itellä olis edessä myöskin 17" TFT-näytön hankinta.

Mulla on työkoneessa 2kpl Hyundai 17" LCD-näyttöä, enkä vaihtaisi normaaliputkiin takasin. Kuva on terävä ja kirkas. Näyttöä ostaessa kannattaa katsoa jo liikkeessä, että onko kuolleita pikseleitä tai jos tilaa postinkautta niin sillä on 14vrk:n palatusoikeus.

Minuakin kiinnostaa tämä asia. Onkos kellään Viewsonicin 17'' litteästä näytöstä kokemuksia? On voittanut vissiin parinkin lehden testin, eikä silti ole kalleimmasta päästä. Arveluttaa vain se, että mulla on Viewsoniceista (kahdesta 21'' tavallisesta, ei litteästä) huonoja kokemuksia.

Ehkä valitsen kumminkin luotettavamman/tunnetumman merkin, kuten esim. Sonyn tai Samsungin.

iivili sanoi:
Minuakin kiinnostaa tämä asia. Onkos kellään Viewsonicin 17'' litteästä näytöstä kokemuksia? On voittanut vissiin parinkin lehden testin, eikä silti ole kalleimmasta päästä. Arveluttaa vain se, että mulla on Viewsoniceista (kahdesta 21'' tavallisesta, ei litteästä) huonoja kokemuksia.

Ehkä valitsen kumminkin luotettavamman/tunnetumman merkin, kuten esim. Sonyn tai Samsungin.

Töissä mulla on 19" Viewsonic ja siihen olen kyllä tyytyväinen.
Hyvä kirkkaus ja katselukulman suuruus.

...peli käytöstä en sitten tiedä.

tomppa82 sanoi:
...pelikäytöstä en sitten tiedä.
Jep, pelikäyttöä mulla tulee Civ3:n muodossa (nopeita räiskintäpelejä ei ikinä) noin kolme kertaa vuodessa, joten tulevan näyttöni ei tarvitse olla siihen sopiva. Jos enemmälti rupean pelaamaan, niin siihen on kaksi vaihtoehtoa: konsoli (jolla pelaisin niitä nopeampia pelejä) tai sitten PC:llä rauhallistahtisia strategiapelejä (esim. Galactic Civilizations on kiinnostava). Toistaiseksi en kerkeä pelailla.

Mitenkäs muut ns. halpismerkit? Onko enempää kokemuksia esim. Acerin tai LG:n näytöistä? :kakka: vai :thumbs:?

Meikä osti viime vuonna 17" lcd:n
http://www.viewsonic.com/products/lcd_vp171b.htm

Taisi olla MikroPC:n testivoittaja 2003. Hinta silloin n. 650Eur. Peli ja viihdekäytössä menee oikein hyvin. Kuolleita pixeleitä ei ole silmään tullut. Katselukulma on riittänyt hyvin.

Ainoana miinuksena taitaa tulla, että värisävyt eivät ole samanlaisia kun putkimonitorilla. Tämä ei itselle ole haitta kuitenkaan ollut.

Jos nyt pitää hankkia uusi näyttö, niin litteä ehdottomasti. 16 ms kelpaa ihan ok myös pelaamiseen. 17 tuumaiset TFT-näytö ovat jo kohtuuhintaisia.
Ainoa suuri miinus noissa on, jos sattuu eteen huono kappale kuolleiden pisteiden kanssa. Kannattaa lukea mm. muropakettia asian tiimoilta.

Wintikka sanoi:
Ainoa suuri miinus noissa on, jos sattuu eteen huono kappale kuolleiden pisteiden kanssa. Kannattaa lukea mm. muropakettia asian tiimoilta.

Esim.joillakin valmistajilla 7 eriväristä pikseliä ei ole vika!!, eli kannattaa koekäyttää näyttö ostohetkellä myymälässä tai sopia palautuksesta.

phy73 sanoi:
Esim.joillakin valmistajilla 7 eriväristä pikseliä ei ole vika!!, eli kannattaa koekäyttää näyttö ostohetkellä myymälässä tai sopia palautuksesta.
Hyvä pointti. Eli ilmeisesti pikselivikojen osalta käytännöt vaihtelevat valmistajien välillä paljonkin. Jollain valmistajalla oli muistaakseni takuu, ettei heidän näytöissään ole yhtä ainoaa kuollutta pikseliä. Siinä mielessä olisi hyvä tilata postimyynnistä, että pystyisi useammankin päivän testailemaan näyttöä ja silti palauttamaan, jos löytäisi vikoja.

iivili sanoi:

Mulla on tällanen Viewsonicin VP171s -littunäyttö. Aivan kipeen hyvä kuva ja e-rittäin tyylikäs. Katselukulmakin on ihan ookoo. Tässä on nämä reunat jotain puolentoista sentin luokkaa, joten ne soveltuvat hyvin rinnakkain laitettaviksi, ja muutenkin nyt kun olen nähnyt tavallisia monitoreita, niin ne näyttävät oikeasti aivan hirveiltä laatikoilta >6 sentin kehyksineen.

Onhan tässä tuo Pivot-toimintokin, mutta en ole vielä kertaakaan käyttänyt sitä, koska en juurikaan kirjoita pitkiä dokumentteja.

Ainoa huono puoli mitä olen tästä löytanyt on se, että jos laittaa monitorin päälle, kun kortista ei tule vielä kuvaa, niin monitorikaan ei näytä kuvaa ennen kuin on käyttänyt sen pois päältä. Näin siis ainakin DVI -liitännässä.

Jos haluat, niin voin pistää jonkun pienen foton tästä mun sivuille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom