Lisäravinteista?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ooon aika aloittelija ja näitä sivuja on tullut paljon luekeltua niin oon ajatellut ostaa joitain lisä ravinteita, mutta kun ei tiedä että mitä pitäisi ostaa ja koska sitä sitte päivässä syödään.? Yms. tietoa kaivataan.!?!?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kerroppas alkuun, miten muuten päivässä syöt, jatketaan sitten aiheesta.

Niitä kannattaa käyttää jos et saa tarpeeksi ravintoa "oikeasta" ruoasta ja jos aiot nostaa painoa nuo lisäravinteet on tosi käteviä. Mutta mitä kirjota tosiaan syömises tänne (niinku Tape sano).

Palautumisjuoma tulee ensimmäisenä mieleen ja se otetaan heti treenin jälkeen. Tällaisesta käy esimerkiksi Fasti Reco 2..

Juu tilasin tossa palautusjuomaa fastin reco2 ja siin lukee et: Sopii myös juniori-ikäisille urheilijoille joilla annostus on noin puolet aikuisten määrästä.

Siispä, voinko ottaa täys annostuksen? Ikä on 15v. paino 75 pituus 178

Halffi- sanoi:
Voit ottaa :)
Protskua 2g/painokilo pitäisi saada jos kulutusta tarpeeksi.
(eli salilla käyt bodaamassa)
Kulutus ja protskun tarve ei kävele ihan käsikädessä. Proteiinia olisi hyvä saada 2 gemmiä painokiloa kohti aina, hiilihydraatteja sitten vähentää, mikäli kulutusta on vähemmän. Itse salitreeni ei kamalasti kaloreita syö, aerobinen taas sitäkin enemmän.

Zone-sarja -42%
Paljonko noita hiilihydraatteja muuten olisi saatava. Lasketaanko hiilareidenkin tarve painon mukaan?
Itse niitä vetelen miten sattuu :|
Olisi mukava saada infoa asiaan. Laiskana kun en ole viitsinyt vaivautua vaikkapa googlesta tietoa etsimään :D

Halffi- sanoi:
Paljonko noita hiilihydraatteja muuten olisi saatava. Lasketaanko hiilareidenkin tarve painon mukaan?
Itse niitä vetelen miten sattuu :|
Olisi mukava saada infoa asiaan. Laiskana kun en ole viitsinyt vaivautua vaikkapa googlesta tietoa etsimään :D

Pakkikselta varmaan löytyy asiasta jotain infoa? Treenatessa ei mikään tule itsestään, ehkä tiedonhankinnassakin pitäisi vähän vaivaa nähdä?

Pakollinen: SEARCH! :evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Down bye one sanoi:
Eli ette nyt oikeen vastannut mun kysymykseen... Eli voinko ottaa aikuistejn annoksen tota fastin recoa kun Ikä on 15v. paino 75 pituus 178?

Vilkases pari viestiä ylöspäin..

Epäsuora quote: Halffi- "Voit ottaa" ;)

Mike mainitsi jossain ketjussa, että Pakkiksen kaupan tuotteita vois hakea myös jostain pääkaupunkiseudulta. Mitenkäs se nyt silloin toimii? Tilaanko kuitenki nettikaupan kautta vai ihan paikan päältä ostan käteisellä? Onko silloin myös miniostoksen rajana 30€?

Mike sanoi:
Ei se ravinto siinä Reco pussissa ole sen kummoisempaa kuin lihapullissakaan, eli ei normi ruoassakaan lue erikseen aikuisille ja lapsille määrää. Ota vain ohjeen mukaan, tosin liikaa hiilaria siinä IMO on anyways normiannoksella varsinkin.

No mut ko siin lukee et Sopii myös juniori-ikäisille urheilijoille joilla annostus on noin puolet aikuisten määrästä.
????

Down bye one sanoi:
No mut ko siin lukee et Sopii myös juniori-ikäisille urheilijoille joilla annostus on noin puolet aikuisten määrästä.
Onko lihapullien ja pottumuussin määrässä mitään väliä, onko syöjä aikuinen vai esim. 15-v? Ei. Samalla lailla ei ole Reco2:nkaan tms. protua ja/tai hiilaria sisältävän lisäravinteen kohdalla. Se on herraisä RUOKAA (tiivistetyssä muodossa tosin), ei mitään muuta. Koittakaa nyt älytä lukea niitä pussien ja purkkien kyljessä olevia ravintosisältöselostuksia ja opetelkaa, mitä ovat hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat, edes sen verran omatoimisuutta, jooko?!? :curs:

Parempi on ajatella sitä annostusta koon ja reeniaktiviteetin mukaan. Jos reenaa kovaa ja suht usein ja on esim. 15-v 180cm/80kg jääkiekkoilija, niin ottaisin Reco2:sta esim. niin, että protua tulisi annokseen noin 40g (ja hiilaria sitten sen verran, kuin siitä nyt tulee, oisko joku 60g?). Jos tuntuu, ettei saa kaloreita kiinteää ruokaa syömällä tarpeeksi (esim. ei riitä ruokahalu, ei ole aikaa tai reenit kuluttavat kertakaikkiaan niin paljon), niin ottaisin samanlaisen juoman joskus ruoan kyytipoikana, esim. pari kertaa päivässä, aamupalalla ja lounaalla. Kaikki riippuu siitä, kuka sitä jauhoa syö, hänen tarpeistaan ja tavoitteistaan, mutta aina pitää muistaa, ettei se ole ruokaa kummempaa kamaa, tiivimmässä ja kätevämmässä muodossa vain.

Mike sanoi:
Ei se ravinto siinä Reco pussissa ole sen kummoisempaa kuin lihapullissakaan, eli ei normi ruoassakaan lue erikseen aikuisille ja lapsille määrää. Ota vain ohjeen mukaan, tosin liikaa hiilaria siinä IMO on anyways normiannoksella varsinkin.

Samaa mieltä tosta hiilarin määrästä. jos nyt välttämättä haluaa tota Recoa syödä, niin kannattas ainakin jotain heraa siihen vähän lisätä. Sais sitä proteiinin määrää suhteessa hiilariin vähän parempaan malliin.

Mitäs lisäravinnetta minun kannattaisi alkaa käyttämään?
Ruokavalioon kuuluu:
perunaa, täysjyvä makarooneja/tummaa riisiä, lihaa (nautaa, sikaa joskus myös kanaa), kananmunan valkuaisia, maitorahkaa ja raejuustoa(näihin on paha keksiä joitain sekaan) sekä tietenki ruisleipää. + jotain muuta mutta nyt ei muista.
Harjoituksen jälkeen syön ja n.1.5h päästä siitä venyttelen. Siltikin tuntuu että lihakset eivät palaudu. Ovat seuraavana päivänä kipeät ja jos huonosti käy niin vielä sitäkin seuraavana päivänä.
Ajattelin ostaa jotain palauttavaa juomaa ja lähinnä tuota Weiderin CFM Whey Protein purkkia.
Onko kellään kokemusta tuosta,että minkälaista se on? Kannattaako minun tuhlata rahojani juuri tuohon purkkiin vai kannattaako ostaa joku toinen tuote?

M.H sanoi:
Siltikin tuntuu että lihakset eivät palaudu. Ovat seuraavana päivänä kipeät ja jos huonosti käy niin vielä sitäkin seuraavana päivänä.
Et millään lisäravinteilla tota täysin normaalia ja asiaankuuluvaa lihaskipua saa pois, kyllä on treenit menny helvetin huonosti jos ei ole lihakset kipeät seuraavana ja sitä seuraavana päivänä, ihan normaalia, että kipua on vielä kolmantena ja jopa neljäntenäkin päivänä. Palkkari sulla kai oletettavasti on käytössäsi?

Palautusjuomaa? EI löydy ja ajattelin juuri tuota CFM:ää. Aika aloittelija olen mutta eikös semmonen L - Glutamiini palauta hyvin ja sitä on tuossa mänkissä runsaasti.
Peräti 8.6g/100g.

Back
Ylös Bottom