Lisäravinteista?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
M.H sanoi:
Palautusjuomaa? EI löydy ja ajattelin juuri tuota CFM:ää. Aika aloittelija olen mutta eikös semmonen L - Glutamiini palauta hyvin ja sitä on tuossa mänkissä runsaasti.
Peräti 8.6g/100g.
Eipä taida olla lisätty L-Glutamiinia tuohon vaan se on Glutamiinihappoa jotka on kaksi eri asiaa...viisaammat saa kertoa miksi on eri asia. Mä en tiedä muuta kun sen, että ne ei ole sama asia :jahas:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Siis tä?Minä oon käyttäny tota cfm:mmää aina treenien jälkeen...Ennen tuon mömmön käyttöä oli paikat niin jumissa että!Mutta kun aloin tuota mömmöä käyttämään niin sen jälkeen Ei paikat ole ollu kipiät,vaikka treenit oon vetäny sata lasissa :worship:

mitä lisä aineita minun mun kannattaisi käyttää kun haluan lihas massaa ja maksimi voimaa ja jotain palauttavaa ainetta voisitteko mainita jotain hyviä ja halpoja aineita ?
Itse olen ajatellut syöväni 1.CREATINE 100% Pure Powder 2.hera80 3.maltodextrine
onko mitään järkeä ?

Elikkäs olen aloittelia ja haluaisin kysyä näistä lisäravinteistä kun minulla on tällaista (Natures Elite Triple Protein - protskua) joka sisältää:
energiasisältö 1629/390 KJ/kcal per 100 g
proteiini 83,2 gram per 100 g
hiilihydraatti 10,5 gram per 100 g
rasva <1,0 gram per 100 g

ja sitten

(Natures Elite Ulti-mate EM+ hiilihydraatti jauhe)

energiasisältö KJ/kcal per 100 g
proteiini 26,1 gram per 100 g
hiilihydraatti 65,9 gram per 100 g
rasva 3,0 gram per 100 g
ravintokuitu 1,7 gram per 100 g
natrium 25 mg per 100 g

niin miten kannattaisi näitä oikein sitten käyttää kun sanotaan että olisi hyvä jos ottaisi 2:1 hiilareiden hyväksi ja muuta...
että pitäisikö noita jotenkin sekoitella tai jotain?

suhteet ovat 176/62 (jos näillä on mitään tekemistä kyseisen asian kanssa)

kiitos jo etukäteen vastauksista =)

Jeba sanoi:
Elikkäs olen aloittelia ja haluaisin kysyä näistä lisäravinteistä kun minulla on tällaista (Natures Elite Triple Protein - protskua) joka sisältää:
energiasisältö 1629/390 KJ/kcal per 100 g
proteiini 83,2 gram per 100 g
hiilihydraatti 10,5 gram per 100 g
rasva <1,0 gram per 100 g

ja sitten

(Natures Elite Ulti-mate EM+ hiilihydraatti jauhe)

energiasisältö KJ/kcal per 100 g
proteiini 26,1 gram per 100 g
hiilihydraatti 65,9 gram per 100 g
rasva 3,0 gram per 100 g
ravintokuitu 1,7 gram per 100 g
natrium 25 mg per 100 g

niin miten kannattaisi näitä oikein sitten käyttää kun sanotaan että olisi hyvä jos ottaisi 2:1 hiilareiden hyväksi ja muuta...
että pitäisikö noita jotenkin sekoitella tai jotain?

suhteet ovat 176/62 (jos näillä on mitään tekemistä kyseisen asian kanssa)

kiitos jo etukäteen vastauksista =)

Se on aika pitkälti mielipideasia miten noita kannattaisi sekoittaa. Se 1:2 suhde (proteiinit:hiilihydraatit) on ihan hyvä lähtökohta mutta ei mikään ainoa totuus. Itse, ja monet muut tällä palstalla, syövät palautusjuomassa suhteessa vähemmän hiilihydraatteja. Miksi? Koska salitreenissä hiilihydraatteja tarvitaan vähemmän kuin kestävyysurheilussa (ihan siitä syystä että energiaa tietenkin palaa vähemmän normaalin punttitreenin kuin vaikkapa jalkapallomatsin aikana). Ylimääräinen hiilihydraatti kerääntyy kroppaan "läskinä". Ja sitähän me emme yleensä halua.

Monissa palautusjuomissa on proteiinia noin 25-30 grammaa. Monissa sitten taas enemmän, itse esimerkiksi syön 44 grammaa proteiinia palautusjuomassa. Eli sinun tehtäväsi on nyt sitten sekoitella noista jauheista sopiva sekoitus.

Suht hyvä "perinteinen" palautusjuomakombinaatio varmaan syntyy siten, että laitat 75 grammaa sitä hiilihydraattijauhetta ja noin 25 grammaa sitä proteiinijauhetta.

Tällöin palautusjuomassasi on
proteiinia noin 41 grammaa
hiilihydraatteja noin 53 grammaa

Eli proteiini:hiilihydraaatti-suhde on noin 1:1,3.

Miten sitten mittaat nuo sopivat annokset? No toivottavasti noiden jauheiden mukana on tullut jonkinlainen 100g-mitta. Jos ei niin selvität esimerkiksi jauheet myyneestä liikkeestä paljonko 1 dl jauhetta painaa, ja sen mukaan sitten teet tuon sekoituksen.

Ja nämä minun vastaukseni eivät ole mitään absoluuttisia totuuksia vaan perustuvat ihan siihen mitä olen mm. täältä pakkotoistosta lueskellut. Se itselle sopiva kombinaatio selviää kokeilemalla. Esimerkiksi itse kun aloin syödä lisäravinteita niin lihosin nopeasti aivan älyttömästi koska söin tietämättäni aivan liikaa hiilihydraatteja. Hauskoja treenituokioita! :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom