Lisäravinteista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pikku p
  • Aloitettu Aloitettu
oon käyny puntilla jotai 2kk. oon viel aika laihassa kunnossa ja oon aatellu ostaa jotai lisäravinteita et sais massaa vähä lisää.Et mitä kannattas ostaa näin aluks?
massanlisääjät vissiin kannattaa unohtaa heti alkuunsa?(näin oon ymmärtäny ku lukenu forumia)
Tiiän et ruokaa vois syödä enemmän,nyt menee päivässä 2 lämmintä ateriaa+ sitte aamu-väli-ja iltapalat.

Eli kannattaako ostaa esim. lisäravinteista vaik hiilihydraatteja ja proteiineja että alkaisi tulla edes vähä lisää massaa? vai pääsiskö kreatiinilla helpommin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No poimi Muscular Development lehtipisteestä ja lueskele sieltä niitä lisäravinneartikkeleita. Sisältävät viimeisimmän tutkimustiedon helppolukuisina paketteina. Lisäksi siellä on huippukehonrakentajien käytännön kokemuksiin perustuvia lisäravinnevinkkejä...

Pikkup, osta halvinta maltoa ja halvinta heraa mitä löydät. Vedät treenin jälkeen palautusjuomana esim 50g maltoa, ja 30g heraa. Ja muuten vaan syöt niin paljon ku napa vetää. Proteiinia olisi hyvä saada se 2g/rasvaton painokilo/päivä.

Originally posted by VahvaJussi
Proteiinia olisi hyvä saada se 2g/rasvaton painokilo/päivä.

vähän :offtopic: mutta miten tuo lasketaan(ylipäätään saadaan tietoon), että mikä on rasvaton painokilo?

Originally posted by KäveleväRuumis
vähän :offtopic: mutta miten tuo lasketaan(ylipäätään saadaan tietoon), että mikä on rasvaton painokilo?

No eihän se nyt niin justiinsa olekaan, mutta esim 110 kilonen tiukka bodari tarvitsee aivan varmasti enemmän proteiinia kuin samanpainoin vasta-alkaja, koska lihaksia on enemmän eli myös proteiinin tarve on enemmän. Jos tietää rasvaprosenttinsa niin helppo homma, 100 kilonen kaveri, jolla 10% fläsää tarvis päivässä 100/1.1 (90) *2g eli 180g. Tohon proteiinin tarpeeseen vaikuttaa niin moni asia, että turhaan sitä nyt kovin tarkasti laskemaan, mutta noin suunnilleen 2g/rasvaton paino olis hyvä.

Originally posted by Anssi
Ei ole lainkaan piilomainoksia, kun ei itse myydä mitään. Silloin ei tarvi puffata :)

Onko siinä lehdessä mainoksia vai kustannetaanko se tilausmaksuilla ja kustantajan omasta pussista?

Kaupallisen tiedotusvälineen ensisijaisena tehtävänä ei ole välittää tietoa, vaan tuottaa voittoa omistajalleen.

Originally posted by Taha
Onko siinä lehdessä mainoksia vai kustannetaanko se tilausmaksuilla ja kustantajan omasta pussista?

Kaupallisen tiedotusvälineen ensisijaisena tehtävänä ei ole välittää tietoa, vaan tuottaa voittoa omistajalleen.

Off topiciksi menee mutta; Ostin pari viikkoa sitten MD:n ja huomasin ihan kuin kaikissa muissakin vastaavissa julkaisuissa, oli alussa 14 kokonaista aukeamaa mainoksia ennenkuin tuli edes lehden sisällysluettelo vastaan. Anssi toisaalla heitti että 1 sivun mainostila maksaisi 8500 taalaa, niin voi vaan mielessään laskea kuinka huikeat rahat tollasen lehden vääntämisessä pyörii. Laskepa montako aukeamaa yhdessä paksussa lehdessä on mainoksia. Mutta niinhän se on aina ollut. Kieltämättä se pistää vituttaan pidemmän päälle, kyllähän ne häiritsee kun niitä tarpeeksi on.

Kaikkein eniten mua Vituttaa (todella!) ne Muscletechin monen aukeaman mainokset jotka on väännetty näyttämään lehden artikkelilta, ja kun käännät seuraavan sivun niin jo on purnukat kädessä joka kuvassa ja hirveet hypet. Mä en sallisi mun lehdessäni tollasia, pistäkööt mainosmiehet miettimään mainoksia paremmalla maulla, onhan niillä varmasti rahaa siihen touhuun laittaa. On kai mainonnassakin jotain pelisääntöjä. Ei siis mitenkään MD:ia kohtaan, vaan kaikkia jenkkilehtiä kohtaan. Joskus vielä kärsi niitä lukea (ja ostaa) mutta tollaset artikkelin muotoon piilotetut mainokset pistää sappeni kiehumaan!

Originally posted by Taha

Joo, ilman muuta tarkoituksena on tehdä rahaa omistajalle. Lisäravinnemainoksia lehdessä on paljon, mutta ne eivät vaikuta millään tavalla artikkeleiden sisältöön. Esim. itse kirjoitin Creatine Loading Strategies -nimisen artikkelin marraskuun numeroon, joka sis. negatiivisia tutkimustuloksia mm. Creatine Serum -valmisteesta. Kyseisen tuotteen valmistajalla on aukeaman mainos jokaisessa MD-numerossa.

Originally posted by muffy
Off topiciksi menee mutta; Ostin pari viikkoa sitten MD:n ja huomasin ihan kuin kaikissa muissakin vastaavissa julkaisuissa, oli alussa 14 kokonaista aukeamaa mainoksia ennenkuin tuli edes lehden sisällysluettelo vastaan. Anssi toisaalla heitti että 1 sivun mainostila maksaisi 8500 taalaa, niin voi vaan mielessään laskea kuinka huikeat rahat tollasen lehden vääntämisessä pyörii. Laskepa montako aukeamaa yhdessä paksussa lehdessä on mainoksia. Mutta niinhän se on aina ollut. Kieltämättä se pistää vituttaan pidemmän päälle, kyllähän ne häiritsee kun niitä tarpeeksi on.

Kaikkein eniten mua Vituttaa (todella!) ne Muscletechin monen aukeaman mainokset jotka on väännetty näyttämään lehden artikkelilta, ja kun käännät seuraavan sivun niin jo on purnukat kädessä joka kuvassa ja hirveet hypet. Mä en sallisi mun lehdessäni tollasia, pistäkööt mainosmiehet miettimään mainoksia paremmalla maulla, onhan niillä varmasti rahaa siihen touhuun laittaa. On kai mainonnassakin jotain pelisääntöjä. Ei siis mitenkään MD:ia kohtaan, vaan kaikkia jenkkilehtiä kohtaan. Joskus vielä kärsi niitä lukea (ja ostaa) mutta tollaset artikkelin muotoon piilotetut mainokset pistää sappeni kiehumaan!

MD:ssä on kuitenkin nykyään 417 sivua per numero, joten mainostenkin jälkeen jää huomattavasti enemmän lukemista kuin muissa alan lehdissä. Nuo MuscleTechin mainokset on ihan hanurista, mutta heillä on niitä kaikissa alan lehdissä!

Originally posted by pikku p
vai pääsiskö kreatiinilla helpommin?
¨

Tässä lajissa ei pääse mihinkään helpolla. Mikään lisäravinne tai lääkeaine ei ole oikotie onneen jos perusasiat ovat hakusessa. Trust me.

...nyt menee päivässä 2 lämmintä ateriaa+ sitte aamu-väli-ja iltapalat.
Muista että ruuan lämmittäminen ei ole avain onneen. Monissa perussuomalaisissa kotiruuissa on onnettomat ravintosisällöt.

...Tiiän et ruokaa vois syödä enemmän,nyt menee päivässä 2 lämmintä ateriaa+ sitte aamu-väli-ja iltapalat...

Mitäs nämä ateriat pitävät sisällään? laitas vähän listaa mitä esim. eilen söit.

Hyvän harrastuksen olet valinnut. :thumbs:

no aamulla leipää tms. sitte mitä on koulussa ruokana,välipalalla taas jotai leipää,kotiruoka toinen lämmin ateria ja sitte viel iltapala

Tosta menusta voi suoraan sanoa, että turhaan suunnittelet lisäravinteiden ottamista. Laita eka toi ruokapuoli kuntoon, ei tuollaisella kasva.

Lukaise ensimmäiseksi faqista ruokapuoli kokonaan läpi.

Tsemppiä.

Ihan näin perstuntumalta voipi heittää, että proteiinia ei ainakaan tule tarpeeksi ja hiilareita tulee sitten hieman liikaakin, jos tosiaankin välipalasi on pelkkää leipää ja toinen lämmin sapuskasi on koulumuonaa. Kotiruoastasi en tietenkään mitään tiedä, mutta veikkaan, ettei sieltäkään kovin isoa lihaklönttiä löydy. Eli nakkelehan aamupalalla leipäs päälle sentti kinkkua(tai jotain muuta vastaavaa) ja huitase se alas puolen litran maidolla. Koulusapuskasta ei todennäköisesti saa kuin pahan mielen ja jos ikävä olisi alkaa jotain omia eväitä roudaamaan mukanansa, niin kittase sitten tuhti protskupirtelö sapuskan päätteeksi. Äippäs (tai kuka sen sapuskan sitten kotonas tekeekin) kotiruoan voipi koristella iloisasti purkillisella raejuustoa, niin johan alkaa olla tavaraa. Iltapalan voipi kaiketi korvata protsku/öljyhärdellillä, taikka sitten nälän yllättäessä purkillisella tonnikalaa. Rehuja toki sopii sitten kiskoa joka väliin ihan omantunnon mukaan.

Näin päästäisiin ruokavaliossasi ainakin sinne päin ihan pienen pienoisella säätämisellä. Toki kaikki hifistely on jätetty pois, mutta näin ainakin itse tekisin, jos söisin viisi kertaa päivässä, joutuisin syömään koulun sapuskoja (perskeles.. joudunhan mä vieläkin), joku toinen tekisi mun ruoat ja olisin sä. :)

edit: niin ja sen välipalas kanssa sitten drinkki kans.

no entäs jos lähetää siitä lähtökohdasta etten haluu mitää kehonrakentajan vartaloo,eikä haittaa jos ei oo kaikki massa mikä tulee raakaa lihasta..haluisin jotai 8-10kg lisää painoo,sen jälkee oisin tyytyväinen enkä lähtis kehittään siitä eteenpäin.enkä tarkota tolla ettei kaiken tarvii olla raakaa lihasta mikä tulee et haluisin pelkästää läskiä mahaan.;) muuttuuko sillo ruokavalio tai käykö siinä vaiheessa jo lisäski massanlisääjät?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom