lisäravinteet aloittelijalle? apua vailla.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
En löytänyt haulla tarpeeksi vastaavaa aihetta joten päätin postata uuden.

Olen siis hiljattain alottanut säännöllisenliikunnan parin vuoden tauon jälkeen.
ihan uutena juttuna salilla käynti. käyn myös uimassa ja lenkkeilemässä.

Tarkoituksena olisi siirtää maha rintaan, eli toi mukava pömppis pois tosta.
armeijaa varten aloitin kuntoilun ja vuosi olisi aikaa olla kovassa tai edes hyvässä kunnossa.

tarkoituksena olisi laihtua, kasvattaa lähinnä vain yläkropan lihaksia, ja erityisesti kestävyyttä.
olen 18v 182cm/~80kg (vaihtelee) ja erittäin huonossa lihaskunnossa.

Mitä lisäravinteita suositteleisitte minulle vai suositteletteko ollenkaan?

lähinnä syy miksi harkitsen lisäravinteita on todella epäsäännöllinen ruokavalioni,
normaalisti syön vasta 10:30 koulussa lämpimän ruuan (aamiainen),
ehkä saatan heittää lihiksen suuhun puolelta päivin, 20-22 syön toisen lämpimän ruuan.

No ei tolla syön 3 krt päivässä pääse laihtumaan,valitan.
Kunnon ruokavalio ja sen säännöllisyys eka kuntoon ja sen jälkeen tulevat lisäravinteet...
Kyseessä taitaa olla siis todella pieni "pömppis" kun kattoo sun mittoja,joten erityistä diettiä en usko sinun tarvitsevan.
Auttaahan noi lisäravinteet siinä,että jos ei pysty/kerkeä syömään kiinteää ruokaa,niin proteiinijauhe käy aterian/välipalan korvikkeena.
Ekan ohjelman ottaisin koko kroppa 3 viikossa tai vastaava,löytyy haulla varmasti tai aloittelijoiden osiolta. Ja kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti, myös ne :david: jalat.
Ethän sä armeijassa paljon rintalihaksilla/(yläkropalla) kävele/pyöräile/hiihdä :wanha:

Mr. Speed sanoi:
No ei tolla syön 3 krt päivässä pääse laihtumaan,valitan.
Kunnon ruokavalio ja sen säännöllisyys eka kuntoon ja sen jälkeen tulevat lisäravinteet...

Laihtuu vaikka yhdellä aterialla. Siitä miten syöminen on järkevää toteuttaa voidaan sitten keskustella lisää.

"FAQ-->Ravinto-->Tompan sanoma dieettajille" kannattaa threadin aloittajan lukea heti alkuun läpi.

Sori, ei vaan jaksa kirjoittaa mitään pitkää :).

Palautumisjuoma näin alkuun.
Joko valmisjuoma tai heraproteiini- ja maltopussi.
Sitten opiskelet hieman syömisestä ja luet tuon "Tompan sanoma pakkikselle".
Voit myös käyttää perusheraa korjaamaan vähäistä proteiinin saantiasi aterioiden välissä tai niiden yhteydessä. ¨
Koita syödä 4-6kertaa päivässä tasaisin väliajoin. Koita välttää iltapalassa hiilareita.

En pystynyt muokkaamaan aluperäistä tekstiä, luin kyllä "Tompan sanoman diettaajalle" harmi vaan ettei mulla ole harmainta aavistusta mitä kannattaisi syödä. olen kaikki ruokainen enkä pahemmin nirsoile mistään.

proteiini vaikkapa maitorahkasta, raejuustosta, paistijauhelihasta, tonnikalasta, kanasta, kanamunasta, ...

Hiilarit puurosta, tummasta leivästä, tummasta pastasta, täysjyväriisistä...

Rasvat rypsäristä, oliiviöljystä ja kalaöljystä

Tuossa on vain muutama esimerkki. www.fineli.fi kertoo paljonko tuote sisältää proteiinia/Hiilihydraatteja/rasvaa sekä kaloreita.

Tiedän, että alkuun noitten kanssa on hukassa, mutta teeppä sellainen runko ruokavaliolle, jonka lasket kuntoon. Sitä on sitten helppo muokkailla välillä vaihtelun vuoksi. Helpommaksi homma käy jatkuvasti, kun ruoka-aineiden tuntemus lisääntyy.

Back
Ylös Bottom