Lisäravinteen sekoitus...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Saattaapi olla tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin :)

Tavaksi on tullut (typerä tapa?) syödä puuroa noin 3-4 kertaa päivässä, ja yleensä noin puoli tuntia ennen reeniä. Eli olisiko mitään haittaa, jos lisäravinteen (minun tapauksessani Fastin Muscle+) sekoittaisi puuron sekaan?

Ja uusi näissä asioissa kun olen, niin kysyn vielä; Muscle+ paketin ohjeessa lukee että nautitaan 30min ennen reeniä JA heti reenin jälkeen. Eli vedetäänkö puolet siitä annoksesta ennen treeniä, ja loput jälkeen, vai mitä tuo käytännössä katsoen tarkoittaa?

Kiitos vastauksista jo etukäteen. Kysyjä on tyhmä vain hetken :)

Tota muscle+ tuli alku aikoina mussutettua monta pussia ja otin aina tupla määrän treenin jälkeen ja pari tuntia ennen treeniä normaali ruokaa.

En huomannu mitää eroja sen kummemmin vaikka en ennen reeniä sitä ottanut, mutta toki kannattaa ennen reeniä ottaa jos et ole kerinnyt muuten syömään tai olet nälkäinen ennen reenejä.

Puuro on minulle vähän semmoinen välipalan omainen :) Kaksi lämmintä ateriaa tulee syötyä joka päivä. En mitenkään orjallisesti todellakaan tutki, että paljonko syömäni ateriat sisältävät proteiinia/hiilareita tms, mutta pyrin syömään monipuolisesti. Paljon lihaa, paljon perunaa/riisiä ja salaattia...Opiskelubudjetin puitteissa tottakai ;)

Syön melko käsittämättömän määrän päivän aikana ruokaa siihen nähden, että strategiset mittani ovat 57kg/170cm Eli minään ateriankorvikkeena, en tuota muscle+ tavaraa syö. Tässä vaiheessa on kyllä hyvä koputtaa puuta, kun tulee aina valitettua ettei näy missään vaikka syö kuin hevonen :)

Onko se siis niin, että mitä enemmän päivän aikana proteiineja, sen parempi? Puuro vaan on niin näppärä tehdä (mikrossa) ja halpaa että sen takia sillä tulee mahaa täytettyä. Alkuperäinen kysymys toki olikin, että voiko noita lisäravinteita sekoittaa muuhunkin, kuin veteen/maitoon, eli esim puuroon/rahkaan...

vesakko sanoi:
Onko se siis niin, että mitä enemmän päivän aikana proteiineja, sen parempi? Puuro vaan on niin näppärä tehdä (mikrossa) ja halpaa että sen takia sillä tulee mahaa täytettyä. Alkuperäinen kysymys toki olikin, että voiko noita lisäravinteita sekoittaa muuhunkin, kuin veteen/maitoon, eli esim puuroon/rahkaan...
Kai niitä voi sekottaa ihan mihin haluaa. Ja kyllä, proteiinin saanti on tosi tärkeässä roolissa kun lihaksia yritetään kasvatella. Aika harva sitä liikaakaan syö. Tuo 2g/painokilo on hyvä nyrkkisääntö. Sulla siis vähintään 120 grammaa prodea päivittäiseen ruokailuun.

Koitapa tosiaan vaihtaa muutama noista puuroannoksista johonkin proteiinipitoisempaan välipalaan. Jos kykenet voit syödä esim tomaattitonnikalaa tai raejuustoa suoraa purkista. Mun mielestä on ainakin ihan hyvää. Kuppikeitto toimii kanssa raejuustopurkin kaverina. Ihan yhtä kätevää kun mikropuuron teko.

Veikkaan, että et kyllä syö tapreeksi kulutukseesi nähden, saati sitten kuin hevoinen. Ei tuolla painolla. :)
Joo, eli hiukan se sille vaikuttaa, että proteiinia tulee turhan vähän ja varmaan hiilareitakin. Suosittelen, että lasket vaikka viikon ajalta (tai edes yhden päivän) ja katsot miten paljon kaloreita (proteiini/hiilari/rasva) tulee. Ja sitten sittä vain hilaamaan ylöspäin, jotta painoa ja kehitystä alkaa tulemaan.

Niin ja ei sun sitä puuroa raejuustoon vaihtaa tarvitse. Sotke se raejuusto siihen puuroon - näin minä olen jo kotvan aikaa tehnyt. Muscle+ :aa en siihen puuroon sotkisi, voi tulla aika karmean makuista mössöä, mutta jos se sulle maistuu, niin mikäpäs siinä. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vesakko sanoi:
Kiitoksia neuvoista.

Kuulostaa kyllä aika villille tuo raejuuston sekaaminen puuroon :) Pitääpä koittaa.

Rahka ja puuro aamulla niin ei ole nälkä moneen tuntiin. Se on helvetin täyttävää, pitää melkein käydä hoitamassa osa pois oraalisesti:D

Doggoned sanoi:
Rahka ja puuro aamulla niin ei ole nälkä moneen tuntiin. Se on helvetin täyttävää, pitää melkein käydä hoitamassa osa pois oraalisesti:D
Itse olen maistanut tuota rahka+puuro juttua ja ei minusta niin hyvää kuin raejuusto+puuro kompinaatio.:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom