Lisää voimaa!??

Oon nyt treenaillu välillä enemmän aktiivisesti ja välillä vähemmän.

Pala on kasvanu ihan kohtuullisesti aina ku vaan on jaksanu tosissaan käydä ja syödä kunnolla vaikka natuna oon reenaillu.

Voimaa vaan tekis mieli saada lisää ainakin penkkiin, ojentajiin ja maveen.

Pistäkää hyviä vinkkejä miten sais ton penkkituloksen nousee!

Penkkitulos paranee penkkaamalla, kyykkytulos kyykkäämällä ja maastaveto maastavedolla, suht helppoa.
olipa viksu fastaus.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=5718
tuossa topicissa on jotain penkkituloksen nostamisesta.

tuolla jto:lta tiukkaa settiä 5x5 seteistä.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22726
http://www.joeskopec.com/five.html

Ja tiivistettynä nämäki linkit tässä linkissä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22068

Treenaa tarpeeksi mutta ei liikaa. Siinä on se juju. Ei sarjoja tarvita miljoonaa per lihasryhmä. Tee penkkiä 2-3 kertaa viikossa. Siihen päälle vähän muita lihasryhmiä, selkää, olkapäitä, hauista, mavea...Toistot 1-5 välillä. Treenaa välillä raskailla ja välillä kevyemmillä painoilla, pyri myös aina räjähtävään suoritukseen penkillä, eli ripeästi tanko ylös rinnalta, vaikka painoa olisi enemmänkin tangossa.

heiii immeiset kertoisko joku että millasilla sarjoilla/toistoilla sitä voimaa parhaiten tulee ku mulla sitä ei näytä tulevan ollenkaan nyt.Tosin hauiksiin sitä tulee ihan hyvin kokoajan mutta esim penkissä ja kyykyssä pysyy samassa painossa.Olen kumminki reenannu ahkerasti mutta en liian ahkerasti eli välillä kevyttä viikkoo. Käytän kreatiinia ja toki on palkkarit sun muut. Testotki luulis olevan korkeella sinkin ansiosta..oon tehny 3 kertaa viikkoon kyykyt ja penat silleen 3x10 tsyteemillä. oteleveyksiä kannattaa vaihella sen tiiänki jo mutta noista toistoista ja sarjoista??honk

heiii immeiset kertoisko joku että millasilla sarjoilla/toistoilla sitä voimaa parhaiten tulee ku mulla sitä ei näytä tulevan ollenkaan nyt.Tosin hauiksiin sitä tulee ihan hyvin kokoajan mutta esim penkissä ja kyykyssä pysyy samassa painossa.Olen kumminki reenannu ahkerasti mutta en liian ahkerasti eli välillä kevyttä viikkoo. Käytän kreatiinia ja toki on palkkarit sun muut. Testotki luulis olevan korkeella sinkin ansiosta..oon tehny 3 kertaa viikkoon kyykyt ja penat silleen 3x10 tsyteemillä. oteleveyksiä kannattaa vaihella sen tiiänki jo mutta noista toistoista ja sarjoista??honk
Vaihtele toki sarjojen pituuksia silloin tällöin, ja ainakin itse olen käsittänyt että lyhyet sarjat (3-6) ovat parhaita voiman hankintaan.

Vaihtele toki sarjojen pituuksia silloin tällöin, ja ainakin itse olen käsittänyt että lyhyet sarjat (3-6) ovat parhaita voiman hankintaan.

Perusvoimakaudella toistot n. 5-15 ja maksimikaudella 1-5, käsittääkseni. Molemmat kaudet ovat hyväksi jos maksimia halutaan nostaa.

itellä toimii parhaiten se tyyli että tehdään kaikki sarjat äärimmäisen raskailla raudoilla..sillai että pitää repiä ittestään piru irti että on tarpeeksi tsemiä yrittää ja nostaa ne sarjat.(dieettiin suosittelen varauksella) Sarjat liikkeestä ja viikosta riippuen joko 4*6, 5*5 tai 6*4

Piikkauksessa sikaraskaita ykkösiä ja kakkosia.

Onko voiman treenaamiselle mitään "erityistä" toistomäärää. Esim 5x5? vai mikä on teidän mielestänne voimalle paras toistomäärä?

Edit. Eli kannaattaako voimaa tehdä kaikissa liikkeissä siis nämä "apuliikkeet" mukaanlukien, vaan vain raskaissa pääliikkeissä?

Onko voiman treenaamiselle mitään "erityistä" toistomäärää. Esim 5x5? vai mikä on teidän mielestänne voimalle paras toistomäärä?

Edit. Eli kannaattaako voimaa tehdä kaikissa liikkeissä siis nämä "apuliikkeet" mukaanlukien, vaan vain raskaissa pääliikkeissä?

Ei mitkään tietyt toisto tai sarjamäärät ole niin merkityksellisiä, vaan ennemminki se että pyrkii nousujohteisuuteen. Voimapuolella on hyvää juttua peruskaudesta, esimerkiksi JTO ja muutkin siellä ovat paljon tarinoineet asiasta. Esimerkiksi nostetaan toisto/sarjamäärät tietyllä ajanjaksolla 3*4 -> 6*6 samalla painolla, tai jopa painoakin hieman lisäten, ja sen jälkeen ehkä hieman hermotusta peliin välillä ja taas uutta. Ei ole mitään maagisia määriä siis olemassa, vaan tärkeintä on että nostetaan työmäärää jollain aikavälillä tarpeeksi, eli progressio toimii. Ite oon jumppaillu koko vuoden tähän asti lähinnä voimaa hakien ja sarja/toistomäärät on ollu 1-6*1-6.:)

Eli jos pystyt nyt nostamaan jollain painolla vaikka 3*4 ja muutaman kuukauden päästä samalla painolla menee 6*6, niin mitä luulet onko voimatkin kasvaneet?;)

Back
Ylös Bottom