Originally posted by Jantteri
näin alkuun; miten ootta saanu penkkituloksenne nousuun?
itse olen jauhanu samassa tuloksessa (105-110kg) jo puoli vuotta. Alkaa mies pikku hiljaa turhautumaan! Teen penkkiä kerran viikossa ja ojentajat omana päivänä.
Toiseksi ois hyvä saada jotain vinkkejä maastaveto ja kyykky harjoitteluun. Onko jotain hyviä apuliikkeitä?........
Ensinnäkin, ei mitään apuliikkeitä. Jos tavoitteesi on saada penkkimaksimi nousuun ... teet penkkiä, mutta tällöin myös keskityt siihen.
Itselläni toimi aikoinaan seuraavantapainen treeni kun penkki oli ykkösliikkeeni = 'olin penkki- ja kyykkypelle.'
maksimiykkösestä 80% ja sillä sitten seuraavanlaista treeniohjelmaaa.
6*2*80% (esim 110sta=88 kg eli teet 90gk:llä)
6*3*80% (90kg)
6*2*80% ..
6*4*80% ..
6*2*80% ..
6*5*80% ..
6*2*80% ..
6*6*80% ..
6*2*80% ..
5*5*90%(100 kg)
kevyt treeni
uusi maksimi =115? 120?
6*2*80 (0,8*120=96 kg)
samalla lailla kuin edellä
voit tehdä treenejä niin usein kun kroppa sallii (olet palautunut) itse tein joskus jopa peräkkäisinä päivinä! (en suosittele, mutta joka toinen treeni (leikkiä) niin sellaisen pysty ottaa milloin vaan, mutta loppuvaiheessa joka toiseen treeniin saa tehdä töitäkin niin ei houkuttele edes yrittää huonosti palautuneena (ei pysty)
pääosin tuolla treenimenetelmällä nostin penkkitulokseni
100kg ->140kg ja joka kerta kun kehitys tyssäsi palasin tuohon ja maksimi nousi, mutta selvennykseksi: en tuohon aikaan tehnyt juuri muuta kuin penkkiä ja kyykkyä. Kyykyssä toimi ihan sama ohjelma mutta en tehnyt niitä päällekkäin kun oli penkkiä tarkoitus kehittää niin kyykyssä tein vain ylläpitävää kevyhköä treeniä ja toisinpäin.
Kyykky ja maastaveto ....jos haluat kehittyä niissä teet niitä, äläkä turhaan hukkaa energiaasi apuliikkeisiin, vaan käytä sekin aika palautumiseen ja valmistautumiseen seuraavaan penkki,mave ja kyykkytreeniin. HUOM. tämä siis jos ja vain jos haluat kehittää voimanostotuloksiasi etkä hae lihasmassaa. Muuten noitten voimanostoliikkeiden lisäksi voi olla tarpeen tehdä vielä keskikroppaa mikäli se tuntuu olevan heikko lenkki kyykyssä ja mavessa.
Ja vielä: jos salilla kroppa sanoo 'ei jaksa' älä tee mitään vaan mars lepäämään (kroppa ei ole silloin valmis treeniin) ja seuraavana päivänä uusi yritys.