Lisää rautaa salille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Porkkanaraastin sanoi:
ai täälä on muitakin Lapualaisia. mä treenaan erkin salilla :rock:
Lapua rulettaa :hyper: Erkillä mäkin oon nyt saanu reenata kun urheilutalo on lomalla, mutta taas arki koittaa kun se aukee. Muuten kyllä erkillä treenais mutta se on vaan nii sairaan kallis, tai ainakin mulle se on. Kun ajattelee että urheilutalolla saa käydä samaan hintaan(2,5€) treenaamassa, saunomassa, suihkussa ja uimassa.

S225T sanoi:
eli danafitness leppävaara.
Asuinkaupungissani käy bodaamassa moderaattori! :worship:
No joo,itse käyn liikuntahallilla. Riittää mulle aivan mainioisti ja 35e./puolen vuoden kausikortti,on opiskelijalle todella edullinen.
40kg käsipainot on tuollakin maksimi ja perussetti laitteita ja tavaraa löytyy.

tekee sit eri liikkeinä nämä. koukistukset sjmavena, ojennuksia nyt kukaan tartte muutenkaan, tee yhdellä jalalla.. salilla jossa itte käyn ei ole edes prässiä, koska näitä hilavitkuttimia nyt kukaan tartte. =D

meijän salil (salon khk) on taljassa painoja ja semmonen sydeemi et saa levypainon kiinni. istuen tehtävä pohjelaite on kuitenki rikki, ei oo dippilaitetta, (siis konetta) mut on kuitenki semmone laite et saa kyynerpäät yhteen takana ja semmone kone misä tehään pelkästään vipunostoja sivulle :wall:

Hanttelit loppuu monella salilla kesken tällaisella luudanvarrellakin ja lisäksi yleensä ne yläpään puntit on viiden kilon välein viimeistään kolmestakympistä ylöspäin, mikä tekee hitaan progression aika hankalaksi.

Olen tämän Pirkka-niksin ennenkin kertonut, mutta one more time: ratkaisin homman hankkimalla bebekistä pötkön magneettipaloja (12 kpl eli 3 per hanttelin puoli). Viidellä magneetilla pysyy varmasti kympin limppukin päässä kiinni ja kolmella vitonen, joten painoja voi skaalata kivasti ylöspäin. Lisäksi pienemmissä painoissa voi edetä 1,25kg painonlisäyksin.

Eivät vie yhtään tilaa kassissa eivätkä maksaneet juuri mitään. :thumbs:

Tuossa tulee taas esiin tuo et miks ei kannata treenata missään ns "trendisalilla" vai miksi niitä nyt sitten haluaa kutsua! Siellä ei ole tarpeeksi käsipainoja, taljat on yleensä paskoja(eli painot ei riitä). Siellä käy vaan ne fitnesskaverit( :david: ) jotka ei edes hikoile saati sitten haise pahalle(olette varmaan törmännyt tällaiseen). No, jos joku tahtoo niillä saleilla käydä niin ihan vapaasti mutta henkilökohtaisesti en niihin jalallani astu :D

Taljoihin voi tehdä jos jonkimmoisia viritelmiä jos pakka ei riitä se on vaan mielikuvituksesta kiinni(ei meidänkään salilla oo pakka ku 100kg asti mutta siihen saa erikseen nakattua sellaisen rauta mötikän mihin voi molemmin puolin laittaa paino lätkiä vaikka 200kg edestä jos siltä tuntuu) . Timba se rauta tappi on erittäin hyvä esim reiden ojennus laitteeseen pitkä tappi vaan ja siihen lätkä/lätkiä samaa tappia voi käyttää myös taljoihin. Käsipainoista moni valittaa etteivät riitä, siihen on yksikertainen neuvo: tehkää levytangolla vastaavat liikkeet niin ei varmaan ainakaan lätkät lopu. Turhaako sitä v,penkkiä kässäreillä hinkkaa jos ei ne käsipainot ole riittävän painavat tai kulmasoutua tai kohautuksia jne......, ei muutako tangon kimppuun.

Heikki722 sanoi:
. Eli sellaisilla kantti x kantti -pidikkeillä varustettu rauta, joka ottaa tukea pakan muodoista ja jonka keskellä törröttää tappi levypainoja varten.

Heikki
Tällainen on juuri meidän salilla ja pakkojen molemmilla puolilla sojottaa tapit joihin lätkiä voi laittaa.

Frodo sanoi:
monelle salille vois hommaa sellaset käsipainotangot, mihi saat ite sitte laitella painos.
Meidän salilta löytyy myös tällaiset :) .

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:
En tiedä onko tämä edes oikea osio tälle asialle. Mutta aattelin vähän kysellä vinkkejä, miten voisi salilla painostaa niitä hankkimaan lisää romua tiettyihin laitteisiin tai vaihtaa niitä järeämpiin.

.
Tässä pari kuvaa apuna(lisäpaino värkki). Vaadi että hommais edes tällaisia tai ite teetät jossain ja treenailet itse nuilla ja kun treenit ohi pistät takas reppuun :)

Liitteet

• IMG_0001.webp
    IMG_0001.webp
    152,9 KB · Katsottu: 221
  • IMG_0003.webp
    IMG_0003.webp
    56,1 KB · Katsottu: 245
Ja tää siihen jalankoukistaja ja ojentaja laitteeseen. Tuo harmaan muoviosan voi jättää tekemättä eli normaali(pitkä) 10mm pultti käy yhtä hyvin ja kestää varmasti laittaa reilusti yli 50kg extraa.

Liitteet

• IMG_0005.webp
    IMG_0005.webp
    47,3 KB · Katsottu: 231
  • IMG_0006.webp
    IMG_0006.webp
    70,2 KB · Katsottu: 231
Kiitti neutraali, pitääkin vaimon pikkuveljelle sanoa että väsää mulle sellasen tapin kun se noita metallihommia opiskelee... :thumbs:

Tosin eivät taida tykätä välttämättä ku meet laittelee ominlupines jotai viritelmiä :D
-kannattaa toki kysyä ensin!

Mä oon laittanu tollasii taljoihin vaa aina ylimääräsen tikun ja siihe levyjä. (tai vaikka sen kokonen pultti joka menee siihe pakan reikään)

aina naurattaa toi mgh:n postaama viesti hauiskäännöstä fuskaten :D

Ihan vaan ohi mennen totean, että sali jossa käyn niin isoimmat hanttelit on 20 KooGee... Mut mä olenkin tällänen fitnesshiiri... Pitkät kauniit lihakset jne...
:jahas:

Frodo sanoi:
Tosin eivät taida tykätä välttämättä ku meet laittelee ominlupines jotai viritelmiä :D
-kannattaa toki kysyä ensin!

Mä oon laittanu tollasii taljoihin vaa aina ylimääräsen tikun ja siihe levyjä. (tai vaikka sen kokonen pultti joka menee siihe pakan reikään)

aina naurattaa toi mgh:n postaama viesti hauiskäännöstä fuskaten :D

Tätä minäkin mietein, mutta jos mä sitä kysyn niin tiedän vastauksen jo ennakkoon...ei varmasti käy! Mutta jos ne tajuis sen ees vihjeenä. Ja jos joku tulee asiasta sanomaan, niin aattelin asiallisesti sanoa, että vaihtoehtona on tämä tai salin vaihto. Mitä tähän muutakaan keksii?

Olen tämän Pirkka-niksin ennenkin kertonut, mutta one more time: ratkaisin homman hankkimalla bebekistä pötkön magneettipaloja (12 kpl eli 3 per hanttelin puoli). Viidellä magneetilla pysyy varmasti kympin limppukin päässä kiinni ja kolmella vitonen, joten painoja voi skaalata kivasti ylöspäin. Lisäksi pienemmissä painoissa voi edetä 1,25kg painonlisäyksin.

Eivät vie yhtään tilaa kassissa eivätkä maksaneet juuri mitään. :thumbs:

Mitä noista bebekin magneeteista olet käyttänyt? Tuolla näyttää viisi erilaista olevan, mutta ei noista kuvista ota kyllä kola-ollikaan selvää mitä eroa missäkin magneetissa on (samasta tuotteesta on useampi eri kuva ja samoja kuvia myös muissa mangeeteissa :confused: )

Pakko avautua tähän ketjuun.

Käyn salilla, jossa tähän mennessä on juuri ja juuri ollut kaikki tarvittava välineistö harrastelijabodaukseen. Ei hienoja vipuvarsilaitteita, mutta ihan asialliset vehkeet noin muuten.

Nyt salin uusi omistaja on alkanut muuttaa kiinteätä omaisuutta rahaksi ja myynyt salilta n. 600 kilon edestä levypainoja ja viimeisimpänä niittinä isot käsipainot väliltä 30-50 kiloa. :curs: :wall:

Salille on kyllä liisattu hieno jos hienokin uusi solarium.

Soitin omistajalle ja kysyin, että täytyykö tosissaan treenaavien ostaa trikoot ja alkaa opetella airobikkiä ja perseenpyöritystä. Sällin ohje oli tehdä pidempiä sarjoja pienemmillä hantteleilla.

Vaihdan salia oitis. Mukanani vien pari treenikaveria, joten noiden käsipainojen poistolle tulee äkkiä hintaa.

Pakko avautua tähän ketjuun.

Käyn salilla, jossa tähän mennessä on juuri ja juuri ollut kaikki tarvittava välineistö harrastelijabodaukseen. Ei hienoja vipuvarsilaitteita, mutta ihan asialliset vehkeet noin muuten.

Nyt salin uusi omistaja on alkanut muuttaa kiinteätä omaisuutta rahaksi ja myynyt salilta n. 600 kilon edestä levypainoja ja viimeisimpänä niittinä isot käsipainot väliltä 30-50 kiloa. :curs: :wall:

Salille on kyllä liisattu hieno jos hienokin uusi solarium.

Soitin omistajalle ja kysyin, että täytyykö tosissaan treenaavien ostaa trikoot ja alkaa opetella airobikkiä ja perseenpyöritystä. Sällin ohje oli tehdä pidempiä sarjoja pienemmillä hantteleilla.

Vaihdan salia oitis. Mukanani vien pari treenikaveria, joten noiden käsipainojen poistolle tulee äkkiä hintaa.

Toi se vasta ihmehommalta kuulostaa:jahas: Kumminkin noi levypainot nyt on semmosta tavaraa jota tarvitaan paljon ainakin jos kyseessä edes vähänkään isompi sali..
Omasta salista sen verran että peruslaitteisto löytyy ja käsipainoja 40kg:oon asti.. riittää mulle vielä toistaiseksi. Ja Meiltäkin löytyy taljoihin tommonen rauta johon voi lisätä sitte rautaa mikäli on voimaa;) Kyseessä on tämän kunnan ainoa punttisali jota ylläpitää kunnan liikuntatoimi. Mekin kaverin kanssa valitettiin käsipainoista muutamaan otteeseen ja tulihan niitä sitte jonkun verran lisää kun vähä vinku. Eivät vaan tajunneet laittaa muutaku 40kg asti ja hyppäykset on 20kg,30kg,40kg :rolleyes: Ja laittoivat sitte samalla uuden soutulaitteen ja jonku olkapääkoneen, päällystivät kaikki penkit ja muut uudestaan ja ostivat 2 uutta kuntopyörää :D Ja kyseinen sali on ilmainen! 20€ pantti avaimesta ja saat käydä vaikka klo 4 sunnuntaiyönä treenamassa

Timba, onko taljat koteloitu, eli onko taljojen suojana pleksit? Omalla salilla ei myöskään pakka aina riitä, joten laitan pakan kyytin "pojan" eli sopivan kokoisen käsipainon. Siihen vaan hanttelin tartuntaosa pakan päälle niin että punnusosat jää roikkumaan yli ja eikun vetelemään.

Parempi vaihtoehto (ja ainakin helpommin toteutettavissa kun isomman pakan hankinta) on hitsauttaa hengari, joka sopii pakkaan ripustettavaksi. Eli sellaisilla kantti x kantti -pidikkeillä varustettu rauta, joka ottaa tukea pakan muodoista ja jonka keskellä törröttää tappi levypainoja varten.

Heikki

itse ratkaisin ristitaljassa (käytin vain toista puolta ojentajien tekoon) asian niin että kotona sahasin poikki sopivan mittaisen jenkatapin pätkän. Se sitten vain pakan läpi ja mutterilla kiristää molemmin puolin, (prikat tottakai myös molemminpuolin) ja käyristää vähän että painot varmasti pysyvät siellä missä pitääkin. Käyristää ei voi kovin paljoa, koska sitten jengat menevät eikä mutteria tahdo saada auki, mutta todellakin riittävästi sitä pystyy käyristää. Yksi vaihtoehto olisi kanssa hitsata tappiin sopivin välimatkoin isoja prikkoja, johon pudottaisi sitten sen levypainon. Tappi pysyy tukevasti pakassa kiinni, ja siihen vain sitten latoo levypainoja. Mitä mieltä porukka on jos ristitaljassa pakka loppuu 70kiloon? Kun tarpeeksi haluaa kehittyä, niin mielessä muodostuu aina jokin visio kyseisestä asiasta, ja ojentajien kehittymisen tiellä oli pakan loppuminen joten pakkohan siihen oli jotain kehitellä. Kokeilkaa, itsellä ainakin toimii

-[Max]-

ps:tämmöisellä trendi reenaajallakaan ei meinaa pysyä kiekot tapissa, niin mitenhän sitten muilla :D
edit: Neutraali ehti ensin, sama idea, monta keinoa toteuttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom