Lisää massaa jalkoihin!! Miten?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Antakaas treenivinkkejä selkävammaselle, eli ei kyykkyä tai mavea
4 jakosella mennään
tällä hetkellä jalkatreeni ollu kutakuinkin samallainen kun aloittajalla sarjat ja toistot tosin eri
Olisi ehkä hyvä tietää siitä selän vammasta paremmin, tuleeko se kuntoo? Mikä siellä selässä on vikana?

4 jakosella mennään
tällä hetkellä jalkatreeni ollu kutakuinkin samallainen kun aloittajalla sarjat ja toistot tosin eri

Kestääkö se selkä yhtään? Nimittäin aika hyvä vois olla etukäteisväsytys. Eli hinaat ensin esim. reiden ojennusta ja koukistusta vaikka supersarjoilla ja väsytät reidet näin. Sitten siirryt tekeen kyykkyä, missä et voi käyttää enää läheskään niin isoja romuja kun voisit jos alottaisit kyykyllä. Näin ollen reeni kohdistuu reisiin, ja koska käytettävät painot on pienemmät voi selkä kestää hyvinkin. Riippuen siis vamman laadusta. Ja onko kyykky tekniikka varmasti kunnossa?

Jepsjeps, jalat kahdelle päivälle jaettuna etu- ja takareisipainotuksella toimii. Ekana päivänä kyykkyjä ja reidenojennuksia, toisena päivänä maastavetoa ja reidenkoukistuksia.

Painostasi päätellen et syö tarpeeksi. Tuon pituisen jätkän pitäisi suht helposti päästä 90 kilon elopainoon. Ja tee se kyykky vapaalla levytangolla. Kovaa.

Kai se on massakausi aloitettava, että saa reisiin lisää "jerkkua".. ilmeisesti pakko!! :puntti: Oon tähän mennessä mennyt vain pienillä ylikilokaloreilla / vrk ja pyrkinyt pitämään rasvat suht pieninä. Mutta eikö sitä saisi massaa jalkoihin lyhentämällä toistomääriä ja lisäämällä painoja? Ei tekisi mieli hommata kauheeta bulkkia.. Onko pakko?? :wall:

Pyh, iso perse on vaan voeman merkki!
Enhän mä sitä kieltänytkään ;)
Olen aina vihannut ja katsellut inholla miehiä, joilla housut roikkuu perseen kohdalta eli persettä ei ole ollenkaan. Ei sillä, että erityisemmin miehiä katselisin, mutta joskus pistää kyllä silmään, vaikka näin 99.99% hetero olenkin.

T. Läskiperse :rock:

Ja jälleen menin vähän ohi aiheen

Jatketaan ohi aiheen; meinasin ton isoperse kommentin lähinnä tohon kysymykseen että miten saa isot jalat ilman isoo persettä. Naurattaa vaan koko iso perse homma :D Yks ukko on tullu salilla jo useemmin kysyyn että "millä liikkeellä perse kasvais parhaiten" sit kun sanoo jonkun sjmv tai jotain niin "joo joo hyvä kiitti kato mitä isompi perse sitä enempi voemaa"

4 jakosella mennään

Täällä myös selkävammanen, mut silti koitan tehdä sekä kyykkyä, että mavea. Selkäranka on alaosasta kiero kun korkkiruuvi. Treenipainothan on ymmärrettävistä syistä aivan naurettavat, mut on jalkoihin silti jotain kehitystä saatu.

Kai se on massakausi aloitettava, että saa reisiin lisää "jerkkua".. ilmeisesti pakko!! :puntti: Oon tähän mennessä mennyt vain pienillä ylikilokaloreilla / vrk ja pyrkinyt pitämään rasvat suht pieninä. Mutta eikö sitä saisi massaa jalkoihin lyhentämällä toistomääriä ja lisäämällä painoja? Ei tekisi mieli hommata kauheeta bulkkia.. Onko pakko?? :wall:

Mikä on kauhea bulkki? Noin 300 pluskaloria kasvattaa around 250g viikossa, mikä tekee vauhdiksi kilon kuukaudessa. Tuolla vauhdilla ei aivan hirveitä laardeja pitäisi kertyä. Toki mitat olivat aika solakat joten aivan tappo reisitreenillä voisi ehkä harkita 400-500g vauhtiakin alkuun. Jos laardia näyttää kertyvän niin hidastaa hieman vauhtia.

Reidet tykkäävät sekä lyhyistä että pitkistä sarjoista. Voisit tehdä esim. takareisipainotteisen treenin lyhyillä sarjoilla ja sitten taas etureisipainotteisen pitkillä. Tai ainakin omalla kohdalla takareisiin tuntuu osuvan hyvin lyhyillä ja etureisiin pitkillä. Etureisiä kun yrittää lyhyillä sarjoilla niin itsellä tuppaa menemään hyvin helposti pakaroille.

Treenin pitää muuttua raskaammaksi progressiivisella tavalla. Katso progressioon esimerkkejä vaikkapa tuolta elaston 2-jakoisen etusivulta. Kun selviää jalkatreenistä oksentamatta niin sitten vaan intensiteettiä ja volyymia kovemmaksi. Ne joilla reidet ei kasva helposti tarvivat ihan oikeesti asennetta niiden kasvattamiseen.

Surinjaloin veto on myös ihan kokeilun arvoinen liike.. ottaa hyvin takareiskoihin ja seuraavana aamuna ei sängystä niin vaan ylös noustakaan :D ja askelkyykky tangolla on pirun raskasta puuhaa mutta on itellä kasvattanu persettä toden teolla :D toki paras liikehän on ihan normi kyykky, mutta kyykyn jälkeen voi tehdä pari sarjaa vaikka tuota vetoa ja askelkyykkyä jollei ihan koomassa jo ole kyykyn jälkeen.

Dodiin, nyt tähän väliin kysymystä reiden "sivusviipeistä". Millä sais mahdollisimman hyvin eristettyä kyseinen reiden kokonaisuuden osa? Eli ilmeisesti Vastus Lateralis (Externus)??.

Vielä toivomuksena, että en kaipaa mitään pätemistä että kyykky kehittää joka lihasta reidessä. Kyllä, kyllä kyykkyä olen vääntänyt pari vuotta pääliikkeenä. Kuitenkin on epätasapainoa on reisissä. Rectus Femoris on aika dominoiva "möykky" meikän reiskoissa :D

Olisiko jalkojen leveydellä jotain vaikutusta?? Kun mun kyykkäälyt on suht kapeaa body kyykkyä.

En ole varma puhunko oikeista lihaksista, mutta kuitenkin leveyttä reisiin olisin siis hakemassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä nyt ei niin hirveesti kokemusta oo, mutta tossa gymlogi 9:ssä Mika näytti yhen liikkeen tolle "sivu sweepille". Tsekkasinki sen tossa ja se oli vaakatasossa olevassa jalkaprässissä kylellään yhellä jalalla. Vähän monimutkanen, että kannattaa kattoo videolta, vaikutti kyllä ihan pätevältä.

Dodiin, nyt tähän väliin kysymystä reiden "sivusviipeistä". Millä sais mahdollisimman hyvin eristettyä kyseinen reiden kokonaisuuden osa? Eli ilmeisesti Vastus Lateralis (Externus)??.

Vielä toivomuksena, että en kaipaa mitään pätemistä että kyykky kehittää joka lihasta reidessä. Kyllä, kyllä kyykkyä olen vääntänyt pari vuotta pääliikkeenä. Kuitenkin on epätasapainoa on reisissä. Rectus Femoris on aika dominoiva "möykky" meikän reiskoissa :D

Olisiko jalkojen leveydellä jotain vaikutusta?? Kun mun kyykkäälyt on suht kapeaa body kyykkyä.

En ole varma puhunko oikeista lihaksista, mutta kuitenkin leveyttä reisiin olisin siis hakemassa.

Itse käytän erään suurimman suomalaisen mestarin opastamana "akuankkakyykkyä" ;)
Eli esim hackissä kantapäät yhteen mutta jalkaterät reippaasti ulöspäin. Tämän teen itse usein aika pienillä painoilla hyvin hitaasti ja kontrolloidusti väsyttämällä sekä välillä pysäyttämällä jalkareenin loppuun, miksei toki voisi tehdä ns pääliikkeenäkiin. Etureisien ojennusta voit myös alkaa tekemään keskittyen siihen onko jalkaterä kallellaan sisään vai ulospäin, silläkin on iso vaikutus mihin ottaa.

Itse käytän erään suurimman suomalaisen mestarin opastamana "akuankkakyykkyä" ;)
Eli esim hackissä kantapäät yhteen mutta jalkaterät reippaasti ulöspäin. Tämän teen itse usein aika pienillä painoilla hyvin hitaasti ja kontrolloidusti väsyttämällä sekä välillä pysäyttämällä jalkareenin loppuun, miksei toki voisi tehdä ns pääliikkeenäkiin. Etureisien ojennusta voit myös alkaa tekemään keskittyen siihen onko jalkaterä kallellaan sisään vai ulospäin, silläkin on iso vaikutus mihin ottaa.

Niin tietenkin periiaatteessa sama kuin tekis press downeja, jossa ranteen asentoa muuttamalla saa pääpainon eri ojentajan päille. Tattista vain, näitä kokeillaan.

Mites sitä "sweeppiä" saisi jalkoihin, kun etureisi ottaa osumat ja kasvaa tuosta polven viereisestä möykystä eniten? Vähän aika sitten alkoi repeillä raskausarvistakin iho sieltä, mutta edestäpä ihan tikut jalat kun ei muuten ole kasvaneet. Mitään kummosempia laitteita ei salilla ole, nyt mennään taka-/etukyykyn, hack-kyykyn ilman laitetta, prässin sekä reidenojennuksen avulla.

Jalkoihin saa parhaiten massaa kyykyillä, prässillä, mavella, askelkyykyillä, ojennuksilla ja koukistuksilla ja pohjeliikkeillä ja näiden variaatioilla. Itse en voi olla vetämättä korrelaatiota myöskään aerobisen lenkkeilyn ja pyöräilyn vaikutuksesta massankasvuun, koska aiemmin en ollut treenannut jalkoja käytänössä ollenkaan "koska ne treenautuu fillarilenkeillä ja juoksen töissä niin *tusti portaita ettei viitsi" ja silti ne ovat mulla ylikehittyneet verrattuna muihin lihaksiin.

Ja bulkissa kannattaa muistaa se, että mitä raskaammin liikkuu, sitä enemmän pitää syödä, että menee plussalle, ja kaikki lisäkalorit eivät suinkaan mene läskiksi. Jos liikkumaton kuluttaa 2500 ja salitreeniä vetävä 3000, tuo 500kcal lisä tulee lähinnä lihastreenistä, joten vaikka kalorit eivät edes välttistä olisi plussalla mutta ne kattavat tuon treenin, lihakset kehittyvät mutta fläsää ei juurikaan tule. Tuon hyötysuhteen kalibrointi vaatii vaan pilkuntarkkaa oman kehon kulutuksen ja koostumuksen selvitystä ja seuraamista ja oikeaa natsismia ruokapäiväkirjan osalta.

Koittakaapas harrastaa pikaluistelua/matkaluistelua talven ajan ni voin vannoa et keväällä on pari senttiä lisää mittaa reisissä. Sen verran hapottavaa hommaa ja erilaista ärsykettä mitä salilla et tunne on melko uskomaton ;)

Ja bulkissa kannattaa muistaa se, että mitä raskaammin liikkuu, sitä enemmän pitää syödä, että menee plussalle, ja kaikki lisäkalorit eivät suinkaan mene läskiksi. Jos liikkumaton kuluttaa 2500 ja salitreeniä vetävä 3000, tuo 500kcal lisä tulee lähinnä lihastreenistä, joten vaikka kalorit eivät edes välttistä olisi plussalla mutta ne kattavat tuon treenin, lihakset kehittyvät mutta fläsää ei juurikaan tule. Tuon hyötysuhteen kalibrointi vaatii vaan pilkuntarkkaa oman kehon kulutuksen ja koostumuksen selvitystä ja seuraamista ja oikeaa natsismia ruokapäiväkirjan osalta.

Ei se noin toimi. Ensinnäkin se kulutus tulee ihan suoraan fysiikanlakien mukaan, liikunnan muodolla ei väliä, ja syömällä esimerkissäsi 3000kcal, paino ei muutu mihinkään = ei lihasta. Toiseksi, kun ollaan plussilla tulee aina rasvaa, tai sitten ollaan niin pienillä plussilla että lihaskasvukin on minimaalista. Ja tätä hommaa ei voi tehdä kovin tarkasti, oma kulutus on aina arvio.

Koittakaapas harrastaa pikaluistelua/matkaluistelua talven ajan ni voin vannoa et keväällä on pari senttiä lisää mittaa reisissä. Sen verran hapottavaa hommaa ja erilaista ärsykettä mitä salilla et tunne on melko uskomaton ;)

Uskon tämän. Ei varmasti ole olemassakaan pienireisistä pyöräilijää tai pikaluistelijaa? Yleensä nuot on muuten riukuja, mutta reidet on kookkaat.

kyykkyä ja prässiä, niillä ne reidet kasvaa

P6171756_1.webp

Aivan kynis jalat noilla pyöräilijöillä.

Ei muuta kuin kyykkyä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom