• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Lisää massaa jalkoihin!! Miten?

Liittynyt
2.5.2008
Viestejä
95
Jalat laahaa perässä.. Miten saisin niihin enemmän massaa? Neuvoja?

Tällä hetkellä neliojakoinen ohjelma menossa.

Jalkapäivä:
Prässi 3 x 15
Hack-kyykky 2 x 10
Etureidet 4 x 12
Takareidet maaten 2 x 15
Takareidet istuen 4 x 12

Teenkö kuitenkin liian pitkiä sarjoja vai miksi jalat ei kehity?!
 
Liittynyt
10.2.2008
Viestejä
183
Henkilökohtasesti oon tykänny jo pitkään tehdä etureidet ja takareidet eri päivinä. Tuntuu ainakin, että jos yrittää reenata etu- ja takareidet samana päivänä kovaa tulee reenistä suhteettoman rankka. Mutta kun jakaa etu- ja takareidet eri päiville niin pystyy kummatkin reenaamaan kovaa ja keskittyyn oikeesti kunnolla. Itse ainakin tykkään jalkareenissä muutenkin että eka liike, usein kyykky, teen huomattavasti lyhyempiä sarjoja, esim. 3-5x3-5 raskailla painoilla, sen jälkeen siirryn joko prässiin, tai hackiin, siinä 2-4x8-12, sitten vielä esim reiden ojennus 2x12-15. Näin siis etureisi reenissä. Vaihtelen kaikkia reeniliikkeitä 2-4vk välein. Tämä siis toimii itsellä hyvin.

Oletko tehnyt pitkään jalat samalla reenillä ja saatko tolla tyylillä kunnolla tuntuman jalkoihin? Ja onko jalat kipeät seuraavana/seuraavina päivinä? Yks asia tossa reenissä, jonka ite muuttaisin olis se, että ekana liikkeenä raskas takakyykky/etukyykky. Toimiiko nelijakonen muuten? Voithan kokeilumielessä ottaa esim. 2-jakosen vetävät/työntävät jaolla, siinä tulis etureidet ja takareidet omassa reenissä vähintään 2x viikkoon.
 
Liittynyt
18.9.2010
Viestejä
712
^ yllähän kaikki oleellinen tulikin, mutta otahan se kyykky mukaan jos vain suinkin onnistuu. Tai muuten näyttää hyvältä, mutta kyykky/ hack-kyykky ensimmäiseksi liikkeeksi.
Esimerkiksi selkäpäivänä voisit treenata vielä uudestaan takareidet esimerkiksi takareisipainotteisella prässillä ja koukistuksilla. Olettaen nyt, että jalkapäivä on tarpeeksi alkuviikosta ja selkäpäivä loppuviikosta! :)

Niin ja muista myös syödä.
 

TML

Works for me.
VIP
Liittynyt
3.12.2006
Viestejä
21 780
Ikä
35
Arnoldin Kultainen Kuusikko kolme kertaa viikkoon sai reilussa 2kk jalat turpoo niin maan helvetisti. Tuossahan on siis kyykky 4x10 joka treenipäivä.

Toisekseen, syö niin perkeleesti tuon Arnoldin aikana.
 
Liittynyt
12.3.2011
Viestejä
790
Et kehity koska se on nelijakoinen ja sulta puuttuu etukyykky, takakyykky ja maastaveto. Ite treenaan jalat kahesti viikosta (kyykky pv. ja mave pv.).
 

no-body

huuhaa
VIP
Liittynyt
5.10.2004
Viestejä
11 078
Aloittaja voisi taas kertoa, millä tasolla mennään. Se, onko jalkojen kehitys keskeytynyt missi- vai mentula-mittoihin vaikuttaa aika paljon, minkälaisia ratkaisuja asiaan kannattaa miettiä.

Jos ollaan lähempänä ekaa vaihtoehtoa, niin ensi alkuun kannattaa tosiaan alkaa kyykkäämään, kovaa ja syvältä.
 
Liittynyt
6.5.2008
Viestejä
1 834
Aloittaja voisi taas kertoa, millä tasolla mennään. Se, onko jalkojen kehitys keskeytynyt missi- vai mentula-mittoihin vaikuttaa aika paljon, minkälaisia ratkaisuja asiaan kannattaa miettiä.

Jos ollaan lähempänä ekaa vaihtoehtoa, niin ensi alkuun kannattaa tosiaan alkaa kyykkäämään, kovaa ja syvältä.
Kyllä, syväkyykky isona liikkeenä ja paljon ruokaa+lepoa on ensiaskel millä ne kehittyy. Kantsii melkein kattoa kyykyn painotkin niin että ottaa ronskisti monta kymppiä pois ja opettelee kyykkäämään syvemmältä, aina kun alkaa egoilemaan painojen kanssa niin tulee kyykyättyä vajaita.
Jalat on sellanen asia mitkä mulla ottaa dieetin aikana esim pientä takapakkia kun teen monta aerobista viikkoon vielä seisomatyön päälle. Eli kandee välttää liikaa fillarointia ja lenkkeilyä ettei ne mene tukkoon.
 

Fuhrer

Strength Coach
AMMATTILAINEN
Liittynyt
3.6.2008
Viestejä
5 822
Tässä sulle kunnon ASS-Blaster-treeni;

1. Takakyykky, leveä 3x12-15 10s
2. Askelkyykky 3x15-20 10s Mallia kävelevä
3. Romanialainen veto 3x20-25 3min

Tuo kolme kertaa läpi. Perässä oleva aika on huili ennnen seuraavaa liikettä.
 
Liittynyt
2.5.2008
Viestejä
95
Tasosta en tiedä, mutta aktiivista ja välillä vähemmän aktiivista salitreeniä takana n. 3vuotta. Kyykkyä hinkattu siitä asti, joten sen takia jätetty nyt pois. 181cm/82kg, sirpakka missi :D
 

TML

Works for me.
VIP
Liittynyt
3.12.2006
Viestejä
21 780
Ikä
35
Tasosta en tiedä, mutta aktiivista ja välillä vähemmän aktiivista salitreeniä takana n. 3vuotta. Kyykkyä hinkattu siitä asti, joten sen takia jätetty nyt pois. 181cm/82kg, sirpakka missi :D
Mulla on myös takana about 3v vähintään semi-aktiivista salia, ja nyt ennen kesää aloitin tosissaan treenaa ottaen mukaan kunnon ruokailut ja eri mentaliteetillä treenikin.

Tuo Arnold G6 kaikessa yksinkertaisuudessaan turvotti reidet ulos suurimmasta osasta mun housuista ja shorteista vain reilussa 2kk.
 

100% LIHASTA

Banned
Liittynyt
31.7.2011
Viestejä
37
Voiko jalkoja treenata ilman et perse levii nii helvetisti? Ei tarvi ku paskalla käydes kyykistyä ni joha on perse 5 cm isompi joka suuntaan..
 
Liittynyt
18.9.2010
Viestejä
712
Voiko jalkoja treenata ilman et perse levii nii helvetisti? Ei tarvi ku paskalla käydes kyykistyä ni joha on perse 5 cm isompi joka suuntaan..
Ei, jos kyykkäät niin saat ikuisen läskiperseen leiman, kunnon leväperse sanoisinko.
 

Fuhrer

Strength Coach
AMMATTILAINEN
Liittynyt
3.6.2008
Viestejä
5 822
Mulla on myös takana about 3v vähintään semi-aktiivista salia, ja nyt ennen kesää aloitin tosissaan treenaa ottaen mukaan kunnon ruokailut ja eri mentaliteetillä treenikin.

Tuo Arnold G6 kaikessa yksinkertaisuudessaan turvotti reidet ulos suurimmasta osasta mun housuista ja shorteista vain reilussa 2kk.
Ei se kyllä ollut tuo yliarvostettu ohjelma mikä sen teki. Kyykyn tiheyden lisääminen sen teki.
 

TML

Works for me.
VIP
Liittynyt
3.12.2006
Viestejä
21 780
Ikä
35
Ei se kyllä ollut tuo yliarvostettu ohjelma mikä sen teki. Kyykyn tiheyden lisääminen sen teki.
Eli siis... ei ollut sen takia että aloitin ohjelman johon tuo kuuluu? :david:

Okei, ymmärrän pointtisi, mutta ei pöllömpi valinta tuo ohjelma vaikka olisikin jotain räpellystä jo takana. Kyllä tuo muutenkin toimi.
 
Liittynyt
12.10.2010
Viestejä
117
Jepsjeps, jalat kahdelle päivälle jaettuna etu- ja takareisipainotuksella toimii. Ekana päivänä kyykkyjä ja reidenojennuksia, toisena päivänä maastavetoa ja reidenkoukistuksia.

Painostasi päätellen et syö tarpeeksi. Tuon pituisen jätkän pitäisi suht helposti päästä 90 kilon elopainoon. Ja tee se kyykky vapaalla levytangolla. Kovaa.
 
Liittynyt
6.5.2008
Viestejä
1 834
Jepsjeps, jalat kahdelle päivälle jaettuna etu- ja takareisipainotuksella toimii. Ekana päivänä kyykkyjä ja reidenojennuksia, toisena päivänä maastavetoa ja reidenkoukistuksia.

Painostasi päätellen et syö tarpeeksi. Tuon pituisen jätkän pitäisi suht helposti päästä 90 kilon elopainoon. Ja tee se kyykky vapaalla levytangolla. Kovaa.
Sumokyykky smithissä on myös sellanen liike millä saa perseeseen ihan mielettömän tuntuman kun hitaasti tekee, kandee vaihteluna koklaa.
 
Liittynyt
12.3.2011
Viestejä
790
Voiko jalkoja treenata ilman et perse levii nii helvetisti? Ei tarvi ku paskalla käydes kyykistyä ni joha on perse 5 cm isompi joka suuntaan..
Perse on olennainen osa jalkoja. Ja jos se perse on levee niin oot vaa läski. Ei se ole mikään läskiperse 10:n tai siittä alemmilla rasvoilla.
 
Liittynyt
9.3.2011
Viestejä
133
Etu- ja takakyykky, askelkyykky, suorin jaloin maastaveto. Noilla liikkeillä alkoi itselle massaa sekä voimaa tulla jalkoihin, kun aikoinaan aloin niitä tekemään ja jätin vähemmälle reiden ojennukset/koukistukset ym. laitevemputukset. :)
 
Liittynyt
18.6.2011
Viestejä
7
Antakaas treenivinkkejä selkävammaselle, eli ei kyykkyä tai mavea
4 jakosella mennään
tällä hetkellä jalkatreeni ollu kutakuinkin samallainen kun aloittajalla sarjat ja toistot tosin eri
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
lisää massaa käsiin Treeni 79
Massaa lisää 5-7 kiloa. Treeni 37
Voimapainoitteisen treenailun jälkeen tarvis lisää massaa. Treeni 5
Kuinka nopeasti massaa lisää? Treeni 30
Lisää Lihasmassaa Mutta Samalla Vatsasta Rasvaa Pois?? Treeni 6
elasto Ylärintaan lisää massaa. Flyers vinopenkin kulmassa? Treeni 31
Selkään lisää massaa... Treeni 32
Lisää massaa! Treeni 44
Miten lisää massaa Treeni 22
massaa lisää!? Treeni 19
lisää massaa Treeni 5
Lisää massaa,MITEN?!? Treeni 4
XairaX Lisää massaa, mutta miten? Treeni 27
Mistä kukkakepille lisää massaa? Treeni 30
Vähän massaa lisää. Treeni 11
Mikä paras ohjelma sekä massan että voiman lisäämiseen tauon jälkeen Treeni 12
Kokeneelle treenaajalle lisää lihaa Treeni 10
Voimien lisääntyminen kesken sarjan? Treeni 7
rasvaa pois ja voimaa lisää Treeni 13
Lisää puristusvoimaa ja kestävyyttä otteeseen Treeni 14
Tarkoitus saada lisää kokoa! Treeni 10
Lisää voimaa (tulevalle vapaaottelun harrastajalle) Treeni 15
Mistä lisää nopeutta? Treeni 13
Käsiin lisää kokoa Treeni 60
paljonko sarjapainoihin vuodessa lisää Treeni 1
Rääpäleelle Lisää Painoa?! Treeni 18
Salitreeni lisää finnejä? Treeni 27
Paino ei noussutkaan kuntosalilla, vaan laski + senttejä tuli lisää (?) Treeni 13
Lihasmassan lisääntyminen = rasvaprosentin alentuminen? Treeni 13
Maksimivoiman lisääminen penkkipunnerruksessa Treeni 22
Lisää voimaa ja kestävyyttä dietatessa, palautetta ja vinkkejä tarvitaan. Treeni 2
Lisää selkätreenistä Treeni 8
Mikä vituttaa lisääntyneissä kiloissa? Treeni 114
Kyykkyyn lisää syvyyttä Treeni 19
olkapää- ja rintaspesialisaatio Treeni 10
Miten hartioihin leveyttä lisää? Treeni 32
Lisää voimaa!?? Treeni 46
Kirjoittamattomat salisäännöt... Treeni 13
Muutama sentti lisää pituutta, miten? Treeni 52
Sarjojen lisääminen Treeni 36
Lisää paksuutta käsivarsiin ja pohkeisiin Treeni 7
Lisää voimaa dieetillä? Treeni 14
Lisää leukoja Treeni 28
Lisää maksimeita penkkiin? Treeni 3
Lisää tehoa vatsalihastreeniin? Treeni 16
Treeniohjelmani (tavoite on lihasmassan lisääminen) Treeni 13
Yksi ohjelma lisää, kommentteja kiitos Treeni 7
Olkapäihin lisää voimaa!!!! Treeni 56
Lisää hifistelyä Treeni 4
Selkään lisää leveyttä Treeni 181
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös