Lisää kaloreja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kelso
  • Aloitettu Aloitettu
Aloitin dieettaamisen noin viikko sitten luettuani ensin ohjeita täältä. Aloin syömään ruokia joita täällä suositeltiin laskematta sen enempää montako kaloria saan päivittäin. Tänään sitten kuitenkin päätin laskea tuon määrän. Ja yllätyin itsekkin miten alhaiseksi se jäi (n. 1000kcal), en sitten tiedä laskinko ihan väärin ja siksi kyselisinkin neuvoa asiaan. Esimerkkinä siis tämän päivän ruokailuni:

Aamupala: 1dl Kaurapuuroa + mustikkakeitto + kahvi
Välipala: Banaani (ennen salia)
Lounas: Makaronilaatikko (tummaa pastaa, paistinjauheliha) 2 lautassellista. (salin jälkeen)
Iltapala: 2 siivua ruisleipää + kalkkunasiivu + 2 keitettyä kananmunaa + margariini

Olen 175cm ja 83kg. Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja 1-2 aerobista viikossa.
Olen urheillut aktiivisesti nuorempana, mutta nyt on mennyt pari vuotta laiskotellen ja alkanut tuota ylimääräistä kertymään ja siitä pitäisi päästä eroon.

Joten onko nuo kalorit nyt täysin väärin? Lisäksi kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita. Läskistä siis pitäisi eroon päästä.

Kiitos jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole nyt toi syöminen oikein. Proteiinia tulee liian vähän pitäisi olla about 2g/painokilo. Illalliselta hiilihydraatit pois. Ja saat kyllä popsia enenmän ruokaa. Ja ton banaanin tilalle jotain kunnon sapuskaa.

Juu enmmän proteiiniä! Itse kun tiputin painon 80kg 75kg ,niin katoin että tulee ainakin se 2g kiloa kohden protskua päivässsä ja hyvin paino tippu.ja voimat ei heikentyny yhtään.Eli mun mielestä sun kannattas lisätä vaikka jotain näistä tonnikalaa,rahkaa,raejuustoa tohon päivän ruoka määrään tai vetästä parit hera drinkit. Ja aerobista liikuntaa päälle niin paino tippuu!

Vaikea noin suuntaa-antavista määristä no laskea kaloreita tarkasti, mutta näppituntumalla väittäisin, että ei kyllä kovin korkealla mennä tolla määrällä. Ja kuten edellä sanottiin, protskua on aivan liian vähän.

Olen 175cm ja 83kg. Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja 1-2 aerobista viikossa. Joten onko nuo kalorit nyt täysin väärin? Lisäksi kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita. Läskistä siis pitäisi eroon päästä.

Haluat siis laihduttaa noin 7-8 kiloa vai kuinka? Kerrot syöväsi vain 1,000 kcal päivässä. Tämä on ilman muuta liian vähän. Vaikka olisit istumatyöntekijä toimistossa niin tarvitset vähintään 1,700 kcal päivässä dieetin aikana. Edellä mainittu proteiinia 2 grammaa per painokilo on hyvä lähtökohta. Samoin rasvoista ainakin kylmäpuristettua rypsiöljyä joka päivä pari ruokalusikallista. Loput voikin sitten laittaa kasviksia ja hiilareita.

Tee aamuaerobiset tyhjällä vatsalla ja eri päivänä kuin kuntosali. Pitämällä päivittäiset kalorit tasolla 1,700 kcal laihdut 8 kiloa noin kahdessa kuukaudessa! :)

Eli proteiinin saanti on tärkeää laihdutusprosessissa? Jostain olin vaan saanut käsityksen , että sen saaminen ei olisi hyväksi jos haluaa laihduttaa koska siitä saa energiaa, mutta olin siis väärässä. Eli jos ja kun tästä nyt kävelen luontaistuotekauppaan ostamaan proteiiniä niin mitä kannattaa ostaa , jotta saisin rahoilleni mahdollisimman paljon vastinetta?

Se proteiini on dietillä ja dietin ulkopuolella todella tärkeä jos meinaa lihaksia kasvattaa, se näet toimii niiden rakennusaineena. Tavallinen sohvaperuna nyt ei välttämättä tartte sitä 2 grammaa painokilo, mutta lihasta kasvattavalle se on se välttämättömyys.

Täältä Pakkiksen kaupasta sä saat kaiken tarvitsemasi. Ja lisäproteiiniksi esim. ProSlow on ihan jees vaihtoehto, varmasti on hinta-laatusuhde kohallaan.

Mutta myös tonnikala, maitorahka ja raejuusto ovat käteviä ja hyviä proteiinin lähteitä välipaloille.

Ok, tuo proteiini asia tuli selväksi (ainakin luulisin). entäs sitten nuo kalorimäärät. Pitääkö yksinkertaisesti vain syödä enemmän, jotta saisi sen 1700kcal kasaan? Ja kun nyt kerran tilaan proteiinia niin tarvitsenko kenties jotain muuta kuin tuota protskua päästäkseni tavoitteeseeni? Koska olisi helppoa tilata kaikki kerralla ja kun tätä hommaa nyt kerran tehdään niin tehdään se sitten kunnolla.

kelso sanoi:
Ok, tuo proteiini asia tuli selväksi (ainakin luulisin). entäs sitten nuo kalorimäärät. Pitääkö yksinkertaisesti vain syödä enemmän, jotta saisi sen 1700kcal kasaan? Ja kun nyt kerran tilaan proteiinia niin tarvitsenko kenties jotain muuta kuin tuota protskua päästäkseni tavoitteeseeni? Koska olisi helppoa tilata kaikki kerralla ja kun tätä hommaa nyt kerran tehdään niin tehdään se sitten kunnolla.

Sä oot melkolailla saman pituinen ja ikäinen kun minäkin, pari kiloa oot painavampi. Mä alottelin alkuvuodesta dietin 86 kilosta ja dietillä ollessani oli kalorit 2500 paikkeilla. Tosin teen varastohommia ja se nyt nostaa kulustusta ja tein aerobistakin kun en tykkä nälkää nähdä. Mutta jotenkin toi 1700 kcal kuulostaa todella matalalta meikäläisen kokosille ukoille.

Eikä noilla pelkillä protujauhoilla niitä kaloreita hankita, niillä vain varmistat, että saat sen +2 g / painokilo sitä protua. Sitten vaan hyvistä hiilarinlähteistä hiiilarit (kaurahiutaleet, ruisleipä, riisi, tumma pasta) ja myös hyvää rasvaa (rypsiöljy ja oliiviöljy) ja ruoan mukana myös sitä protua (liha, kala, kana, kananmuna, maitorahka, raejuusto). Näistä sitten koostat päivän ruokavaliosi. Täällä palstalla on ruokavalioesimerkkejä reilusti, ei muuta kun selailemaan niitä.

kelso sanoi:
Aamupala: 1dl Kaurapuuroa + mustikkakeitto + kahvi
Välipala: Banaani (ennen salia)
Lounas: Makaronilaatikko (tummaa pastaa, paistinjauheliha) 2 lautassellista. (salin jälkeen)
Iltapala: 2 siivua ruisleipää + kalkkunasiivu + 2 keitettyä kananmunaa + margariini

Ja täältä pakkikseltako hait ohjeet noihin ruokailuihin???? Kyllä varmasti menee säästöliekille pitemmän ajan kuluessa noilla kaloreilla. Luet vaan noiden jätkien antamat ohjeet vielä uudestaan, ja jo luulisi alkavan tapahtua. Tsemppiä rasvojen karistukseen :thumbs:

:offtopic: mutta kun te arvon pakkislaiset puhutte kaloreista joita pitäisi syödä niin tarkoitattekote niillä kalorimäärää joka jää kroppaan päivän lopussa vai kalorimäärää joka tankataan päivän kuluessa? Itse olen aina tottunut puhumaan kroppaan jäävistä kaloreista.

Optimus sanoi:
:offtopic: mutta kun te arvon pakkislaiset puhutte kaloreista joita pitäisi syödä niin tarkoitattekote niillä kalorimäärää joka jää kroppaan päivän lopussa vai kalorimäärää joka tankataan päivän kuluessa? Itse olen aina tottunut puhumaan kroppaan jäävistä kaloreista.
:david: ? :arvi: ? :wall: ? :kuvia:

Optimus sanoi:
Pitääkö vääntää rautalangasta?

Väännä toki. Ihmettelen miten jotkut saavat yksinkertaisista asioista niin monimutkaisia...

Optimus sanoi:

Pitkän ja raastavan pohdinnan jälkeen veikkaan, että tarkoitat "kalorimäärällä joka jää kroppaan päivän lopussa" plussa-kaloreita. Siis yli kulutuksen olevat kalorit?

Olenko oikeassa? :hyper:

Steroidi sanoi:
Pitkän ja raastavan pohdinnan jälkeen veikkaan, että tarkoitat "kalorimäärällä joka jää kroppaan päivän lopussa" plussa-kaloreita. Siis yli kulutuksen olevat kalorit?

Olenko oikeassa? :hyper:
Puhuukohan Optimus sitten dietillä "kalorimäärästä joka lähtee kropasta"? Vai onko "kalorimäärällä joka jää kroppaan päivän lopussa" silloin negatiivinen arvo esim. -500 kcal? Enivei, kukin taplaa tyylillään, mutta ei helvetti :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom