Lisää kaloreja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kelso
  • Aloitettu Aloitettu
kelso on ilmeisesti käyttänyt söörtsiä ja selaillut foorumia aktiivisesti. Kivahan seon vastailla miljuuna ja kaksi kertaa noihin samoihin kysymyksiin. Helposti anteeksiannettavaa, mutta turhat threadit poispois (IMO).

Eihän mulla tietenkään ollut oikeasti mitään vastattavaa. Turha postaus ja kauhea väsymys. Pahoitteluni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lynski sanoi:
kelso on ilmeisesti käyttänyt söörtsiä ja selaillut foorumia aktiivisesti. Kivahan seon vastailla miljuuna ja kaksi kertaa noihin samoihin kysymyksiin. Helposti anteeksiannettavaa, mutta turhat threadit poispois (IMO).

Eihän mulla tietenkään ollut oikeasti mitään vastattavaa. Turha postaus ja kauhea väsymys. Pahoitteluni.

Heh. Itseasiassa olen tutustunut tähän foorumiin vasta äskettäin ystäväni neuvosta ja olen varsin tyytyväinen , että tutustuin. Täältä saa paljon _asiallista_ tietoa ja neuvoa. Ja näin jälkeenpäin voin myös myöntää, että olisin ehkä löytänyt kaikki tarvitsemani vastaukset selaamalla läpi useamman sivun ja minun olisi myös kannattanut postata kysymykseni aloittelijoiden forumiin. Olen tästä pahoillani, mutta en myöskään ymmärrä ihmisiä jotka postaavat asioita vain pätemisen tarpeesta, eikö sinustakin ole mukavampaa/helpompaa saada vastauksia juuri sinua koskeviin kysymyksiin?

Se siitä. Kiitos kaikille vastanneille. Nyt on huomattavasti helpompaa lähteä rakentamaan sitä toivottua tavoitetta.

Tämä on kuitenkin keskustelupalsta ja tällä on tarkoitus asioista keskustella, myös aina uudelleen. Melkein kaikki tieto täältä varmasti lötyy, mutta oishan tää meno aika kuollutta jos tätä vaan käytettäs tietopankkina eikä asioista keskusteltaisi ollenkaan. Toki kannattaa kiinnittää erityistä huomiota siihe, että pistää ne ketjut oikeisiin osioihin, mutta kyllähän modet ne siirtää jos tarpeelliseksi katsovat.

Kyllä sitä mun mielestä ja saa ja pitääkin kysyä niitä yksinkertaisiakin asioita, eriasia on nämä jotka laittavat tyyliin "tehkää mulle ruokavalio ja ohjelma jolla kasvaa" tollasiin ei kiinnosta vastata yhtään mitään järkevää. Kaikki varmasti ymmärtää eron yksinkertaisen kysymyksen ja tollasen vaatimuksen välillä... :piis:

Päädyin nyt ostamaan tuota XL -proteiiniä. Miten minun kannattaisi tuota sitten päivittäin juoda? Ja voinko vetää tuota palautusjuomana, vai pitääkö siihen lisätä esim. Maltoa? Ensimmäistä kertaa pelaan näiden lisäravinteiden kanssa ja en tahtoisi tehdä asioita väärin. Etsin kyllä searchilla muita threadeja aiheesta, mutta en löytänyt mitään mikä sopisi juuri minulle, eli diettaamiseen. Ja useimmiten threadit olivat vain väittelyä siitä mikä olisi paras sekoitus palautusjuomaksi.

kelso sanoi:
Päädyin nyt ostamaan tuota XL -proteiiniä. Miten minun kannattaisi tuota sitten päivittäin juoda? Ja voinko vetää tuota palautusjuomana, vai pitääkö siihen lisätä esim. Maltoa? Ensimmäistä kertaa pelaan näiden lisäravinteiden kanssa ja en tahtoisi tehdä asioita väärin. Etsin kyllä searchilla muita threadeja aiheesta, mutta en löytänyt mitään mikä sopisi juuri minulle, eli diettaamiseen. Ja useimmiten threadit olivat vain väittelyä siitä mikä olisi paras sekoitus palautusjuomaksi.
XL Proteiinissähän on vissiin puolet proteiinista maitoproteiinia, sen puolesta se ei välttämättä ole paras mahdollinen palautumiseen. Itselläni sellanen ei ainakaan toimi. Ja maltoa sekaan mikäli meinaat palkkarina käyttää, toiset sanoo, että on ihan hyvä protsku palkkariin joten kannattaa kokeilla miltä itelläs tuntuu. Ite pistän maltoa palkkariin niinkin paljon kun gramman/painokilo. :kuola:

Tylerd sanoi:
XL Proteiinissähän on vissiin puolet proteiinista maitoproteiinia, sen puolesta se ei välttämättä ole paras mahdollinen palautumiseen. Itselläni sellanen ei ainakaan toimi. Ja maltoa sekaan mikäli meinaat palkkarina käyttää, toiset sanoo, että on ihan hyvä protsku palkkariin joten kannattaa kokeilla miltä itelläs tuntuu. Ite pistän maltoa palkkariin niinkin paljon kun gramman/painokilo. :kuola:

Eli tuo malto sopii myös dieetillä oleville? Ja miten tuo protskun juonti tulisi suhteuttaa, eli miten monta kertaa päivässä ja milloin sitä tulisi nauttia?

kelso sanoi:
Eli tuo malto sopii myös dieetillä oleville? Ja miten tuo protskun juonti tulisi suhteuttaa, eli miten monta kertaa päivässä ja milloin sitä tulisi nauttia?
Ai sori, en lukenut koko thrediä enkä siis hiffannu, että olet dietillä. Sillon kyllä ei tota gramma/painokilo suhdetta pidä noudattaa missään nimessä. On tullu ite dieetillä oltua niin perkeleen vähän ja "testimielessä" että se osa-alue on aika lapsen kengissä. Mutta ite ainakin sillon käytin maltoa palkkarissa, mutta maksimissaan puolet siitä määrästä mitä näin normaalisti. Dieetillehän toi XL-proteiini on ihan hyvää, mutta edelleenkään en sen ominaisuuksista palkkarina osaa sanoa :jahas: Eikä sitä maltoa kannata käyttää kun palkkarissa. Eikö söörtsillä löydy?

Ei helvetti en ikinä enään postaa kankkusessa.. mutta siis pointti tossa mun viestissä ainakin yritti olla se että jos peruskulutus ilman liikuntaa on esim. 2000kcal per päivä, niin syömällä 1500kcal päivässä laihtuu. Mutta sitten kun isketään päiväohjelman mukaan vielä duunit, puntit ja aerobinen niin peruskulutus nousee päälle 3000kcalorin joten syömällä 2500kcal esimerkkipäivänä, jää kroppaaan vielä 1500kcal joka on -500kcal alle peruskulutuksen, joten silloin rasvaprosentin pitäisi pudota jos ruokapuoli on muuten kunnossa.

Peruspointti tais taas kadota päästä :david: tätä viestiä kirjoittaessa :hyper:

Optimus sanoi:
...aerobinen niin peruskulutus nousee päälle 3000kcalorin joten syömällä 2500kcal esimerkkipäivänä, jää kroppaaan vielä 1500kcal joka on -500kcal alle peruskulutuksen, joten silloin rasvaprosentin pitäisi pudota jos ruokapuoli on muuten kunnossa.

Muuten tuon sun tekstisi ymmärtää mutta mitä hittoa tarkoittaa "jää kroppaan vielä 1500kcal"?

Edit: Vai meinaatko siis että kun kulutat 3000-2000=1000kcal normaalia enemmän ja vähennät tuon erotuksen päivän energiasaannista, niin "kroppaan jää(?)" 2500-1000=1500kcal.
Jos ajattelet näin niin olisiko kenties helpompi ajatella vain että kulutat 3000kcal, saat 2500kcal, joten kalorivaje on tuo 3000-2500=500kcal.

Niin jäi nyt vielä vähän epäselväksi, että kannattaako mun juoda tota maltoa palkkarissa dieetin aikana? Tota protskua meinasin ottaa sellaset 1dl veteen sekoitettuna pari kertaa päivässä normaalin ruuan lisäksi. Onko tuo nyt lähimainkaan oikea määrä? Ja jos sitä maltoa pitää laittaa palkkariin, niin paljonko? 1dl protskua ja 0,5dl maltoa? (huh kun menee sekaisin näissä vaikka kuinka koittaa lukea ja etsiä)

Lord sanoi:
Muuten tuon sun tekstisi ymmärtää mutta mitä hittoa tarkoittaa "jää kroppaan vielä 1500kcal"?

Edit: Vai meinaatko siis että kun kulutat 3000-2000=1000kcal normaalia enemmän ja vähennät tuon erotuksen päivän energiasaannista, niin "kroppaan jää(?)" 2500-1000=1500kcal.
Jos ajattelet näin niin olisiko kenties helpompi ajatella vain että kulutat 3000kcal, saat 2500kcal, joten kalorivaje on tuo 3000-2500=500kcal.

Nice one franco.. siis joo noin ajattelin asian omalta kannaltani, mutta kun ei oma ajatusmaailma osannu mennä A:sta suoraan C:hen vaan piti vielä käydä B:n kautta. Mahdollisimman monimutkaisesti, insinöörin logiikkaa.

kelso sanoi:
Niin jäi nyt vielä vähän epäselväksi, että kannattaako mun juoda tota maltoa palkkarissa dieetin aikana? Tota protskua meinasin ottaa sellaset 1dl veteen sekoitettuna pari kertaa päivässä normaalin ruuan lisäksi. Onko tuo nyt lähimainkaan oikea määrä? Ja jos sitä maltoa pitää laittaa palkkariin, niin paljonko? 1dl protskua ja 0,5dl maltoa? (huh kun menee sekaisin näissä vaikka kuinka koittaa lukea ja etsiä)

Ite oon ottanu nyt pari kuukautta dietillä n.30-35g maltoa (n. 2/3 osa desi) ja 45-50g protskua (reilu desi). Ja treenin jälkeen on tärkeää saada nopeita hiilareita palauttamaan energiatasapainon ja auttamaan proteiinin imeytymisessä, joten kyllä ehdottomasti dietilläkin malto palariin.

kelso sanoi:

Mun mielestä kannattaa ja toi n. puoli desiä on ihan jees malton määrä ja desi heraa. Mä käytän nykyään myös pienempää maltomäärää plussalla ollessa, enkä ole edelleenkään huomannut mitään eroa palautumisessa. Vois kyllä taas pitkästä aikaa koittaa vähän suurempaakin määrää ja kattoa kuin käy.

Mä en ole huomannut palautumisessa minkäänlaista eroa, oli maltoa tai ei. Eli pelkällä protskulla porskuttaa varsin hyvin, pari päivää menee palautumiseen yleensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom