Lisää Kaloreita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu
joo laskeskelin tosa et saan täl hetkel semmoset 2400kcal päiväs ja (mun paino muuten ~ 80kg) ja tarkotus olis nostaa niiden saanti tohon 3000 tai vähän yli ja en tiedä et pitäiskö sit ruveta vääntään joku sipsipussi per päivä et sais noit kalorei nostettuu ku syön tälläkin hetkellä mielestäni paljon et mistä sais helposti kaloreita? :kippis1: :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miksei sipsipussi sitten käy?
onhan siinä paljon huonoja rasvoja, tietysti, mutta jos niiden energialle kerran käyttöä
löytyy niin miksei?

(tiedän kyllä että sipsit ovat hh/rasva-komboja jotka nyt ovat ranskalaisten
ohella huonoimpia ruokia mitä on)

syö yksi pirkka suklaakeksipaketti. saat siitä 1000kcal :)

joo kutoi gaineri olis muuten ihan hyvä idea mut jos vaik vedän protsku/hiilari suhde 1/2 ni sekin on liikaa mun mahalle ku se alkaa kasvaa niin perkeleesti muit lihaksii edel. ja sit nois gainereis on aina se suhde lähes 1/3-5 et mähän olisin pelkkää mahaa sen jälkee ja tiedän kyl et sipseis on melkein sama suhde mut se kuitenkin periaatteessa on "kiinteetä" ruokaa mikä ei niin helpol ainakaan mun masuun reagoi et siin mieles toi sipsi olis kyl parempi.!

Suunnilleen 400 grammaa lihaa tai kanaa päivän mittaan ja sen kanssa vaikka riisiä tai makaroonia. Pihvit ovat myös hyviä. Kaloreita pitäisi saada tarpeeksi ihan normaalistakin ruuasta. Itse syön 3000 kcal päivän aikana helposti. Ruisleipää on hyvä syödä välipalana. Kinkkua, juustoa ja hiukan voimariinia niin hyvä tulee. Syöt vaikkei niin nälkä olisikaan. Jos tämä nyt kuitenkin vaikuttaa aivan mahdottomalta niin koita laskea vaikkapa etukäteen jokin valmis ruokamäärä yhdelle päivälle.

Tässäpä jonkinlainen esimerkki, jonka olen jossain vaiheessa syönyt:

Aamulla: Rahkahässäkkä, sekoita rahka mehun tai jogurtin kanssa. Lisäksi lasi maitoa ja ruisleipä jossa kinkut ja juustot n.600kcal
Kouluruoka: Eli yleensä jokin kastike ja riisiä. Lisäksi salaattia. Arviolta 700 kcal
Välipala: Leipää tai tonnikalaa ja lasi maitoa. n.300kcal
Päivällinen: Makaronia kuivapainolta n.100g (2dl) ja jauhelihaa 200g, lasi maitoa 900 kcal.
Välipala: Taas leipää tai tonnikalaa... n. 300 kcal
Iltapala: Yleensä tonnikalaa, tähän joukkoon reippaasti rypsiöljyä, ellei tonnikala ole öljyssä. Lisäksi vaikka lasi maitoa 300 kcal

Yhteensä: 3100 kcal

Makarooni ja riisi joita syön ovat tummia. Rahkaan voi sekoittaa tarvittaessa vaikka Elovenaa tms. Myös raejuustoa kannattaa kokeilla, vaikkei se minulle maistukaan. Tässä tapauksessa tuota leipää oli aina yksi reissumies tai vastaava leipä.
Treenipäivinä tuo on muuten kutakuinkin samanlainen, mutta siihen lisätään palautusjuoma.

edit. Eikä noita sipsejä kannata välttämättä vetää. Niistä saa kyllä helpolla hirviö kalorit, mutta ne on pääasiassa huonompia hiilareita. Eli opettele vaan syömään ruokaa...

kiitos joona toi rahka hässäkkä aamulla vaikuttaa toimivalta leipien kanssa 600kcal ja tarkoitit varmaan ihan normaalia maitorahkaa?

arnold1 sanoi:
kiitos joona toi rahka hässäkkä aamulla vaikuttaa toimivalta leipien kanssa 600kcal ja tarkoitit varmaan ihan normaalia maitorahkaa?
Juu, syön yleeensä Ehrmannia. Jos ei sitä ole niin sitten Valiota. Ja sitten tuota rypsiöljyä voi kyllä lisätä sinne sun tänne muutenkin. Välillä voi hörpätä vaikka suoraan pullosta. Jos siis rasvaa ei muuten tule liikaa syötyä.

tuo suola jäi minulta tyystin huomioimatta

sadassa grammassa sipsejä on viitisensataakaloria ja nykyään kaupasta saa 350gramman jättipusseja

en jokapäivä sellasta vetäis, korkeintaan kerran viikossa, korkeintaan...

niin mike on kyl oikees et ei niit sipsei kannata kyl vetää jokapäivä terveyshä siin menee mut kyl joskus kerran viikos ehkä!

mul on tääl kotona ihan normaalia kultasula rypsiöljyä ni pitäiskö sitä sit alkaa litkii vai tarviiko sen olla jotain tuning öljyä ja kui paljo sitä sit olis hyvä juoda?

arnold1 sanoi:
mul on tääl kotona ihan normaalia kultasula rypsiöljyä ni pitäiskö sitä sit alkaa litkii vai tarviiko sen olla jotain tuning öljyä ja kui paljo sitä sit olis hyvä juoda?

Herraisä, sipseillä ja huonolla rasvalla nostamassa painoa. Unohda nyt jo se painonnousu jos et kykene puuroa tai gainereita vetämään. Vatsas menee takuulla yhtä sekaisin tolla rypsärillä kuin gainerilla.

mitä, onko rypsiöljy sittenkin HUONO rasva ??

viime kesänä pistin sitä päivittäin reippaasti lusikalla suuhun dietatessani, kun en ollut perehtynyt rasvoihin. sittemmin olen käyttänyt vain kalaöljykapseleita kun kyllästyin virgino-luomurypsiöljyn pähkinäiseen makuun.

Hullu inkkari sanoi:
mitä, onko rypsiöljy sittenkin HUONO rasva ??

viime kesänä pistin sitä päivittäin reippaasti lusikalla suuhun dietatessani, kun en ollut perehtynyt rasvoihin. sittemmin olen käyttänyt vain kalaöljykapseleita kun kyllästyin virgino-luomurypsiöljyn pähkinäiseen makuun.

Kyse oli normaalista rypsäristä, ei kylmäpuristetusta, ei sitä tavallista pidä vetää.

Hullu inkkari sanoi:
...ja kylmäpuristettu Virgino-luomurypsäri on yhtä terveellistä kuin mainoksissa kehutaan sen olevan?

On järkevissä määrin, mutta ei sitäkään nyt aleta kaatamaan kuin kaljaa, muutaman kerran päivässä pari rkl riittää, ettette ala dokaamaan sitä.

Mike sanoi:
Kyse oli normaalista rypsäristä, ei kylmäpuristetusta, ei sitä tavallista pidä vetää.
Vaikka kylmäpuristetussa öljyssä voikin olla vähemmän epäpuhtauksia ja rasvahappoprofiili hiukan parempi kuin tavallisessa, en silti menisi sanomaan että tavallinen rypsiöljy olisi "pahaa" ja ettei sitä pidä vetää. Mm. palstan öljymestari Sakkeus vetelee käsittääkseni ihan normaalia rypsiöljyä ja kylmäpuristettua oliiviöljyä - niin teen minäkin.

Tähän itse kalorienlisäämisasiaan: painoa saa lisää vaikka vetämällä voissa paistettua sokeria ja ihraa. Lihasta tuolla ei kyllä hirveän todennäköisesti saa.

Karu ja kylmä tosiasia: jos haluaa kasvattaa lihasta bulkkaamalla eli painoaan nostamalla on paras vain popsia kiltisti pelkkää puhdasta kehonrakentajan ruokaa eli paljon proteiinia, hitaita ja kuitupitoisia hiilareita sekä hyviä rasvoja.

Jos ei tällaisista asioista ole selvillä, on mielestäni käsittämättömän typerää lähteä kyselemään kuurivinkkejä Roinaforumilla: kuuri aloittelijalle

Ja on näköjään treeneissäkin parantamisen varaa: treeniohjelma hakusessa

No, toisaalta olet arnold1 menossa oikeaan suuntaan kun kerran tämänkin threadin olet aloittanut. Helvetisti laadukasta ruokaa naamaan, kovaa ja järkevää treeniä ja riittävästi lepoa ja unta vielä monta vuotta ennen kuin edes vierailet tuolla Roinapuolella uudelleen.

Onkos järkeä lisätä päivän kaloreita maltolla?

Pistä sheikkeriin mieluummin proteiinia, rypsäriä, ja maitoa/vettä ...ehkä vähän kaurahiutaleita.
(+maitorahkaa, mustikkakeittoa...)

ja vähän maltoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom