Suunnilleen 400 grammaa lihaa tai kanaa päivän mittaan ja sen kanssa vaikka riisiä tai makaroonia. Pihvit ovat myös hyviä. Kaloreita pitäisi saada tarpeeksi ihan normaalistakin ruuasta. Itse syön 3000 kcal päivän aikana helposti. Ruisleipää on hyvä syödä välipalana. Kinkkua, juustoa ja hiukan voimariinia niin hyvä tulee. Syöt vaikkei niin nälkä olisikaan. Jos tämä nyt kuitenkin vaikuttaa aivan mahdottomalta niin koita laskea vaikkapa etukäteen jokin valmis ruokamäärä yhdelle päivälle.
Tässäpä jonkinlainen esimerkki, jonka olen jossain vaiheessa syönyt:
Aamulla: Rahkahässäkkä, sekoita rahka mehun tai jogurtin kanssa. Lisäksi lasi maitoa ja ruisleipä jossa kinkut ja juustot n.600kcal
Kouluruoka: Eli yleensä jokin kastike ja riisiä. Lisäksi salaattia. Arviolta 700 kcal
Välipala: Leipää tai tonnikalaa ja lasi maitoa. n.300kcal
Päivällinen: Makaronia kuivapainolta n.100g (2dl) ja jauhelihaa 200g, lasi maitoa 900 kcal.
Välipala: Taas leipää tai tonnikalaa... n. 300 kcal
Iltapala: Yleensä tonnikalaa, tähän joukkoon reippaasti rypsiöljyä, ellei tonnikala ole öljyssä. Lisäksi vaikka lasi maitoa 300 kcal
Yhteensä: 3100 kcal
Makarooni ja riisi joita syön ovat tummia. Rahkaan voi sekoittaa tarvittaessa vaikka Elovenaa tms. Myös raejuustoa kannattaa kokeilla, vaikkei se minulle maistukaan. Tässä tapauksessa tuota leipää oli aina yksi reissumies tai vastaava leipä.
Treenipäivinä tuo on muuten kutakuinkin samanlainen, mutta siihen lisätään palautusjuoma.
edit. Eikä noita sipsejä kannata välttämättä vetää. Niistä saa kyllä helpolla hirviö kalorit, mutta ne on pääasiassa huonompia hiilareita. Eli opettele vaan syömään ruokaa...