Liput liehuen...

Se mun pointti on siinä, että EU rapauttaa suomalaisuutta pikku hiljaa eikä ole niin näkyvää mutta lipunpoltto on niin julkeaa ja silmiinpistävää.

Muuten, noista rauhanpuolustajista: muistan vielä tuolta 80-luvun alkupuolelta, jolloin siviilipalvelukseen pääsy oli huomattavasti nykyistä harvinaisempaa ja vaikeampaa. Yksi liimaletti oli keplotellut itsensä sivariin, kun ei missään tapauksessa sanomansa mukaan voinut kääntää asetta toista ihmistä vastaan.
Ekana viikonloppunaan sivariin astumisesta meni ja ampui häntä vituttaneen sivariohjaajan. oli syystäkin kohtuuisot otsikot lehdessä.:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liput liehuen...

Originally posted by dogi
1. ...on jäljellä enää haarukoida minkälaisia rangaistuksia siitä tulisi langettaa, ja sehän meidän oikeuslaitokseltamme ei oikein viime aikoina ole sujunut, ei ainakaan hovioikeudelta.

2. Mittarina tässä tulisi käyttää kansalaisten yleistä mielipidettä,
....
mutta kyse ei olekaan siitä mikä on absoluuttisesti parasta ja järkevintä vaan siitä mitä suurin osa ihmisistä haluaa.

1. Oukkidoukki, minulla on ehdotus. Eduskunnan lainsäätämisoikeus siirretään pakkotoistolle. Ensimmäinen lakiehdotuskin on valmis:

1§ Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä ammuttavaksi ysimillisellä niskaan ja hakattava kenttälapiolla kilon palasiksi.

2. Tästä olisin eri mieltä. Kansahan haluaa sirkushuveja kuten giljotiinin, polttorovion, jalkapuun jne., vaikka oma riemuhan niissäkin tietysti olisi.

Oma pointtini oli lähinnä se, että ton kankaanpalan eteen on aikonaan jotkut uhranneet kaikkensa ja toiset antaneet elämänsä, jotta se sais edelleen liehua korkealla itsenäisyyspäivänä. Oli asia miten hyvä ja oikea tahansa, ei lipun polttaminen voi olla oikein.

Mahtaa tuntua kaikki ystävänsä sodassa menettäneestä ja toisen jalkansa rauhan puolesta antaneesta veteraanista hyvältä, kun nuoret polttaa suomen lippuja "rauhan nimissä".

Se on se mikä mua ottaa päähän. Ukki kääntyy haudassaan.

Originally posted by Jyväbroileri
Jos tuon lipunpolton olisivat tehneet perjantai / lauantai iltana vähänkään vilkkaammassa paikassa niin noilla paviaaneilla olisi ollut hyvät mahdollisuudet saada kunnolla turpaan. Eipä olisi haitannut.

PRKL. just mietin tota samaa, että voi kun olisi osunut sopivasti tuolloin kävelemään ohi, olisi voinut "sanoa" pari valikoitua "sanaa" !:curs:

Onpa kauheaa juttu tosiaan. Siis oikeasti, mitä vitun väliä? No joo, lipun polttaminen on/oli typerää , mutta eipä tuo nyt minkäänlaisia tunteita nostattanut.:zzzz:

Originally posted by jarre55
Se mun pointti on siinä, että EU rapauttaa suomalaisuutta pikku hiljaa eikä ole niin näkyvää mutta lipunpoltto on niin julkeaa ja silmiinpistävää.
Ei se mitään "rapauta pikkuhiljaa", Suomesta on kovaa vauhtia tulossa vain yksi Euroopan yhdysvaltojen osavaltio, joka tottelee sitä mitä liittovaltio keksii määrätä. Saapa nähdä vaan, kauanko kestää ennen kuin maanviljelys on täällä kutistunut lähinnä marginaaliseksi ilmiöksi.

Siis ei jumalauta Kehtaavat Polttaa perkele
Suomen lipun voiko törkeämpää tekoa olla.
Mitä HElevetin Rauhan aktivisti sivareita nuo oli
Totta Kai Suomella Armeija pitää olla Sitähän olisi ryssät kimpussa
pian.

Suomessa on asunu suomalaisia viimeisin ikuisuuden ajan
ja toivottavasti EU ei muuta sitä.

(Saatanan Kumma ku Euroviisuissa ei enää oo pakko laulaa omalla kielellä)

Totta Ysimillisellä niskaan ja palasiks lapiolla.

Ja Ruhot Siperiaan ei niitä tänne maaperään kukaan kehtais
haudata.

:arvi:

Originally posted by Ozwald
Ei se mitään "rapauta pikkuhiljaa", Suomesta on kovaa vauhtia tulossa vain yksi Euroopan yhdysvaltojen osavaltio, joka tottelee sitä mitä liittovaltio keksii määrätä. Saapa nähdä vaan, kauanko kestää ennen kuin maanviljelys on täällä kutistunut lähinnä marginaaliseksi ilmiöksi.

No, vedän sanani takaisin. Kyllä olet oikeessa siinä, että vauhti on kova kun sitä kattoo esmes 10 vuoden perspektiivillä.

Olen samaa mieltä kuin moni edellä kirjoittanut henkilö.

Suomen lippu kuvastaa minulle itsenäisyyttä ja sitä kuinka aikaisemmat sukupolvet ovat puolustaneet Suomea.
Monet maksoivat siitä henkellään tai terveydellaan ja vain tuon ansiosta me voimme kirjoitella tänne ja nuo pellet voivat polttaa Suomen lippua.

Uskoisin, että monet suomalaiset ovat raataneet niska limassa ja toivoneet, että myöhemmillä sukupolvilla menee paremmin ja kaiken tuon nuo pellet ovat valmiit tuhoamaan.

En todellakaan kannata mitään niskalaukauksia mutta kyllä minä paikalle osuessani oisin iskenyt kyseisen polttajan hampaat jalkakäytävälle.

Sitä niittää mitä kylvää.........vaikka en maajussi olekaan......

Originally posted by Pain
Oma pointtini oli lähinnä se, että ton kankaanpalan eteen on aikonaan jotkut uhranneet kaikkensa ja toiset antaneet elämänsä

Minusta olisi hauskempi ajatella esi-isien kuolleen, jotta täälläkin hörhöt voisivat polttaa kankaanpaloja tulematta ammutuiksi tai kidutetuiksi :david:

Originally posted by Nat_Ural
Minusta olisi hauskempi ajatella esi-isien kuolleen, jotta täälläkin hörhöt voisivat polttaa kankaanpaloja tulematta ammutuiksi tai kidutetuiksi :david:

Hmm, uskotko todellakin, että suomalainen sotaveterani taisteli sen puolesta, että Suomen lipun saa polttaa tulematta ammutuksi?

Huh, en olisi ikinä uskonut, että kirjoitan onkelma sanan ongelma sijaan, tässä ketjussa tein sen.

:curs: :curs:

Vittu kun ei sattunu kohalle. Olisi tullut noille saatanan kommunisteille puhelinkoppi hanuriin! Tai ainakin olisit yrittänyt.

Isot äijät vinkuu jostain lipusta, kun samaan aikaan Suomea ja sen kansan omaisuutta ja tulevaisuutta kaupataan ulos maailmalle pankkiirien, poliitikkojen ja muiden herrojen toimesta.

P.s. sotia ei kankaanpaloista käydä :wall:

Originally posted by Cthulhu
Huh, en olisi ikinä uskonut, että kirjoitan onkelma sanan ongelma sijaan, tässä ketjussa tein sen.

Fiksuimmillekin sattuu joskus virheitä :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liput liehuen...

Originally posted by kekexx
2. Tästä olisin eri mieltä. Kansahan haluaa sirkushuveja kuten giljotiinin, polttorovion, jalkapuun jne., vaikka oma riemuhan niissäkin tietysti olisi.

Ensimmäisen kohdan jätän lainaamatta koska tulkitsin sen vitsiksi. Eihän pakkotoiston porukkaa voida mitenkään pitää hyvänä otoksena kansalaisista, ei todellakaan. Kyllähän "me" olemme huomattavasti keskivertokansalaisia sivistyneempiä ja älykkäämpiä vai mitä ;)

Sitten takaisin erimielisyyksiin. Tosin ne taitavat nyt loppua lyhyeen. Eli, ole aivan vapaasti eri mieltä. Sen oikeuden sinulle takaa demokratian periaate. Tuosta periaatteesta sen verran vielä että sen jälkeen kun se tuossa joitain tuhansia vuosia sitten lanseerattiin ovat yleisesti kehittyneimpinä pidetyt kansakunnat sitä vaalineet ja noudattaneet (ainakin teoriassa, onnistuminen ja käytännön teot ovatkin joskus toinen juttu..). Tätä samaa hallintomallia edustavat mm. kaikki tämänhetkiset "länsimaat". Mutta ei siinä mitään, saathan sinä todeta että se on perseestä eikä toimi, aivan vapaasti. Kuten jo todettua, sen vapauden sinulle tarjoaa demokratia :love:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liput liehuen...

Originally posted by dogi

...demokratian periaate.

Tarkoitin lähinnä "absoluuttisesti parasta ja järkevintä vaan siitä mitä suurin osa ihmisistä haluaa"-kommenttia, josta olen eri mieltä. IMO yhteiskuntapalvelu on kaikille hyödyllisempi rangaistus kuin kilon paloiksi hakkaaminen.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Liput liehuen...

Originally posted by kekexx
Tarkoitin lähinnä "absoluuttisesti parasta ja järkevintä vaan siitä mitä suurin osa ihmisistä haluaa"-kommenttia, josta olen eri mieltä. IMO yhteiskuntapalvelu on kaikille hyödyllisempi rangaistus kuin kilon paloiksi hakkaaminen.

Luulen että suurin osa on kanssasi samaa mieltä. Eli vangit tuottavaan työhön ja tietenkin yhteiskunnalle mahdollisesti vaaraksi olevat sellaisiin töihin etteivät pääse vaaraksi olemaan. Viimeaikaiset kohut ovatkin nousseet siitä että tuomiot eivät ole olleet em. kaltaisia tai edes perinteisiä häkkikakkuja vaan "lälläslää nyt et saa vuoteen matkustaa kanarialle" tyylisiä huuhaa "tuomioita" eli suomeksi ehdollisia.

Menee jo reilusti yli ja ohi aiheen mutta jokainen voi kysyä itseltään antaisiko raiskata itsensä siitä hyvästä että tekijä ei pääsisi vuoteen pariin Tallinkille dokaamaan vaan joutuisi bilettämään vain esim. kotikaupungissaan. Tuntuuko siltä että kupit olisivat tasan?

Originally posted by Nat_Ural

Jaahas. Itse olen pata-ateisti ja ihan periaatteellisella tasolla järjestäytynyttä uskontoa vastaan, mutta silti ei tulisi mieleenikään kävellä lähimpään kirkkoon ja kusta alttarille.

Kyllä ainakin minua loukkaa, kun Suomen lippu poltetaan, vaikken mikään yltiöisänmaallinen olekaan ja muunmuassa kannatan tätä täälläkin paasattua EU:n liittovaltiokehitystä. Loukkaa sen takia, että tiedän sen olevan symbolina tärkeä ja sen polttaminen minä tahansa eleenä on sen symbolin väärinkäyttöä.

Sitä paitsi, kuten sanottu, Suomen lipun polttaminen ON rikos. Joten "ysimillisellä päähän ja kenttälapiolla kilon palasiksi tommoset", a.k.a koskaan en ole väkivaltaa ketään kohtaan käyttänyt, enkä koskaan aiokaan käyttää.

:wall:

Lipun polttamisella ei varmaankaan vastustettu nimenomaan Suomen valtiota, vaan kansallisvaltion ideaa yleensä. Mikä on tietysti aivan oikea asenne!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom