Liikuntatunnilla opittua...

Liittynyt
4.5.2004
Viestejä
696
Ajattelin laittaa tällaisen threadin.

Mitä hassua tai muuten ikimuistettavaa opit / näit aikoinaan peruskoulun liikuntatunnilla?

Ajatus heräsi, kun kylkiä reenatessani muistin ala-asteen liikkaopen toteaman:
"Kyljissä ei ole lihaksia".
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitkein ja ikävin oppi oli, ettei liikunta ole kivaa.:jahas:

Ja toinen oli, ettei kamppailu-urheilu oli liikuntaa. Ettäs tiedätte.
 
Lukion ekalla uuden liikunnanopettajan ensimmäisillä tunneilla harjoiteltiin armeijan käännöksiä. KÄÄNNÖS VASEMPAAN.........PÄIN! Olipahan oppi halussa inttiin mennessä. Sit me kans pidettiin aina päivänavauksia liikkatuntien alussa. Piti ottaa päivän hesarin pääkirjoitus ja kertoa sen sisältö toisille. Oli vähän erikoiset metodit sillä sällillä.
 
opin ala-asteella että joka ilta pitää tehdä 30 sit uppia ja 30 selkälihas liikettä.
en tosin oikein noudattanut tätä..:D
 
Hassuinta on se kun kiipesi sitä köyttä pitkin ja "alapäässä" alkoi tuntua hassulta jossain vaiheessa... verrattavissa sitten myöhemmän ajan "kokemuksiin" tuo tunne ;)
 
Sen että suihkussa pitää käydä vaikkei tullut hiki :rolleyes: Olisikohan sitten sen köyden aiheuttaman hassun tunteen takia.
 
Rasva alkaa palaa vasta 30 minuutin päästä lenkin aloituksesta.

Naisten tulee treenata vain pienillä painoilla punttia.

Jokaisen täytyy ainakin yrittää (ja vaik samaa tyhmää lajia hinkattiin koko kevät, niin joka kerta piti "ainakin yrittää").

Joukkuelajit lujittavat luokan yhteishenkeä (ja heikompia kiusataan entistä enemmän jos ovat onnettomuudekseen vielä liikunnallisesti lahjattomia).

Tytöt vastaan pojat on ihan realistista pelata esim. sählyä.

5-10 min riittää hyvin teini-ikäisten tyttöjen käydä suihkussa ja valmistautua seuraaviin oppitunteihin.
 
Opin, että joukkuepelejä pelattaessa porukka on syytä jakaa neljään osaan. Näistä kaksi ovat ns. hyvien joukkueita, kun taas toisissa kahdessa pelaavat ne vähemmän loistokkaat urheilijat. Siirtyminen ryhmien välillä ei tule kyseeseen, KOSKAAN!

Liikuntanumero ei voi olla koskaan kiitettävä, ellei oppilas harrasta vapaa-ajallaan ohjattua urheilua vähintään kahdesti viikossa.
 
Lukion ekalla uuden liikunnanopettajan ensimmäisillä tunneilla harjoiteltiin armeijan käännöksiä

hah me harjoteltii tuota jo kuudennella :D :jahas:
 
Viimeksi muokattu:
Opin, että joukkuepelejä pelattaessa porukka on syytä jakaa neljään osaan. Näistä kaksi ovat ns. hyvien joukkueita, kun taas toisissa kahdessa pelaavat ne vähemmän loistokkaat urheilijat. Siirtyminen ryhmien välillä ei tule kyseeseen, KOSKAAN!

Totta, niin totta.

Myös se tuli opittua, että lajista riippumatta aina samat henkilöt valikoituvat tiettyihin joukkueisiin, vaikka jako tehtäisiin perinteisellä menetelmällä, jossa lasketaan ääneen 1,2,3,4,1,2,3,4 rivissä.
 
Opin, että pallopeli/joukkuepeli-lahjattomuuden kanssa on paskamaista suorittaa peruskoulua.

EDIT: Mainittakoon, että suurimmilta osin peruskoululiikunnan "ansiosta" aloin harjoittaa kuntoilua vasta 24-vuotiaana. Lenkkiä ja punttia nekin, eli yksilölajeja.
 
Vihaamaan liikuntaa :( Mutta onneksi pakkotoiston ansiosta nyt siitäkin alkaa vähitellen pääsemään eroon, kiitoksia vaan kaikille :worship:
 
Koulun liikuntatunneilla oppi pelaamaan flipperiä ja polttamaan röökiä. Sama saksassa kun oli niin sanottu lyhyt saksa.
 
Tätä en nyt ole itse kokenut, mutta pakko kertoa. :D

Eli yksi vähän iäkkäämpi mies(+40-v.) kertoi tän jutun, mitä oli hänen liikunnanopettajansa aikanaan heille opettanu: Jos haluaa lihaksikkaaksi, niin pitää joka päivä, 20 minuutin ajan puristaa käsiä nyrkkiin niin kovaa kuin pystyy.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom