Liikuntabiologian opiskelijoita?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulle tuli kutsu toiseen vaiheeseen! :)

Vähän on vaan alhaiset lähtöpisteet. :D Toivottavasti loistan liikuntatesteissä. Vähän tuo tanssiosio hirvittää... Eihän mulla kyllä mitään hirveän hyvää mahdollisuutta ole sinne päästä, kun melkein alhaisimmat mahdolliset pisteet sain, millä vielä toiselle kierrokselle pääsee. Noh, mutta täysillä eteenpäin ja katsotaan mihin se riittää!

Nyt ottaa päähän kun olisi pikkasen enemmän lukenut, niin oisin varmasti parantanut kokeen tulosta varmaan kolmanneksella. Olen kuitenkin todella motivoitunut tähän alaan ja itse opiskellut paljon aineeseen liittyviä asioita. Oli vaan ne aineistot niistä yhteiskunnallisista liikuntajutuista melko pakkopullaa mulle lukea.

Pääsykokeet meni kyllä lähes täydellisesti, vain yhden pinnan hassi tuli esseestä. Jyväskylässä siis nähdään syksyllä. Vaikken perusfuksi olekaan (maisterivalinta), niin eiköhän tuota tule fuksikuvioissa ja Sporticuksen häppeningeissä pyörittyä.

Liikuntabiologiaan

En tiedä kuinka paljon yo-paperit painaa, mutta ei se yo-papereista jää M:n papereilla kiinni, huonommillakin on sisään päästy ja itsekään en lukiossa saati sitä ennen paljon nipottanut ;) Ei muuta kuin uutta yritystä jos ei ekalla kerralla napsahda kohdalle!

jhulmi, osaisitko kertoa nyt liikuntabiologiaan hakemista miettivälle että onko järkeä koittaa onnea kun fysiikasta on vain 3 kurssia käytynä ja kemiasta se yksi ainut pakollinen. Kuinka suuri noiden aineiden rooli on, täytyykö siirtää vuodella ja käydä opiskelemassa lisää? Muuten lukiosta E:n paperit.

E: Ja tuota valmennus- ja testausoppia olen miettinyt.

jhulmi, osaisitko kertoa nyt liikuntabiologiaan hakemista miettivälle että onko järkeä koittaa onnea kun fysiikasta on vain 3 kurssia käytynä ja kemiasta se yksi ainut pakollinen. Kuinka suuri noiden aineiden rooli on, täytyykö siirtää vuodella ja käydä opiskelemassa lisää? Muuten lukiosta E:n paperit.

https://www.jyu.fi/hae/oppiaineet/liikunta-terveys-ala/liikuntabiologinen_aineryhma

Tuolta löytyy infoa hausta ja näemmä joku laskurikin. Ei tuo vähempi fysiikan ja kemian käynti sinun hakua romuta, vähän antaa vaan tasoitusta muille, joku 15% maksimipisteistä on niiden painoarvo. Itse opiskelua ajatellen on todella pieni merkitys, että käytkö niitä lisää. Hakua ajatellen hyödyt paljon enemmän preppaamalla pääsykokeisiin kuin käymällä noita kursseja, eli hakemaan vaan.

Selvän teki! Kokeilinki jo tuota laskuria mutta eihän se toiminut :S Ehkä nähdään yliopiston käytävillä, vaikka 90% omasta lukupanostuksesta osuukin oikikseen

Viime vuonna jäi 16:sta pisteestä kiinni. Viimeksi luin pääsykoekirjallisuuden kerran läpi, enkä treenannut liikuntatestiosioon kuin käytännössä kerran. Joten siihen nähden ihan hyvä suoritus. Kyllä se vain on suuressa osassa se, että kuinka kiinnostunut aiheesta on ja kuinka paljon on itse opiskellut aihetta. Jää todella paljon paremmin pääsykoemateriaalin tiedot päähän kun on oikeasti kiinnostunut ja jo jotain pohjaa sen tiedoista.

Tänä vuonna uusiksi armeijasta käsin. Siellä ei ole niin hyvät puitteet lukemiseen kuin kotona olisi, mutta yritetään nyt täysillä kuitenkin. Eihän se mun lukeminen viime vuonnakaan kovin ahkeraa ollut ja noinkin "lähelle" päästiin! Haen samalla liikuntapedalle kun samalla kokeellahan se ilmeisesti menee niinkuin viime vuonnakin. Mulla on se etulyöntiasema nyt, että tiedän minkälaista siellä liikuntatesteissä on. Siitä on varmasti etua. :)

Osui silmään sattumalta tämä ketju ja heräsi kiinnostus ihan muuten vain. Kertokaas joku mitä liikuntatestissä tehdään, millainen pisteytys?

Pääsykokeet meni kyllä lähes täydellisesti, vain yhden pinnan hassi tuli esseestä. Jyväskylässä siis nähdään syksyllä. Vaikken perusfuksi olekaan (maisterivalinta), niin eiköhän tuota tule fuksikuvioissa ja Sporticuksen häppeningeissä pyörittyä.
Millanen pohja pitää olla, jotta on oikeutettu hakemaan suoraan maisteriohjelmaan? Ja millaisia maisteriohjelmia on tarjolla?

Jossain vaiheessa koitin noita Jyväskylän yliopiston sivuja selailla, mutta en meinannut saada selvyyttä noihin maisteriohjelman vaatimuksiin.

Millainen tuo kirjallinen koe on? Googlailu tuonut tulokseksi, että joku oikein/väärin-tehvävä (vääristä rokotetaan) sekä essee. 2h koe tuskin paljoa muuta voi sisältää, riippuen toki esseen laajuudesta. Prosenttilukuja ja vuosilukuja kuulemma kysytty paljon, mutta 30 sivua aineistoa lukeneena en tule edes yrittään:D Mahtuu melkonen määrä prosenttilukuja jo tuohon sivumäärään.. Pitänee oivaltaa ne tärkeimmät, toivottavasti ne myös kokeessa, eikä mitään vittuilu-kysymyksiä "turhista" luvuista.

Toinen kysymys: "Joutuuko" kaikki 2. vaiheen liikuntakokeeseen, vai pääseekö kirjallisen (1.vaiheen) parhaat suoraan sisään?

Mielenkiintoista luettavaa, aineiston perusteella ainakin oikealle alalle hakemassa. Toivottavasti vaan kasvava hakijamäärä pysyy kurissa, joutuu melko tiukille, jos alkaa monta L,L,L,L-kirjoittajaa pyrkiä sisään..

Ei ole esseetä vaan pelkästään monivalintaa. Vääristä tosiaan rokotetaan. Itse en opetellut ollenkaan vuosilukuja tai tarkkoja prosenttilukuja ja pääsin kirjallisista läpi muutamalla ylimääräisellä pisteellä. Loppupisteisiin tosin lasketaan myös tämä kirjallinen koe, joten kaikki lisäpisteet on aina bonusta. 2. Vaiheeseen kutsutaan jos läpäisee ensin kirjallisen minimirajan. Bilsalle kirjallinen lasketaan yhteen kakkosvaiheen pisteiden (liikuntakokeet, opetustuokio, haastattelu) kanssa - pedallle kirjallista ei enää lasketa joten pelkkä läpäisy riittää.

Liikuntakokeisiin pitää ehdottomasti harjoitella, jos meinaa pärjätä. Jyväskylässä ainakin järjestetään muutaman päivän valmennuskurssi ihan niitä varten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotenkin kummallista, kun liikuntafysiologiaan tai valmennus- ja testausoppiin ajattelin syventyä aikoinaan, että kaikenmaailman liikuntasuorituskia tulee suorittaa sisään päästäkseen. Ammattikin jos tulee olemaan tutkija, testaaja tai valmentaja. No, mitäpä sitä tänne itkee, ei auta ku ottaa kirjallisesta hyvät pisteet ja toivoa, että oma kohellus 2. vaiheessa riittää.

Liikuntatestien pistemäärä liikuntabilsalle on aika pieni vs. kirjalliset ja haastattelut eli ei niistä tartte suurinta stressiä ottaa. Opettelee hieman vain edes perustaitoja muutamista peruslajeista.

Millanen pohja pitää olla, jotta on oikeutettu hakemaan suoraan maisteriohjelmaan? Ja millaisia maisteriohjelmia on tarjolla?

Jossain vaiheessa koitin noita Jyväskylän yliopiston sivuja selailla, mutta en meinannut saada selvyyttä noihin maisteriohjelman vaatimuksiin.

https://www.jyu.fi/hae/tutkinnot/maisteriohjelmat tuolta selaa Liikuntatieteiden tiedekunnan

Pääsyvaatimukset varmaan jokaisessa ohjelmassa omansa, en osaa sanoa kuin hyvinvointiteknologian osalta: Käytännössä piti olla vähintään kandi (tohtoreitakin aloitti meidän ohjelmassa) it- tai inssipuolelta tai soveltuvilta aloilta (kauppa, kemia, lääketiede jne.) eli olipa paprut mitkä hyvänsä niin kannattanee kysyä sopivuutta suoraan amanuenssilta, vaikka nettisivuilla lukisi esimerkiksi että vain insseille. Väittäisin, että maisteriohjelmiin paljon helpompi päästä sisään kuin normihaun kautta, koska hakijamäärät on sen verran pienempiä eikä lukiopapereilla ole enää mitään merkitystä.

Itse olen hakemassa tänä vuonna liikuntabiologiaan. Ihan mukavilta on vaikuttanut pääsykoemateriaalit (ilmeisesti aika samankaltaiset kuin aikaisempina vuosina). Vaikka ei biologiasta hirveästi taustaa olekaan niin erityisesti tuo kuormitusfysiologia ja kestävyysominaisuuksien mittaaminen on ainakin jokseenkin tuttua kun olen aiheeseen perehtynyt oman kiinnostuksen ja urheiluseuralleni suunnittelemieni treeniohjelmien ja testien takia. Vähän kyllä mietityttää millaisella lukutaktiikalla kannattaisi toimia ja mihin asioihin keskittyä. Olen nyt aika pikkutarkasti lukenut, mutta tällä tavalla tekstien läpikäymiseen kuluu ehkä vähän liikaa aikaa. Sinänsä harmi kun ei ole vanhoja pääsykokeita nähtävillä. Toisaalta samalla viivalla kaikkihan tässä ovat.

Jos jollakin on antaa hyviä vinkkejä lukemiseen otan niitä vastaan kyllä mielelläni.

Liikuntakokeisiin pitää ehdottomasti harjoitella, jos meinaa pärjätä. Jyväskylässä ainakin järjestetään muutaman päivän valmennuskurssi ihan niitä varten.

Ni hetko.. Kuinka haastavat ne fyysiset sitten on, jos niihin järjestetään valmennuskurssejakin? :eek:
Oon kuullu vähän huhuja siittä, mitä kaikkea siellä ois mahollisesti vastassa, mut osaako joku valasta vähän enämpi niiden luonteesta?

Viime vuonna meni jokseenkin näin:

Hiihto: vuorohiihto rullasuksilla

Luistelu: kaarroksia yhdellä terällä, sirklaus, takaperin luistelu

Palloilu: jalkapallon hallintaa ja kahden pallon heittelyä seinään yhdenaikaisesti

Perusliikunta: kymmenloikka

Rytmiikka & Vapaavoimistelu: helpohko sarja polvennostoja ym. omalla äänellä rytmitettynä + nopeasti opetettu hip-hop -tanssikoreografia (lopussa impro jos jotain irtosi)

Telinevoimistelu: Kippi/kieppi, kärrynpyörä, kyljellään kieriminen, nojapuilla (parallel bars, mitkä lie) edes takaisin "heiluntaa"

Uinti: 10 rintauinnin potkua ilman käsivetoja, mitattiin matkaa.

Lisäksi opetustuokio ja haastattelut. Bilsalle hakijoilla liikuntakokeiden painotus ei ole yhtä suuri kuin pedalle, mutta kannattaa kuitenkin valmistautua.

Lisäksi opetustuokio ja haastattelut. Bilsalle hakijoilla liikuntakokeiden painotus ei ole yhtä suuri kuin pedalle, mutta kannattaa kuitenkin valmistautua.

Uujea. Jaloilla työskentely onnistuu mukisemati, mutta tämä räpylä ei kyllä anna myöten pallon heittelyyn. Fysioterapeutti sano, et kompensoivat sitä joten kuten jos on raajarikko, joten toivoa ei oo mentetty.
Tosin mulla on itellä se keissi, et pistin pedan ensimmäiselle sijalle ja biologian toiseksi. Liekköhän voivat tarjota kumpaakin paikkaa, jos pääsykokeet menee nappiin?

Huomenna olis sit kirjallisen kokeet. Ihan kiva päästä tekemään se. Kohtuu itsevarma fiilis materiaalin osaamisen suhteen. Nuo enemmän liikuntabiologiaan pohjaavat materiaalit ovat kyllä ehkä vähän vankemmalla pohjalla. Toki jos jollain on antaa viime hetken vinkkejä otan vastaan mielelläni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom