Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Prof
Juup eli pitäis saada tietää venytyksiä liikkuvuuden parantamiseksi.
Originally posted by fysio
Nyrkkisääntö! Tee treeni liike, esim hauiskääntö. Hauislihas supistuu, tekee töitä. Venyttääksesi hauislihasta sitten viet käden vain vstk suuntaan niin pitkälle kuin menee. Tämä pätee kaikkiin lihaksiin. Treeniliike vahvistaa ja vstk suuntaan venytät. Kirjastosta löytyy kasa hakuteoksia joista löytyy hyvät kuvat ja selitykset jos ei viitsi itse miettiä.
Hauis ei venytyksenä itsessään ole hyvä esimerkki koska kyynärlisäke estää hauiksen venyttämistä tietyn pisteen yli, mutta se havainnollistaa helposti lihaksen työtä ja sen venyttämistä.
Originally posted by Hippa
Ei noilla neuvoilla venyttelemään opi. Venytysasennot on niin hassuja, ettei tulis mieleenkään soveltaa niitä treeniliikkeistä.
Originally posted by Baarikello
Ja lisättäköön nyt vielä, että minähän olen sitten ihka aito puupää.
Originally posted by Baarikello
Olisikohan tämä alleviivattu lause oikeassa muodossaan: "Minulta meni jälleen kerran ohi." :lol2:
Yleinen oli kysymys ja fysio laittoi ohjeeksi nyrkkisäännön, jonka lisäksi kehoitti käymään kirjastossa. Luulisi melkoisen puupäänkin oppivan noilla ohjeilla venyttelemään ilman, että tarvitsee mennä johonkin välilihanvenytystunnille opettelemaan thaimaalaista perhosvenytystä, jonka saattaa muistaa vielä kotonakin jo 14. kerran jälkeen. Ja lisättäköön nyt vielä, että minähän olen sitten ihka aito puupää.
Originally posted by Hippa
Eikä ne mitään vaikeita asentoja ole niissä perusvenytyksissä, mutta enpä menisi sanomaan niitä loogisiksikaan.