Liikkeitä etuolkapäille

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Neuvokaahan viisaammat noviisille hyviä perusliikkeitä, jotka ottaa nimenomaan olkapäiden etuosaan. On alkanut olla sellainen pelko persiissä, että tuo kohta olkapäistä on jäämässä kehityksestä jälkeen.

Etupystypunnerrus niin vapaalla tangolla ku "telineessä"
Nyrkkeily on kans yks kova sana etuolkapäille :)
Pystypunnerruksen teet hartioiden levysellä otteella laskien tangon tohon leuan/suun kohdalle... pitäis ottaa ihan hyvin. Vaihtele vaikka että joka toinen olkapäätreeni teet pystypunnerruksen niskan takaa, joka toinen kerta eestä

edit : Kun teet niskantakaa, älä laske tankoa korvien tasoa alemmas ja hae asento niin pystyksi kuin on mahdollista.
Itse saan ihan hyvän tuntuman niskantakaa tehdessä, tosin tykkään enemmän etupystystä.

Viimeksi muokattu:
- pystypunnerrus
- niskantakaapunnerrus
- penkkipunnerrus
- vinopenkkipunnerrus
- kapea penkki
- peck deck
- ristikkäistalja
- vipunostot eteen

Melkein lyhyempi tulisi listasta, jossa olisi mainittu liikkeet, jotka EIVÄT ota etuolkapäihin.

Niin olisiko mahdollista, että etuolkapäät eivät ole kehittyneet juuri siksi, että ne ovat saaneet liikaa ärsykettä, eivätkä riittävästi aikaa palautua?

Originally posted by jabe84
Etupystypunnerrus niin vapaalla tangolla ku "telineessä"
Nyrkkeily on kans yks kova sana etuolkapäille :)
Pystypunnerruksen teet hartioiden levysellä otteella laskien tangon tohon leuan/suun kohdalle... pitäis ottaa ihan hyvin. Vaihtele vaikka että joka toinen olkapäätreeni teet pystypunnerruksen niskan takaa, joka toinen kerta eestä

En näe mitään syytä miksi pitäisi tehdä niskan takaa.
Jotkut harvat sen pystyy tekemään ilman suuria seuraamuksia, loput joutuvat viimeistään myöhemmin ongelmiin olkaniveltensä kanssa tuon liikkeen takia, varsinkin jos tangon laskee alas niskaan.
Sillä liikkeellä ei varsinaisesti saavuta mitään mitä ei pystypunnerrus eteen pystyisi tarjoamaan.

Siksi en ikinä suosittelisi ketään sitä tekemään.
Pystypunnerrus käsipainoilla ja tangolla eteen on hyviä ja varmasti turvallisia liikkeitä.

Ja varmasti tähän joku kommentoi, että "kyllä mä ihan hyvin pystyn niskan takaa punnertamaan."
Siihen minä, että "enhän sitä tässä väittänytkään". ;)

- pystypunnerrus
- niskantakaapunnerrus
- penkkipunnerrus
- vinopenkkipunnerrus
- kapea penkki
- peck deck
- ristikkäistalja
- vipunostot eteen

Tohon vois lisätä vielä etukyykyn...meinaa prkele tippua se tanko aina viimeisissä sarjoissa...olat on tiukemmalla ku reidet :D

Ehdottomasti kapea penkkipunnerrus siten, että kyynärpäät ovat mahdollisimman lähellä kylkiä, miltei kiinni kyljissä. Oteleveys noin hartioiden levyinen. Jos kyynärpäät ovat liian kaukana kyljistä, menee nosto liikaa ojentajille ja rinnalle.

Harvemmin näkee, että etuolkapäät olisivat alikehittyneet sivu- tai takaolkiin nähden jos ohjelmassa on edes jokin punnerrusliike. Itse en ole ikinä nähnyt sellaista tapausta. :)

Alikehittyneitä takaolkapäitä ja yläselkiä kylläkin tapaa...

Originally posted by Kauramoottori
Harvemmin näkee, että etuolkapäät olisivat alikehittyneet sivu- tai takaolkiin nähden jos ohjelmassa on edes jokin punnerrusliike.

Mulla oli nuorempana niin että ku tein pelkkää penkkiä niin mulle kasvo "hirveät" rintalihakset mutta olkapäissä, edes etuolkapäässä ei ollu yhtään lihaa :urjo: :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla on etuolkapäät kipeet yleensä just rintapäivän jälkeen (yleensä: penkki, vinopena käsip., vipunostot, ristitalja) eikä olkapääpäivän jälkeen tunnu mitään. olkapääpäivänä en kylläkään tee kuin max. 3 sarjaa etuolkapäille (pystypunnerrus), mutta ei ilmeisesti tarvitsekkaan

Originally posted by beginner
mulla on etuolkapäät kipeet yleensä just rintapäivän jälkeen (yleensä: penkki, vinopena käsip., vipunostot, ristitalja) eikä olkapääpäivän jälkeen tunnu mitään.

Voisi olla merkki siitä, että olkapäät eivät ehdi kunnolla palautua siitä rintapäivästä.

Myös penkin nopeusvoiman treenaaminen helposti rasittaa olkapäitä hemmetisti, koska usein pyrkiessä hirvittävän räjähtävään lähtöön rinnalta hieman kevyemmillä painoilla -> tekniikka kärsii ja olkapäät tulevat enemmän mukaan. Näin ainakin minulla joskus kävi...

Originally posted by Danger
Voisi olla merkki siitä, että olkapäät eivät ehdi kunnolla palautua siitä rintapäivästä.

Myös penkin nopeusvoiman treenaaminen helposti rasittaa olkapäitä hemmetisti, koska usein pyrkiessä hirvittävän räjähtävään lähtöön rinnalta hieman kevyemmillä painoilla -> tekniikka kärsii ja olkapäät tulevat enemmän mukaan. Näin ainakin minulla joskus kävi...
Mulla on ollut ongelmana juuri se että etuolkapäät rasittuu kun teen penkkipunnerusta...ote noin 65 cm ja YRITÄN pitää kyynärpäät lähellä kylkiä jotta kiertäjäkalvosin ym ei rasittuisi. Osaisko joku antaa vinkkiä missä voi olla vika ja miten siitä pääsis eroon...?
Tunteeko ketään turun seudulla penkkispesialistia joka osaisi neuvoa ja opastaa tekniikkaa pientä korvausta vastaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom