Liikkeiden vaihtaminen, kuinka usein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pääliikkeet pysyvät aina samoina, apuliikkeet vaihtuvat niinkuin willielläkin. Apuliikkeet saattavat olla joka viikko eri. Niillä lähinnä haen hyvän tuntuman lihakseen. (rintaselkä reenit tosin pysyy aika pitkälti samoina kokoajan, pitää hommata jotain uutta niihin jossain vaiheessa)

Sama juttu täälläkin,pääliikkeet pysyy samoina ja apuliikkeitä vaihdellaan sitten kun siltä tuntuu.

Mä pidän päiväkirjaa jokaisesta sarjasta ja päätän seuraavan treenin sarjojen (tavoite)painot ja toistojen määrät sekä sarjatauot niin, että tulokset olisivat nousujohteisia. Homma menee hyvin, kun vain kuuntelee kroppaa ja ennakoi.

Kysymys: toimiiko ohjelma (lähes samat liikkeet, apuliikkeitä vaihdellaan silloin tällöin) niin kauan kun sarjapainoja saa tasaisesti nostettua ja treenissä saa lihaksen väsytettyä? Voiko käydä niin, että huomaamattaan kasvattaa pelkkää voimaa ja kasvu pysähtyy? Mun sarjapituudet ovat kuitenkin 6 - 12 toistoa muille paitsi pohkeille ja mavessa vain 5.

Eihän toi edellinen posti ollukkaan ku 7 vuode takaa btw. 8)

Itse en ainakaan näe tuossa mitään vaaraa. Aika käsi kädessähän voima ja lihasmassa menee - ja jos sarjapainot nousee, niin varmasti myös tuloksetkin nousee, niin voiman kuin massanki puolella.

Anteeksi, en huomannut vuotta. Googlasin vaan näppärästi ja sillee... Thanks vastauksesta kuitenkin. Olen vaan niin tykästynyt mun nykyseen kolmijakoiseen.

Mä pidän päiväkirjaa jokaisesta sarjasta ja päätän seuraavan treenin sarjojen (tavoite)painot ja toistojen määrät sekä sarjatauot niin, että tulokset olisivat nousujohteisia. Homma menee hyvin, kun vain kuuntelee kroppaa ja ennakoi.

Kysymys: toimiiko ohjelma (lähes samat liikkeet, apuliikkeitä vaihdellaan silloin tällöin) niin kauan kun sarjapainoja saa tasaisesti nostettua ja treenissä saa lihaksen väsytettyä? Voiko käydä niin, että huomaamattaan kasvattaa pelkkää voimaa ja kasvu pysähtyy? Mun sarjapituudet ovat kuitenkin 6 - 12 toistoa muille paitsi pohkeille ja mavessa vain 5.

Siis jos nousujohteisuus säilyy, niin älä korjaa ehjää. Eli tee noin vain. Sitten kun oma pää haluaa vaihtelua tai treenin nousujohteisuus tökkii, on syytä vähän keksiä jotain uutta.

Mutta homman toimiessa ei kannata muuttaa mitään.

Melko fiilispohjalta kroppaa kuunnellen olen liikkeitä vaihdellut, etenkin jos jokin alkanut tökkimään. Tuntuu kuitenkin koskevan lähinnä apuliikkeitä.

Pystypunnerrusta esimerkiksi tuli liian pitkään väännettyä ja olkapäät & ojentajat reagoivat todella mukavasti kun vaihdoin sivuvipareihin ja ranskalaisiin. Tätä pari kuukautta kunnes tilalle dippiä ja takaolkapääsoutua.

Kyykky, penkki, leuat ja kulmasoutu ovat oikeastaan ainoat, mitä en ole koskaan poistanut ohjelmasta. Ne ovat jostain syystä tähän asti lineaarisesti kehittyneet.

Oma politiikka on se että kuukauden välein vaihtuu liikkeet, oli treeniohjelman jako sitten mikä tahansa. Tätä varten mulla on valmiiks 2 erilaista ohjelmaa. Reilu puol vuotta oon nyt tätä tehny ja hyvin saa joka kerta yllätettyä lihat ku on vaihdon aika. Tietysti perusliikkeet (kyykky, mave, penkki) roikkuu mukana aina, mutta apuliikkeiden vaihtelu kuukauden välein tuntuis tuovan hyvin potkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom