Liike joka treenaa vain rintoja?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastan juoksua enkä haluaisi yhtään "turhaa" leveyttä olkapäihin,
eli olkalihakset ei saisi kasvaa enää. Olen kokeillu jo muutaman kuukauden verran penkkipunnerrusta ja vipunostoja makuuasennossa, mutta olat ja ojentajat vie liikaa rasitusta, vaikka teen leveässä asennossa.:( Haluankin kysyä teiltä kokeneimmilta, että mikä olisi sellainen rintaliike jossa rasitus kohdistuisi nimenomaan rintalihaksiin eikä muualle?

Ps. Ja yks pieni lisäys: Kannattaisiko minun oottaa kasvuiän loppumista vielä ennenku treenaan esim. penkkiä enemmän?

Nyt pitää kysyä pakollinen tyhmä kysymys, eli mitä hyötyä näet siinä, että rintalihaksesi kasvaisivat ilman että olkapäät (tai mikään muu ruumiinosa) turpoaisivat? Oletko ottanut liian todesta termin "voitti rinnanmitalla"?

Omasta mielestäni voit aika lailla huoletta tehdä penkkiä ja muitakin liikkeitä, jotka rasittavat myös niitä olkapäitä. En suostu uskomaan, että olet jonkinlainen geneettinen friikki, joka paisuu "liian suureksi" pelkästään salilla käyntiä ajattelemalla. Tai jos olet, niin kannattanee miettiä vakavasti ammattilaiskehonrakentajan uraa. Penkkaa ihan rauhassa, selän ja jalkojen treeniä unohtamatta.

Eipä tuohon oikeastaan ole mitään vastausta, kaikki rintalihasliikkeet kuormittavat väkisin myös olkapäitä sekä ojentajia. Jos tuohon on pakko vastata jotain niin sanoisin, että vipuvarsikoneet ja ristitalja.

Pec deck ottaa puhtaasti rintaan. Oma mielipiteeni on, että jos rintaan haluat panostaa niin teet sen peruspenkin tai jonkin käsipainopunnerruksen rinnalle ensin ja sitten pec deckin siihen päälle. Näin saat lihakselle monipuolisemman rasituksen.

Ristikkäistalja on myös liike, joka menee aika puhtaasti rintalihaksille, ainakin oikeanlaisella tekniikalla tehtynä.

Taisit käsittää väärin. Kun en minä yritä rintalihaksiakaan kasvattaa.
Treenaisin niitä pidemmillä toistomäärillä ja tavoitteena olisi vain lihaskunnon ylläpito. Tosin vielä vuosi sitten minua kiinnosti enemmän kehonrakennuksen aloittaminen ja treenasin lyhyillä toistomäärillä ja otin lisäravinteita normiruuan ohella. Epäonnistui muuten ajanpuutteeseen kun on pitänyt lukio-opinnotkin hoitaa:(
Siitä lähtien olen lähes yksinomaan juossut.

Penkkipunnerrus käsipainoilla. Puhtaasti pelkkä rintalihasliike!

?:eek:?

Alkuperäiseen viestiin: et voi treenata pelkkää rintaa mitenkään. Mutta...

- Jos teet penkkiä, tee se vaikka pysäytyksellä. Ainakin rauhallisella laskulla ilman minkäänlaista pomppua. Näin aktivoidaan rintalihaksia.

- Peck-deck voisi olla hyvä liike myös.

Jaa ristikkäistalja? No sitä voisin vaikka kokeillakin:dance:

Mikä muuten on pec-deck-liike? En ole mistään kuullut moisesta.

Tee sellainen variaatio penkkipunnerruksesta että otat hieman normaalia leveämmän otteen tangosta ja lasket tangon kaulalle rinnan sijaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kerro meile mikä on ideana ettei juoksialla tarvis olla olkapäitä tai ojentajia ollenkaa, että pelkkää rintaa vain haluaisit?? ne käsivarrenlihaksethan tasapainottaa sitä juoksua, ja niistä on vain pelkkää hyvää jos ne ei aivan hervottomat ole, ja sitä minä epäilen..;)

Kyllähän monet (ainakin huippu)pikajuoksijat on lihaksikkaita, eikä se näytä tahtia haittaavan. Lihastasapainoltaan tasapainoinen kroppa on se mitä haluat. Mukava huomata 3 vuoden päästä omistavansa pelkät rintalihakset, vaikka samalla vaivalla ois voinu hommata koko setin.

Treenaisin niitä pidemmillä toistomäärillä ja tavoitteena olisi vain lihaskunnon ylläpito. Tosin vielä vuosi sitten minua kiinnosti enemmän kehonrakennuksen aloittaminen ja treenasin lyhyillä toistomäärillä ja otin lisäravinteita normiruuan ohella. Epäonnistui muuten ajanpuutteeseen kun on pitänyt lukio-opinnotkin hoitaa:(
Siitä lähtien olen lähes yksinomaan juossut.
TV-shopissa on hyvä laite. Laita ne kaikki elektrodit rintaas niin saat varmaan "ylläpidettyy" pelkästään niitä eikä oo pelkoa et ne kasvaa :zzzz:

Tää näyttäs vielä asiallisemmalta. Toho vaa tissit kiinni

http://www.tvshop.com/FI/products/9127

Treenaisin niitä pidemmillä toistomäärillä ja tavoitteena olisi vain lihaskunnon ylläpito.

Noilla tavoitteilla voit kyllä aika huoletta tehdä sitä penkkiä, tulee tasapuolisesti treeniä käsille ja rinnalle.

No mikset tekisi ihan tavallisia etunojapunnerruksia? Ei varmasti tule massaa, eikä hartiat levene, kunhan lihaskunto pysyy/paranee. Ja pakko myöntää, että sulla on kyllä melkoisen erikoinen lähtötilanne... :piis:

Back
Ylös Bottom