Liikakilot, tupakka, viina, tietokone --> kuntopyörä ja mies kuntoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

blackorwhite

Banned
Ei muuta ku päivää vaan!

Suoraan asiaan: Olen toukokuussa 20 täyttävä nuori mies ja painan 100kg ja oon vaan 176cm pitkä. Niin, ja tämä mitä mulla on ympärillä on HYLLYVÄÄ. En oo käyny koskaan salilla enkä tee salireenejä enkä harrasta muutenkaan mitään liikuntaa muuta ku kitaran soittoo. Jospa tuo tieto nyt hyödyttäis jotain.

Homman nimi on lyhkäisyydessään seuraava: Kesä meni tuossa pyörällä sotkiessa menemään ja kunto nousi pirusti ku tuli kerranki liikuttua. Sit syksyä kohti alko jo intoa olemaan kun paino putosi 5kg ja alkoi jalat kestää kunnolla jo hölkkäämistä. Päätinkin sitten hölkkäillä siinä ja hölkkäilin varmaan sellaisen 1,5 kuukautta jolloin kunto kohosi jumalattomasti. Sit yhtäkkiä alkoi tuntumaan siltä, että nyt ei oo kyllä kaikki kondiksessa ku oikee jalka väsähti ja sattu polveen, joka oli oikutellut jo siitä lähtiin kun opin kävelemään. Varasin ajan lääkäriin, hän sitten laitto minut röntgeniin ja lupasi soittaa mitä niissä näkyy. Sit hän soitti eräs tiistai aamu ja pamautti pommin, että mulla on oikeessa polvessa kulumia, ei suosittele juoksua eikä mitään muutakaan missä jalka rasittuu. Ajattelin että ei jumalauta saatana (sori kiroilu) voi olla mahollista. Just ku ensimmäisen kerran elämässäni alan tosissani tekemään jotain ni polvi alkaa vittuilemaan. No sit päätin että noh, jatketaan entiseen linjaan ja vedellään taas kaljaa koneen ääressä ja istutaan netissä ja käydään välillä paskahuussissa tupakilla. Paino putosi ennen tämän lääkärin soittoa jo 7kg ja kaks kiloo onneks on tullu vasta takas enkä enempää halua! Tää lellottaminen koneella ja kaljan kiskominen saa nyt riittää!

Ajattelin vääntää ens viikolla avainta volvon virtalukossa ja hurauttaa kauppaan ja ostaa itelleni kuntopyörän, sillä kun sentään voin ajaa. Elikkä ajattelin nyt, että jotka sattuu tietävän tästä laihuttamisesta, siis läskin, ihan oikeen läskin polttamisesta. Lihaksia ei turhasti oo että älkää surko että sitä muka menis Joten pistäkääs mulle vähän pyöräilyohjeita ja matkoja ja kertokaa vähän, että mitä kannattaa tehä, nopeesti vai hitaasti ja millä raskaudella ja mikä syke ja kaikkee? Minä kun en tiiä yhtään mitään niistä asioista. Olin kesälläkin vaan sunnuntaipyöräilijä, mut nyt kesällä en enää halua näyttää tältä miltä oon koko ikäni näyttäny. Ei siinä, kesä ei ole se tavote, että pitäis tietty määrä saaha pois, vaan tavote on se että näyttäisin joskus hyvältä. Noh, kyllä mä ajattelin ku mulla tätä hyytelöö niin paljon on, että jos 10kg kesään sais poikkeen.

Jees, elikkä kiitti etukäteen, tässä ollaan taas pikku soosissa mut tosissaan tällä kertaa. Kiitti etukäteen jos nyt tää meni ees oikeelle palstalle ja tulee kunnolla tämä teksti näkyviin tuohon ku en oo oikeen hyvä käyttämään tätä paikkaa.

En noista pyöräilyjutuista tiedä, mutta ainakin sen tiedän että kannattaa ruokavalio pistää kuntoon :) Oikeanlainen ruokavalio ja liikunta kyllä johtaa tuloksiin. Kannattaa nuo FAQ-threadit lukea läpi, sieltä löytyy paljon hyvää tietoa.

Niin ja BTW, tsemppiä! :thumbs: Tuo 10kg on mielestäni tosi hyvä ja realistinen tavoite kesään mennessä!

Yhdyn edelliseen kannustukseen.. Tsemppiä ihan pirusti!!

Ite olin joskus 96kg/173cm ja tuli samanlainen "herääminen", nyt tää paska loppuu.

Ekana ruokavalio kondikseen, jo pelkästään sillä alkaa kiloja lähtee.
Sit sillä pyörällä vetelet kunnon ja tuntuman mukaan 0,5-1h lenkkejä kerran päivässä. Eikä mitään naama punasena ja hampaat irvessä vaan hieman rauhallisemmin, sen tuntuman mukaan.

Muista pitää järki mukana, liialla innokkuudella pilaat koko homman.Eli puolesta kilosta kiloon per viikko painoa alas, aika riittää kyllä.

Tässä ketjussa hyvää tietoa laihduttamisesta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

Ja täältä voit laskea itsellesi energiakulutuksen/-saannin tavoitteen päivää kohden:
http://www.kalorilaskuri.fi/ruokakulutus.php
(Antaa myös jonkinlaiset ohjeelliset rasvanpolttosykkeet)

Kuntopyöräilystä sen verran, että se on ainakin omalla kohdalla täysin eri "laji" kuin normaali fillarointi kesällä/talvella. Pitkätkin pyörälenkit menee mukavasti kun maisemat vaihtuu ympärillä, mutta kuntopyörään kyllästyn hyvin nopeasti. Tuohon kannattaa varautua, mutta jos olet jo joskus tottunut kuntopyöräilyyn, niin ei sitten mitään. Varmaan tältäkin foorumilta löytyy keskustelua kuntopyörilyn tekemisestä mielekkäämpää, katselemalla elokuvia samaan aikaan tms.

Monissa kuntopyörissä taitaa nykyään tulla mukana jonkinlainen sykemittari, siitä on hyvä apu esim. kun haluaa pudottaa painoa ja polttaa rasvaa oikeilla sykealueilla. Jos mittaria ei tule pyörän mukana niin Polarin sykemittarit taitaa lähteä alle 100€ hinnoista. Satulan sopivuus itselle kannattaa myös tarkistaa ja miten helpolla sen saa vaihdettua vaikka omasta fillarista, jos pyörän mukana tuleva ei miellytä.

Tsemppiä dieettiin ja pyörilyyn, niin kuin Arttu1 tuossa ylempänä sanoi, 10kg on (hyvin) realistinen tavoite kesään mennessä. Ruokavalio (kalorit! :whip: ) vaan kuntoon ja pitkäkestoista liikuntaa sopivan matalalla sykealueella useamman kerran viikossa.

sanoisin että 10kiloa on turhan vaatimaton tavoite. jos läskiä on reilusti eikä mikään lihaskato pelota niin kesäkuuhun mennessä saat vaikka 20kiloa karisemaan jos vain jaksat pitää itsesi motivoituneena.

Jauhaakohan herra erkjetter paskaa? Mä luulin että kymppi ois aivan mahoton saaha. Nyt jätkät kiitoksia jumalattomasti. Käyn heti huomenna hakemassa sen pyörän kotiin ja alan polkemaan. Oon jo suunnitellu miten saan siitä mielekkäämpää, kuuntelen musiikkia. Harrastuksena nääs on se kitaransoitto niin kaikki musa kelpaa. Tai sit jos ei niin voin vaikka soittaa kitaraa samalla ku muistan pitää sykkeen 120-140 (luin sen jostain, että tuolla alueella palaa hyvin fläsää) alueella. Osaiskohan joku kertoa vielä tuosta ruokavaliosta silleen simppelisti, että jos vaikka syö monipuolisesti niin riittääkö? Ei ihan viittis mitään jumalattoman pitkiä litannioita alkaa noudattamaan. En tajua mitään noista h, pp, r arvoista ees että mitä ne on? Niin ja niinku miten pitää syödä? Oliko se nyt warrior dieetti ni se sanoo että pitää syödä kerralla paljon ja sit taas 12-16 tunnin päästä paljon ja niin edelleen. Ei joku sattuis tietää noihin jotain linkkejä ku en pirulainen osaa käyttää tätä vielä ollenkaan. Kyllä mä laihun kesään mennessä pojat, teidän kannustus on niin kova ;D

Oo saanu pillua kohta kahteen ja puoleen vuoteen ni pakkohan tässä on jotain alkaa tekemään tai ei ikinä saakaan.

Tuo oli sit semmonen jäniskevennys ;)

juu aloitat vaan kuntoilun ja jätät välillä muutaman bissen ottamatta ni eiköhän sitä lettuu rupee kolisemaan! ;)

Jauhaakohan herra erkjetter paskaa? Mä luulin että kymppi ois aivan mahoton saaha.

no jos sulla on ihraa niin suuret määrät mitä annat teksteistäsi ymmärtää niin en pitäisi 20kg pudotusta kesäkuhun mennessä mitenkään mahdottomana. tietenkään tuo määrä ei ihan itsestään lähde vaan se vaatii jo motivaatiota ja yritystä, mutta jos jaksat pitää molempia yllä puolivuotta niin en näe mitään estettä mikset pystyisi pudottamaan 20kg.

jos rasvaprosenttisi on jotakin 30-40luokkaa niin helposti putoaa 1.5kiloa viikossa ainakin alussa. mitä alhaisempaan rasvaprosenttiin pääset niin sitä enemmän painon putoaminen hidastuu, tämän takia dietti kannattaa suunnitella kunnolla ja tasaisin väliajoin joko nostaa kulutusta tai laskea kaloreita. liian nopeasti on kuitenkin turha edetä, silloin vaarana on että homma tyssää tai ainakin hankaloittuu turhan aikaisin.

alota uinti muun liikunnan ohella. polttaa rasvaa tosi tehokkaasti eikä rasita sitä polvea. ui vaikka 2-3 kertaa viikossa.

Kyllä se mies voi helposti kevetä vaikka sen 20 kiloa kesään mennessä. Fiksu aloittaa kesäkunnon hakemisen tammikuussa (ja jatkaa kesään ja ylikin!), aina välillä näkee näitä jotka toukokuussa alkavat kysellä vinkkejä.

Kuntoon pääsy edellyttää sitä, että keräät tietoa ja pidät yllä motivaatiota. Pakkis auttaa molemmissa. Lue sekä treeni- että ravinto-osioista noita tärkeäksi merkattuja ketjuja. Vaikket aluksi tajuaisikaan mitään, tietoa karttuu nopeasti.

Tsemppiä! :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosta painosta 20kg kesään mennessä onnistuu, vaatii tosin ruokavalion muutosta ja liikuntaa.

Itselläni oli reilu kakskymppisenä painoa n. 110kg (läskiä) ja pituus 185cm. Kypsyin lukemiin ja totaalisella ruokavalion muutoksella ja kotona liikkumisella paino tippui 27kg/6kk. Treenamisessa käytin niinkin kallista välinettä kuin hyppynarua.. voi kuulostaa typerältä mutta 30min - 1h treeni tekee ihmeitä, käytännössä treenasin lähes päivittäin kunnes olin niin poikki että suihkuun piti kontata, kävellä ei pystynyt.

Eli tsemppiä treenaamiseen, painon pudotuksessa kannattaa ottaa välitavoitteita esim. 5kg:n välein ja uusi tavoite kehiin kun vanha on saavutettu.. se 10-20kg onnistuu jos haluat.

Ai jumalauta. Täällähän on uskomattoman hyvää porukkaa. En oo kyllä koskaan tällasta foorumia nähny, että näin asiallista porukkaa on :) Ootte kyllä antanu intoa mulle ja paljon, se kyllä täytyy sanoo. PeteX kerrotko vähän tuosta sun ruokavaliomuutoksesta? Mitä teit ja miten aloit syömään ja monesti päivässä jne jne jne? Kiinnostaa todella tietää, nimittäin jos tuon verran on mahollista pudottaa ni jumaliste! Täällä varmaan voi laittaa jotenki pikaviestiäkin mut en oikeen osaa...

Täytyypi muuten laittaa mieleen tuo hyppynaru! Saa nähä vaan miten tää polvi kestää, veikkaan ettei se sitä rasitusta valitettavasti kestä, kyllä suoraansanottuna vituttaa!

Jees. Täällä on moni tehnyt samanlaisia elämäntapamuutoksia. Itse ärsyynnyin sohvaperunana turpoamiseen kun vaimo pysyi aina timmissä kunnossa... Ruokavalio remonttiin, liikunta kehiin ja malttia.. 120kg -> 90kg putosi 18kk aikana, tosin löysin vasta viimeisen 10kg aikana Pakkiksen.. :rock:

Niinkuin sanottu, tarvii vähän viitseliäisyyttä että surffailet täällä ympäriinsä mutta se kannattaa. Pienen alun voin sulle tähän heittää.

Pääosin jätät makeat ja viinan kanssa läträämisen vähälle. Mutta kohtuudella silloin tällöin. Aiemmin vihjattu uinti on tosi hyvä. Vähintään 30min sellaisella vauhdilla että vähän hengästyttää noin 3krt viikossa. Jos voit tehdä sen aamuisin tyhjällä vatsalla, vielä parempi. Ja tosiaan polvea kuunnellen, jos saat reipasta kävelyä tehdä niin sekin on hyvä. Jos 5krt viikossa teet 0.5h - 1h reippailua tai uintia niin varmana huomaat eron.

Hyviä ruoka-aineita on kana, tuore kala, paistijauheliha, täysliha, tonnikala, raejuusto, maitorahka, tumma riisi ja makaroni, tumma leipä jonka päällä kevytjuustoa, kalkkunaa, aiemmin mainittua tonnikalaa jne.

Koita syödä proteiinipitoisesti noin 4h välein pitkin päivää tasaisia annoksia.
Merkkaa nykyinen vyönreikäsi ja laita vyö kaappiin 2kk ajaksi. Koita sitten uudestaan :)

Tosta kuntopyöräilystä. Siis jos ei mitään musiikkia tai televisiota katso niin ite en kyllä jaksa seinää katella kun jonkun max. 15 min. Olen ottanut tavaksi alkaa katsoa leffaa samaan aikaan. Menee huomaamatta se 30min. Sen huomannu että jos pelkkää tv:tä kattoo tulee houkutukseksi alkaa mainoskatkon aikana kanavaa yms. selailee ja mainoskatkot muutenkin vie "ajatukset" muualle. Leffassa pysyy jotenkin ajatukset kasassa ja keskittyy siihen polkemiseen enemmän. Eikä tule mitään samalla mussutettua jos sohvalla löhöilis. Mut eihän sitä nyt joka leffaa tarvi polkemalla kattoa mutta mukavaa vaihtelua.

Ootkos ajatellu, että salillahan olis niitä kuntopyöriä, ja paljon muitakin polviystävällisiä aerobisia laitteita. Siinä samalla voisit ottaa pyöräilyn päätteeksi muutaman sarjan penkkipunnerrusta ja väännellä vähän habaakin.

Ei olis yhtään huono juttu sen pimpakan saannin kannalta.

Ja kavereitakin siellä tulee.

edit: ja onsiellä vielä niitä pirkkojakin!

Ootkos ajatellu, että salillahan olis niitä kuntopyöriä, ja paljon muitakin polviystävällisiä aerobisia laitteita. Siinä samalla voisit ottaa pyöräilyn päätteeksi muutaman sarjan penkkipunnerrusta ja väännellä vähän habaakin.

Ja kaiken tämän lisäksi salilla on vielä mukavaakin :)

e: typo

Salilla käynti on siitäkin mukavaa, että pitkäjänteisen kaverin ei tarvitse muusta huolehtia kuin riittävästä proteiinien saannista ja kovasta treenistä, niin johan homma etenee johonkin suuntaan. Jos syö yli kulutuksen niin lihakset kasvaa -> lepokulutus lisääntyy, dieetti etenee, näyttää paremmalta. Jos taas pistelee miinuksilla, niin fläsä lähtee ja lihat toivottavasti ei. Ei ehkä ihan äärimmilleen vietynä järkevää, mutta periaate on mielestäni hyvä.

Varsinkin niistä väistämättömistä mättöpäivistä jää parempi mieli, kun tietää ainakin osan ylimääräisestä menevän hyvään tarkoitukseen -> lihaksiin.

Ja kaiken tämän lisäksi salilla on vielä mukavaakin :)

e: typo

No empä kyllä tiiä onko mukavaa. Jääny paska maku niistä saleista suuhun ku aina joku tulee aivan äijänä leuhkimaan vittu 15 vuotta reenanneena, että "eikö pojalla enempää nouse?" Vittu mitä pelleilyä, aikuiset miehet tajua sitä, että eihän toisella voi nousta saman verran ku hällä ku vasta alottelee, että se siitä mukavuudesta salilla.

Joo oon ajatellu kyllä. Siinä on vaan semmonen homma, että salit on jotenki silleen ei mua varten. Mieluummin teen omassa rauhassa. Kotona löytyy käsipainot ja tanko ja penkki mut ei niin paljoa painojakaan. Habat kyllä onnistuu kotona ja samoin penkki. Ai niin ja vieläpä vinopenkkikin jos tiukkatilanne tulee :) Tarkoitus mulla ei ois niinku kasvattaa itteeni lihaskimpuks, vaan kiinteyttää ja saaha läskiä poikkeen. Ja tottakai tässä sivussahan sitten onnistuu vatsat (mahdollisesti voi laittaa painoja rinnalle ku tekee ---> ymmärtääkseni enemmän tehoa) ja sit selkää (sama juttu ku vatsoissa mut niskaan painoja). Yläselkää (vai hartioita?) voi tehä silleen, että menee mahalleen pöydälle (tai sille penkkpunnerrus penkille) makaamaan, ottaa käsipainot ja roikottaa käsiä painojen kans maata kohti ja sit nostelee sivuille? Eiköhän kotonakin voi aika paljon tehä ku on vaan kekseliäisyyttä :) Just äsken hiffasin tuon, onko hullu ajatus? Kai näistäkin nyt jotain apua on? Tottakai tähän sit kaikkea leuanvetoa, punnerruksia (painoja niskan taakse) ja mitä nyt kotona voi tehä. Täällä oli joku postannu hyviä videoita mitä kaikkea voi kotonakin tehä, kiitos se joku :) Vasenta kättä ja vasenta rintaa täytyy kyllä tehä perkeleesti ku ovat aivan HUOMATTAVASTI pienempiä ku oikee käsi ja rinta, oon nääs oikee kätinen. Oonki nyt ottanu sellasen vaihteen päälle justiin äsken ku heräsin, että tein vaan vasuria, sit ku se alkaa olemaan samassa kunnossa ku oikee ni sit harkitaan sitä salille menoa, vaikka sitä kyllä kammoan. Oon muutenkin tällanen vanttera rakenteeltani, mut läskiä vaan on päässy karttumaan vitusti ympärille ja se lähtee pois kevään aikana! En oo koskaan ollu sellanen hiilihanko, ymmärtänette mitä tarkotan sanalla vanttera :)

Vai kavereita :D Nyt kyllä oli mulla hymy herkässä. Aiemmassa postauksessa näät syyn. Sieltä kyllä pahemmin kavereita saa, sanon minä. Sali on aina niin perkeleen täynnäkin, että siellä ees ilma kierrä.

Erittäin hienoa, että kuitenki täältä saa opastusta ja helvetisti kannustusta :D Uskomaton foorumi!

Niin, oon mä kyllä pyrkiny kolme kertaa viikossa käymään sellasella 2h 30min kävelylenkillä. Sanoisinkohan nyt, että oisko tuo joku sellanen päälle 10km, sanoisin että 12km, ei ehkä kauas menis. Sit aina tulee juopoteltua ja kaikki kusee, mut eiköhän tämä tästä nyt ku ootte puhunu mulle järkeä ;)

turha pelätä että kasvat hetkessä lihaskimpuksi, ei nimittäin tule tapahtumaan. ja yhtä lailla on turha rasittaa heikkoa puolta enemmän, kasvu kun ei ole suoraan verrannollinen rasituksen määrään, pahimmillaan saat aikaan sen että vasen puoli jää entistä pahemmin jälkeen. jokaisella on noita epäsymmetrisyyksiä kehossaan ja ne tasoittuvat sitten aikanaan jos ovat tasoittuakseen, harvoin se mitään erikoishuomiota vaatii harrastelijatasolla.

ja jos joku vittuilee salilla painoista niin vittuilet takaisin vaan. murjaiset hyvän vitsin vaikka kuinka vittuilija on varmasti saanut voimansa kantamalla ylipainoista äitiään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom