Liika on aina liikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JinX
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Elikkäs olen käyttänyt sellaista treeni menetelmää, että teen aina täysillä! Käyn treenaamassa 3-4 kertaa viikossa. Käytän kyllä tässäkin jonkilaista "ohjelmaa", mutta teen kaikki lihasryhmät samana päivänä. Ja tyyliä en haluaisi vaihtaa, koska tuntuu nyt vaan sopivalle tälläinen tyyli minulle. Sekin kyllä ihmetyttää kun sairastan esim. kuumetta sen verran, että en voi käydä treenaamassa koko viikolla niin sitten taas kun pääsee treenaamaan niin tulokset nousevat aika huimaavasti. Ja hetken tällä tyylillä kun taas treenaan niin taas treeni jumahtaa paikoilleen. Johtuuko se sitten liian vähäisestä palautumisesta?! Sarjat ovat siis suunnilleen: Toistoja 7-10 ja sarjoja niin monta kuin vaan menee. Pakkotoistoja mukana. Mitä mieltä ja mitä haittaa tästä kenties voi olla muuta kuin tuo paikallaan polkeminen mikä pitäisi saada pois jollain konstilla.

Jos ko. treeni sopisi sinulle erityisen hyvin, niin luulisi, että kehitys ei pysähdy aivan heti...? :confused:
Koita vaikka kuukauden - parin ajan lihakset läpi viikossa -järjestelmää ja kato miten käy. :joulu6:

Jos haluat vetää sarjat loppuun asti niin treenaa kroppa osissa ja kerran - pari viikossa läpi. Noita eri tapoja splitata ohjelma osiin on FAQ ja palstan vanhat postitukset pullollaan.

Jos taas tyykkäät tuosta koko kroppa kerralla, monta kertaa viikossa systeemistä, pitää sarjojen kovuutta vaihdella. Etsi vanhoja viestejä "HST"-systeemistä.

Molempien tapojen yhdistely vetää hermoston tukkoon, sen takia sulla tulokset nousee flunssaviikon jälkeen ja samasta syystä sairastat ne flunssatkin.

Dopey sen hyvin tossa jo ilmaisikin, mutta se vaihteluhan on kaiken a ja o...kyllä se väkisinkin polkee paikallaan jossakin vaiheessa jos aina samalla kaavalla junttaa...vaihtelua peliin!!

Ja kun mainitsit tosta kuumeesta, onko sulla sitä vähäsen sitten useinkin?? jotenkin vaan vaikuttas ylikunnon oireilta...oman kropan kuuntelusta se kaikki lähtee!!

Eipä tuota kuumetta nyt ole ollut kuin pari kertaa. Joku epidemia on tuola koulussa kiertäny, että sitä on ollu kaikilla. Mutta sitten on kans pientä unettomuutta (n.1 kerran viikossa). Johtuuko sitten muusta kuin treenistä... En tiedä

Originally posted by timba79
Dopey sen hyvin tossa jo ilmaisikin, mutta se vaihteluhan on kaiken a ja o...kyllä se väkisinkin polkee paikallaan jossakin vaiheessa jos aina samalla kaavalla junttaa...vaihtelua peliin!!

:kakka: ja urbaanilegenda. Ite oon vääntäny kohta kaks vuotta samalla ohjelmalla aika pienellä vaihtelulla eikä kehityksessä näy mitään hidastumisen merkkejä.

Itse näen vaihtelulle kaksi syytä: fyysisen ja psyykkisen.

Mikäli pala tai tulos ei kasva, kannattanee kokeilla jotain muunlaista ohjelmaa. Tämä on siis fyysinen syy.

Mikäli taas rest&pause till you drop -jalkatreeni alkaa kyllästyttämään ja hirvittämään, kannattaa kokeilla psyykkisistä syistä jotain muuta.

Jos pala kasvaa, tulokset nousevat, motivaatio on kohdillaan ja kotiasiat kunnossa sekä palautusjuoma täyttää veroilmoituksen puolestasi, ei liene mitään syytä muuttaa treenityyliä.:joulu6:

Originally posted by Powerhousu
:kakka: ja urbaanilegenda. Ite oon vääntäny kohta kaks vuotta samalla ohjelmalla aika pienellä vaihtelulla eikä kehityksessä näy mitään hidastumisen merkkejä.

No minullakin pätee joihinkin lihasryhmiin mutta ei kaikkiin, esim. käsiä voi veivata aina samalla tavalla je kehitystä tulee, mutta selkä vaatii vaihtelua aika tavalla...tiiä sitten mistä johtuu....

vaihtelua

Originally posted by timba79
No minullakin pätee joihinkin lihasryhmiin mutta ei kaikkiin, esim. käsiä voi veivata aina samalla tavalla je kehitystä tulee, mutta selkä vaatii vaihtelua aika tavalla...tiiä sitten mistä johtuu....
Jinxille sanoisin sen verran, että tunnin treeni on hyvä ja pitäis tehä kaikkilihasryhmät eritreeneissä. Mun mielestä kannattaa tehä aina kolme kertaa joku liike ja sit vaihtaa toiseen ja tehä se taas kolme kertaa. tällä tyylillä pitäs kehittyy kauan.

Selkää voi treenata esim. että tekee kolme treeniä kauheeta ylätalja ja leukatreenii ja seuraavat kolme kertaa kulmasoutuu ja alataljaa ja sit voi palata tähän leuka treeniin, mut kannattaa vaihtaa esim. ylätaljas oteleveyttä, tehä vaikka lapiokahval tai jollain välillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kliinu:

Toi ylätaljan oteleveyksien vaihtelu on todella hyvä juttu, ainakin mulla, teen yleensä samassa reenissä parilla eri otteella ja hyvin tuntuu selässä...

En oo tollasta alatalja ylätalja jaottelua koskaan kokeillu, ehkä joskus vois sitäkin testata jos alkaa nykyinen systeemi tökkimään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom