Liian vanha aloittaakseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sama stoori täälläkin niinkuin monella muullakin ketjussa.16-vuotiaana salille ja siitä lähtien on/off vaiheilua mutta tuossa viime syksynä se iski kun menin käymään kylpylän salilla pitkästä aikaa. Rauta oli niin helvetin painavaa ku muisteli entisiä sarja painoja ja ei se peilikuvakaan kovin imarteleva ollu. Kolmenkympin ikäkriisi iski siis silloin 29,5 vuotiaana ja päätin et nyt loppu velttoilu.

Tässä vaiheessa salilta oli ollu n. 1,5 vuoden tauko. Pernteisesti G6 käytöön ja hullu treeni päälle. Tein treenin 4krt/viikko ja söin ku hullu. Rasvaa tuli mutta kyllä lihasmassakin kasvoi ja sarjapainot oli nousussa koko ajan. Viime keväänä kokeilin poltella rasvoja pois mut se meni ihan pieleen. Yritin karppauksella ja en vissiin perehtynyt tarpeeksi hyvin. Treenit kärsi ja motivaatio kans. Kesällä alkoi uusi 3-vuoroduuni ja siinä alussa tulin 2kk paussi salilta. Samaan aikaan ostin maastofillarin ja aloin sitä polkeen mielipuolen lailla. Vapaapäivinä tein 10-30km lenkkejä metsäpoluilla ja pikkukallioilla. Tätä jatku tonne syyskuun loppuun asti. Elokuun alussa salitreeni tuli takas kuvioihin ku alkoi oleen fiilis et alkaa kutistuun liikaa. Pyöräily kun loppui alkoi massakausi. Tämähän oli taas kunnon virheliike ja pää alkoi pistää vastaan rasvan kertymisen takia. 1kk jälkeen aloin syömään "ylläpitävästi" ja nyt joulukuu on menty vähän miinuksella. Tammikuussa aloitan dietin, tällä kertaa VHH tyylillä ja olen perehtynyt ruokapolitiikkaan paljon paremmin. Eli se kuuluisa kesäkunto saavutetaan kyllä nyt 2014 kesällä.

Jotenkin tuntuu että näin vanhempana on paremmin luistanut treeni ja jaksaa paljon enemmän paneutua ruokaan ja lepoon. Tavoitteet on realistisemmat ja on enemmän keskittynyt siihen hetkeen ku treenaa eikä haaveile jostain älyttömästä lihaskasvusta joka treenin jälkeen. Nyt siitä on enemmän muokkaantunut se elämäntapa jota haluaa pitää yllä ja maksimoida sen lihaskasvun ja hyvän kunnon saavuttamisen, meni siihen sit vuosi tai kymmenen.

Vuodessakin saa paljon aikaan, reilu vuosi sit olin sohvaperuna, kiskoin röökiä yli askin päivässä ja viina maistui hyvin. Nyt 10kg painavempi, kroppa näyttää paljon paremmalta, rööki jääny, viinaa tosi harvoin(1krt/2kk aika hyvä arvio, jos sitäkään), M koon paita vaihtunu XL kokoon ja cooperin testissä yli 3000m. Lähipiiri pitää kyllä hulluna kun elämä pyörii aika pitkälti salin, ruuan ja nukkumisen ympärillä mut se on täysin oma valinta. Kyllä mäkin joitakin hulluna kun ne dokaa joka viikonloppu ja vetää "paskaa" ruokaa nassuun ja turpoaa väärällä tavalla mut sekin on heidän valinta. Samaa elämää itsekkin vietin pitkän aikaa ja onneksi oon päässy eron niistä tavoista. On paljon helpompi elää ja tehdä esim duunia ku ei vaivaa rasvainen ruoka, darra ja ylipaino. Ja iän myötä kun aineenvaihdunta varmaan vähän hidastunut niin miellyttävämpi käydä vessassakin kun syö terveellisesti! =D

Eli jos tän koko tekstin tästä tiivistää niin ei todellakaan ole myöhäistä! Salille vaan raudan kimppuun!!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^ mä komppaan tässä kanssa Hpo2 tekstiä, oon ite huomannut aivan samaa tää mun uusi tuleminen punttisalin saralla on jotenkin paljon helpompaa nyt vanhempana, jotenkin sisäistänyt sen että ei ole mihinkään kiire tää kropan muokkaus on pitkä prosessi ja vasta joskus 5v päästä +40v olen todennäköisesti siinä kunnossa ulkoisesti että olen itse tyyytyväinen.. Samoin kuin just toi Hpo mainitsema lepo ja ruoka, nyt vanhempana elämä on tosi paljon säännöllisempää, tavallaan kaikki on huomattavasti helpompaa järjestää tukemaan salitreeniä ja kasvua kun ei tarvitse olla koko ajan jossain kreisibailaamassa..

Oon tosi yllättynyt kuinka paljon kroppa ja tulokset on muuttuneet viimeisen vuoden sisällä en olisi tammikuussa uskonut että jo tän vuoden aikana on mahdollista päästä tähän kuntoon, ainut mikä harmittaa niin olisi pitänyt aloittaa vaan aiemmin kunnon treenit.

^ mä komppaan tässä kanssa Hpo2 tekstiä, oon ite huomannut aivan samaa tää mun uusi tuleminen punttisalin saralla on jotenkin paljon helpompaa nyt vanhempana, jotenkin sisäistänyt sen että ei ole mihinkään kiire tää kropan muokkaus on pitkä prosessi ja vasta joskus 5v päästä +40v olen todennäköisesti siinä kunnossa ulkoisesti että olen itse tyyytyväinen.. Samoin kuin just toi Hpo mainitsema lepo ja ruoka, nyt vanhempana elämä on tosi paljon säännöllisempää, tavallaan kaikki on huomattavasti helpompaa järjestää tukemaan salitreeniä ja kasvua kun ei tarvitse olla koko ajan jossain kreisibailaamassa..

Oon tosi yllättynyt kuinka paljon kroppa ja tulokset on muuttuneet viimeisen vuoden sisällä en olisi tammikuussa uskonut että jo tän vuoden aikana on mahdollista päästä tähän kuntoon, ainut mikä harmittaa niin olisi pitänyt aloittaa vaan aiemmin kunnon treenit.

Kyllähän se sinänsä harmittaa mutta ei kannata kuluttaa virtaa siihen harmitteluun, se kun ei enää auta mitään =D Nyt vaan täytyy keskittyä siihen että "hyvittää" sen kropan laiminlyönnin! Ja dokaaminen kiinnostaa joka päivä vähemmän jos menee aamuvuoroon ja dösä täynnä baarista tulevia. Osa niin hyvässä kuosissa et lentelee penkiltä mutkissa ja pää kolahtanu aika makeasti lattiaan. Ja meidän ihanat suomineidit niin seksikkäinä. Taju pois, minihame päällä ja jalat niin avoinna ku voi olla =D Tää siis oli kesällä aika perusnäky stadin 620 aamudösässä! =D

Kiitoksia kaikille tremppaamisesta. Tärkeintä itsellekin olisi olla murehtimatta menetettyjä vuosia ja keskittyä tähän hetkeen ja tuleviin vuosiin. hienoa kuitenkin että on mahdollisuudet vielä vaikka mihin(mutta ei olympialavoille tietenkään).

Muistaakseni kestävyysurheilusta sanotaan että se potentiaali saavutetaan 7v tehokkaan treenin jälkeen. Pätisiköhän sama tohon bodaamiseen? Eli jos 29v:nä aloittaa tavoitteena "lavakunto", niin miten kauan siihen menee, ja pitääkö tuo 7v tässä yhtään paikkaansa?

Eli jos kysyjä olisikin vaikka 25v, olisiko paljon paremmassa tikissä 36-vuotiaana kuin nyt 29v:nä aloittaessa?

Zone-sarja -42%
Muistaakseni kestävyysurheilusta sanotaan että se potentiaali saavutetaan 7v tehokkaan treenin jälkeen. Pätisiköhän sama tohon bodaamiseen? Eli jos 29v:nä aloittaa tavoitteena "lavakunto", niin miten kauan siihen menee, ja pitääkö tuo 7v tässä yhtään paikkaansa?

Eli jos kysyjä olisikin vaikka 25v, olisiko paljon paremmassa tikissä 36-vuotiaana kuin nyt 29v:nä aloittaessa?
Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa bodausta, ikä on ehkä hidaste muttei este. Hyvää se tekee. Kaikki ollaan yksilöitä ja kehitytään eri tavoilla. Joku 7 vuotta voi olla aika lähellä että kehtaa esitellä kroppaansa lavalla..

Pakko vissiin kirjoittaa toiseen näistä "ikä" ketjuista. Itse tuli joskus junnuna veivattua painoilla jonkin verran, mutta sitten lähes kaikki harrasteet jäivät 6-7 vuodeksi ja tuona aikana lähinnä treenattiin "keskivartalon" paksuutta. 36 vuotiaana (2 vuotta sitten) oli pakko tehdä jotain, koska selkä alkoi olla istumatyöstä ja liikkumattomuudesta aivan p*skana. päätin sytytellä uudelleen salitreenit ja siihenhän hurahti aivan tosissaan. Selkävaivat katosivat parissa viikossa ja lääkekaappiin jäi kasoittain tulehduskipulääkkeitä ja muita relaxantteja. Ensimmäinen reilut puoli vuotta meni lähinnä painoa pudotellessa ja sen jälkeen tuli tehtyä kokonaisvaltaisempi ruokailutottumuksien uudistaminen. Nyt sapuska on mennyt lautaselle vaa'an kautta noin 1,5 vuotta ja treenit ovat olleet epäinhimillisen ja tappavan välimaastossa ja mieli sitä korkeammalla, mitä kovempaa vetää. Pakko sanoa, että lihaa on tarttunut jopa paljon paremmin, kun "junnuvuosien" veivaamisella. Tällä hetkellä on dieetti päällä ja kiristelyt jatkunevat kesään asti. Tammikuun lopulla on tarkoitus tsekata inbodyssä, miten homma etenee.

Eli mun kokemuksien perusteella noin 40 ikä ei ole haaste, eikä edes hidaste... kaikki vaan treenaamaan :puntti:

Aikalailla sama tarina, ikää 31v ja nuorempana reilusti liikuntaa takana. Viime tammikuussa päätin taas kerran suunnata salille, tähän asti alkuinnostus on yleensä loppunut aika äkkiä... Paino tosin ei ole päässyt ikinä karkaamaan, kiitos nopean aineenvaihdunnan. Nyt siis vuosi treeniä takana ja iskussa ollaan, selkävaivat on hävinnyt kokonaan ja painoa on tullut lisää vuodessa 5kiloa (pikku hiljaa-pikku hiljaa. :dance: ) ja mukavasti on tullut muotojakin. Vaimo vaan tuppaa muistuttamaan, että joko pitäisi alkaa jarruttelemaan, mutta vielä ei ole sen aika... :puntti:

...Kun kuuden vuoden kuluttua täytän (jos) 80 vuotta,....

Olen Iso Arskan kanssa saman ikäinen. Harmittaa etten 40 vuoden aikana ehtinyt harrastamaan mitään perhe- ja yrityshommien vuoksi. Päätin etten syrjäydy jäätyäni 2005 jouluna leskeksi, vaan etsin harrastuksia ja alan kuntoilemaan parantaakseni loppuvuosieni elämänlaatua!

Sori OT mutta eikös iso Arska ole 66 vuotta ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom