Liian vanha aloittaakseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minä nyt 34v aloitin "tosissani" treenaamisen. Ei ole myöhäistä.

Paikat ehkä vittuilee herkemmin kuin nuoremmilla, tosin noita sotavammoja kerännyt muualta matkan varrelta jotka kiukkuaa välillä. Teinit toki kasvaa ohi vasemmalta ja oikeelta kevyemmilläkin treeneillä, mutta ei mua haittaa. Se oma kehitys on mikä palkitsee, ei toisten lihasten kadehtiminen.

Kuulostaa tosellaki ikäkriisiltä jos 29 vuotiaana tollasta miettii :) terveisin 25 -vuotias... On tullu teinipennusta asti treenattua on ja off, mutta nykyään menee treenit koko ajan vaan paremmin. Itellä ainaki aikuistuminen tuonu jotenki lisää semmosta asioihin tarttumista ja ehkä pitkäjänteisyyttä ja "järkevyyttä" treenien suhteen, mikä teininä puuttu, ja niitä asioita näissä treeneissä tarvitaan.
Se harrastaminen ja sun kyvyt tulee nimenomaan sun valinnoista. Ne jotka on valinnu sellasen elämän että treenaa ni ei se "liian vanha" näytä tulevan koskaan vastaan. Muista aina realistinen itses, ja pyri treenaa hyvin omiin olosuhteisiis nähden (esim ikä), eikä verrattuna johki 18 -vuotiaisiin testohirviöihin, ja sitä paitsi "vanhoja" nekin on heti parin vuoden pääs tekivätpä mitä vaan ja äkkiä melkein takas lähtötilanteessa jos eivät nimenomaan tee niitä aikuiselämässä mukana pysyviä valintoja.

Minä, laiha lihakseton nainen, lähes 47-vuotias, aloitin kaksi kuukautta sitten. Koukussa ollaan! :) Sitä paitsi, mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän lihaksia tarvitaan, varsinkin kun lihaskatokin kasvaa ikääntyessä. Iltalehdessäkin (IL 9.8.2013) oli sattumalta juuri Lihastohtori Hulmin haastattelu siitä, miten lihasmäärä (tai sen puute) korreloi vahvasti kuolleisuuteen. Ja kyllähän sitä tulosta pikku hiljaa tulee, oli ikä mikä vain. Tärkeätä on myös tsekata ravintopuoli, levätä tarpeeksi, ajaa pari ekaa kuukautta itsensä ja hermostonsa iisimmin sisään ennen kovaa harjoittelua ja ennen kaikkea oikea tekniikka. Eli hanki joku oikeasti osaava näyttämään miten ne liikkeet tehdään oikein. Tsemppiä ja iloa matkallesi!

29v mieshän on vielä ihan pentu :D

Todella harvoin nykymaailmassa ikä on este minkään tekemiselle tai aloittamiselle, paitsi jos ikää on liian vähän :)

Itse taisin aloitella tuossa 34-35 vuoden paikkeilla ja nyt muutaman vuoden harrastaneena voisin sanoa että enpä ole koskaan katunut. Kunto on parempi kuin koskaan aiemmin. Peilistäkin katselee aivan eri mies kuin joskus vuosia sitten :) Suositteluni. Ikä ei ole koskaan este millekkään liikunnalle. Siinä minun mielipiteeni.
..ja kyllä niitä lihaksia tulee vaikka ikää oliskin se 30+ Se vaan vaatii ehkä enemmän työtä kuin nuoremmilla jannuilla.

Aloin käymään uudelleen salilla kolme vuotta sitten, 36-vuotiaana, kun kahden lapsen äitinä heräsin siihen, että olin elänyt viitisen vuotta elämästäni pelkästään lapsille täysin laiminlyöden itseni. Tämän vuoden alussa 40v mieheni ilmoitti tulevansa mukaan salille...täytyy sanoa, että miehen hottisindeksi on noussut kohisten salilla käynnin myötä :D

Itse ajattelen, että on epänormaalia, jos 40-vuotias on isomahainen, huonokuntoinen ja on kerännyt läjän elintasosairauksia itselleen...tuttavapiiristäni huomaan, että näin nelikymppisenä niitetään pikkuhiljaa sitä kauraa sekä hyvässä että pahassa, mitä on kylvetty viimeiset 20 vuotta.

Tuloksia tulee kyllä tässäkin iässä, kun hankkii alkuun asiantuntevan opastuksen ja treenaa sitkeästi ja säännöllisesti.

Zone-sarja -42%
Jep jep, salille vaan. Itsekin aloitin salihommat noin 36-vuotiaana ja nyt pari vuotta säpeltäneenä alkaa vasta treeni kunnolla kulkea. Oppivuosia oli nuo parit ekat vuodet. Kehitys on ollut varsin mielekästä eikä tässä enää mihinkään kiire olekaan. Näin vanhemmuutta jää sopivasti tuo turha intoilu pois ja jaksaa rauhassa keskittyä suorituksiin. Eikä enää jaksa juosta riennoissakaan viikonloppuja, joten hukkapäiviäkään ei ole.

Punttailu onki semmonen harrastus, että vaikka miten vanhana aloittaa niin siitä on aina hyötyä lihasmassan ja voiman kannalta. Suhteessa eniten hyötyä on eläkeiässä, kun treenaamattomalla alkaa lihasmassa karista hiljalleen aina siihen pisteeseen että toimintakyky heikkenee. Voimaharjoittelevilla eläkeläisillä on fysiikka huomattavasti paremmassa kunnossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite aloitin 36-vuotiaana 68-kiloisena ruipelona. Vaikka tulokset eivät ole samoja kuin nuoremmilla, niin kovalla treenillä paino on noussut 80 kiloon ja silti rasvaprosentti on nyt 4-kymppisenä pienempi kuin varmaan 90% ikäisistäni. Kun massankasvatus on hitaampaa, niin itse olen ottanut mukaan "toiminnallisuutta" ja kropan puolesta olen kaikin puolin kuin joku urheileva 3-kymppinen. Kehitystä on edessä vielä monen monta vuotta.

Kattele alkuun oikeet tekniikat vaikka M&M Gymlogeista. Itse treenasin jalkoja aivan päin persettä varmaan vuoden kun ei ollu tekniikasta hajuakaan. Kehitystä alko tulla ihan toiseen malliin kun sai tekniikat ja toistomäärät järkeviksi.
Joskus ~2v sitten taisin aloitella. 15v totaaliläskiintymisen jälkeen. Suosittelen. Paino on pudonnut 20kg ja voimaa on monin verroin enemmän mitä alkuun ja vaikka edelleen on läskiä niin matka oikeaan suuntaan jatkuu edelleen (ei oo kiire).

Oheisissa videoissa mahdollisesti näkyvät vajaaksi jääneet suoritukset johtuvat siitä, että kun aika kävi pitkäksi myöhässä olevan kevään vuoksi (uusi mopo odotti käyttöönottoa), niin sain idean kokeilla kuinka monella laitteella ja liikkeellä saan täydellä vastuspakalla (ristikkäistaljassa 91 kg) 6-8 toistoa? Joitakin "temppuja" jouduin treenaamaan useamman kerran. Muutamassa laitteessa treeni sisältyi videointitapahtumaan kameran etäisyyttä ja kuvakulmia etsiessä lähestyin aina välillä täyttä vastuspakkaa. Kun maastaveto suorin jaloin jämähti 25.3.13 190 kiloon, niin aloitin "täyspakkatreenit". Koska kumpikaan olkapäistäni ei ole enää alkuperäisessä kunnossa (vasemman solisluun pää tuli ulos kuopastaan moottoripyörällä kaatuessa ja oikean olkalihaksen sidekalvo repesi talviliukkaalla kaatuessa, niin punnerrus- ja rintalihastreenitulokset jäävät surkeiksi. Kaikissa punnerruksissa solisluun pää nousee väljentyneestä kuopastaan, jolloin syntyy riski vaurioista. Oikean olkalihaksen sidekalvon arpeutuminen leikkaamattomana aiheuttaa vajaaliikkeisyyttä.. Tuo 6-8 toistoa lähti siitä, että tavoitteeni oli tehdä ristikkäistaljaliikkeet "jättiläissarjana" eli ilman lepotaukoja! Yksittäin tehtynä useita temppuja pystyy tekemään 12-30 toistolla. Korostan, että kysymyksessä ei ole opetusvideo minkään liikkeen oikeasta suoritustavasta, vaan LIIAN VÄHILLÄ TREENEILLÄ aikaansaatu leikkimielinen haastevideo jo vähän ikääntyneille hemmoille, jotka ovat kuitenkin kiinnostuneita huolehtimaan kunnostaan siltä varalta, että sattuisivat elämään iäkkäiksi :)

Tiedoksi: salilla käynnin aloitin 10/2008.. :)

ELÄN PARASTA AIKAA ELÄMÄNI PARASTA AIKAA :dance2:

Kun kuuden vuoden kuluttua täytän (jos) 80 vuotta, niin lupaan treenata saman videon temput puhtaammaksi ja täysin liikeradoin :)

Haastan 1940 syntyneet leikkimieliseen kuntotestiin. Katso video! :wtf:

Training Video. Retiree born in 1940 started a gym training session in October 2008 - YouTube

Tässä kokonainen video sisältäen enemmän täyden vastuspakan liikkeitä:

Gym instruction video Trainer was born in 1940! - YouTube

Oheisissa videoissa mahdollisesti näkyvät vajaaksi jääneet suoritukset johtuvat siitä, että kun aika kävi pitkäksi myöhässä olevan kevään vuoksi (uusi mopo odotti käyttöönottoa), niin sain idean kokeilla kuinka monella laitteella ja liikkeellä saan täydellä vastuspakalla (ristikkäistaljassa 91 kg) 6-8 toistoa? Joitakin "temppuja" jouduin treenaamaan useamman kerran. Muutamassa laitteessa treeni sisältyi videointitapahtumaan kameran etäisyyttä ja kuvakulmia etsiessä lähestyin aina välillä täyttä vastuspakkaa. Kun maastaveto suorin jaloin jämähti 25.3.13 190 kiloon, niin aloitin "täyspakkatreenit". Koska kumpikaan olkapäistäni ei ole enää alkuperäisessä kunnossa (vasemman solisluun pää tuli ulos kuopastaan moottoripyörällä kaatuessa ja oikean olkalihaksen sidekalvo repesi talviliukkaalla kaatuessa, niin punnerrus- ja rintalihastreenitulokset jäävät surkeiksi. Kaikissa punnerruksissa solisluun pää nousee väljentyneestä kuopastaan, jolloin syntyy riski vaurioista. Oikean olkalihaksen sidekalvon arpeutuminen leikkaamattomana aiheuttaa vajaaliikkeisyyttä.. Tuo 6-8 toistoa lähti siitä, että tavoitteeni oli tehdä ristikkäistaljaliikkeet "jättiläissarjana" eli ilman lepotaukoja! Yksittäin tehtynä useita temppuja pystyy tekemään 12-30 toistolla. Korostan, että kysymyksessä ei ole opetusvideo minkään liikkeen oikeasta suoritustavasta, vaan LIIAN VÄHILLÄ TREENEILLÄ aikaansaatu leikkimielinen haastevideo jo vähän ikääntyneille hemmoille, jotka ovat kuitenkin kiinnostuneita huolehtimaan kunnostaan siltä varalta, että sattuisivat elämään iäkkäiksi :)

Tiedoksi: salilla käynnin aloitin 10/2008.. :) eli 68 ikäisenä :dance:

ELÄN PARASTA AIKAA ELÄMÄNI PARASTA AIKAA :dance2:

Kun kuuden vuoden kuluttua täytän (jos) 80 vuotta, niin lupaan treenata saman videon temput puhtaammaksi ja täysin liikeradoin :rock:

Haastan 1940 syntyneet leikkimieliseen kuntotestiin. Katso video! :wtf:

Gym instruction video Trainer was born in 1940! - YouTube

t."pikkuarska"
Olen Iso Arskan kanssa saman ikäinen. Harmittaa etten 40 vuoden aikana ehtinyt harrastamaan mitään perhe- ja yrityshommien vuoksi. Päätin etten syrjäydy jäätyäni 2005 jouluna leskeksi, vaan etsin harrastuksia ja alan kuntoilemaan parantaakseni loppuvuosieni elämänlaatua!

Mihin asti on mahdollisuudet kehittyä? Tai mihin ikään asti? Täytyy sanoa että masentavaa aloittaa 29-vuotiaana ja nähdä 2-kymppisiä isoja jätkiä joilla vielä 9 vuotta aikaa minun ikääni ja ovat jo treenaaneet monta vuotta ja itse vielä vasta aloittelen ja vähän läskikunnossa edelleen:(

Mihin asti on mahdollisuudet kehittyä? Tai mihin ikään asti? Täytyy sanoa että masentavaa aloittaa 29-vuotiaana ja nähdä 2-kymppisiä isoja jätkiä joilla vielä 9 vuotta aikaa minun ikääni ja ovat jo treenaaneet monta vuotta ja itse vielä vasta aloittelen ja vähän läskikunnossa edelleen:(

Pitkälle ja vanhaksi, riippuen tietenkin, missä ne tavoitteet ovat - Mr. Olympiasta on enää turha haaveilla, mutta noin muuten sulla on vielä aikaa vaikka mihin eikä ikä paina mitään. Älä mieti niitä kaksikymppisiä äläkä omaa ikääsi vaan keskity siihen omaan tekemiseen, niin hyvä tulee.

Itellä kanssa on/off-historia salista ja nyt 30-vuotiaana aloin käymään säännöllisesti ja tavoitteellisesti. Ihan parasta!!

Mahdollisuudet kehittyä on pitkälle kiinni omasta omistautumisesta lisättynä geeneistä. Esim. itsellä tuppaa olla paljon estrogeeniä ja hitaita lihassoluja, joten kehitys ei ole kovinkaan suurta. Mutta omalla tasollani kehityn kyllä ja pitää vaan keskittyä enemmän lepoon ja ravintoon kuin kreisi-bailaukseen ja dokaamiseen... Ja eipä tässä valmiissa maailmassa ole mihinkään kiire.

Täytin pari kuukautta sitten 29 vuotta(mies). Onko tässä iässä enää mahdollista kasvattaa lihasmassaa ja saada hyvä vartalo? Jonkinasteista ikäkriisiä ollut siitä lähtien kun täytin 25 ja silloin oli tarkoitus jo aloittaa salilla käymään mutta aina se on jotenkin jäänyt tai on ollut muita kiireitä/stressiä ja nyt harmittaa kun on vuosia tullut lisää ja aika mennyt tosi nopeasti. Kasvaako tässä iässä enää lihas?

Hahahah :) No et oo todellakaan myöhässä, mä tunnen ihmisiä ketä on suunnilleen dokannu ensimmäiset 40vuotta elämästään ja nyt 45vuotiaana on ihan kauheessa tikissä.

No mä väitän että sun geeneistä riippuen sulla on mahdollisuudet tavallisen tallaajan silmin Isoksi tai helvetin isoksi. 29 ei tosiaan ole mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom