Liian vanha aloittaakseen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täytin pari kuukautta sitten 29 vuotta(mies). Onko tässä iässä enää mahdollista kasvattaa lihasmassaa ja saada hyvä vartalo? Jonkinasteista ikäkriisiä ollut siitä lähtien kun täytin 25 ja silloin oli tarkoitus jo aloittaa salilla käymään mutta aina se on jotenkin jäänyt tai on ollut muita kiireitä/stressiä ja nyt harmittaa kun on vuosia tullut lisää ja aika mennyt tosi nopeasti. Kasvaako tässä iässä enää lihas?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei todellakaan ole liian myöhäinen ikä aloittaa. Eli sulla on mahdollisuudet kasvattaa lihasmassaa ja saada hyvä vartalo. Ja mikä parasta, saattaa olla mahdollisuus jopa kilpailuunkin. Tämä laji ei ole ihan niin ikäsidonnainen laji kuin monet muut. Pakkiksen kovakuntoisimmat kaveritkin sattuu usein olemaan yli 30vuotiaita. Eräs jopa päälle 50-vuotiaskin.

itse rupesin käymään helmikuun alussa. 30v tulee täyteen kahden viikon päästä.
jalat turvonnu varmaan eniten , mut myös olkapäät, hauis ja rintalihat kasvanu. selkään kans ihme möykkyjä ilmaantunu.
tuota arskan G6 ohjelmaa tehny, huomannu että unella ja syömisellä on aika suuri vaikutus.

Zone-sarja -42%
Olin kirjoittamassa jo, että sitten kun olet 90-vuotias etkä pysty edes kävelemään itse, olet liian vanha, mutta tajusin, että silloinhan on korkea aika aloittaa. Eli ikinä ei ole liian vanha. Sä nyt olet vielä aika nuori aikuinenkin, ni todellakin saat lihakset kasvamaan hyvällä treenillä, ravinnolla ja levolla.

Täytin pari kuukautta sitten 29 vuotta(mies). Onko tässä iässä enää mahdollista kasvattaa lihasmassaa ja saada hyvä vartalo? Jonkinasteista ikäkriisiä ollut siitä lähtien kun täytin 25 ja silloin oli tarkoitus jo aloittaa salilla käymään mutta aina se on jotenkin jäänyt tai on ollut muita kiireitä/stressiä ja nyt harmittaa kun on vuosia tullut lisää ja aika mennyt tosi nopeasti. Kasvaako tässä iässä enää lihas?

Pistä aloittaen vain, mutta älä odota samaa kasvunopeutta kuin jollakin 18 vuotiailla jolla testoa luonnostaa pursuaa korvistakin ulos. Mutta se monesti myös aiheuttaa totuuden kaunistelua netissä.

Eli salille vaan ja fiksua ohjelmaa fiksulla ruokavaliolla niin ero on todella huima jo vuoden päästä!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä on se maali jonka saavuttamiseen kuvittelet itsesi liian vanhaksi? Ei kai nyt kehittymisessä ole mitään maalia?? Ihminen ja koko maailma kehittyy koko ajan. Välillä nopeammin ja välillä hitaammin. Välillä hyvään suuntaan ja välillä huonompaan. Se,että sä edes pohdit tommosia kertoo mun mielestä enemmänkin siitä,että sä ajattelet asiaa muiden kautta. Ajattelet mitä muut miettii susta jos ja kun alat harjotteleen? Mitä ajattelee läheiset? Mitä ajattelee muut reenaajat siellä salilla? Ajattele sitä,että kehittääkö sua fyysisesti ja henkisesti parempaan suuntaan se,että alat harjoitella vai se,että jatkat pohdintojasi. Helpotat niiden läheisiesikin taakkaa,kun lähdet sohvalta liikkeelle ja pienennät riskiä saada sydänkohtaus ennen 45 ikävuotta.

WAZZZ??? 29 ja liian vanha... Sähän just opit käveleen :) Bodaus on vanhempien äijien laji, eipä noissa kisoissa paljon alle 30vuotiaat hillu!

Juu sama virsi täälläkin, vuosi vuodelta kulkee paremmin, ikää täälläkin se kolmisenkymmentä. Mutta ei kannata tehdä niinkuin suurin osa tekee (esimerkiksi minä) , katso että sinulla on joku asioista tietävä kertomassa alkuun mitä tehdä ettei tarvitse ensimmäisiä vuosia tahkota aivan epäoleellisia juttuja. Siinä on suuri ero että treenaako järkevästi vai typerästi. :)

Aikaisempaa urheilutaustaa on mutta paremmat elämäntavat jossa yhtenä osa-alueena on säännöllinen urheilu (sali/juoksu) nyt vasta 31 vuotiaana helmikuun paikkeilla. Nyt puolen vuoden jälkeen paino on tippunut yli 15 kiloa, vartalo on muuttunut löysästä hyllyvästä jänteväksi ja vaikkeivat lihakset isot missään nimessä (ainakaan vielä) olekaan ovat ne ainakin saaneet muotoa ja erottuvat paremmin.

Esko on ruutiukko - ikää 71 vuotta, mutta rautaa nousee yli 200 kiloa | Yle Urheilu | yle.fi

Pakko laittaa toikin tähän vielä. Kuulemani mukaan toi on tosin ikuisessa kilpailukiellossa jossain liitossa, mutta silti ei voi olla arvostamatta. Tuo parta, urut ja vieläpä hyvät tulokset painojen luona.

Mä tunnen yhtä vanhan ukon joka on paljon vahvempi... kyykys ja maastavedos vetää paljon enemmän, mut penkis häviää ku sil on vissiin joku vamma ettei pysty isoil painoil tekee. Vetää leuan 80kilon lisäpainol ja on saman painonenkin ku toi. Naamasta ja kropasta ei uskois ikinä et on niin vanha ukko. Siin ukos ei oo grammaakaan rasvaa.

Täytin pari kuukautta sitten 29 vuotta(mies). Onko tässä iässä enää mahdollista kasvattaa lihasmassaa ja saada hyvä vartalo?

Itse yritin laiskotella ikävuodet 0-35, onnistuen siinä varsin hyvin vuodet 21-35.Sitten aloin käymään salilla. Aika hitaasti tässä on edistystä tullut, mutta jotain kumminkin. En minä luonnostani lihaksikaskaan ole ollut, joten lie geeneilläkin osuutensa laiskottelun lisäksi.

Itse aloitin 37v vanhana, takana laiskottelua viimeiset 21v eli todellakin voi alottaa vanhanakin. Motivaatiokin on parempi kuin ikinä :)

Yli 70-vuotiaana voi saada yhtäaikaa lihasmassaa lisää ja rasvaa vähennettyä! 30 vuotiaana olosuhteet olla vahva ja lihaksikas ovat parhaat koko elämäsi aikana! Kehitystä pitäisi tulla kun keskityt kyykkyyn, penkkiin, leuanvetoon ja maastanostoon!

Faija aloitti 1 vuosi ja vajaa 3 kk sitten 58-vuotiaana salihommat. Sillon kyykkäs 30 kg sarjapainolla ja nyt kyykkää 110-120 kg sarjapainolla riippuen päivästä. Mavetteleekin 120 kg sarjapainoilla, vaikka välilevy meni töissä jo 20 vuotta sitten. Enempiki menis mutta paree nostaa pikku hiljaa. Kun alotettiin, niin ei pystyny nostaan ku 60 kg mavessa. Että kyllä sitä vanhakin kehittyy (ite alotin samaan aikaan, tosin 30 vuotta ikäeroa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom