liian paljon lihaksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
itsellä tavoitteena 176cm/90kg/kympin rasvoissa :kuola:
matka on pitkä,ei kotia näy..

Samat tavoitteet, mulla pituutta sentti vähemmän kuin sinulla. Pitkä on todellakin tie, ei taida loppua urakka natikkana milloinkaan. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä on liikaa? Mikä on liian vähän? Nuokin vain määritteitä ja mielipiteitä. Toisesta on joku liikaa ja joku vähän. Toisesta joku näyttää hyvältä ja joku huonolta. Ei ne mielipiteet ketään varmaan muuta, mitä joku haluaa.

Joku ammattilainen voi monen täällä mielestä näyttää jo luonnottomalta ja jos ei pysty "normaaleja" arkirutiineita tekemään vaikka ilman apuja ja liikkuvuus kärsii ja ei pysty juoksemaan ja jalat hankaa ja paitoja ei saa normaaleista kaupoista ja vaatteita yleensäkää ja hengitys kulkee kuin etana ja sitä rataa,

Tarkoitan, että se koko on jo niin saavuteltavaa, että muilla ominaisuuksilla ei ole paljoakaan merkitystä tai sitten vain vähemmän.

Mutta jos kyseinen henkilö haluaa sitä. Jos hänelle ei vaan ole tarpeeksi ja aina on pyrittävä parempaan. Tuokin on jo loputon oravanpyörä.

Mikä on sitten tarpeeksi? Vastauksia on niin paljon, kuin harrastajiakin. Määrite on loputon eikä pohjaa edes ole. Ammattilaistasolla moni pyrkii vielä siinäkin "tilassa" vielä parempaan ja suurempaan.

Itsehän tässä ollaan oman kehon kanssa tekemisissä, niin jokaisen pitäisi itse päättää, mikä on sopiva raja ja mikä on liikaa ja mitä tavoittelee. Tosin taas tuokin on niin vaihtelevaa, kun ihmisillä on kaikenlaisia ongelmia oman kehonkuvan ja minäkuvan kanssa jo muutenkin, eikä osaa päättää mikä on liikaa ja onko mikään? Siihen vielä peilin tekemä vääristymä ja fiilikset jotka vaihtelevat päivän mukaan.

Lopuksi myös, että onko tässä nyt jokaisella oltava samanlainen elämä minkä mukaan pitäisi elää? Kaksi lasta ja farmarivolvo ja kultainen noutaja ja kesämökki rannalta ja omakotitalo rauhalliselta alueelta ja kaunis vaimo. Jos tosta poikkeaa ja käyttääkin elämänsä pelkästääs syömiseen ja reenaamiseen, niin on huonompi ihminen?

Jos joku haluaa elämältään vaikka olla ykkönen jossain ja uhraa muita asioita sen vuoksi, niin mikä on se ongelma muilla siinä asiassa? jos joku haluaa tehdä sitä omaa juttuaan vaikka se ulkopuolisen silmissä näyttäisi "epänormaalilta" niin mikä on ongelma?

No nyt tuli taas vuodatettua ihan riittävästi.
Jokaisen omasta elämästä kyse niin, jokainen tehköön miten parhaaksi näkee...

Kattelin eilen 45 minuuttia: Jari Savolaisen hauikset oli kyllä jo himpun liikaa. Ne oli isommat kuin omat pohkeet.
Ihanko tosi?:eek: Minä kun luulin, että sinulla on lähes 60cm pohkeet... Hei herätys, savolaisen hauikset ovat isommat kuin pro-bodarien pohkeet:david:

Miks iso mies ei vois olla hyvässä kondiksessa? Aina tulee tätä samaa ruikutusta, kuinka ne lihakset on pois kaikesta mahdollisesta. Usein myös isojen äijien suusta. Usein se vaan menee niin, ettei samat jantterit ees reenaa aerobista vakavissaan. Tai mitään mikä vaatis sitä liikkuvuutta jne...
Ja sinne reisien väliin voi vaikka lykkästä rasvaa jos ne niin isot on.
Varsinki suomen armeijassa ei varmasti oo semmosia massamonstereita paljoa joilla ei olis edellytyksiä myös suht hyvään aerobiseen kuntoon. Kundit on kuitenki sen verran nuoria vielä...

Kyllä se useimmiten menee niin, että isojen miesten huonoon aerobiseen kuntoon on syynä nimenomaan itse se huono aerobinen kunto eikä ne lihakset.
Sekään kun ei parane hirveästi muuta kuin reenaamalla sitä.

EDIT: ja aiheeseen vielä. Ainakaan natuna ei voi olla liikaa lihaksia. Minusta myöskään ammattilaiskehonrakentajana ei voi olla liikaa lihaksia, koska lihasmassa korreloi aikalailla menestyksen kanssa.

I have spoken.

1. Luulin, että täällä oltaisiin tiedetty perus-asioita: Mitä isompi lihas sen nopeammin se menee hapoille. Eri asia kuin hyvä aerobinen kunto (minkä senkin saaminen järkky-massalla hankalaa)

2. Suomen armeijassa oli/on myös massa-poikia, eikös 30v ole jo kerinnyt?

3. Reisien väliin rasvaa?:eek: Kuulostaa aika puppeli-pataljoonalta.
Marssittiinko teillä siellä muuten alasti?
Meidän joukko-osastossa oli housut jalassa marsseilla(kin).

4.Natuna liika massa ei usein olekaan ongelma, tiukka penkittäminen leveällä ei kyllä paranna kunnollista lyönti tekniikkaa, taas näin kamppailulaji-kulmasta.

3. Reisien väliin rasvaa?:eek: Kuulostaa aika puppeli-pataljoonalta.
Marssittiinko teillä siellä muuten alasti?
Meidän joukko-osastossa oli housut jalassa marsseilla(kin).

Kyllä multa ainakin useasti haettiin valkovaseliinia ku jampat rasvas reidet ja perseen pitkillä marsseilla. Kuulemma auttaa, itsellä ei koskaan ollut tarvetta. Olin siis lämäri, siksi multa haettiin rasvat. Ettei vaan joku luule mua joksikin liukkaritrokariksi.

Samat tavoitteet, mulla pituutta sentti vähemmän kuin sinulla. Pitkä on todellakin tie, ei taida loppua urakka natikkana milloinkaan. ;)

ei lopu ei,siinä virtaa monta litraa hikeä persvaossa ennenkuin tavoitteet on saavutettu :D
siullahan on tuo mainittu tavoite on huomattavasti lähempänä kuin miulla.
mutta niin pitääkin olla,onhan siulla ollu 6 vuotta enemmän aikaa ;)

E:asiasta ihan johonkin muuhun:
Kyllä multa ainakin useasti haettiin valkovaseliinia ku jampat rasvas reidet ja perseen pitkillä marsseilla. Kuulemma auttaa, itsellä ei koskaan ollut tarvetta. Olin siis lämäri, siksi multa haettiin rasvat. Ettei vaan joku luule mua joksikin liukkaritrokariksi.
noin tekivät meilläkin monet pisimmällä eli reilun 40 km:n marssilla.olispa itsekin tajunnut,perse hirtti kiinni 30 kilsan jälkeen ja loppu tultiin helvetin vaikeasti.sillon ei paljon naurattanu

likat vois heittää tähän enemmän kommenttia.

Makuasioista ei sovi liikaa ärhennellä, mutta kyllä lihasta voi olla liikaa. Tässä jo aiemmin mainitut nyljetynnäköiset köntit aiheuttavat lähinnä yrjötyksensekaista huvitusta. Täytyy antaa pointsit Faidralle joka ihan todella on naisellinen eikä mikään friikki.

Itseeni olen aika tyytyväinen jo nyt.

No miettikääs samalla painoindeksillä mulla, 191cm pituutta, tarvis painaa about 108 kiloa tuntuu todella ettei urakka lopu koskaan tai sitten täytyy alkaa todelliseksi HC-bodyHulkiksi :worship:

ei lopu ei,siinä virtaa monta litraa hikeä persvaossa ennenkuin tavoitteet on saavutettu :D

E:asiasta ihan johonkin muuhun:

noin tekivät meilläkin monet pisimmällä eli reilun 40 km:n marssilla.olispa itsekin tajunnut,perse hirtti kiinni 30 kilsan jälkeen ja loppu tultiin helvetin vaikeasti.sillon ei paljon naurattanu

Jooh, kyllä täälläkin käytettiin vaseliinia vaossa pitkillä marsseilla ja tuntuihan tuo auttavan kun jotkut muut kirosivat hankausta. Ikävä tunne vaan oli alkuun kun sellainen niljaikas olo persvaossa, tuntui siltä kun olisi ollut ripulit housussa. Onneksi tuota kikkaa tarvitsi itse käyttää vain yhdellä marssilla. Kannatti olla spolle niin ei tarvinnut paljoa aikaa käyttää kävelyyn tai metsäleireihin. :D

Nopeesti sinä minua saavutat, aloittelijana kun kehittyy niin hiton paljon nopeempaa kuin muutaman vuoden jälkeen.

No ei tuo tavoitteena mikään mahdotonkaan ole, työtä se todellakin vaatii ja hyvä niin, pitää sitä harrastamisessakin tavoite olla. Keksitään sitten uus kun tuo on täytetty. ;)

Nopeesti sinä minua saavutat, aloittelijana kun kehittyy niin hiton paljon nopeempaa kuin muutaman vuoden jälkeen.

No ei tuo tavoitteena mikään mahdotonkaan ole, työtä se todellakin vaatii ja hyvä niin, pitää sitä harrastamisessakin tavoite olla. Keksitään sitten uus kun tuo on täytetty. ;)

no ei tässä nyt ihan alottelijoita olla,asiat vaan tehtiin pitkin vittua ja puolihuolimattomasti ensimmäiset vuodet.vasta intin jälkeen oikeastaan päässyt juonesta kiinni.intissähän ne aikaisemammat vähäiset "saavutukset" hävisi aika hyvin,ja sen jälkeen alotettiin melko lailla puhtaalta pöydältä.ihan hyvää kehitystä kyllä tullut sen jälkeen,nimenomaan lihoissa,voimaa ei tunnu tarttuvan vaikka mitä tekisi,mutta en jaksa enää siitä stressata.
mutta käyttämätöntä potentiaalia löytyy vielä runsaasti,varsinkin ruokailujen suhteen,että kyllä tästä voi vielä ihan hyvä tulla :D

enkä minäkään tuota mahdottomana tavotteena pidä.kehontyyppi on mulla sellanen että välttämättä ongelmaksi ei muodostu se tarvittavan lihan kerääminen,vaan sen oheistuotteena tuleva rasva,jota myös kerään aika helposti,ja sitä siinä sitten poltellessa häviää sitä arvokasta lihasta.
mutta eipä tässä mikään kiire olekkaan,matka on vasta alussa :D

tämä avautuminen ei kyllä liittynyt aiheeseen mitenkään,sori :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom