liian paljon lihaksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
Lihasta on liikaa, jos ei pysty/taivu normaaleihin suorituksiin esim.perus nyrkkeily-lyönteihin. Ja vanhana kamppailijana pidän kyllä semmosta älytöntä lihamöykkyä joka on minuutissa hapoilla/ei saa happea, aikas turhana. Ja heti perään on todettava ettei nyt mikään kukkakeppikään pidä olla.

Mutta olisihan se hyvä jos siitä lihasta olisi jotain hyötyäkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lihasta on liikaa, jos ei pysty/taivu normaaleihin suorituksiin esim.perus nyrkkeily-lyönteihin. Ja vanhana kamppailijana pidän kyllä semmosta älytöntä lihamöykkyä joka on minuutissa hapoilla/ei saa happea, aikas turhana. Ja heti perään on todettava ettei nyt mikään kukkakeppikään pidä olla.

Mitä tarkoitat hyödyllä?

Kun treenailee niin ei ne pro-bodarienkaan lihat näytä enää friikkimäiseltä. Silmä tottuu kaikkeen. "Gh-gutit" ja muuten paksut keskivartalot ne rumilta näyttää.

Mutta mikä olisi sopiva määrä lihaa. Itselleni riittäisi semmonen 90-95 kg 10% rasvoilla, kun pituutta on 182 cm. Tuohon en kyllä tule ikinä pääsemään kun olen laiska dieettaamaan ja massaakin joutuisi hankkimaan vielä vuosia.

Hyödyllä tarkoitan lihasvoiman saamista käyttöön, sitäkin voi tietysti olla möykyllä esim. jenkkifutiksen linjamiehenä tai sumo-painijana, muttei hirveästi muualla.

Haittoja olen massaveikoilla itse nähnyt
Esim. intissä ei jaksaneet/reidet hankautu verille marssilla, raksalla ei jaksaneet tehokkaasti 40 tuntia viikossa, ja kamppailussa oltiin tosiaan hapoilla heti tai ei saatu happea minuutin jälkeen.

Ulkönäöllä voi saada hyötyjä.

Aivan,ainoa hyöty tollasesta älyttömästä lihasmassasta liittyy ulkonäköön ja omiin fiiliksiin.

Hyödyllä tarkoitan lihasvoiman saamista käyttöön, sitäkin voi tietysti olla möykyllä esim. jenkkifutiksen linjamiehenä tai sumo-painijana, muttei hirveästi muualla.

No, kehonrakennuksessa kuitenkin useimmilla tuo lihasmassa on tavoite sinänsä, eikä sen käyttöönotto muissa tarkoituksissa.

Itse en ns. bodarikroppaa tavoittele, olisin huomattavasti mielummin esimerkiksi 180cm/85kg @10% rp, ketterä, nopea ja melko lihaksikas, kuin 180cm/120kg @10% rp, kömpelö ja hidas massamonsteri. Pituuteni ei tosin ole 180cm, tämä oli vain esimerkki.

Tässä sellainen toivottu naisen mielipide:

Lihasta ei juuri missään tapauksessa voi olla liikaa, tosin poikkeus vahvistaa säännön. Kukaan Suomen bodyscenessä ei ole mielestäni liian lihaksikas [huonoja fysiikkoja voi olla muuten vaan], mutta jotkut jättimäiset massamonsterit maailmalla ovat ehkä menneet hieman yli ja voivat näyttää rumille lähinnä huonon symmetriansa takia, eli saman kokoluokan kavereissa on paljonkin eroja. Toiset nyt vaan näyttää paremmilta kuin toiset ;)

Mitä naisiin tulee niin oikeastaan niin kauan kunnes naisellisuus säilyy niin kaikki ok, monet naisbodaritkin ovat hyvännäköisiä, bf-kissoista puhumattakaan :kuola:

Tätä threadia lukiessani olin ensin yllättynyt kuinka vastaukset alkoivat muuttua tokan viestin jälkeen. Oletin että linja säilyisi aika pitkälle siinä ettei lihaksia voi olla liikaa. Heräsin kuitenkin todellisuuteen joka on se että Pakkis on nykyään niin iso forumi jossa paljon jengiä ja suurinosa hoikkia/normaalivartaloisia miehiä, joten ehkäpä loogisinta on asettaa ihailunsa sellaiselle tasolle jonne itsekin voi jotenkuten yltää :)

Toki tämä on osittain myöskin puhtaasti vain makuasia josta ei voi kiistellä, mutta varmasti myös tietynlainen realismi omasta kunnosta ja 'ihannefysiikan' saavuttamisesta muokkaa jonkin verran sitä millaiseksi sen ihannefysiikkansa mieltää. Jos olisi tahdonvoimaa ja halua, aikaa panostaa 110% ja tietäisi millaiseksi omilla geeneillä, ravinnolla, treenillä ym pystyy kehittymään niin ehkäpä se rima olisikin korkeammalla? Yleensä se nälkä kyllä kasvaa syödessä, kehitys kun loppuu tyytyväisyyteen ;)

Itselläni on mieli muuttunut parin vuoden aikana paljonkin, enää en juurikaan niitä liian lihaksikkaita näe, ja ne ketkä joskus olivat mielestäni kohtuu normaalivartaloisia, ovat nykyään täysin kyniksiä silmissäni. Niin ne mielipiteet vaan jalostuu ja muokkaantuu ajan saatossa. :evil:

No, kehonrakennuksessa kuitenkin useimmilla tuo lihasmassa on tavoite sinänsä, eikä sen käyttöönotto muissa tarkoituksissa.

Itse en ns. bodarikroppaa tavoittele, olisin huomattavasti mielummin esimerkiksi 180cm/85kg @10% rp, ketterä, nopea ja melko lihaksikas, kuin 180cm/120kg @10% rp, kömpelö ja hidas massamonsteri. Pituuteni ei tosin ole 180cm, tämä oli vain esimerkki.

Joo mutta tod näk tuo massa monsteri voittais painissa helposti.

Hmm. Onko hieman liikaa päätelty, että ihanteet olisivat "maltillisemmissa" vartaloissa, koska sellainen mahdollista saavuttaa toisin kuin kehomiehen kroppa? Ainakaan omaa esteettistä silmääni "monsterit" eivät vain miellytä, enkä missään nimessä moiseen tilaan omaa kehoani treenaisi.

Omasta mielestäni omaan itse melko hyvät geenit ja kehityn "laiskan reenilläkin" nopeammin kuin useimmat tosissaan rehkivät. Ihanne omalle kropalle olisi ehkä n. 80-83 kg alle kympin rasvoilla ulkonäöllisesti. Pituutta on vain 180cm ja tämän hetken paino yli kympin rasvoilla 80kg, josta tarkoitus puottaa tuonne 75+kg:n keväällä. Epäkäytännöllisen näköistä liian köntsää kehoa ei tyttöystäväkään katsoisi hyvällä eli sellaiseen ei ole tarvetta tähdätä :D

Minä puhuin lihaksien hyötykäytöstä, jotkut puhuu ulkonäöstä, jotkut koosta.
Minä tykkään ralliautoista ja prätkistä, toiset tykkää ruotsinlaivoista ja jotkut ostaa kauniin auton vaikka ravintolaansa sisään, missä sillä ei ajeta, sitä katsellaan vaan.

edellisissä unohdin ehkä hiukan tuon LIHA aiheen hetkeksi.
Puhuin ehkä enemmänkin massasta. Mikä on kyllä edellytys isolle lihalle.

Ja on isoa toimivaa lihaa, esim. vahvamiehet

Juu, ei suomesta niitä TAJUTTOMAN lihaksikkaita alle kympin rasvoissa olevia niin hirveästi varmaan löydy. Naturaaleilla taitaa ne lihatkin dietillä aika hyvin karista.

Mulla nyt oli vaan tommosia kokemuksia.

T 183/94

Hmm. Onko hieman liikaa päätelty, että ihanteet olisivat "maltillisemmissa" vartaloissa, koska sellainen mahdollista saavuttaa toisin kuin kehomiehen kroppa?

Kuten itse tuossa kirjoittelinkin, kyse voi olla ihan puhtaasti vain makuasiastakin. Lisäsin että omiin ihanteisiin voi vaikuttaa myöskin ne seikat mitä itse pystyy saavuttamaan, ja tämän vuoksi usein ihanteet muuttuvat, ja esim treenaavilla saattaa 'nälkä kasvaa syödessä'. Rajapyykkejä siirretään aina vaan enemmän eteenpäin.

Semmonen +100kg 8% rasvoilla olis tän hetken tavoite. Nyt 103kg rp 15%, eli matkaa on juu. Niin ja nälkä kasvaa syödessä mutta jossain se raja kulkee kuitenkin, sitä odotellessa.

Kuten itse tuossa kirjoittelinkin, kyse voi olla ihan puhtaasti vain makuasiastakin. Lisäsin että omiin ihanteisiin voi vaikuttaa myöskin ne seikat mitä itse pystyy saavuttamaan, ja tämän vuoksi usein ihanteet muuttuvat, ja esim treenaavilla saattaa 'nälkä kasvaa syödessä'. Rajapyykkejä siirretään aina vaan enemmän eteenpäin.
Toki. Defenssimekanismit pelaa yleensä tällaisissa hyvin. Jos joku tavoiteltu asia osoittautuu mahdottomaksi saavuttaa, on helpompaa sanoa itselleen, että "no en ois halunnutkaan";) Itseni kohdalla kyse on kuitenkin puhtaasti makuasiasta, en vain näe hirmuisia lihakasoja kovin kauniina katseltavana.

Omaa kehoon aika tyytyväinen pituus 178 cm 10% rasvoilla paino 85kg. Lihasta sopivasti omasti mielestäni, tietty lisää aina mahtuu. Liikaa lihaksia tuskin koskaan tulee kun treeni painottuu salin ohella aika pitkälle myös kestävyyteen, juoksua ja pyöräilyä.

Täällä ilmoittautuu yksi jonka mielestä pro-bodarit ovat ihan friikin rumia...

Tosin totta on että nälkä kasvaa syödessä. Kun olin 80kg, ajattelin että 88kg olis kiva painaa. Nyt kun olen 94kg, tavoite on sadassa kilossa... Saa nähdä pysähtyykö tavoite siihen. Toivottavasti.

Jossain määrin olen kyllä havaitsevinani bigoreksiaa itsessäni: Jalat näyttää ihan tikuilta (kasvua ~10cm 1,5 vuodessa) eikä yläkropassakaan ole hurraamista, mutta ainakin tällä hetkellä toivon että asettamani tavoitteet saavutettuani siirtyisin ylläpitotreeniin / heikkojen kohtien parantamiseen (pohkeet, olat, vatsat).

[Tavoitteina siis penkki 160kg raw, kyykky 200kg, matkaa noihin ~10kg ja ~30kg.]

Onko noista cbb tytöistä kuvia? Olikos niitä jo kisoissa? Siis ne painothan ainakin tällä hukkapätkä osastolla olivat hurjan matalia, vaikka sitä oltaisiinkin täysin revityn kireitä?

Oman kropan kohdalla ihanteille löytyi (yllättäen) ylärajat. Hetken kuvittelin että tavoitteet nousevat pilviin... kai se realismi iski, kun punttaus ääriinsä vietynä ei enää miellytä silmää? Kynnyskysymyksenä lienee luonnon asettamat rajat.natuna ei voi kasvaa liian isoksi, vaikka kuinka hyvin tahkoisi No, anyway, luulin pitkään, ettei ihmiskeho voi olla kaunis, sitten löytyi amazoni-look.

Mieskin saa olla varsin kovassa lihassa että alkaa hirvittämään. On se jännä miten silmä tottuu. Kun mennään ammattilais bodaajien arvosteluun, niin täytyy sanoa, että mielestäni on jo hieman liikaa. olisi kaksinaismoralistista väittää, ettei miespuolilla tuo naturaalin raja olisi huomionarvoinenOn se Hulkin kunto kyllä mahtava, ainakin kuvista päätellen.

Tämän arvostelun realistisuuden tueksi, pitäisi näitä suurempiakin päästä näkemään livenä, mieluiten vierestä. ->kisoja katsomaan?

nimim. tavoitteet 155/60 <20%

Oon aina pysynyt luonnostaan kireänä ja alhaisissa rasvoissa. Siihen tosin liittyy pari ikävää puolta kuten se ettei paino tahdo nousta kun mahaan ei saa mahtumaan riittävästi sapuskaa. Lisäksi, kun kireänä sinnittelee niin kehitys ei oo hirveän nopeaa verrattuna siihen jos nostais reilusti painoa ja sitten dieettaisi pois vuorotellen. Mutta eipä se juuri mua haittaa. En oo ikinä dieetannu, paitti ennen yksiä kisoja istuin saunassa vaatteet päällä hikoilemassa kun reilu kilo piti saada pois punnitukseen. Muutoin oon vaan vähentäny nesteen juontia päivää ennen.

3v sitten painoin 60kg, nyt painan reilu 80kg. Pituus on 178cm. Koko matkan on rasvat pysyneet perin alhaisina, pakkokin kun painoluokkaurheilu on se mun juttu. Hissukseen oon noussu höyhensarjasta raskaampiin. Tuossa katoin parin peilin kautta niin pakaroissakin näkyy jotain wannabe-säikeitä. Löysää hauista/ojentajaa kun nipistää rasvapihdeillä niin noin millin verran jää pihtien väliin, ilmeisesti pelkkää nahkaa.

Mutta mun tavoitteet on aivan muualla kuin massassa. Ne on tuossa paljon puhutussa funktionaalisessa voimassa. Salilla en oo tehny 8:aa toistoa pidempiä sarjoja, useimmiten kolmosia tai vitosia. Kaikki mitä tulee ohessa on boonusta, kunhan sen takia ei tarvi siirtyä raskaampaan painoluokkaan. Mitä bodareihin tulee, tehköön mitä haluavat, kyllä mun silmään ihan hyvältä näyttää. Paitti että gutit on hirveitä.

Omasta mielestäni urheilullinen kroppa on tavoiteltavampi kuin tämä "michelinukko "-lookki. Toki naruna näin on helpompi ajatella, mutta estetiikka ainakin itsellä ajaa ylimääräisen fysiikan ohi. Toki pro-urheilijat/voimanostajat tarvitsevat tietyn voimatason, mutta tällaiselle tavalliselle tallaajalle "normaali" kroppa toimii paljon paremmin.

No sit ehkä alkaa olla jo vähän liian iso jos ei saa vaikkapa vaatteita päällensä ilman apua:D tosin jotkut ei saa vissiin muutenkaan... Tai ei pystyis enää sitomaan kengännauhoja tai ei mahtuis suihkukoppiin :hyper:
Voi olla et sit ei ois enää kivaa:rolleyes:

Oon aina pysynyt luonnostaan kireänä ja alhaisissa rasvoissa. Siihen tosin liittyy pari ikävää puolta kuten se ettei paino tahdo nousta kun mahaan ei saa mahtumaan riittävästi sapuskaa. Lisäksi, kun kireänä sinnittelee niin kehitys ei oo hirveän nopeaa verrattuna siihen jos nostais reilusti painoa ja sitten dieettaisi pois vuorotellen.
3v sitten painoin 60kg, nyt painan reilu 80kg.
Ai kolmeen vuoteen reilu 20 kiloa silkkaa lihaa on hidasta kehitystä? Ehkä ei.

Itse aiheesta, mä kehtaan ihan rehellisesti väittää, että en haluaisi pro bodarin massoja. Jo moneen kertaan mainittu CBB-kondis olisi aika lähellä tavoitekuntoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom