Liian älykäs/kaunis?

Mä jätin mun edellisen tyttöystävän, koska se oli mielestäni liian tyhmä. Tai ei koskaan saatu aikaiseksi mitään vähän syvällisempää keskustelua mistään muusta aiheesta kuin meidän suhteesta. Jos yritin ottaa puheeksi jonkun ajankohtaisen asian, niin vastaus oli, että "mikä juttu siis?". Silloin olin aina itse, että ei perkele lue joskus muutakin kuin sarjakuvat siitä lehdestä.

En mä toisaalta pidä itseäni liian älykkäänä. :) Eli mä haluan vaan älykkään naisen, jonka kanssa löytyy mielenkiintoisia kekustelunaiheita vielä 10v päästä. Eli silloin kun ei enää juokse "teini"bileissä, eikä tartte analysoida sitä kuka pani mitä ja ketä milloin ja missä, josta näköjään saa yllättävän paljonkin keskustelua aikaiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyviä posteja Jiiii:ltä ja Omskakas:lta!

Mielestäni etenkin naisilla tämä "olen liian kaunis ja älykäs" voi todella olla ongelma. Älykkäitä ja kauniita naisia on kyllä periaatteessa yhtä vähän kuin vastaavia miehiäkin, mutta kun miehet saattavat tyytyä vähempään. Tällöin nämä valioyksilöt jäävät yksin, tämä on valitettavaa. Kuvailemani kaltainen nainen ei kuitenkaan luultavasti tätä ääneen sanoisi, paitsi jollekkin uskotulle... Eli useimmiten ongelma taitaa olla oman tason virhearviointi niin kuin jo mainittiinkin.

Itse ajattelin kuitenkin joskus vielä bongata tämän kaltaisen helmen, haaveenani onkin joskus tehdä hyvä naimakauppa itseäni älykkäämmän naisen kanssa.

Mielestäni voi olla liian kaunis tai liian älykäs vähintäänkin suhteessa johonkin yksittäiseen ihmiseen, ja toisaalta jos on riittävän kaunis tai älykäs niin myös suhteessa suurimpaan osaan muita ihmisiä.

Itse yritin vongata kerran erästä mielestäni todella kaunista vosua, ja eihän siitä sitten loppupeleissä mitään tullut, en tiedä tarkalleen miksi, mutta epäilenpä että oma kirveellä veistetty ulkonäköni ei ainakaan edesauttanut asiaa vaikka nainen ei suostunut mitään syytä kertomaan, eikä myöskään väittänyt olevansa liian kaunis, pikemminkin päinvastoin, mene ja tiedä.

Toisaalta taas olin pari viikkoa sitten treffeillä muuten sinänsä ihan mukavan naisen kanssa, mutta mitään kunnollista keskustelua ei todellakaan syntynyt kun nainen puhui lähinnä silloin kun kysyin häneltä jotain, eikä yhtään enempää. Jotenkin tuli sellainen fiilis että oli kyseessä hieman yksinkertaisempi neito, vaikka itsekään en mikään ruudinkeksijä ole, mutta tykkäisin jutella hieman enemmänkin.

Kolmanneksi muutaman kerran on joku sen verran ruma/lihava/muuten epämiellyttävä nainen yrittänyt ottaa kontaktia että itseäni ei ole kiinnostanut. Kuten jo mainitsin, en todellakaan ole kovin hyvännäköinen, mutta jossain minullakin menee se raja.

Eli kauneus ja älykkyys ovat suhteellisia, eikä tarvitse olla edes se kaikkein kaunein tai älykkäin ollakseen "liian" hyvä. Toisaalta jos väittää jäävänsä ilman seuraa liian kauneutensa tai älykkyytensä takia, kannattaa vilkaista peiliin syyllistä etsiessä.

makew sanoi:
Itse ajattelen, että kannattaa tutustua ihmiseen kuin ihmiseen, oli ammatti sitten rekkakuski ja ydinfyysikko.

Miksi dissata ketään sen takia, että on sattunut opiskelemaan, joko enemmän tai vähemmän?

Hyvä Makew, juuri näin. Mielestäni ammatti ei ihmisestä tee huonompaa keneenkään muuhun verrattuna, oli ammatti sitten melkein mitä tahansa. Pointti on se kuinka työtään tekee. Jos ihminen on vilpittömästi onnellinen ja tyytyväinen siivoojan / mäkkärin työntekijän / metrovaksin ammattiinsa, niin hattua nostan. Sitä en ymmärrä, miksi jotkut valittavat "paskasta duunistaan" mutta eivät ikinä edes yritä tehdä mitään asian eteen.

Fakta on kuitenkin se, että yhteiskunta tarvitsee monien eri ammattiryhmien edustajia pyöriäkseen.

makew sanoi:
OFFTOPIC: suomessa on ihme mentaliteetti, että jos menestyy hyvin ja omaa vielä hyvä kuntoisen kropan(nainen tai mies) ->on täysi kusipää ja dorka. Voi hitsi kun toi vielä muuttuisi. :wanha:

Jäinpä miettimään tätä ja se todellakin on ihme mentaliteetti. Suomessa kuitenkin vallitsee luterilainen työmoraali eli työtä ja työntekoa arvostetaan lähes yli kaiken. On se kumma, ettei kovalla työllä saisi kuitenkaan tuloksia saavuttaa (taloudellinen menestys, treenattu kroppa).

Esox Lucius sanoi:
Jäinpä miettimään tätä ja se todellakin on ihme mentaliteetti. Suomessa kuitenkin vallitsee luterilainen työmoraali eli työtä ja työntekoa arvostetaan lähes yli kaiken. On se kumma, ettei kovalla työllä saisi kuitenkaan tuloksia saavuttaa (taloudellinen menestys, treenattu kroppa).

Sama oon kanssa ihmetellyt. Onkohan toi ihan puhtaasti suomalainen "ominaisuus"?

Kateus johtuu heikosta itsetunnosta. Miksi suomalaiset haluaa tietää mitä elefantti meistä ajattelee? Koska sillä on niin heikko itsetunto. Miksi suomalaiset aina häviää Ruotsille kiekossa? No koska ne tietää, että Ruotsi tulee ja ruotsalaiset tietää, että ne taipuu. Me ollaan itsemurhatilastoissa kakkosena, koska me ollaan masennukseen taipuvaisia -> taaskin huono itsetunto. Miksi me rakastetaan Matti Nykästä? Siksi, että maailman paraskin voi pudota meidän, rapajuoppojen tasolle. Kauko Röyhkä sanoi hyvin, Suomessa nostetaan kristusmaisiksi symboleiksi laulavia juoppoja. Me haukutaa ruotsalaisia homoiksi, kun ne pukeutuu niin hyvin ja on tukat kuosissa. Kuunnelkaapa vanhoja suomalaisia lauluja, herrajumala että on masentavan kuuloisia kappaleita. Mä olin yhdellä firman järjestämällä pikkuristeilyllä, missä jouduin tilaan missä hoilattiin rosvo-roopea sun muuta ja kyllä muuten rupes masentamaan se valitus rakkauden menettämisestä sun muusta naru-kaulaan-vaan-ei-tästä-tuu-mitään hommasta.

Mua ei kyllä yhtään kiinnosta jos jollain on paljon rahaa. Ihan sama. Jos jollain on hieno auto, niin mitä sitten? Ihmetyttää jotkin mitkä itkee verta kun jollain on jotain. Sama kun puhe kääntyy herrojen palkkojen eteen. Jokainen voi koittaa lukea valtiotieteitä tai tenttiä professoriksi, jos löytyy rahkeita. Kyl ne on palkkansa eteen tehneet töitä, turhaa ulinaa prkl. Ja en ole ökyrikas perijämulkku, mulla on vaan hyvä itsetunto...

Mä olen liian pitkä ja salilla aina miehet kattoo todella pitkään (onkohan mulla tukka huonosti tai jotain :eek: ).

Honey sanoi:
Mä olen liian pitkä ja salilla aina miehet kattoo todella pitkään (onkohan mulla tukka huonosti tai jotain :eek: ).

"Ei meidänkään vaatteet miltään näytä, mutta on sentään paremmat kun sun kiehkurat!". Siitä hirveästä mainoksesta... :)

Sen mä olen ainakin tällä palstalla oppinut, että joillain bodareilla on tarve todistaa älykkyyttään... ;)

Mä en ainakaan ole liian kaunis ja älykäs. Kauneutta sais ainakin olla enemmän, en mä siitä älystä niin, kun sitten tajuais, että se kauneus ei ookkaan niin tärkeetä. :D

No tässä viestiketjussa se tulikin kaipaamani vastaus siihen miksi naiset ei uskalla mua lähestyä. Olen vaan niin kertakaikkisen komee. :kippis1:

Honey sanoi:

Väärin. Olet just sopivan pituinen(180,5cm?). ;) :worship:

Omskakas sanoi:
Mielestäni on totta, että voi olla "liian kaunis". Ainakin tälläiselle alikasvuiselle, jota on lapsena piiskattu "rumakepillä", on tullut vastaan naisia, joita en edes harkitsisi lähestyväni, koska he olisivat niin sanotusti "way out of my league". Syykin siihen on selvä: Vaikka saisin tälläisen naisen, en koskaan pystyisi pitämään sitä.

Tämä (Ladder theory) on :wanha:, mutta ilmeisesti täällä on ihmisiä jotka eivät ole siihen vielä tutustuneet.

Se on paskapuhetta että kauniita ja älykkäitä naisia ei miehet lähestyisi. Kaikki tuntemani kauniit ja älykkäät naiset ovat olleet jo pitkään varattuja ja jos joskus baarissa käyvät, niin jatkuvasti tuppaa miehiä juttusille.

Ainahan sitä voi keksiä itseä tyydyttäviä selityksi miksi ei kelpaa miehille. Kerran olen kuullut saman suuntaista tilitystä yhdeltä naiselta baarissa. Se oli korkeintaan tavallisen näköinen nainen ja vaikutti häiritsevän yksinkertaiselta ja typerältä.

Ainahan sitä voi keksiä itseä tyydyttäviä selityksi miksi ei kelpaa miehille. Kerran olen kuullut saman suuntaista tilitystä yhdeltä naiselta baarissa. Se oli korkeintaan tavallisen näköinen nainen ja vaikutti häiritsevän yksinkertaiselta ja typerältä.[/QUOTE]

Hä hä Hää...hieno kommentti kertakaikkiaan.Ja tälläisia naisia on paljon jotka oikeasti luulee itsestään ihan vitusti vaikka on kaikkea muuta kuin haluttava tai fiksu.

Duracell sanoi:
Entä jos on liian kiltti? Tällaista ihmistä kaikki yrittää käyttää hyväkseen ja nakittaa.
Mä olen perusluonteeltani kiltti ja ystävällinen, sellainen joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Ja siitähän on sitten saanut kärsiä..

kiitos roinien, tämäkin asia on nyt korjattu.. :evil:

Tässä pohdin ihan samaa.. ja mieleeni tuli aika kasa yksittäistapauksia, jolloin tämän luonteenpiirteen seurauksena olen saanut takkiini eräänkin kerran. :rolleyes: Sitten kun on perusluonteessa sellainen ominaisuus, että on pakottava tarve huolehtia kaikista ja kaikkien asioista, niin huomaa monesti asettavansa muiden tarpeet omiensa edelle. Tai eipä sitäkään niin helposti itse huomaa, yleensä vasta silloin, kun joku läheinen ihminen sen ottaa puheeksi. Pahinta tässä on se, että huolehtiessaan toisten hyvinvoinnista ja asoista, kuuleekin monesti vain pahaa sanottavaa korviinsa, koska "eihän muiden asiat minulle kuulu". Ei tunnu kovin kivalta kuulla toisen suusta, että "mitä helvettiä se sulle kuuluu!"
No joo.. Onpa tässä jo oppinutkin olemaan välittämättä muiden asioista hiukan vähemmän, ja oppinut myös olemaan hiukan vähemmän kiltti joissain tilanteissa. Jännä huomata kanssaihmisten reaktiot, kun en ehkä olekkaan lainannut jotain vaatekappalettani sitä pyydettäessä, tai rahaa velipojalle, jolta ei ikinä saa mitään takaisin. Pääsääntöisesti tulee aluksi aikamoinen huuto, ja lopuksi haukutaan ties miksi, mutta ainakaan tällä kertaa minä en saanut sen suuremmin takkiini..kunhan sen saamansa palautteen tilanteesta vain kestää.

Afrodite sanoi:
Olempahan kuulluut "liian" kauniin naisen suusta seuraavaa:
- juu, ehdottomasti sen miehen pitää olla komea,
- rikas (tai no kyllä varakaskin käy),
- <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=auto&v=56">auto</a> pitäis olla, mielellään Bemari, Volvo tai muu saksalainen (Heh..),
- hyvä, treenattu kroppa, tiukka perse,
- älykäs,
- rikas
- :david:

...Juuri tuon aivan liian tiukan vaatimustasonsa takia nämä ihmiset estävät itseään tutustumasta kehenkään oikeasti mukavaan ja ihanaan unelmiensa mieheen (ja päinvastoin).

.

Miten niin liian tiukka vaatimustaso...mäkin täytän noi kaikki vaatimukset

Liian puhelias

Tuo on aika hyvin kiteytettynä. Yleensä juttua tulee liiankin kanssa, väsyneenä ei ole mitään rajaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom