Liian älykäs/kaunis?

Ei, tuo ei tarkoita minua. Haluaisin vain pohdiskella sitä, kun usein sekä netissä että elävässä elämässä joku sinkkunainen saattaa selittää, miten ei kelpaa, koska on liian kaunis tai älykäs.

Minusta tuollainen kommentointi kertoo lähinnä, että ihminen luulee olevansa parempi kuin muut, ja ainakin se todistaa huomattavasta pinnallisuudesta ja tyhjäpäisyydestä. Mitä mieltä te muut olette? Voiko joku olla niin kaunis tai älykäs, että ette siksi haluaisi häntä? Uskotteko, että tällainen todella liian kaunis/älykäs vinkuisi siitä omahyväiseen sävyyn muille?

Ja vielä kolmas kysymys: Mitä "liian" te luulette olevanne?

Minua on joskus sanottu liian intellektuelliksi (my ass), omasta mielestäni olen lähinnä liian kovapäinen ja paha suustani.

kaikkea sitä työaikana ajattelee, vai mitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
reinhardt sanoi:
Minua on joskus sanottu liian intellektuelliksi (my ass)
No olet sinä aika intellektuelli (my ass), kun tällaisia asioita pohdit, ja vielä työaikana.

Kaippa liian kaunis/älykäs yksilö voi aiheuttaa vastapuolessa pahan itsetunto ongelman ja riittämättömyyden tunteen tjsp. Joskus spekuloitiin, että näille "liian hienoille" neideille käy yleensä kehnosti koska ne ottavat sitten sen miehen jonka kaikki muutkin haluavat ja saavat tätä kautta nenilleen kun ei sitä miestä kiinnosta kuitenkaan tämä nainen enempää kuin muutkaan joita perässä juoksee... hankala selitys.

Itse olen kuulemma liian vaikea :(

Ääh... emmä kyllä jaksa uskoa, että joku voisi olla yhtään mitään sellaista, että ei voisi pariutua. Toi on taas joku huono selitys sille, että itse on liian ronkeli tai ujo tai ei uskalla laittaa itseään peliin... tai sitten on tosiaan niin egoisti, että väheksyy kaikkia muita eikä oikeastaan ansaitsekkaan kuin harmeja... oikeastaan voisin lopettaa turhan jaarittelun ja mennä vaikka kahville.

Voihan joku olla omasta mielestään liian kaunis/älykäs, mutta jotain muuta
sitten puuttuu/on vialla jos valittaa, että vapaista miehistä on pulaa...

Täälläkin yksi yksinäinen odottaa sitä kaunista ja älykästä, mutta lisäksi myös ihanan "lämmintä" ja h-tajuista neitoa.. ;)

Moni väittää, että olen "diiva", mutta ne ei tunne huumorintajuani hyvin...

No joo...jatketaan töitä.

Minusta tuollainen kommentointi kertoo lähinnä, että ihminen luulee olevansa parempi kuin muut, ja ainakin se todistaa huomattavasta pinnallisuudesta ja tyhjäpäisyydestä. Mitä mieltä te muut olette? Voiko joku olla niin kaunis tai älykäs, että ette siksi haluaisi häntä? Uskotteko, että tällainen todella liian kaunis/älykäs vinkuisi siitä omahyväiseen sävyyn muille?

Kaikkihan riippuu täysin siitä miten sitä älykkyyttä ja kauneutta käyttää. Älykkyys tai kauneus itsessään ei tee kenestäkään liian hyvää toiselle. Tietysti, jos toinen osaisi manipuloida toista miten tahansa ja käyttäisi tätä omaksi hyväkseen voitaisiin sanoa, että toinen on liian älykäs, mutta älykkyysero ei vielä tee ihmisistä epäsopivia.

Ja täytyy myöntää, että melko itserakkaussävytteiseltä kuulostaisi julistaa olevansa liian älykäs tai hyvännäköinen jollekin.

Ja vielä kolmas kysymys: Mitä "liian" te luulette olevanne?

Yksi tyttö aikoinaan totesi, että olen liian lyhyt ja vittumainen sille. Koitin vakuuttaa sille, että mä voin vielä kasvaa sentin tai pari... :D

Yleensä liian kiltti tai liian tehokkaalla omatunnolla varustettu yksilö.

Liian kiltiksi on kyllä haukuttu. Joku sanoi joskus, että "sä ajattelet liikaa". Toinen sanoo pessimistiksi, vaikka oikeasti kyse on omasta mielestä realismista :jahas:
Liian kiltti olen kyllä ja taipuvainen näkemään liikaa sopivia vaihtoehtoja. Kaunis en tietääkseni ole, mutta älykäs luulen olevani. :o

Ei voi olla totta!!! Joku ajattelee olevansa liian kaunis/älykäs kelpaavansa kenellekkään. Minä voisin 'uhrautua' ja ottaa jonkun tälläisen. Pyydänkin :kuvia: liian kauniista. :D

Ei kai kukaan oikeestaan voi olla liian kaunis tai älykäs... Jos joku itsestään tollasta kuvittelee, kuvittelee todennäköisesti liikoja.

Minä olen kuulemman välillä liian ilkeä ja välillä liian mukava. Enkä ajattele itsestäni tarpeeksi positiivisesti. Juu ja outokin olen vielä. Enkä vaan osaa.

Joona sanoi:
Ei kai kukaan oikeestaan voi olla liian kaunis tai älykäs... Jos joku itsestään tollasta kuvittelee, kuvittelee todennäköisesti liikoja.

Totta! Kuka sitäpaitsi on se, joka määrittelee milloin on LIIAN kaunis tai LIIAN älykäs!? Ehkä tällainen omasta mielestään liian kaunis tai älykäs henkilö on kertakaikkiaan niin täynnä itseään, ettei kukaan viihdy tämän seurassa.

Liian pieni

reinhardt sanoi:
Haluaisin vain pohdiskella sitä, kun usein sekä netissä että elävässä elämässä joku sinkkunainen saattaa selittää, miten ei kelpaa, koska on liian kaunis tai älykäs.

Jos netissä tuommoista kuulee niin 99.99% tapauksista kyseessä on henkilö jota äiti on joskus kehassut kauniiksi ja samaan syssyyn isi kehunut kuinka älykäs meidän pikku hellanlettu on kun 15 vuotiaana jo osaa laittaa pyöreät palikat pyöreisiin ja neliskulmaiset neliskulmaisiin reikiin.

Taitaa olla jotain ahdistunutta sinkkupalstan tilityksiä.

Oikeassa elämässä kun nuo 2 ominaisuutta ei välttämättä ole vain ja ainoastaan ne ominaisuudet joiden perusteella puoliso valitaan. Nainenhan voi olla kaunis ja älykäs, mutta samalla kylmä ja etäinen.

Se, että valittaa kun ei saa hyväksyntää vaikka on "kaunis ja älykäs" kertoo jo siitä, että ainakin pinnallinen hän on ja omaa suuret luulot itsestään. Ehkäpä siinä on jo luonnevikoja minkä takia jää ilman kumppania kerta toisensa jälkeen.

ps. Jep erittäin tylsä työpäivä täälläkin;)

edit: Vastaus kysymykseen mitä itse olen "liian": Kovapäinen ja äkkipikainen(en väkivaltaisessa mielessä vaan siinä että ärähdän samantien kun joku asia ei mene niinkuin pitäisi).

Olen liian pitkäpinnainen ja optimistinen. Olisi pitänyt erääseenkin alkoholistiin katkaista suhteet jo vuosia sitten, mutta kun aina vaan jaksan toivoa parempaa tulevaisuutta...

reinhardt sanoi:
Ei, tuo ei tarkoita minua. Haluaisin vain pohdiskella sitä, kun usein sekä netissä että elävässä elämässä joku sinkkunainen saattaa selittää, miten ei kelpaa, koska on liian kaunis tai älykäs.

Minusta tuollainen kommentointi kertoo lähinnä, että ihminen luulee olevansa parempi kuin muut, ja ainakin se todistaa huomattavasta pinnallisuudesta ja tyhjäpäisyydestä. Mitä mieltä te muut olette?

Ehkä asia on kuitenkin niin, että nämä omasta mielestään liian kauniit ja älykkäät eivät kelpaa niille, jotka ovat heidän oman vaatimustasonsa mukaisia (vaatimustaso on sitten todennäköisesti vedetty liian korkealle). Eli jos se kaupungin ainoa ydinfyysikko-miesmalli sanoo ei, eivät he sitten omasta mielestään kelpaa oikein kenellekään. Mukavaa perusjamppaa he eivät toki edes huomioi mahdolliseksi kohderyhmäkseen, vaikka sieltäkin osastosta voisi löytyä juuri se, mitä haetaan. Lähtötilanne on se, että edellämainittu naistyyppi ajattelee jo ennen lähemmän kontaktin ottamista, että ei, olen liian kaunis noin tavallisen näköiselle tyypille tai liian älykäs ei-akateemiselle tyypille. Tosielämässä kuitenkin tapaa valtavan älykkäitä kirvesmiehiä, puuseppiä, autokorjaajia jne. ja todella typeriä "akateemisen koulutuksen omaavia". Hitto, oma rouvaehdokkaani juoksee ympyröitä ympärilläni joissakin älykkyyttä vaativissa asioissa, mutta eipä tuo minua haittaa, eikä tunnu haittaavan häntäkään. Tavallista terävämpi älykkyys on myös oikeassa elämässä melko kapea-alaista.

Entä jos on liian kiltti? Tällaista ihmistä kaikki yrittää käyttää hyväkseen ja nakittaa.
Mä olen perusluonteeltani kiltti ja ystävällinen, sellainen joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Ja siitähän on sitten saanut kärsiä..

kiitos roinien, tämäkin asia on nyt korjattu.. :evil:

Kelkannaru ilmaisi asian kun parempikin psykologi. :kippis1: Eli ihan samalla tavalla kun mäkin oisin ilmaissut ;)

Minua taas on kehuttu liian vaativaksi :jahas:

Olen liian: laiska, läski, hikinen ja karvainen.

Täältähän voisi helposti perustaa Kilttien, Ystävällisten ja Rakastettavien Puntti Äijien kerhon, K.Y.R.P.Ä.-kerhon... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom