J.Rossi; A) elintarvikemarkkinoinnin kieltäminen lapsille etenkin television välityksellä B) ruuan merkitseminen ravintosisällön mukaan ”liikennevalovärein” C) jalankulkijoita ja pyöräilijöitä huomioonottavien liikennejärjestelyjen suosimista D) makeis- ja juoma-automaattien poistaminen kouluista E) verotuksellisten keinojen käyttäminen terveellisen ruoan kulutuksen lisäämiseksi [/QUOTE sanoi:A) Ei toimi käytännössä koska lakia on hellpo kiertää kuten alkoholin ja tupakan kanssa on tullut tutuksi. '
B) Kuulostaa vähän idiooteille suunnatulta kamppanjalta. Minä ainakin tiedän mikä on minulle terveellistä ja mikä ei. En vain anna sen häiritä ja syön epäterveellisesti.
C) Pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden olisi ensin opittava mikä on heille sallitua. Jonkinsortin pakollinen ja ihan helvetin kallis kävely-/pyöräilykoulu olisi poikaa.
D) Totta munassa maikeisautomaatit pois kouluista. Ei oikein mahdu päähän miten joku koulu sallii niitä. Kouluissa voisi myös ottaa kovemmin puheeksi liikunnan määrän opetussuunnitelmassa. Ihan joka perheessä ei vanhemmat osaa tai ehdi patistaa/motivoida lapsiaan urheilulliseen elämäntapaan. Kyllä koulunkin olisi siinä kannettava vastuunsa.
E) Tämä on ihan yhtä perusteltua kuin viinan verottaminen. Eli mitä vittua se Heinäluomalle kuuluu mitä minä syön tai juon. Jos haluan juoda viiniä joka viikonloppu niin totta munassa minä sitä juon vaikka Heinäluoma yrittäisi kuinka verokeinoin saada minua käännytettyä hanaveteen. JYRKKÄ EI KAIKELLE "MEITÄ VIISAAMPIEN" JÄRJESTÄMÄLLE ELÄMÄN OHJAUKSELLE. Herätkää pakkislaiset. Ei tälläisistä asioista saa puhua ymmärtämättä miten tämä maa ja sosiaalidemokratia oikein pyörii. Ei se kuulu kenellekään mitä minä syön ja juon. Taidanpa aloittaa tupakoinninkin uudestaan ihan vain vittuillakseni!!