Lihasten tärinä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ilmennyt tässä lähiaikoina salilla lihasten tärinä.
Elikkäs tässä ei ole kyse jatkuvasta tärinästä vaan siitä että liikkeen aikana tietyssä kohdassa lihakset rupevat tärisemään.

Selventäen esimerkki ,kun teen reisien lähentäjä liikeettä (siis missä jalkoja ängetään yhteen ) niin noin puolessa välissä liikettä jalat alkavat täristä ja se menee ohitse heti ,kun liike jatkuu .Jos pitää jalkoja siinä puolessa välissä ,tärisee ne kokoajan kunnes niitä liikutetaan johonkin suuntaan.

Tänään ,kun tein ensiksi penkkitreenin ja sitten vinopenkin ja lopuksi vielä menin äheltämään rintaprässiä ,huomasin saman homman tietyssä pisteessä rintalihakset alkoivat tärisemään.

Tässä aattelin kysellä teiltä paremmin tietäviltä ,että mistä kyseinen johtuu. Liikkeen suoritusta se ei haittaa ,mutta hieman ärsyttävää se on

Onko ollut taukoa treeneistä? Mulla samanlaista jos vähänkin pitempää taukoa (2kk+) niin hermotukset jotenkin sekaisin ja mm. reisiojennuksissa tärisee aivan hervottomasti, lähes niin paljon että hävettää. Ongelman oon ratkaissut treenaamalla säännöllisesti :)

Liikaa kofeiinia, l-tyrosiinia, l-arginiinia, guaranaa, tauriinia ja varsinkin synefriiniä ja mielellään kombotettuna aiheuttaa mulla vielä pieneen nestehukkaan yhdistettynä pahaakin tärinää. Tän voi ratkaista syömällä vähemmän piristeitä ja juomalla enemmän.

Etukyykky + reisienojennukset, jonka jälkeen pitäis hauksia tehdä. Taljassa taikka tangolla tehdessä polvet tutisee ja reidet tärisee niin jumalattomasti että kerran oli pakko lopettaa sarja kun ei pystyssä meinannut pysyä.

En sitten tiedä mistä johtuu. Ehkä tulee vain treenattua kovaa ja perille menee
:thumbs:

Mulla on ollu tuota tärinää rintalihaksissa esim. penkkiä tehdessä. Yleensä tärisee laskuvaiheessa mutta ei oo kyllä ikään treeniä haitannu.

Pohjelaitteessa, kun laskee jalkoja alaspäin, niin tärisee joskus, varsinkin alkuvaiheessa, kai se johtuu siitä ettei pysty tasaisesti päästämään jännitystä lihaksista tai jostain, se on mielestäni kyllä vähennyt sitä mukaa, mitä enemmän on pohkeita treenannut :) ;)

Back
Ylös Bottom