Lihasten pieneneminen tauon aikana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja male
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koska kesällä ei töiden puolesta ehdi käydä hirveän usein salilla, niin ajattelin, että miten kaun saa olla treenaamatta ilman että (muut) huomaavat lihasten pienentyneen?

Miten pitäisi syödä jos ei kuitenkaan halua hirveästi laskiä, mutta kuitenkin pitää lihakset?

Jos salilla ehtisi/jaksaisi käydä vaikka kerran viikossa niin miten kannattaisia treenata? Varmaankin koko kroppa kerralla? Mikä olisi "minimi" määrä treeniä viikossa lihasten sailymisen kannalta?

Pari viikkoa voi ainakin olla ilman mitään muutoksia. Kalorit tietysti +-0 eli oman kulutuksen verran, eli pitää oman painon suunnilleen samana. Jossain vaiheessa sieltä lähtee nesteet joka vaikuttaa lihasten surkastumiselta, muttei sitä ole ja on helposti palautettavissa.

ei ne lihakset sieltä kovin nopeasti häviä.. sen verran tietysti "kutistut" että ku nesteet vähenee elimistöstä ni hiukan pienenet

tämä siis jos et millekään miinus kaloreille rupea siinä samalla kun olet treenaamatta

Kyllä se lihasten "surkastuminen" riippuu melko paljon ihmisestä.
Itse en niin valtavaa pienentymistä huomaa jos olen vaikka kuukauden tauolla.

Ja vaikka menisit vähän "kasaan" niin eiköhän lihasmuistin ansiosta lihakset tule aika nopeasti "normaaleihin" mittoihin.

Sitä paitsi kropan ylläpitoon, ellei kasvuun riittää oikein tehtynä 1-2 kovaa treeniä viikossa kunhan syö tarpeeksi eikä unohda nukkua.

Originally posted by male
Koska kesällä ei töiden puolesta ehdi käydä hirveän usein salilla, niin ajattelin, että miten kaun saa olla treenaamatta ilman että (muut) huomaavat lihasten pienentyneen?

Riippuu yksilön lisäksi paljon myös ohjelmasta millä oot treenannu. Jos esim oot tehny voimatreeniä koko elämäs voi mennä jopa puol vuotta ennenkun huomaat että lihas katoaa grammaakaan (tota nestehommaa lukuunottamatta). Tiedän pari painon- ja voimanostajaa jotka on ihan uskomattomia körmyjä vaikka on ollu yli 5 vuotta tauolla ja keski-ikä painaa. Jos taas oot vetäny antitraumaattista kokokroppaohjelmaa 5xviikossa pienin tehoin voi jo kahdessa viikossa kutistua melkosesti.

Nämä siis ääripäävaihtoehdot. Yleensä kuukaudessa huomaa kyllä jo pienentyvänsä jos "yleisimpiä" metodeita käyttää. Itekin kutistun kolmessa viikossa jo peiliin katsottuna ihan huomattavasti (riippuen jälleen ohjelmasta millä on pumpannu ennen taukoa/sairastumista) mutta buliukset tulee hujauksessa takaisin kun treenaa kokokroppaohjelmilla 2-3 x viikossa vähän aikaa tauon jälkeen.

Yritä kuitenkin käydä kerran viikkoon salilla, ota se nautintona vaikka enemmän niin saat irti siitä paremmin. Kokokroppaa vaan joka kerran ja kovaa. Jos 2 kertaa viikkoon ehtii niin treenaa toinen treeni pienemmällä teholla. Voit ihan hyvin kasvaakin tollasella ohjelmalla kunhan lepo ja ravinto on kunnossa. Search ja faq jyllää kun ohjelmaa säädät :thumbs:.

Originally posted by male

Miten pitäisi syödä jos ei kuitenkaan halua hirveästi laskiä, mutta kuitenkin pitää lihakset?

Jos salilla ehtisi/jaksaisi käydä vaikka kerran viikossa niin miten kannattaisia treenata? Varmaankin koko kroppa kerralla? Mikä olisi "minimi" määrä treeniä viikossa lihasten sailymisen kannalta?

Mä en oikein ymmärrä näitä "sen ja sen takia ei ehdi salille" -vouhotuksia. Siis eikö sulla ole ollenkaan vapaa-aikaa, vaan olet töissä 16 tuntia päivässä? Luulis et tunnin verran 3 kertaa viikossa saa nipistettyä vapaa-ajastaan treenaamiseen.

Mä olin tommonen 3 kuukautta treenamatta punttia kovaa.
Ainoa puntti homma oli penkki, hauis ja kulmasoutu kevyillä painoilla tyyliin kahvitauolla(ehkä kerran viikossa korkeintaan), kuitenkin vaikka toistoja paljon vedin melko loppuun sarjan pari.
Kaloreita tuli paljon mm kaljasta, jota tuli litkittyä melko paljon, unohtamatta hampurilaisia ja pizzoja.
Yläkroppa pysynyt melko hyvänä, jalat pienentyneet huomattavasti.
No just alotin uudestaan kovan treenin ja tietenkin kokeilin tuloksia.
Penkki, ei tippunut yhtään.
Kyykky -40 kg
Mave -30kg
Puoltoista viikkoa siis kovaa treeniä takana, paino noussut 3kg.
Mä uskon että saan entiset tulokset takaisin alle kuukaudessa.
Parin kaverin vastaavia:
1.Penkki reilusti yli 200kg, 3kk taukoa huonoilla elämäntavoilla, tulos 130kg penkistä.
2.Penkki 160kg, 7 vuoteen ei punttia ollenkaan, tosin fyysistä duunia, tyyppi nosti vielä 125kg painon ollessa veikkaisin 80kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom