Ittellä on kanssa sama juttu. Ei lihakset enää tule oikeastaan kipeiksi, mutta aina seuraavana aamuna treenistä on kyllä aika jäykkä ja kankee olo että tietää treenanneensa. Päivän mittaan se sitten lientyy ja seuraavana päivänä ei oo enää mikään. Minä kyllä vedän aina niin loppuun asti sarjat ettei enää kykene paljon muuta kun liikuttaan tyhjää kättä ja hiki vuotaa ihan pirusti/hengästyttää/sydän hakkaa=> Eli niin lujaa kun pystyn. Toistotkin on aina niin että viimeisen punnertamiseen menee vaikka kuinka kauan hampaat irvessä.
Mutta sitä onn vähän mietiskellyt, että onko se edes niin pakollista että lihakset tulee kipeiksi asti, ainakaan joka kerta? Onhan sekin, kun treenaa sellasilla painoilla että juuri ja juuri pystyy sen 10-12 toistoa saamaan, -niin ärsyke? Eikö ne kehity jo silläkin?
Mutta jos nyt jotain ihan hypermaksimaalista kehityskulkua halutaan niin onhan se toki järkeenkäypää että mitä rajumpi ärsyke, sitä kovempi kehitys -olettaen että ravinto ja lepo jutut on kohdallaan...
Ittellä ei ole enää tässä iässä niin kauhea kiire, oon kanssa vasta pari kuukautta tehnyt punttia, tosin comebackin muodossa joten homma on tuttua jo ennestäänkin. Jos nyt parin vuoden kuluttua olisi jotain kehitystä näkyvissä, mutta treenaaminen on niin hauskaa ettei siinä oikein ainakaan mulla edes onnistu mikään tahallinen löysäily, onhan se mukavaa kun saa harva se kerta panna tankoon lisää niitten surkuteltavien päälle...
Joo pitäis varmaan jotenkin "säikäyttää" lihakset... -mulla ne kyllä säikähtää jo siitäkin kun näkee isot painot tangossa :D