Lihasten kasvatus lyhentää elinikää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
42
Mietin vain, että lyhentääkö varsinkin bodaus ihmisen elinikää? Kun aineenvaihdunta kiihtyy lihasten kasvaessa niin "lanka palaa nopeammin loppuun"? Eli bodaajat tavallaan käyvät jatkuvasti ylikierroksilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietyn pisteen jälkeen se on pomminvarmasti totta. Mutta kuka tietää missä se piste kullekin yksilölle on? Ei varmana ees Pena sitä tiiä :(. Eli siis pisteellä tarkotan sellasta kohtaa missä hyöty/haittasuhde lähtee laskuun verrattuna tavallisiin tallaajiin; eli elinikä laskee verrattuna niihin. Onhan pumppaamisella ja terveillä elämäntavoilla mielettömästi positiivisia vaikutuksia.

Originally posted by Sakkeus
Tietyn pisteen jälkeen se on pomminvarmasti totta. Mutta kuka tietää missä se piste kullekin yksilölle on? Ei varmana ees Pena sitä tiiä :(.

Voi herranjumala taas näitä juttuja..:thumbs:

Riippuu varmaan tästä bodauksen "tasosta". Jos on ihan pro-meiningillä ja roinat pelissä, hirmuiset bulkki- ja kiristelykaudet vaiheittain päällä, niin varmaan lyhentää, mutta toisaalta ns. harrastelijamainen bodaus ei minun näkemykseni mukaan tuo juuri mitään pahaa, päinvastoin, ruokavalio ja elämäntavat tulevat siistimmiksi, ja tätä kautta voisi päätellä että elämäkin pitenee. Ei siis voine yleistää.

Originally posted by paistijauheliha
Voi herranjumala taas näitä juttuja..:thumbs:

:D.. Elä aliarvioi Löylyn, Penan ja Saunatonttujen mahtia :worship:.

Olen itsekkin samaa miettinyt

Tutkimuksissahan on jo melko vakuuttavasti todettu ravinnon negatiiviset vaikutukset elinkaarelle. Leikkaamalla ravinto 50% normaalista on päästy melkein 100% pidempään elinikään.

Tämä voi tietysti vain toteutua jos mitään ulkoisia vaaratekijöitä ei ole ja miten sitten mittaat elämän laatua :).

Onhan jo pari ihmistä jotka testaavat tätä käytännössä ja ovat leikanneet ravintoa itselleen melko dramaattisesti. Taannoin tuli dokumentti yhdestä kaverista joka oli ellellyt melkoisella säästöliekillä ja kaulan verisuonia tutkimalla oli saatu tulokseksi että biologinen ikä oli 10 vuotta oikeaa alhaisempi. (ohjelmassa väitettiin että tämä olisi paras tapa määritellä elinkaaren vaihe elävältä nisäkkäältä.) Luusto sitten olikin yliheikossa kunnossa kaverilla :).

Mies oli kyllä kuin halkaistu kukkakeppi ja voimat näyttivät olevan todella vähissä kun näytettiin häntä uimassa "normaalin" uimarin vierellä.

Re: Olen itsekkin samaa miettinyt

Originally posted by AG+
Tutkimuksissahan on jo melko vakuuttavasti todettu ravinnon negatiiviset vaikutukset elinkaarelle. Leikkaamalla ravinto 50% normaalista on päästy melkein 100% pidempään elinikään.

Tämä voi tietysti vain toteutua jos mitään ulkoisia vaaratekijöitä ei ole ja miten sitten mittaat elämän laatua :).

Onhan jo pari ihmistä jotka testaavat tätä käytännössä ja ovat leikanneet ravintoa itselleen melko dramaattisesti. Taannoin tuli dokumentti yhdestä kaverista joka oli ellellyt melkoisella säästöliekillä ja kaulan verisuonia tutkimalla oli saatu tulokseksi että biologinen ikä oli 10 vuotta oikeaa alhaisempi. (ohjelmassa väitettiin että tämä olisi paras tapa määritellä elinkaaren vaihe elävältä nisäkkäältä.) Luusto sitten olikin yliheikossa kunnossa kaverilla :).

Mies oli kyllä kuin halkaistu kukkakeppi ja voimat näyttivät olevan todella vähissä kun näytettiin häntä uimassa "normaalin" uimarin vierellä.

Ohjelma oli kai Prisma ja se tyyppi oli joku matematiikan proffa, tai jotain.

Re: Olen itsekkin samaa miettinyt

Originally posted by AG+

Nämä tutkimukset eivät ole jostain syystä päteviä kehittyneemmillä ja isomman kokoluokan elukoilla. On arvioitu, että ihminen saattaisi päästä kalorirajoituksella 10% korkeampaan elinikään.

Yhtyisin löylymiehen toteamukseen, että terveelliset elämäntavat ja kuntoilu auttavat huomattavasti enemmän.

ja sitten herää kysymys, kuka haluaa elää vanhaksi?

minun silmissäni kituminen koneisiin kytkettynä ei ole elämää. elämä loppuu kun täytät 30 ;)

Lyhyt tämä ihmisen aika täällä maan päällä kuitenkin on.
Hetki pitkä, elämä lyhyt

Aika tekee kamalaa tuhoa ihmisessä.

Who wants to live forever?

Re: Re: Olen itsekkin samaa miettinyt

Originally posted by Dragon
Nämä tutkimukset eivät ole jostain syystä päteviä kehittyneemmillä ja isomman kokoluokan elukoilla. On arvioitu, että ihminen saattaisi päästä kalorirajoituksella 10% korkeampaan elinikään.

Yhtyisin löylymiehen toteamukseen, että terveelliset elämäntavat ja kuntoilu auttavat huomattavasti enemmän.

No muistaakseni ainakin Rotilla se on vielä pystytty osoittamaan todeksi ja se on jo minulle aivan tarpeeksi suuri eläin....

Lehdissä on ollut juttua myös muista henkilöistä että tämä kyseisen TV-ohjelman hemmo ei ole ainoa.

Mie elän ainakin mielummin 10 vuotta isona, kuin 50 vuotta kynäniskana.:kippis1:

Onhan se yks äijä ollu jo 6-7 vuotta 1600kcal päivässä. Tais sen koe loppua tossa joku aika sit.

Tuloksista en tiedä....

Kyllä mä elän mieluummin lyhyemmän elämän vatsa täynnä kun alan kituuttaa nälkäsenä(silloin ei kellään ole kivaa, ihan kun mun persoonallisuus vaihtuisi kun on nälkä)

Elämä vaan tuntuu pitemmältä nälkäsenä. Ja samaten ilman alkoholia :kippis1:

Originally posted by vitvall

minun silmissäni kituminen koneisiin kytkettynä ei ole elämää. elämä loppuu kun täytät 30 ;)

Samaa mieltä.. Mitä elämää se on, kun ei pysty kunnolla liikkumaan, näkemään, kuulemaan, muistamaan jne.. 60-70vuotta viel menee, mutta sen jälkeen taitaa alkaa menee pahasti ala mäkeen..
Saa kyllä nähdä miten itellä käy. Meidän suvussa on eletty pitkään, keskimäärin 85-96vuotiaaksi, joten taidan tehdä uuden pohjanoteerauksen.. :)

no jos nyt aletaan metsästämään pitkää ikää tunnon perusteella, siis, että elämä tuntuisi pitkältä niin helpoin vaihtoehtohan olisi lukita itsensä huoneeseen ja istua tuolilla loppuelämä nukkumatta.mutta voisi olla tylsää

jossakin ohjelmassa myös sanottiin että mitä suurempaa lihas massaa elimistö joutuu liikuttamaan niin sitä enemmän se vaatii tehoja myös sisäelimiltä ja lähinnä sydämeltä, eli keho joutuu jatkuvasti ponnistelemaan enemmän saadakseen rakennusaineita tarpeeksi lihaksistolle jolloin se myös kuluu enemmän joka taas vanhentaa ihmistä.
Eli ei lihaksisto ole ainakaan mikään pitkän eliniän salaisuus,kait se on tuo kokonaisvaltainen elämäntapa niin kuin jollain japanilaisilla joills todetaan syöpiä vähemmän(johtunee ravinnosta) ja elävät kovasti pitkään ja eipä nuo niin lihaksikkailta näytä..mutta eikö se halme joskus sanonut että parempi päivä leijonana kuin lopun ikä lampaana..

Originally posted by vitvall

Apuva, elämäni loppuu siis parin kuukauden päästä:itku:

Mutta tosiaan, jos elämä pitenisi 100%(vain rotilla?), ja 80-vuotias eläisikin 160-vuotiaaksi, mitä tehdä ylimääräisellä _80:llä_ vuodella? Keräillä postimerkkejä? Sauvakävellä 80 vuotta? Kuunnella sunnutain Sävellahja 4000 kertaa?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom