Lihasten kasvatus lyhentää elinikää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Ei se viritetty moottorikaan kestä niin kauan kuin vakio, tai sitten Blade Runneria lainaten: "A star that shines twice as bright only shines half as long".

Mutta ... mitä sitten? Ehkä vaan parempi että kropasta loppuu veto ennenkuin alkaa yläkerrassa himmentyä, eikö vain?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoitukseni ei ole tuomita tai arvostella ketään. Kunhan heitin tällaisen ajatuksen. ;)

Riippuu myös ihmisestä, milloin se kaali alkaa pimentyä. Jotkut ovat jopa 100-vuotiaana ihan järjissään. Oli siitä juttua televisiossa. Taisi olla muutama vuosi sitten. Elämänlaatua ei kukaan voi mitata sillä, mitä voi tehdä tai tekee. Jos on tyytyväinen elämäänsä niin muuta ei tarvita.

No joka tapauksessa kukin elää omalla tyylillään. Kunhan mainitsin asiasta.

Kyllähän voimailu lyhentää elinikää(jos tosi mielellä on liikenteessä) , mutta aivan sama se sille on. Itse olen jo ainakin tiedostanut itselleni , että en EHKÄ elä niin vanhaksi kuin muuten , mutta SO WHAT! Ainakin elän perkele täydellä löylyllä!:thumbs:

Originally posted by Dopey
Ei se viritetty moottorikaan kestä niin kauan kuin vakio, tai sitten Blade Runneria lainaten: "A star that shines twice as bright only shines half as long".

Oliko tämä nyt loistava vertaus eli ei.
Se oli hemmetin hyvä vertaus!

Originally posted by Kraftwerk n
Kyllähän voimailu lyhentää elinikää(jos tosi mielellä on liikenteessä) , mutta aivan sama se sille on. Itse olen jo ainakin tiedostanut itselleni , että en EHKÄ elä niin vanhaksi kuin muuten , mutta SO WHAT! Ainakin elän perkele täydellä löylyllä!:thumbs:

Sakkeuksen käännytystyö "löylyn" juurruttamiseksi pakkotoistolaisiin alkaa näköjään kantaa hedelmää :D

Tuskinpa sitä natubodari paljoa elämäänsä lyhentää, kuten täällä oli jo aiemmin sanottu. Ja siitä vintin pimenemisestä sen verran, että omista vanhemmista sukulaisista oon huomannu, että ne jotka käyttää aivojaan, ovat pysyneet ihan järjissään. Toisaalta ne jotka on viimeset 20 vuotta istuneet nojatuolissa ja hokeneet: "Sillon kun miiiiinääää oliiiin nuooooori niiin...", eivät paljon enää asioista tajua.

.. tää on jo vanha, mutta pistetäänpä kumminkin:

"It´s better to burn out than fade away"

Originally posted by Persetan
Tuskinpa sitä natubodari paljoa elämäänsä lyhentää, kuten täällä oli jo aiemmin sanottu.
En allekirjoittaisi tuota. Natikkakin helposti kerää toistakymmentä kiloa lisää lihasmassaa, joka sitten kuluttaa happea ja energiaa tuottaen sivutuotteina oksidantteja, jne. Elimistön kestoiän on todettu korreloivan aika hyvin tuon energiakulutuksen kanssa ja kulutus on natikkanostajillakin ihan eri luokkaa kuin sohvaperunoilla.

Vastakkainen efekti taasen on tähän harrastukseen väkisin liittyvät paremmat ruokailutottumukset, jotka varmaan jonkin verran kompensoivat tuon kulutuksen elinikää lyhentävää vaikutusta normaaliväestöön verrattuna.

On olemassa muitakin tapoja kasvaa lihaksia kuin jatkuva 100% löyly ja ei ehkä tarvitse olla massiivinen, jotta lihaskunto säilyy vanhemman ikäisenä. Silloin säilyy hyvä balanssi eliniän ja lihaskunnon suhteen. Tietysti riippuu ihmisestä, mitä hän haluaa, mutta lihaskunnon ylläpitämiseen on muitakin vaihtoehtoja. Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, kukin tyylillään. :worship:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom