lihasta on jo, rasvat pois?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!
Olen 17-vuotias tyttö ja käynyt salilla aktiivisesti noin puoli vuotta ja lihasta on kertynyt paljon. Ongelma-alueeni ovat maha ja jenkkakahvat. Minulla on erittäin hyvät vatsalihakset jamuutkin lihakset mutta ongelma on, että päällä on kerros rasvaa. Haluaisin siis vinkkejä hyvään saliohjelmaan ja ruokavalioon, millä edistäisin rasvanpolttoa mahdollisimman paljon. Syön perusterveellisesti, juon vettä 3-4 litraa päivässä ja käyn salilla 4-5 kertaa viikossa. Pidän vartalostani, mutta tavoitteenani olisi kroppa, jota voisi kantaa ylpeänä rannalla. Eli kaikki asiantuntevat ja asialliset vinkit vastaanotetaan mielellään! :-) Kiitos!

Paino, pituus?
Ja tuo paljon lihasta puolessa vuodessa varmaan aika suhteellinen käsite?
Kalorit miinukselle ja treenit sykettä nostavaksi olisi minun ohje josset nyt kisakireäksi meinaa?

Paino 58kg, pituus 164cm. Lihaksia on kertynyt monien vuosien aikana kun harrastin lihaksia tarvitsevaa lajia mutta siis puoli vuotta sitten aloitin tietoisesti treenaamaan lihaskuntoa. Ja ei fitness-kuntoon, mutta suhteellisen "rasvattomaksi" :D ei tietenkään haittaa jos jonkun verran rasvaa on.

No noilla pituuksilla/mitoilla et kyllä paljoa ole lihaa puolessa vuodessa tahkonut (tai mistä minä tiedän... ).
Mutta jos rasvat häirittee niin varmin tapa on päästä eroon jättämällä herkut syömättä, kalorit muutenki miinukselle ja treenii vaa paljon. Ei tuohon mitään ammattilaisen millintarkkaa ohjelmaa tarvita. Ja tuskin ne jenkkakahvat on mitenkään huomattavat noilla mitoilla? Paino ainakin alhainen...

Sori, jos on tullut väärinymmärryksiä. Eli siis lihaksia on kertynyt noin 12-vuotiaasta asti ilman tietoista yrittämistä(tietenkin tooodella hitaasti ja vähän) ja aina on ollut hyvä lihaskunto. Lihaksia ei ole kuntosaliharjoittelun alettua mitenkään kovin huomattavaa määrää (itse olen kyllä huomannyt eroa ja osa läheisistä on sanonut huomanneensa)tullut mutta tämän suurempia lihaksia en hakemalla hae. Nyt vain haluaisin "rasvakerroksen" poistettua/minimoitua. En ole siis missään vaiheessa tarkoittanut että mitään järkyttävää lihasmassaa olisin kerännyt joten sori jos tekstistä tuli sellainen kuva :D

Suositut

Back
Ylös Bottom