Lihasryhmät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RisK
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Onko jollakin antaa ammattimaista neuvoa että mitä lihasryhmiä tai lihaksille suunnattuja liikkeitä voisi suorittaa samana päivänä....Jos kaikkia tekee ni varmasti on heikossa hapessa...(kokemuksia omaava :urjo: )siis jouhevuuden kannalta ja kehityksen?
Oon kuullu että rintaa ja hauiksia ei kandeis tehä samalla reeni-kerralla...ja jne.

Kirjoita treeni ja ravinto osion oikeassa ylälaidassa olevaan SEARCH(tyhjä ruutu) hakusanaksi "jako". Ja saat enemmän tietoa ja puhdasta potaskaa sopivasta jaosta enemmän,kun kerkeät kolmessa päivässä omaksua...

*wittu mie oon nopea............

No vastataan tähänkin.

Hyväksi havaittuja treenijakoja on useita. Pistän tähän alle muutaman esimerkin jaoista jotka minulle ovat toimineet:

Jako1:

Päivä1:Jalat
Päivä2:Rinta, ojentajat, olkapäät
Päivä3:Selkä,hauis

Jako2:

P1:Rinta,selkä
P2:jalat
P3:Olkapäät,ojentajat ja hauikset

Jako3:

P1:Rinta,hauis
P2:jalat
P3:Olkapäät,ojentajat
P4:Selkä

Tässä on paljon treeniohjelmia, liikkeineen.

No perkele,jos Mammoth niin minäkin....

1. Rinta,olkapäät
2. Jalat
3. Selkä
4. Kädet

Itselläni nyt menossa hieman normaalista poikkeava tiheämmän frekvenssin jako:

Kyykky/Etureidet/Pohkeet/Rinta

Soudut/Hartiat/Forkut

Kyykky/Takareidet/Pohkeet/Ojentajat

Taljat/Hauis/Vatsat

Kyykyt 2x viikossa kevyesti 3*6. Soudut tarkoittavat edestä/alhaalta vedettäviä selkäliikkeitä, mm. kulmasoudut, alatalja. Taljat taas ylhäältä vedettäviä, ylätalja, leuanveto, pulldownit. Koko ohjelman ideana on treenata lihakset kahteen kertaan viikossa volyymipainotteisesti suora-epäsuora treeni periaatteella. Ainoa mikä epäilyttää on miten olkapäät pysyvät kyydissä mukana, punnerrukset ainakin jäävät hartiapäivältä pois.

No oon testaillu Mammothin jako1:stä ja sit tota jakoa, minkä Olbe laittoi.. ja molemmat hyviä, siis on toiminu mulla (muista en sitten tiedä) :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Lihasryhmät

Originally posted by Tomi
Miksi ei?

Koska joku joka seuraa reeniäsi voi luulla sinua rintahauispelleksi ;)

Paras jako ainakin itselleni on:

1. Selkä, vatsa
2. Jalat
3. Rinta, hauis, vatsa
4. Olkapäät, ojentajat

Rinta ja olkapäät ei oikein sovi yhteen, sillä olkapäät tuppaavat väsymään turhan paljon rintaliikkeissä. Hauis ja selkä on hyvä erottaa kauas toisistaan saman syyn takia.

Mulla tulee ainakin suuria ongelmia jos teen samalla kertaa rinta,ojentajat,olkapäät. Kun ihan sama alotanko rinnalla vai olkapäillä ni siinä viimisessä liikkeessä kädet on niin piipussa että ei jaksa enää tehä mitään. Ratkaisin kuitenkin nerokkaana poikana ongelman jättämällä olkapäät pois tuolta päivältä :david:

Re: Re: Re: Lihasryhmät

Originally posted by Gazza

Rinta ja olkapäät ei oikein sovi yhteen, sillä olkapäät tuppaavat väsymään turhan paljon rintaliikkeissä.

:confused: Mitäs kumman väliä sillä on? Jos ne kuitenkin saa armottomat rääkit rinnan jälkeen niin paskan vertaako sillä on väliä onko ne hieman "väsyneet" tätä ennen? Saa vaan hyvät alkulämmöt olkapäille.

Re: Re: Re: Lihasryhmät

Originally posted by Gazza
Rinta ja olkapäät ei oikein sovi yhteen, sillä olkapäät tuppaavat väsymään turhan paljon rintaliikkeissä. Hauis ja selkä on hyvä erottaa kauas toisistaan saman syyn takia.
Samalla logiikalla myöskään yhdistelmät rinta-ojentaja ja olkapää-ojentaja eivät sovi. Menee vaikeaksi...

Mikä itselle tuntuu parhaalta, niin sitä sitten tekee. Menee motivaatio ainakin itsellä kummasti alaspäin, kun olkapääliikkeissä on keskimäärin 5 kiloa kevyemmät painot, jos olen tehnyt rinnan alle. Lisäksi tuntuu siltä, ettei puristusta löydy yhtään, vaan voimat tuppaa loppumaan kesken. Ojentajien kanssa ei vastaavaa esiinny ainakin niin voimakkaana, joten ne voi tehdä hyvinkin rintalihasten kanssa.

Ja tuossa jakamisessahan kannattaa pitää mielessä sekin, että pyrkii panemaan ne omasta mielestä "heikommat" lihasryhmät treenin alkuun. Tällä hetkellä IDA:lla rinnan ja olkapäiden kehitys laahaa, joten itselläni käytössä Rinta+hauis ja olkapäät+ojentajat...

Tämä oli vain yksi huomioitava asia tässä mysteerin suossa;)

Samalla logiikalla myöskään yhdistelmät rinta-ojentaja ja olkapää-ojentaja eivät sovi. Menee vaikeaksi...
Niin voi mennä. Mutta itselläni kun oli ongelmia käsivarsien ja olkapäiden kehityksen kanssa, niin tiettyjen lihasryhmien (rinnat/olkapäät/ojentajat tai selkä/hauis) pitäminen erillään toi kummasti tulosta. Nyt pystyy puristamaan kaikki irti lihaksesta, kun aikaisemmin puhti loppui ja paikat ei edes tuntuneet treenatuilta. No pain...
Tässä pari itselläni toimivaa jakoa:

1 Rinnat, hauis
2 Selkä, ojentajat
3 Olkapäät, vatsa
4 Jalat

tai

1 Rinnat, hauis, vatsa
2 Selkä, ojentajat
3 Jalat, olkapäät

Originally posted by RisK
Onko jollakin antaa ammattimaista neuvoa että mitä lihasryhmiä tai lihaksille suunnattuja liikkeitä voisi suorittaa samana päivänä....Jos kaikkia tekee ni varmasti on heikossa hapessa...(kokemuksia omaava :urjo: )siis jouhevuuden kannalta ja kehityksen?
Oon kuullu että rintaa ja hauiksia ei kandeis tehä samalla reeni-kerralla...ja jne.

Itte oon tehnyt koko kropan kerralla viimeiset pari vuotta HSTlla ja Korten systeemillä. Treenitaustaa n. 15 vuotta. En aio palata jaoteltuihin systeemeihin. Ei kyse ole tuosta jaottelusta pelkästään vaan volyymistä, palautusajoista, treenifrekvenssistä, intensiteetistä ja sarjojen ponnistustasosta (miten loppuun ne vedetään).

Re: Re: Lihasryhmät

Originally posted by Dopey
Itte oon tehnyt koko kropan kerralla viimeiset pari vuotta HSTlla ja Korten systeemillä. Treenitaustaa n. 15 vuotta. En aio palata jaoteltuihin systeemeihin.

Itse aion kesällä ottaa HST:n kokeiluun. Millaisia muutoksia olet voimissa ja lihasmassassa havainnut, jos vertaat tilanteeseen pari vuotta sitten?

Suositut

Back
Ylös Bottom