Lihaskipuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja airwave
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Terve pakkislaiset! Mulla on jo toista viikkoa ollu omituinen lihaskipu mollemmin puolin olkavartta joka tuntuu vähän samalta kuin junnuna oli kasvukipua jaloissa. Kivut alkavat heti kun aloitan minkä tahansa reenin joka venyttää käsiä (esim. ylätalalla selkää) Ja mitä enemmän reenaan, sitä kipiämmäksi ne tulee. Joskus kipu ollu niin sietämätöntä, etten pysty oleen paikoillaan :( Mulla ollu nyt 4 välipäivää ja kävin kokeilemassa ojentajia taljassa ja kivut alkoivat taas. Olen 2 vuotta ja risat reenaillu, eikä mitään vastaavaa ole tapahtunut mulle aikaisemmin. Lääkäriin aika 2vkn kuluttua, mutta kyselisin silti täältä jos joltain kokemusta löytyy. Ei jaksa jalkoja reenata joka kerta :)

Edit: Ja se vielä että tunnistan kyllä "tavallisen" lihaksen ärsytyksestä johtuvan kivun, joten sitä se ei ole

Mulla on jaloissa nyt toista viikkoa ollut samanlaisia tuntemuksia! Luulin, että tullut kipeeksi, mutta eipä pahemmin muita oireita ole vieläkään!

Menkääs sitte saman tien lääkärissä käymään, itellä oli kans jotai ton tapasii olkapäässä tos viime keväänä ja jatkoin vaa treenaamista kunnes tuli loppu ja 6kk taukoo, olkapäästä oli päässyt joku pahasti tulehtuun eikä meinannu mitenkää tulla loppua sille.

Mulla on ollu nyt pitkään ongelmia vasemman olkapään kanssa. Kuulostas samalta ku Tonpalla. Rintapäivänä niihin tulee pistävä kipu joka voi jatkua seuraavaan päivään, vaikkapa aina ku käsiä nostaa ni vihloo silleen jännästi. Ongelmat alko ennen kesää ja kesälomalla tuli pidettyä 6vk tauko reenaamisesta kun käytiin ulkomailla. Ei auttanut..
Koripalloreeneissä puolustusasennossa kädet on ylhäällä sivuilla ja reeniin jälkeen ja reenin aikana tuppaa oleeen helvetin kipeet olkapäät, kipu on välillä aika sietämätöntä.

Miten ne lääkärit sen kattoo onko se tulehtunu? Meinaan pitäskö sitä varata aika tai jotain.. emäntä on kyllä terveydenhoitaja ja on sanonu että pitäs pitää paussia että ei mee pahemmin kipeeksi ja oo sitte loppuelämää.. niinhän se on sitte vissiin, aattelinki tässä lopettaa olkapäiden reenaamisen, mutta saatana ku penkki ja vinopenkkiki sattuu niin pirusti että mitä mä sitte reenaan! haboja?! prkl..

Mulla on kyynerpään(lie miten kirjotetaa :rolleyes: ) kohalta kädet kipeet. Tuli treenien jälkee kipeeks ja siellä käsii kyll väänneltii ja käänneltii joka suunta. Toivottavasti menee ohi ihan levolla ku ei salilla pysty ku jalkoja tekemään :itku:

Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos treenien jälkeen on viikkotolkulla jotain kipuja, niin se ei voi olla enää "normaalia". Ja kyllähän sen tuntee, että onko kyseessä normaali lihaskipu vaiko joku muu. Ehdottomasti kannattaa käydä lääkärillä, jos epänormaalia kipua ilmenee, koska mitä nopeammin vaivat hoitaa sen nopeammin pystyy täysipainoista harjoittelua jatkamaan. Ja onhan se mukava, jos pystyy esim. välttämään leikkauksen, kun käy ajoissa lekurilla eikä vasta sitten kun vaikkapa käsi ei enää liiku :)

Pforce sanoi:
aattelinki tässä lopettaa olkapäiden reenaamisen, mutta saatana ku penkki ja vinopenkkiki sattuu niin pirusti että mitä mä sitte reenaan! haboja?! prkl..

Minun olkapää kipuun auttoi kun pidin kahden kuukauden tauon penkkipunnerruksesta. Vinopenkkiä en ole pystynyt tekemään enää pitkään aikaan.

Mulla oli olkapää niin jumissa, etten saanut kättä nostettua suoraan ylös. Penkki tauon jälkeen pystyy taas kättä nostelee miten haluaa...

Pitäs vissiin venytellä vähän enemmän :nolo:

airwave sanoi:
Terve pakkislaiset! Mulla on jo toista viikkoa ollu omituinen lihaskipu mollemmin puolin olkavartta joka tuntuu vähän samalta kuin junnuna oli kasvukipua jaloissa. Kivut alkavat heti kun aloitan minkä tahansa reenin joka venyttää käsiä (esim. ylätalalla selkää) Ja mitä enemmän reenaan, sitä kipiämmäksi ne tulee. Joskus kipu ollu niin sietämätöntä, etten pysty oleen paikoillaan :( Mulla ollu nyt 4 välipäivää ja kävin kokeilemassa ojentajia taljassa ja kivut alkoivat taas. Olen 2 vuotta ja risat reenaillu, eikä mitään vastaavaa ole tapahtunut mulle aikaisemmin. Lääkäriin aika 2vkn kuluttua, mutta kyselisin silti täältä jos joltain kokemusta löytyy. Ei jaksa jalkoja reenata joka kerta :)

Edit: Ja se vielä että tunnistan kyllä "tavallisen" lihaksen ärsytyksestä johtuvan kivun, joten sitä se ei ole

Pidät taukoa käsiä rasittavissa liikkeissä siihen lääkärille käyntiin asti. En oikein päässy kiinni tosta kuvauksestasi, mutta kiertäjäkalvosimen tulehdukselta se ikävästi kuulostaa. Ja jos se on se, niin varmaan jotain 3-5 viikon lepoa tulee kyllä sitten.

Tonppa sanoi:
Menkääs sitte saman tien lääkärissä käymään, itellä oli kans jotai ton tapasii olkapäässä tos viime keväänä ja jatkoin vaa treenaamista kunnes tuli loppu ja 6kk taukoo, olkapäästä oli päässyt joku pahasti tulehtuun eikä meinannu mitenkää tulla loppua sille.
Jep jep...Enhän minä tietenkään taaskaan lukenut huolella tuota tekstiä...
Eli mulla on vaan sellaista erikoista kolotusta paikoissa ja sen huomaan parhaiten levossa, eikä se haittaa millään tavalla treeniä!
Se on nyt onneksi jo pikkasen helpottanutkin:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pforce sanoi:
Mulla on ollu nyt pitkään ongelmia vasemman olkapään kanssa. Kuulostas samalta ku Tonpalla. Rintapäivänä niihin tulee pistävä kipu joka voi jatkua seuraavaan päivään, vaikkapa aina ku käsiä nostaa ni vihloo silleen jännästi. Ongelmat alko ennen kesää ja kesälomalla tuli pidettyä 6vk tauko reenaamisesta kun käytiin ulkomailla. Ei auttanut..
Koripalloreeneissä puolustusasennossa kädet on ylhäällä sivuilla ja reeniin jälkeen ja reenin aikana tuppaa oleeen helvetin kipeet olkapäät, kipu on välillä aika sietämätöntä.

Miten ne lääkärit sen kattoo onko se tulehtunu? Meinaan pitäskö sitä varata aika tai jotain.. emäntä on kyllä terveydenhoitaja ja on sanonu että pitäs pitää paussia että ei mee pahemmin kipeeksi ja oo sitte loppuelämää.. niinhän se on sitte vissiin, aattelinki tässä lopettaa olkapäiden reenaamisen, mutta saatana ku penkki ja vinopenkkiki sattuu niin pirusti että mitä mä sitte reenaan! haboja?! prkl..

Tulehduskohta katsotaan ultraäänellä. Itsellä oli molemmat olkapäät kipeät monta kuukautta ja tulehduksiahan sieltä löytyi kun ultraäänellä katsottiin.
Otettiin myös röntgenkuvat. Sillä varmaan varmistettiin ettei ole mikään luustossa vikana. Kortisonia myös laitettiin. Ei lähteny kivut, niin lääkäri määräsi muutaman kuukauden totaalilevon. Levon jälkeen sitten vain fysioterapeutille joka neuvoi että miten tästälähtien suoritan olkapäihin kohdistuvat reenit ja hyvin on parantunut. :thumbs:

Back
Ylös Bottom