lihaskipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gregz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
joo.. käyny nyt vähän alle vuoden aktiivisesti puntilla kavereiden kanssa.. ja yks asia mikä on jäänyt vähän vaivaamaan on että mulla on joka treenin jälkeen (ma ke pe) seuraavana päivänä lihakset prkl:een kipeet, kun taas kaverit harvoin valittavat siitä että lihaksiin sattuisi.. onko se ihan normaalia? haittaa vai hyötyä? haittaa ainaki se että kipu käy joskus hermoille :P

punttiaika mulla 45min-1:30h

vuoden aikana tuoloksia: paino noin 6-8kg,
penkkitulos aluksi about 50. nyt siin- 85kg.
muissa salilaitteissa sellasta 20-30kg

Lihasten kipeytyminen on ihan normaalia tässä lajissa. Kipuu voi vähentää kyllä venyttelemällä treenattuja lihaksia siinä pari tuntii treenin jälkeen, ja taitaa riittävä syöminenkin vähentää kipua palautumisen muodossa.

ihan normaalia,tietää ainakin että treeni on mennyt perille.siis jos kipu on treenatussa lihaksessa eikä muualla,mulla ollut ainakin aina käytäntönä muutella ohjelmaa jos lihakset tottuneet ja eivät tulleet enää niin kipeiksi treenin jälkeen jotta saanut taas erinlailla ärsykettä lihaksille.venyttely tosiaan pirun tärkeää ja jos rahaa riittää niin hierojalle vaan.itse pääsen kerran kaksi kuussa hierojalle,sitä olotilaa hieronnan jälkeen ei voita mikään..

Jh85 sanoi:
Seuraavan päivän jumihan on juuri nautittava olotila, tietää tehneensä jotakin =P

etenki sillon ku on ollu taukoa ja lähtee raskailla kyykkäämään tai vetää SJMVtä.

seuraavana päivänä olo on euforinen. rappusten kävely on yhtä juhlaa.

mSg-1 sanoi:
onko se ihan normaalia? haittaa vai hyötyä? haittaa ainaki se että kipu käy joskus hermoille :P
.......

vuoden aikana tuoloksia: paino noin 6-8kg,
penkkitulos aluksi about 50. nyt siin- 85kg.
muissa salilaitteissa sellasta 20-30kg

Kyllähän se ihan normaalia on. Millaisella intensiteetillä treenaatte? Juotko mitään palautusjuomaa salin jälkeen, entä syötkö kunnolla salin jälkeen? Sisältääkö se hiílareita?
On erittäin tärkeää että kroppa saa ravintoa myöskin sen (mahdollisen) palautusjuoman jälkeen. Olen huomannut sen, että paikat on vielä huomattavasti kipeämmät silloin kun salin jälkeinen ateria ei sisältänyt hiilareita laisinkaan. Nykyään syön aina reilun annoksen piffiä/kanaa/tunaa sekä salaattia ja pastaa. Paikat ovat kipeät seuraavana päivänä mutta seuraavana salipäivänä kipua ei enää tunnu. Kolmijakoisella minäkin menen tällä hetkellä.

Toinen kysymys: Miten kaverisi ja sinun lähtötasosi erosivat? Oliko suunnilleen samanlaiset? Entä miten asiat ovat nyt? Ovatko he kasvaneet (suhteessa?) sinua enemmän? Onko heillä palautusjuoma ollut käytössä?

Vastailepa näihin ensimmäiseksi niin saadaan asioihin selkeyttä.

niin, en oo ihan varma mitä tarkotat intensiteetillä, mutta nyt ite oon massakaudella. (toistot sitä 6-8, pari minsaa max sarjojen välissä) ite alotin salin painoin 55kg about.. nyt lähestytään 63kg. pituutta 173cm) Kaverit vähän pidempiä sellast 180-190. Penkkitulos suunilleen samassa ollut, nostan pari kiloa enemmän, että kehitys siinä ollut tasoissa, kun taas vapaa painoilla vedän ite vähän vähemmän ku kaverit.

Palautusjuomana käytin g-mass sen verran ku sitä riitti. En oikeestaan huomannu mitään eroa paitsi et 80e lompakos vähemmän et en sit tiiä. Kokoajan tuntuu silt et pitäs mennä ostaa taas, mut en oo varma että mitä kannattaa et sais kaiken tarpeellisen. Pari kertaa käyny punttikaupas niin paljon kallista tarjotaan ja vähän selitetään et mitä oikeesti tarviin.

treenin jälkeen koitan aina syödä ku tuun himaan. joskus käyn vetämäs kebabia (en sit tiiä kuinka hyvä se on, lihaa ainaki xD)

periaatteessa syön:: Aamulla jonkin verran ( lämmin ateria / jogurttia / mysliä )
koulussa aina niin paljon ku jaksaa
sitten puntin jälkeen just ja kun pääsen kotiin.
lounas (keittoo jne)
sit illallinen. Joka on meidän perheessä aika myöhään, eli 8-10 et toivotaan et se ei oo haittapuoli.

Nälkä mulla on aina. vaikka syön itteni täyteen nin puol tuntia niin taas vatsa kurnii.

siinä vähän vastauksia

ainiin, ja joo vaan ne lihakset kipeet aina mitä treenaan.

Osta vaan sitä palkkaria, kyllä kannattaa. Joidenki luontaistuotekauppojen myyjät voi olla tosiaan melko surkeita selittelemään mikä niistä tuhannesta jauhosta sulle just sopii, varmaan suosittelevat aina kalleinta.

Merkeistä esim. FAST on hyvä. Palkkariks osta joko reco2 tai muscle+. Tätä vedät sitten annoksen naamariin treenin jälkeen.

Mä en saa hyvänkään treenin jälkeen juuri mitään paikkaa kipeäksi, paitsi jalat....
Juon palkkarin, venyttely erittäin vähäistä...

Eilenkin tein pumppi haukka/ojentaja reénin, aikaa meni reilu tunti.. eipä tänään haukoissa tunnu, ellei purista toisella kädellä...
Onko mun treenissä vikaa, vai onko hyvät geenit palautumisessa???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikällä on sama ongelma ettei seuraavana päivänä ole lihakset kipeät. Käyn kahden kaverin kanssa salilla ja pojat on päivän tai kaksi aika rikki. Luin muista keskusteluista, että kannattaisi alkaa tekemään pudotus-, supersarjoja ja muita kivoja juttuja. Eilen kokeilin normi hauisreenin lisäksi pudotussarjaa ja salilla sain lihakset älyttömään pumppiin, mutta illan aikana alkoi palautua ja aamusti ei mitään. Johtuuko tuo lihasten palautuminen henkilöstä vai teenkö vain jotain väärin? Olen kyllä harrastanut kilpahiihtoa 13 vuotta sm-tasolla ja aktiiviuran lopetin 2-3 vuotta sitten. Uran aikana tuli kyllä reenattua tajuttoman kovaa ja palautuminen oli silloin todella huippu tasolla. Onko kehoni vain totutettu palautumaan todella nopeasti vai pitäisikö salilla vetää todella monta liikettä ja lihakset aivan finaaliin (esim. monta pudotussarjaa)?

Suositut

Back
Ylös Bottom