Lihaskalvojen venyttely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mistä on kysymys? Olen käsittänyt lihaskalvojen ahtauden aiheuttavan kipua, en nyt puhu hapoille menosta joka on erilainen tunne. Omalla kohdalla hauikset ja pohkeet on sellaiset jotka menee pumpiin aika äkkiä, sen jälkeen sarjat on tuskallisia. Venyttelen kyllä joka sarjan välissä, joka hieman helpottaakin. Onko tähän jotain kehittyneempää tapaa?

Kiinnostaa myös minua.

Lihaskalvot yhdistää eri lihaksia toisiinsa, pari vinkkiä: Alaselän kalvon venyttely
hammer_fig1_1_4550.gif

Venyttele vuorotellen pakaraa ja leveää selkälihasta pari kertaa, älä päästä paikkoja rennoksi vaan koita pitää selkä hyvässä asennossa venytyksen aikana:
golf_stretching_exercises_toe_touch.gif

Ei löytynyt parempaa kuvaa mutta samanlainen asento istualtaan.
Pakara:
gt001.jpg

Tuossa pidän alajalan polven koukussa, mutta ei löytynyt kuvaa.
Alaselälle voi antaa myös kiertovenytystä jos se vaan menee perille:
crossover_glute_stretch_1.jpg

Tosta on hyvä siirtyä ITB venytyksiin: kylkivenytys ja etureisivenytys, lonkan koukistajat.
afp20050415p1545-f1.jpg

Lihaskalvot yhdistää eri lihaksia toisiinsa, pari vinkkiä: Alaselän kalvon venyttely
hammer_fig1_1_4550.gif

Venyttele vuorotellen pakaraa ja leveää selkälihasta pari kertaa, älä päästä paikkoja rennoksi vaan koita pitää selkä hyvässä asennossa venytyksen aikana:
golf_stretching_exercises_toe_touch.gif

Ei löytynyt parempaa kuvaa mutta samanlainen asento istualtaan.
Pakara:
gt001.jpg

Tuossa pidän alajalan polven koukussa, mutta ei löytynyt kuvaa.
Alaselälle voi antaa myös kiertovenytystä jos se vaan menee perille:
crossover_glute_stretch_1.jpg

Tosta on hyvä siirtyä ITB venytyksiin: kylkivenytys ja etureisivenytys, lonkan koukistajat.
afp20050415p1545-f1.jpg

Hei,
sulla karstakeuhko on selvästi jotain alan koulutusta tähän. Osaatko kertoa jotain vastaavia harjotteita hauis-ojentaja -akselille. Itellä todettiin et se lihaskalvo on jumissa kun haba jäi iha saatanalliseen pumppiin reeneissä ja sit sitä hierottiin ja venytettiin haban ja ojentajan välistä ulkopuolelta eli suoraan deltsistä alaspäin. Tolla alueella ilmesesti kirraa ja semmonen ammattilaisen käsittely makso 50e ja nyt pitäs varmaan uudestaan taas mennä eli voikohan asialle tehä ite jotain kotona? Olen putkirullaillut sitä kohtaa kyllä, mutta ehkä jotain "toiminnallisempaa" vois varmaan myös tehä..

Osaatko kertoa jotain vastaavia harjotteita hauis-ojentaja -akselille. Itellä todettiin et se lihaskalvo on jumissa kun haba jäi iha saatanalliseen pumppiin reeneissä ja sit sitä hierottiin ja venytettiin haban ja ojentajan välistä ulkopuolelta eli suoraan deltsistä alaspäin.Olen putkirullaillut sitä kohtaa kyllä, mutta ehkä jotain "toiminnallisempaa" vois varmaan myös tehä..

Putkirullaa ensin pientä rintalihasta tai koita tennispallolla seinää vasten ojentajavenytysasennossa. Sitten mee selälles makaamaan ja rupee tekemään tätä:
Wall.gif

Kun kyynärpäät on jotain 90 astetta niin käänny ihan vähän toiselle kyljelle niin et lapaluu irtoaa lattiasta, polvet koukussa, pientä kaarta selkään. Koita suoristaa vähän kättä sivulle ja kiertää lapaluuta ylöspäin niin pitäis tuntua aika kova venytys etuolkapäässä ja haukkarissa. Lopeta kun sormista lähtee tunto.

Kiitos nopeasta vastauksesta, en kyllä tosta sanallisesta kuvailusta saanu mitään koppia. Onko tolla tekniikalla joku nimi tms jolla vois ettii esim youtubest?

Kiitos nopeasta vastauksesta, en kyllä tosta sanallisesta kuvailusta saanu mitään koppia. Onko tolla tekniikalla joku nimi tms jolla vois ettii esim youtubest?

Ei oo mitään nimeä, perustuu vaan ihan omiin kokeiluihin ja kieriskelyihin lattialla.
Yritän selittää vielä uusiks. Mee ton kuvan keskiasentoon selinmakuulle ja koita suoristaa kättä yläviistoon lattiaa pitkin ja olkavartta uloskiertoon. Toisella kädellä ei tehdä mitään. Joudut kannattelemaan hartiaa samalla, sen takia on hyvä vähän nostaa sitä irti lattiasta. Toivottavasti onnistuu, vaikee tota on selittää.

Lihaskalvojen venyttelyyn olen kuullut että ei auta kuin pumpissa venytys, jos sekään. Kuullemma venyneet lihaskalvot voi olla yksi merkittävä tekijä miksi lihakset kasvavat niin nopeasti jos ne ovat joskus olleet isot, ns. lihasmuisti.

Itse en pysty jännittämään ilman pumppiakaan ihan täysillä toista hauista, kun tuntuu että iho repeää päältä (ts. kalvo lihaksen päältä) . Hauis on selvästi pienempi kuin toinen, uskon että tällä on jotain tekemistä asian kanssa. Vaikka rasvat oli lähellä 20 pystyi silti tuntemaan lihassäikeet kun jotenkin oli lihas niin pinnassa.

Lihaskalvojen venyttelyyn olen kuullut että ei auta kuin pumpissa venytys, jos sekään. Kuullemma venyneet lihaskalvot voi olla yksi merkittävä tekijä miksi lihakset kasvavat niin nopeasti jos ne ovat joskus olleet isot, ns. lihasmuisti.

Kiinnostavaa settiä, oon joskus kuullut vähän samansuuntaista. Jotkut pro bodarithan vetää viillot quadien kalvoihin et ne kasvais paremmin, penikkatautileikkauksessa vedetään viillot säären kalvoihin. Lihaksen ympärillä oleva kalvo venyy paremmin pumpissa mut kalvot jatkuvat lihaksesta toiseen ja se väliosa voi paksuuntua liikaa ilman sopivaa venyttelyä, joka ei välttämättä edes vaadi pumppia. Fibromyalgia-sairaus ilmeisesti liittyy ainakin jotenkin lihaskalvojen liialliseen paksuuntumiseen.
Kalvojen elastisuus vähenee ikääntymisen myötä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Musta tuntuu että mulla on forkuissa todella tiukat lihaskalvot koska 1. Eivät meinaa millään kasvaa 2. Niitä ei pysty edes kunnolla treenaamaan kun menevät 2-3 sarjassa niin tukkoon ettei mitään järkeä. Esim:

Rannekääntöjä tangolla istualteen 3x20 niin forkut on kovat kuin betoni ja kipu on lähes sietämätöntä. Jos yrittää venyttää kumpaankaan suuntaan niin tuntee että lihakset on aivan täysin jugelissa. DOMS:a en ole
ikinä forkkuihin onnistunut saamaan kunnolla muuten kuin hauispäivien jälkeen :wtf: Olen yrittänyt foamrollata ja möyhiä ja venytellä mutta ei tunnu vaikuttavan, rollauskaan ei tee kipeää.

Pitääköhän vakkarihieroja mua ihan sekopäänä jos pyydän sitä möyhentämään forkkuja? Alkaa keinot loppua kesken :D

Miten paljon kireät lihaskalvot vaikuttaa lihaslasvuun anyone? Itellä harvinainen sidekudos sairaus jonka takii on kireet kalvot. Oon miettiny et voisko siitä johtuu tää et varsinkin käsissä aika hidasta kasvu.. Räpylät täs vuoden aikana kasvanu about 28->32cm ja nyt pysynyt viime kuukaudet samassa. Vuodessa esim penkkitulos kasvanu kuitenkin 40->100.

Miten paljon kireät lihaskalvot vaikuttaa lihaslasvuun anyone? Itellä harvinainen sidekudos sairaus jonka takii on kireet kalvot. Oon miettiny et voisko siitä johtuu tää et varsinkin käsissä aika hidasta kasvu.. Räpylät täs vuoden aikana kasvanu about 28->32cm ja nyt pysynyt viime kuukaudet samassa. Vuodessa esim penkkitulos kasvanu kuitenkin 40->100.

On paljonkin vaikutusta. Oon kuullut juttua ja nähnyt kuvankin, jostain bodarista, jolta jouduttiin pohkeita leikkelemään ja samaalla lihaskalvoon tehtiin viilto. Pohje kasvoi 5cm lisää tosi lyhyessä ajassa. Taisi olla vielä niin, että oli vain toinen pohje, koska kaverille sattui joku onnettomuus.

Okei. Hmm, näinköhän sitä sit kasvais itekkin jos alkas noita kalvoja kunnolla venyttelemään.

Tää sairaus on ollu kuitenkin 15 vuotta päällä ja parantunut koko ajan viimeset 8 vuotta pyörätuoli kunnosta -> lähes oireettomaksi. Eli nykysin pystyy hyvin salitreeniä harrastaa yms eikä enää koko ajan tunnu sellaselta sika jäykältä.

Onko tälläseen saanut kukaan hyvää tulosta ilman puukkoa? Olis resursseina mm. ilmasta urheiluhierontaa vaikka 2x viikossa jos siitä olis vaikka hyötyä asian suhteen. Ja omatoimista venyttelyä + treeniä.

Onko tälläseen saanut kukaan hyvää tulosta ilman puukkoa? Olis resursseina mm. ilmasta urheiluhierontaa vaikka 2x viikossa jos siitä olis vaikka hyötyä asian suhteen. Ja omatoimista venyttelyä + treeniä.

Jos hierontaan on mahdollisuus ilmaseks noin usein, kannattaa ehdottomasti käyttää tilaisuus hyväksi! Ihan vaikka ei mitään sairauttakaan olisi, mutta tietysti sinun tapauksessasi siitä on varmaan vielä normaalia enemmän hyötyä. Venyttelyä voi harrastaa sitten kotona.

Joo mutsi on urheiluhieroja :) Eikä mikään lähmijä vaa murjoo kyllä ihan kyyneleet silmiin, jos niin haluaa. Mutta koska suutarin lapsilla ei ole kenkiä on jotenkin vähänlaisesti tullut käytyä koska ''kiire'' -.-

Kerran viikossa nyt ainakin kerkeää sen kokovartalon vetäsemään, eiköhän 1x viikossa + venyttelyt vaikka joka toinen päivä jo saa jotain positiivista aikaan :)

Musta tuntuu että mulla on forkuissa todella tiukat lihaskalvot koska 1. Eivät meinaa millään kasvaa 2. Niitä ei pysty edes kunnolla treenaamaan kun menevät 2-3 sarjassa niin tukkoon ettei mitään järkeä. Esim:

Rannekääntöjä tangolla istualteen 3x20 niin forkut on kovat kuin betoni ja kipu on lähes sietämätöntä. Jos yrittää venyttää kumpaankaan suuntaan niin tuntee että lihakset on aivan täysin jugelissa. DOMS:a en ole
ikinä forkkuihin onnistunut saamaan kunnolla muuten kuin hauispäivien jälkeen :wtf: Olen yrittänyt foamrollata ja möyhiä ja venytellä mutta ei tunnu vaikuttavan, rollauskaan ei tee kipeää.

Pitääköhän vakkarihieroja mua ihan sekopäänä jos pyydän sitä möyhentämään forkkuja? Alkaa keinot loppua kesken :D

Sama homma mulla, mutta johtuupi varmaan siitä et forkut on niin pieni lihasryhmä että jumittaa parilla sarjalla, ja DOMSia ei tule helposti kun forkut on niin aktiivisessa käytössä päivittäin. Forkkujen koko on pitkälti geneettistä, parhaiten ne tuntuu pysyvän mukana kun antaa vaan olla treenamati niitä. Remmit helvettiin niin kyllä ne kehityksessä mukana pysyy.

Remmit helvettiin niin kyllä ne kehityksessä mukana pysyy.
sitte voikin miettiä onko itselle tärkeämpää että selkä kasvaa vai että forkut saa selkätreenissä rasitusta. Jäis ainakin mulla sarjat aika lyhyiks jos pitäis mennä pelkästään näppivoimien mukaan. Imo treenailee forkkuja sitten erikseen vaikka käsipäivinä kuin että vetäis selkätreenit forkkujen ehdoilla.

^ehkä ei olis tota ongelmaa jos olisit jättänyt remmit kotiin alusta asti x) ei mulla ainakaan lopu näpeistä voima selkätreenissä

mutta itse asiaan: osta biltemasta/ohlssonilta auton kiillotuskone, sillä saa runnottua forkut ja muutkin jumiset paikat auki. Lueskella voit jto:n suosituksia kyseisestä vehkeestä pakkikselta: http://tinyurl.com/cnfftqb

En ymmärrällä millä tapaa tuo hierominen laajentaa lihaskalvoja?

30-120s fascia-venytykset suoraan kovien sarjojen jälkeen taitaa olla paras ja suosituin tapa.

Suositut

Back
Ylös Bottom