Lidl

Harmittaa kotikylän lidl kun eivät ole saaneet sitä paistopistettä aikaiseksi sinne. En ole varma syistä, tilaa pitäisi kuitenkin tontilla olla. Siksi usein D. Yatesin tapaisesti kruisailen naapurikylään paremman väen lidliin, heillä kun on oikein paistopiste.

Kyllä mä näen tämän lidlin tulon ihan pirun positiivisena asiana, ja kuten edellä mainittu myös muitakin ulkomaisia ketjuja voisi tulla kotimarkkinoille. Viimeisenä positiivisena yllärinä itselle tuli nämä uudet kalatuotteet: ne tuorekalapuikot on työkeikalle aika jees evästä (pelkkä mikro käytössä) kun hankkii jonkun kivan majoneesin niille kaveriks.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tullut huomattua että viime aikoina Lidl kerranki vähän lasken hintoja.. Milbona rahhaka pudonnu 0,98--> 0,95 ja Kvarnigen hapankorput 1,15-->0,95 :)

S-ryhmä ja Lidl valtasivat lisää markkinaosuutta ruokakaupassa | Yle Uutiset | yle.fi

Lidl kasvattaa markkinaosuuttaan ja lähestyy Suomen Lähikaupan (Siwa ja Valintatalo) markkinaosuutta. Veronkorotusten ym. paskan myötä kasvu jatkuu myös tänä vuonna, eli ohi menee niin että heilahtaa. Saisi tulla lisää Saksalaisia kauppoja Suomeen. Vaikkapa Aldi ja Penny.

Ei riitä ihmisvolyymi valitettavasti monelle saksalaiselle ketjulle (tai saman ketjun sisällä eri nimisille kaupoille) Suomenmaalla. Kun miettii mistä asiakasryhmästä uudet ulkomaiset halpisketjut ottaisivat asiakkaat - olisi se tällä hetkellä lidl. Eli tulisi vain kilpailua lidlille. Jos taas tulisi joku laadukkaampi kauppa, niin luonnollisesti hinnat olisivat myös aikalailla einiinedukkaita.

Lidlihän on siis erittäin tehokas ja siihen perustuu koko hintataso - vähäinen valikoima (10 000 tuotetta) ja tehokkaat työskentelytavat. Kun taas muut Suomen kaupat omaavat 30 000 tuotetta samankokoisessa tönössä - on sanomatta selvää mitä käy tehokkuudelle ja onko kate parempi muilla -> tulos silti huonompi. (Ja tähän vielä, että tietysti tulos euromääräisesti on huomattavasti suurempi k:lla ja s:llä koska kauppalukumäärä ja volyymi)

Peukutan silti Lidliä vaikka kilpailija olenkin. :)

Aloinpa tekemään hintavertailua exeliin. Jos kuukauden päivät jaksais naputella tuotteiden hinnat kuitista ylös.

Kävin eilen ekan kerran elämässäni tarkoituksella LIDL:ssä ostamassa kunnon safkaa. Säästin ainakin 4 e kasviksissa verrattuna S-ryhmään.:thumbs:

Nykyään kyllä. Ja työnkuvaanhan kuuluu kilpailijoiden seuraaminen. Joten mikäs sen helpompaa ku pakkikselta selata mitä boudarit syö. :) :haart:

Ai, luulin että tulit nyt vasta kaapista. Onnea, selkeesti kiinnostusta alaa kohtaan riittää! :thumbs:

Mä ostin mun huonojen elintapojeni takia eilen rahkataskun.

Minäkin erehdyin ostamaan hehkutuksenne vuoksi, en osta enään!! Pelkkää kusetusta poislukien "tasku" ilmaisu, no kuori on kyllä ihan syötävää mutta se rahkamäärä mitä on "taskun" sisällä olisi nauru ellei pistäisi vihaksi, noin 5 mm pohjalla jotain etäisesti rahkalta maistuvaa...joten suurinta kusetusta ja paskaa "lihapiirakoiden" jälkeen. Kaverin kaa syötiin puoliksi ja hän osuvasti sanoikin "ehkä tasku on tarkoitus täyttää rahkalla itse":david: :curs:

Minäkin erehdyin ostamaan hehkutuksenne vuoksi, en osta enään!! Pelkkää kusetusta poislukien "tasku" ilmaisu, no kuori on kyllä ihan syötävää mutta se rahkamäärä mitä on "taskun" sisällä olisi nauru ellei pistäisi vihaksi, noin 5 mm pohjalla jotain etäisesti rahkalta maistuvaa...joten suurinta kusetusta ja paskaa "lihapiirakoiden" jälkeen. Kaverin kaa syötiin puoliksi ja hän osuvasti sanoikin "ehkä tasku on tarkoitus täyttää rahkalla itse":david: :curs:

Häh? Mun rahkatasku oli pullollaan rahkaa!

Minun 4,4% rahka sisälsi jotain muovinkappaleita eilisiltana. Ihan täynnä valkoisia kovia palloja. Saattaa toki olla valmistusvikakin ja "pelkkää" heraa.

Käsittääkseni tuoteselosteessa lukeva "ravintokuitu" voi olla ihan rehellistä muovikuitua? Missään ei ole määritelty, mitä sen imeytymättömän kuidun pitää olla.

Aiheesta on hyvää kirjallisuutta, ja varmaan googelillakin löytyy.. Ei ihme että on noussut tuo lisäainekammo ilmi.

Käsittääkseni tuoteselosteessa lukeva "ravintokuitu" voi olla ihan rehellistä muovikuitua? Missään ei ole määritelty, mitä sen imeytymättömän kuidun pitää olla.

Aiheesta on hyvää kirjallisuutta, ja varmaan googelillakin löytyy.. Ei ihme että on noussut tuo lisäainekammo ilmi.

Varmaan sitten sä googletat ja linkität tänne tukemaan väitettäsi? Välillä niin päättömiä heittoja täällä pakkiksella itse kullakin ilman mitään faktaa sitä tukemaan. Muovia? Maitorahkassa?

Täällä tsekeissäkin asuessa tulee käytyä Lidlissä, hyvät hedelmät/vihannekset ja lihat pakasteessa. Tosin täällä ei ole kuten suomessa S/K mafia tappanut pieniä kauppoja, joten niistä ostetaan päivittäiset jutut, sitten isommat ostokset isommista kaupoista kerran viikkoon tms.

Enää ei tosin tule Saksalaisia kaljoja ostettua, vaikka niitä ne täälläkin yrittää kaupata. On tuo paikallinen kalja vähän parempaa. :D

Varmaan sitten sä googletat ja linkität tänne tukemaan väitettäsi? Välillä niin päättömiä heittoja täällä pakkiksella itse kullakin ilman mitään faktaa sitä tukemaan. Muovia? Maitorahkassa?

Enpä kyllä heti googlella löytänyt. Tuo tieto/väite oli eräästä hippikirjasta, koitan kaivaa sen nimen esiin. pitää myös itselle tarkistaa, mistä tuossa oli kyse. Olisikohan ollut kyse jostain johdannaisesta, josta yhteenveto "is essentially plastic"?

Tuo lisäaineiden maailma tuntuu silti vähän hämärältä, enkä kyllä heti lähtisi uskomaan, että ruoka sisältäisi ihmisen kannalta jotenkin optimaalisen valikoiman aineita, enemmän uskon että teollinen ja kaupallinen puoli siinä painaa.

Asiasta löytyy keskustelua, jossa tosin tuota muovi-sanaa ei esiinny, esim: alla:

Epämääräisten raaka-aineiden lisäksi päivittäinen ruokamme koostuu erilaisista lisäaineista. Ylen Silminnäkijä -ohjelma paljasti alkuviikosta, että moni elintarvikkeistamme sisältää muun muassa maali-, räjähde-, pesuaine-, ja kosmetiikkateollisuudessa käytettäviä lisäaineita.

Jopa pyykinpesuaineessa fosfaatittomuutta käytetään myyntivalttina, mutta ruoassamme se saa levätä rauhassa.

lähde: Suomalaisille syötetään lisäaineilla pumpattua ruokaa | Taloussanomat

Jatkoa tuolta:
Ylen Silminäkijä-ohjelma: Kinkkupizzassa ei ole kinkkua – näin ostajaa vedätetään | Taloussanomat

Muuten en ole noita niin seurannut, ja olen huhupuheiden ja ohesta opitun varassa. Teollisuuden toimintatapoja kun tutkii, niin Suomen ulkopuolella taida tuollaiset käsitteet kuin "terveellinen" ja "eettinen" yms. hömpötys juurikaan painaa. Voihan se olla, että kaikki onkin terveellistä, ja teollisuus hyvää hyvyyttään tuottaa vain viattomia ja hyviä tuotteita (joiden vaikutuksia ei tosin voitane kaikilta osin edes tuntea, kun aineita on ollut käytössä vasta lyhyen aikaa). Ja onhan teollisuudella hyviäkin lisäaineita, kuten jauhonparanne (c-vitamiini), että ei tässä ihan paatoksella olla hörhöstä tekstiasusta huolimatta.

Mulla katosi kaikki astma-oireet kun muutin tsekkeihin, lisäksi painoa lähti heti joku 5 kiloa. Sama käynyt kaikille suomikavereille, paino tippuu kun tulee suomesta, vaikka täällä ainakin aluksi halpa ruoka ja olut koukuttaa. :) En todellakaan väitä että tietäisin mistä tämä johtuu, mutta ei täällä mitään marinaadimössöä syödä ja usein lihat/hedelmät ostetaan noista pienistä tuoretiskeistä.

Ekaa kertaa elämässäni en ollut kipeänä koko talvena, viimeksi oli flunssa joskus alkusyksystä.

e. Vähän menee offtopicin puolelle, sori tästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom