Lidl

100 euroa ostin juuri pari kassia aivan tavallista ruokaa kauppakartellista. Lidlissä kun käy niin samat ostokset maksavat 30-40 euroa
Itsekin käyn Lidlissä, lähinnä koska sen valikoimat ovat vähän erilaiset kuin muissa kaupoissa. Hinnatkin ovat vähän halvempia, mutta varmuudella et saa samaa määrää vastaavia tuotteita alle puoleen hintaan muuten kuin varastamalla osan.

Joissakin ostoskorivertailuissa ero on ollut muistaakseni noin 10 prosentin luokkaa Lidlin eduksi, ja nämä vertailut ovat niitä joihin Lidl itse viittaa markkinoinnissaan. Jossain toisessa vertailussa Lidl ei välttämättä olisi halvin, riippuu vähän ostoskorin sisällöstä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paistotiski on itse paholaisen keksintö. Heti myymälään astuttua alkaa se viettelevä tuoksu tunkemaan nokkaan ja maha murisemaan ja suupielet kostumaan. Vaikee tehdä ns. terveellisiä ostoksia siinä hajussa. Rahkataskut on todella hyviä. Karjalanpiirakat taitaa olla joku 25centtiä kpl. muissa kaupoissa taitavat olla 75centtiä?! kappale.

Käyn Lidlissä harvakseltaan, joskus ostamassa juurikin paistotiskistä viemisiä illanistujaisiin tms. Samalla tulee ostettua yleensä lihaa ja pakastevihanneksia. Minulla ei ole mitään asenneongelmaa Lidliä kohtaan, ihan hyvin tehdä ruokaostokseni Lidlissä mutta minua ärsyttää, ettei sieltä saa kaikkea. Esim. ananasta ei saa omassa mehussa vaan pelkästään sokeriliemessä. En jaksa kerätä peruselintarvikkeita useasta kaupasta, siksi tulee käytyä vain satunnaisesti. (Ja näin kesää vasten huomionarvoista on, ettei irtojäätelövalikoima pärjää kilpailussa esim. ääsmarketin kanssa.)

En ole elitisti tai rasisti mutta jotenkin mua vituttaa, kun täälläpäin lidlissä käy ulkomaalaisia, työttömiä ja muutenkin niin epäsiistiä porukkaa että en tunne kuuluvani joukkoon.

Mä tunnustan olevani jossain määrin elitisti. Siispä ajelen 10km paremman kaupunginosan Lidliin kun paikallisessa on niin helvetin epämääräistä porukkaa.

Muuten Lidliä tulee käytettyä lähinnä koska sieltä saa paremman makuista tavaraa kuin muista, lähinnä Milbonan jugurtit, Goldenan raejuusto ja se joku vitaplussan tuoremehu. Ohan se halvempikin.

Mä oon harkinnut alkavani käyttää lidliä, ihan vaan edullisempien hintojen vuoksi. Vituttaa vaan lähilidlissäni valtavat kassajonot, ahtaat käytävät ja yleinen ruuhkautuminen. S-marketeissa käynti sujuu paremmin ja nopeammin, ja pelkästään s-ketjun imago/laatuvaikutelma on parempi. En ole elitisti tai rasisti mutta jotenkin mua vituttaa, kun täälläpäin lidlissä käy ulkomaalaisia, työttömiä ja muutenkin niin epäsiistiä porukkaa että en tunne kuuluvani joukkoon.

Riippuu kaupasta. Esim. Kamppi on sotkuisempi kuin Espoon Lidl.

Tulee käytyä ja tulee säästöä. En tiedä onko kuinka tapauskohtaista, mutta ainakin oman paikkakuntani Lidl on helvetin sekava. Tuotteet on sijoiteltu aivan kummallisiin paikkoihin ja muutenkin joutuu hyllyjä kiertelemään pikkuista vaille paljon.

Käyn Lidlissä harvakseltaan, joskus ostamassa juurikin paistotiskistä viemisiä illanistujaisiin tms. Samalla tulee ostettua yleensä lihaa ja pakastevihanneksia. Minulla ei ole mitään asenneongelmaa Lidliä kohtaan, ihan hyvin tehdä ruokaostokseni Lidlissä mutta minua ärsyttää, ettei sieltä saa kaikkea. Esim. ananasta ei saa omassa mehussa vaan pelkästään sokeriliemessä. En jaksa kerätä peruselintarvikkeita useasta kaupasta, siksi tulee käytyä vain satunnaisesti. (Ja näin kesää vasten huomionarvoista on, ettei irtojäätelövalikoima pärjää kilpailussa esim. ääsmarketin kanssa.)

Opiskelijana tulee käytyä aina lidlissä ja dieetillä toi ananas juttu pakotti käymään hakemassa ne S-marketista. Ennen kuin havaitsin ihan kokonaiset tuoreet ananakset hedelmien seassa. On muuten helvetin hyvää eikä oo minkää näköstä litkua seassa :)

Ainoo mitä tulee haettua s-marketista on tonnikala jos sitä tarvitsee. Mun ja avokin ruokakulut kuukaudessa on nykyään ~250e yhteensä (+hera protsku) dieetillä tai offilla, ei paljoo muutu siitä. Ja ihan monipuolisesti saapi syötyä sillä kyllä.

Tulee käytyä ja tulee säästöä. En tiedä onko kuinka tapauskohtaista, mutta ainakin oman paikkakuntani Lidl on helvetin sekava. Tuotteet on sijoiteltu aivan kummallisiin paikkoihin ja muutenkin joutuu hyllyjä kiertelemään pikkuista vaille paljon.

Pk-seudulla näkyisi olevan mahdollisimman samanlainen järjestys kaikissa Lidleissä. Siksi niistä löytää kaikista tuotteet melko helposti, kun on yhteen tottunut.

Mutta kaupoissa ylipäätään on suunniteltu esillepano niin, että asiakas joutuu kiertämään mahdollisimman suuren osan kaupan alasta läpi hakiessaan perusostoksensa. Esimerkiksi leipäosasto on etäällä levitteistä ja leikkeistä, maitohylly on kaukana hevi-osastosta, kananmunat jossain omassa nurkassaan... Tarkoituksellista asiakkaan ohjaamista haluttua reittiä, jotta tämä kuluttaisi enemmän aikaa shoppailuun.

Ananas ostetaan tuoreena. Piste. Ei ole muita vaihtoehtoja. Sen voi paloitella tai rengastaa ja pistää loput pakkaseen. Harvemmin siitä kyllä jää pakastettavaksi asti. Halvempaakin kuin purkissa.

Joskus pistää Lidlissä asioidessa vihaksi ne jonoissa keulivat pahanhajuiset mamut. Ja tangokuninkaat. Ja varastelevat pultsarit.
Laktoositonta ruokavaliota kun itse noudatan, on mukava löytää Lidlistä vastaavia tuotteita suurempiin ketjuihin verrattuna hiukan halvemmalla.

yli 20e pullonpalautuslapun hyväksymiseen tarvittiin esimies.. :wtf:
Itteä lähinnä nauratti (kun olin itse siinä asioimassa), toki ainoa kassa auki, niin niitä jonossa olijoita (alko olla 10 henkeä tms) ei naurattanut..

Oon alkanu käymää lidlissä kokoajan enemmän ja enemmän, eniten vituttaa se ettei sieltä kumminkaan saa kaikkea, mitä lähiprismasta, ja kahteen kauppaan ei jaksa lähteä.

Käsittääkseni kaikissa Lidleissä on pohjapiirros ja tavaroiden järjestys sama, siis ihan kaikissa... Ainakin kaikissa eri Suomen Lidleissä, joissa olen käynyt + pari Saksanmaalla läpikäytyä natsisiwaa on olleet kopioita toisistaan. Hyvä niin, löytyy helpommin ne perustavarat, joita tulee ostettua.

Lidl on kyllä mun suosikkikauppa, vaikka käyn joskus muissakin. Oleellisinta mulle on, että esim. liha/kana ja maitotuotteet ovat varmasti kotimaisia, ja sen jälkeen kun niitä alkoi tuoltakin löytää, niin voin tehdä periaatteessa kaikki normiruokaostokset siellä. Ja paistopiste... nam! Lisäksi edulliset hinnat ja yllättävän hyvät löydöt "tilpehööriosastolta" on plussaa. Oon ostanut useamman vaatekappaleenki Lidlistä, eikä valittamista ole niissäkään.

Joskus toki joutuu käymään isommassa marketissa, jos tarvii jotain erikoisempaa/tiettyä tuotetta, jota ei tuolta saa. En varsinaisesti välttele S-kauppojakaan, eli joskus niissäkin käyn (kun kaikissa kylissä ei vielä Lidliä ole).

Mä en ole oikein koskaan syttynyt Lidlille syistä, että ensimmäisiä kertoja kun vierailin kyseisessä kaupassa niin ei hirveesti silmää miellyttänyt, että siinä on tyyliin vauvojen vaipat, p*skapaperit ja elintarvikkeita samalla neliöllä. Ei kaukaa hakenut, että olisi ollut samalla hyllyllä!

Hahah! Mikäs tässä on ongelma? Eihän ne vaipat ja vessapaperit ole käytettyjä. Mä voin kyllä ihan hyvin ottaa samalta hyllyltä leivän, jogurtin, paskapaperin ja vaikka vielä tampoonit (jos käyttäisin), joka tapauksessa ne on mun ostoskorissa päällekkäin/vierekkäin.

Lidl on kyllä tosi jees, tulee ostettua 90 % ruuista nykyään sieltä. Esimerkkinä Milbonan 500 g rahka 0,95 euroa, ei taida Suomesta tuon halvemmalla maitorahkaa saada. Monet valittavat valikoiman suppeudesta, mutta meikäläiselle riittää ihan hyvin, eipähän tule turhia ostoksia.

Paistopisteen antimet ovat kyllä liian hyviä, siksi olen vieroittautunut niistä lähes kokonaan. :D

Kävin äsken lidlissä ja ostin mm. tomaattimurskaa, jossa pienin paketti oli 500g. Jos tarvitsen vähemmän, niin se loppu jää jääkaappin lojumaan ja lopulta menee pilalle. Muuten ihan hyvä kauppa.

Oikeastaan kaikki mitä syön on lidlistä paitsi lisäravinteet.

kana
naudan jauheliha
maito
piimä
maitorahka
jugurtti
neljänviljan hiutaleet
ruisleipä ja päällyset
basmati riisi
tumma pasta
vihannekset ja hedelmät
satunnaiset viikonloppu mättöherkut

Nyt kusetin kylmäpuristettu rypsiöljy tulee haettua k-marketista.

Paistotiski on itse paholaisen keksintö. Heti myymälään astuttua alkaa se viettelevä tuoksu tunkemaan nokkaan ja maha murisemaan ja suupielet kostumaan. Vaikee tehdä ns. terveellisiä ostoksia siinä hajussa. Rahkataskut on todella hyviä. Karjalanpiirakat taitaa olla joku 25centtiä kpl. muissa kaupoissa taitavat olla 75centtiä?! kappale.

Vihaan sua. Ostin tänään rahkataskun ihan sun kommenttis takia. :kuola:
Pakko saada lisää!

Vihaan sua. Ostin tänään rahkataskun ihan sun kommenttis takia. :kuola:
Pakko saada lisää!

Mä ostin mun huonojen elintapojeni takia eilen rahkataskun.

Lidlistä sai eilen hyvätli Jiilihat ja tomaattimurskat ja vihannekset. Lihapullia muodostui lopulta niistä. Hyvää ja halpaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom