Lidl

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kumma juttu että suomeen ylipäätään on saatettu päästää Lidl laajentamaan ketjuaan. Kaupat ovat aina ostarilla huonossasijainnissa ja asutuskeskuksissakin aina se vaatimattomampi sijainti on Lidlille kaavoitettu. Toivottavasti laittaa kunnolla kapuloita Prisman ja Kittymarketin rattaisiin ja mulle kelpais joku Walmartin tyyppinenkin ratkaisu suomeen.
Kyllä. Vois käydä useamminkin jos noita olisi jollain järkevällä paikalla. Ei viitsi kauppaan lähteä toiselle puolelle kaupunkia kun nämä kaksi suurta suomalaista löytyy melkein naapurista. Lidlistä tuleekin haettua lähinnä jotain erikoisempaa ja sinne tulee sitten varta vasten sen takia lähdettyä.

Lidl sais sulkee ne hemmetin paistopisteensä. Väkisin ja liian usein tulee ajettua sinne ja ostettua kroisantteja. Niitä ei vaan voi ohittaa. Parempia kuin huono seksi. Eikä yks kroisantti kesäkuntoa pilaa, mut helvetti ku on niin hyviä että niitä tarvii syödä homona.

"Kassoilla tarvitaan henkilökuntaa. Kiitos"
Tämä on kyllä rasittavaa. Lidleissä on sitä paitsi hukattu hyvää myymälätilaa rakentamalla sinne 10 kassaa, joista 99%:a ajasta 1-2 on miehitettynä. Tuon mainitun kuulutuksen johdosta hetkellisesti sitten se kolmas jopa.

Itse taas käytän nykyään Lidliä täysin toisin päin kuin esim. Powerhousu tuossa kertoo, kun nyt sattuu Lidl tuossa lähistöllä olevan. Eli haen CM:stä tai Prismasta jotain sellaista mitä Lidlissä ei ole.

Tämä on kyllä rasittavaa. Lidleissä on sitä paitsi hukattu hyvää myymälätilaa rakentamalla sinne 10 kassaa, joista 99%:a ajasta 1-2 on miehitettynä. Tuon mainitun kuulutuksen johdosta hetkellisesti sitten se kolmas jopa.

Itse taas käytän nykyään Lidliä täysin toisin päin kuin esim. Powerhousu tuossa kertoo, kun nyt sattuu Lidl tuossa lähistöllä olevan. Eli haen CM:stä tai Prismasta jotain sellaista mitä Lidlissä ei ole.
Sama juttu. Aika harvoin mun edes tarvitsee muualta hakea kun en syö Hupetettua ruokaa.

Toisaalta Lidlet on yleensä paljon pienempiä kun jotkut jalkapallokentän kokoiset äsmarketit joista ei alta puolen tunnin pääse ulos, jos kassajonossa työpäivän jälkeen huomaa, että rahkapurkkit unohtui niin en todellakaan lähde hakemaan niitä kaupan toisesta päästä.

Lidlit on parhautta ja paistopiste vielä parempaa :kuola:

Taisin tonne kokkausketjuun jo aiemmin kirjoittaa...

Jostain syystä mä aiemmin välttelin Lidliä, en tiedä miksi. Nyt olen kuitenkin jo lähes vuoden verran käynyt ostamassa sieltä perusjuttuja, kuten hedelmiä, vihanneksia, kananmunia, maitoa, raejuustoa, maitorahkaa, kananmunia, kivennäisvettä jne... Ostan sieltä toisinaan myös kanaa/kalaa/jauhelihaa, vaikka mielummin käyn ostamassa ne tuoretiskeiltä kauppahallista, Wotkinsilta, Lihakauppa Roslundilta tai Halal Lihasta, jotka ovat tossa lähellä.

Asennoitumiseni Lidliä kohtaan muuttui huomattavasti siinä vaiheessa, kun tein hintavertailun. Ostin Lidlistä ruokaa, jotka maksoivat yhteensä noin 40 euroa. Sen jälkeen vertailin kuitin avulla hintoja S-Marketissa, eli vertailin samoja tuotteita tai vastaavia tuotteita keskenään. Lopputulos oli se, että S-Marketin safkat maksoivat noin 15 euroa enemmän, kuin Lidlin jakyse oli todellakin vain yhdestä kauppakerrasta.

2/3 ruoastani ostanut Liidelistä jo jonniin aikaa. Kala-aarteet tulee bongattua K:sta ja joskus S:stä. Toissa PE Lidlin paistetut Hätälän silakat panivat vatsan koripalloksi ja myöhemmin "nopeelle". Ne silakkafileet jätän nyt joksikin ajaksi. Vihanneksista ostan, juu Lidlistä lähes 100 prosenttia, samoin kuin pakastetun ruoan, etenkin kalan. Ne kalanyytit maistuvat jo pahville, valitettavasti. Siirryin naturel-seihin. Pakkiksen porukan taannoisesta vihjeestä se puolen kilon rahkapurkki tulee kerran viikossa otettua koriin. Kaupan mascarpone on himoherkkuni, joka on siis ajoittaistuote siellä. Olin tänään kovana ja jätin sen hyllyyn. On aika lailla, siis todella raskasta tavaraa, mutta taivaallinen nautinto.

Kauppaketju Lidlillä on tavallisesti hyvät tarjoukset. Myös ne vaihtuvat tavarat ovat usein kiinnostavia.

Mä en ole oikein koskaan syttynyt Lidlille syistä, että ensimmäisiä kertoja kun vierailin kyseisessä kaupassa niin ei hirveesti silmää miellyttänyt, että siinä on tyyliin vauvojen vaipat, p*skapaperit ja elintarvikkeita samalla neliöllä. Ei kaukaa hakenut, että olisi ollut samalla hyllyllä! Ja sitten uutinen, jonka joskus niihin aikoihin kun Lidl rantautui Suomeen luin useammastakin paikasta, että työntekijät eivät saa käydä vessassa muuta kuin tauoilla ja naisten on/oli menkkojen aikaan pidettävä jotain punasta nauhaa whatever, jotta sai käydä vessassa useammin, ilman erillistä lupaa.

Olen huomannut, että ihmiset jotka välttelevät Lidlissä asiointia ovat yleensä analyyttiseltä ja loogiselta ajattelukyvyltään keskimääräistä heikkolahjaisempia. Yleensä perustelut K- ja S-ryhmissä asiontiin ovat tunneperäisiä.

Mä oon harkinnut alkavani käyttää lidliä, ihan vaan edullisempien hintojen vuoksi. Vituttaa vaan lähilidlissäni valtavat kassajonot, ahtaat käytävät ja yleinen ruuhkautuminen. S-marketeissa käynti sujuu paremmin ja nopeammin, ja pelkästään s-ketjun imago/laatuvaikutelma on parempi. En ole elitisti tai rasisti mutta jotenkin mua vituttaa, kun täälläpäin lidlissä käy ulkomaalaisia, työttömiä ja muutenkin niin epäsiistiä porukkaa että en tunne kuuluvani joukkoon.

En ole elitisti tai rasisti mutta jotenkin mua vituttaa, kun täälläpäin lidlissä käy ulkomaalaisia, työttömiä ja muutenkin niin epäsiistiä porukkaa että en tunne kuuluvani joukkoon.

:D No johan on vitutusen aihe :D

En tiedä mitä teet työksesi tai opiskelet, mutta jossain vaiheessa voit itse kuulua porukkaan, jos jäät yhtäkkiä työttömäksi, et saa opiskeluja vastaavaa työtä tai kun olet eläkkeellä.

Työttömistä ja ulkomaalaisista tarttuu bakteereja. Ennenkuin huomaakaan sitä on sohvanpohjalla makaamassa ja mikään ei kiinnosta :D
Jaa että Lidlissä ei mielellään kävisi koska siellä voi olla työttömiä tai ulkomaalaisia :D Sun ei ainakaan kreikkaan kannata lähteä lomalle jos työttömiä tai ulkomaalaisia pelkäät :hyper:
Kantsii mennä Stockmannin lihatiskille tai fiiniin ravintolaan, kuulin että siellä käy varakkaita.

100 euroa ostin juuri pari kassia aivan tavallista ruokaa kauppakartellista. Lidlissä kun käy niin samat ostokset maksavat 30-40 euroa ja kassit sisältävät erikoispaljon kaikkea hyvää, kuten erilaisia halpoja juustoja ja leikkeleitä.

Toisaalta Lidlet on yleensä paljon pienempiä kun jotkut jalkapallokentän kokoiset äsmarketit joista ei alta puolen tunnin pääse ulos, jos kassajonossa työpäivän jälkeen huomaa, että rahkapurkkit unohtui niin en todellakaan lähde hakemaan niitä kaupan toisesta päästä.
Niin ovat, on optimoitu turha ja kallis ylimääräinen tila pois, mutta toisaalta tällä ei taas ole mitään merkitystä tuon mainitsemani asian kannalta.

Lähimmässä ÄÄS-Marketissani on kyllä täysin sama ongelma; 99%:a ajasta on vain yksi kassa käytössä ja vastaavat kuulutukset raikaa. Laatuvaikutelma ei myöskään mielestäni päätä huimaa.

Narkissos sanoi:
Mä oon harkinnut alkavani käyttää lidliä, ihan vaan edullisempien hintojen vuoksi. Vituttaa vaan lähilidlissäni valtavat kassajonot, ahtaat käytävät ja yleinen ruuhkautuminen. S-marketeissa käynti sujuu paremmin ja nopeammin, ja pelkästään s-ketjun imago/laatuvaikutelma on parempi. En ole elitisti tai rasisti mutta jotenkin mua vituttaa, kun täälläpäin lidlissä käy ulkomaalaisia, työttömiä ja muutenkin niin epäsiistiä porukkaa että en tunne kuuluvani joukkoon.
Sinulle on tärkeää paremmuus, nopeus, imago ja laatuvaikutelma, mutta harkitset silti käyttäväsi Lidliä halvemman hintatason vuoksi. Jos arvostat näitä asioita, olet varmasti valmis maksamaankin ruoastasi enemmän? Siispä stokkan herkkuun.

Mielestäni Lidlistä löytyy hyviä tuotteita. Kanat ja jauhelihat tulee sieltä hommattua. Tuorevihannekset ovat myös välillä halvempia kuin marketeissa. Paistotiskin tuotteita en valitettavasti moniallergisena pysty hyödyntämään. Ja jotkut erikoistuotteet mitä ei Lidlistä saa niin haen jostain muualta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom