Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laitetaan jatkoksi rokkaan suomalaisen isolohko-hevin pioneerit, ja heidän toistaiseksi uusin sinkkujulkaisu

Aijai, tykkäsin näistä joskus 2000-luvun alussa. Vieläkin uppoaa sen aikaiset levyt kun sattuu sille tuulelle. Näillekin käynyt niin kuin monelle muulle raskaammalle Suomimetallibändille (Stam1na viimeisimpänä), meno käy keveämmäksi ja melodisemmaksi. Valtayleisölle uppoaa, mutta minulle ei. Nostalgiapisteet tälle. 3/5

En kattonut videota, mutta biisin tunnelmasta tuli mieleen Tarantinon leffat. Tän vois varmaan istuttaa jonkun ylidramatisoidun ammuskelukohtauksen taustalle.

Noin yleisesti aika vaikeaa matskua. Tai lähinnä tuo biisi oli kai vähän tylsä itselle. Aika monotoninen melodia parilla soinnulla säestettynä, hidas tempo jne., eli ei saanut oikein mistään otetta. Liekö tuo tunnelma sitten, kun tarttuu, jos on tarttuakseen. 2 / 5.

Olen iloisen rokin miehiä, niin pistetään seuraavaksi sellaista.

En kattonut videota, mutta biisin tunnelmasta tuli mieleen Tarantinon leffat. Tän vois varmaan istuttaa jonkun ylidramatisoidun ammuskelukohtauksen taustalle.

Noin yleisesti aika vaikeaa matskua. Tai lähinnä tuo biisi oli kai vähän tylsä itselle. Aika monotoninen melodia parilla soinnulla säestettynä, hidas tempo jne., eli ei saanut oikein mistään otetta. Liekö tuo tunnelma sitten, kun tarttuu, jos on tarttuakseen. 2 / 5.

Olen iloisen rokin miehiä, niin pistetään seuraavaksi sellaista.

Hootersille nuoruuden flashback arvo 4/5
Sitten saman ikäistä AOR matskua->

Jinjer - Pisces
Perverssiyttä puhtaimmillaan, hyvälläkin tavalla. Sitten tuli mielikuva, että jos tuo Irma kutsuisi aamiaspöytään, ei ehkä tekisi mieli jäädä futonille loikomaan. 3-/5

Personal Signet - Wires

Jinjer - Pisces
Perverssiyttä puhtaimmillaan, hyvälläkin tavalla. Sitten tuli mielikuva, että jos tuo Irma kutsuisi aamiaspöytään, ei ehkä tekisi mieli jäädä futonille loikomaan. 3-/5

Personal Signet - Wires

Ai ..että (y) progempi matsku passaa aina eli tälle 3 1/2 pojoo .Sit olis ehkä oudompaa monille eli jazzympää progemetallii tarjol-->

Kun ei kerran kukaan muu niin minä sitten... Arvasin jo kuvauksesta, että nyt tulee jotain niin jännää etten minä ymmärrä. Olihan siinä tiluttelua kerrakseen. Progemman musiikin kanssa tuo kaikenmaailman kikkailu on se joka ei minulle uppoa ja niin se tässäkin häiritsee aivan liikaa. En uskoisi että sanoisin näin, mutta olen aivan varma että biisi toimisi paremmin jos tuosta olisi jätetty metalli pois ja soitettu pelkkänä rokkina. 2/5

Kun ei kerran kukaan muu niin minä sitten... Arvasin jo kuvauksesta, että nyt tulee jotain niin jännää etten minä ymmärrä. Olihan siinä tiluttelua kerrakseen. Progemman musiikin kanssa tuo kaikenmaailman kikkailu on se joka ei minulle uppoa ja niin se tässäkin häiritsee aivan liikaa. En uskoisi että sanoisin näin, mutta olen aivan varma että biisi toimisi paremmin jos tuosta olisi jätetty metalli pois ja soitettu pelkkänä rokkina. 2/5

Mä en nyt oikeen osannut tulkita, mitä tyyliä tä edustaa, hyvin ristiriitaiset tunnelmat jäi. Olevinaan raskasta, mut kuitenkin varsin rokahtavaa, outo välimuoto joka ei uppoa mulle. Selkeämpilaatuisena ois irronnut yks tähti lisää. 2/5

Tällainen tuli ihan sattumalta vastaan, kun bongasin että tulevat savonlinnan oopperajuhliin. Tämä on siis sama pumppu joka on tuottanut suurimman osan Vikings-sarjan musiikista. Jollain mystisellä tavalla tosi siistiä materiaalia.

Mä en nyt oikeen osannut tulkita, mitä tyyliä tä edustaa, hyvin ristiriitaiset tunnelmat jäi. Olevinaan raskasta, mut kuitenkin varsin rokahtavaa, outo välimuoto joka ei uppoa mulle. Selkeämpilaatuisena ois irronnut yks tähti lisää. 2/5

Tällainen tuli ihan sattumalta vastaan, kun bongasin että tulevat savonlinnan oopperajuhliin. Tämä on siis sama pumppu joka on tuottanut suurimman osan Vikings-sarjan musiikista. Jollain mystisellä tavalla tosi siistiä materiaalia.

Aika mystinen ja hieno tunnelma. Koin tosin, että biisi ei koskaan lähde käyntiin.

Jotenkin tosi kummallinen kappale:confused:, mut jännästi sekoitellaan eri genrejä, toivoin et kertsissä biisi lähtis kunnolla käyntiin, mut ei kolahtanut kertsikään. Alussa kuulosti muuten happy hardcorelta ennenkuin mies alkoi laulamaan.😄

Varmaan 10v toivonut et löytäisin tän Ruotsalaisen biisin ja nyt se löytyi.

Tää soi aikanaan aina telkkarissa, varmaan Jyrkissä, kun tuli koulusta himaan. En jaksa nyt katsoa videota, kun saan streamerin kautta tulemaan musat paremmilla soundeilla, mutta joku video tällä oli, jossa soiteltiin avainviulua, jota mietin pitkään, että mikä ihmeen soitin tuo on. Taitaa itse asiassa olla kyllä tässäkin biisissä.

muoks. Be mig on tuo biisi, jota mietin hetki sitten. Täähän oli kova :D

Mutta siis kansanmusavaikutteet ja -soittimet hieno juttu. Tuotetun kuuloinen poppis ja vähän liian helpot melodiat ei taas oikein ole. Nostalgiapläjäyksestä kuitenkin 2 ja puolikas, eli 2,5 / 5.

Mennääs tämmöisellä jokerilla:

Maxxxxx! :heart: Teretulemast takasin. Ei tämä niin huono ollut. Laulajan ääni jopa siedettävä 😁 Ei mitenkään mieleenpainuva biisi, mutta ei ärsyttänytkään. 3/5

Ensi vuoden Steelfestiä fiilistellen.

Maxxxxx! :heart: Teretulemast takasin
Tattista!

Primordial. Intro antoi odottaa, että kohta lähtee. Introssa myös hyvän kuuloiset kitarat. Biisi lähtikin kyllä, mutta oisin odottanut raskaampia soundeja intron ja musatyylin puolesta. Bassoja kuulostaa ainakin olevan hyvin kevyesti.

Biisissä on ihan hyvä ajo, mutta aika vähän tarttumapintaa. Sama poljenta jatkuu yhtä soittoa n. 6 minuuttia, kun biisi lähtee käyntiin ja havahduin lähinnä jossain kohtaa, että nyt tämä näköjään loppui. Yleensä kai tällaisessa samaa teemaa toistavassa biisissä menoa koitetaan kasvattaa loppua kohti tai tuodaan jotain lisämausteita mukaan biisin edetessä, mutta kun en ollut löytävinäni biisistä merkkejä tällaisestakaan, niin hieman mitään sanomattomaksi tämä jäi.

Mutta siellä kahden puolen, kolme minuuksen tienoilla biisi keikkuu meikäläiselle. Annetaan nyt 3- / 5.

Tuosta jatkoa. Progemetallia Libanonista. Levy pitäs melkein kuunnella kokonaan, mutta yhdestäkin biisistä saanee jotain makua.

Odotin jotain paljon parempaa, kun jonkun verran progemetallista tykkään. Tässä tuo naislaulaja pilaa koko homman, ei toimi ollenkaan. Biisistäkään en löytänyt oikein muuta hienoa kuin riffit. Sellainen biisi, että välillä kuulosti jopa hyvältä, mutta välillä ärsytti ihan mahdottomasti 😁 Pisteet riffeille 2/5

Lisää tasaista poljentoa, kun mulle se toimii niin pirun hyvin!

Odotin jotain paljon parempaa, kun jonkun verran progemetallista tykkään. Tässä tuo naislaulaja pilaa koko homman, ei toimi ollenkaan. Biisistäkään en löytänyt oikein muuta hienoa kuin riffit. Sellainen biisi, että välillä kuulosti jopa hyvältä, mutta välillä ärsytti ihan mahdottomasti 😁 Pisteet riffeille 2/5

Lisää tasaista poljentoa, kun mulle se toimii niin pirun hyvin!

Klassikko, mutta melko kulahtanut jo itselle eikä aiheuttanut sen kummempia tuntemuksia. Hieroin toki partaani koko biisin toivoen siihen ilmestyvät 40cm lisää pituutta ja mieli teki kaataa viski. 3+/5

Menevämpää poljentoa

View: https://www.youtube.com/watch?v=_ZLguQ-8w3M

Oon oppinut kuuntelemaan Insomniumia vasta viime vuosina. Ennen se on kuulostanut aika laimealta enkä ole saanut siitä oikein mitään irti. Nykyään kuuntelen ihan sujuvasti jos muut sitä soittaa, vaikken itse sitä koskaan oma-aloitteisesti laitakaan soimaan. Puhdasta melodista metallia, joka yleensä on aika tylsää mun korvaan. Mutta joku tässä toimii ja tekee tästä parempaa kuin muut. Vähän niin kuin Sentenced, vaikka Sentenced on ihan omaa luokkaansa eikä sitä ylitä mikään :LOL: 3,5/5.

Jumitan ketjun taas muutamaksi viikoksi, kun tästä ei tykkää kukaan. Uutta materiaalia ehkä ainoalta death metal -bändiltä josta tykkään. Ihan sama mitä nämä Ukrainan black metal -jumalat (Hate Forest, Drudkh, Blood of Kingu...) tekee, aina toimii!

Lupasin toisaalla arvostella tämän, niin tästä lähtee.

Tästä pitää ihan tosissaan keksiä positiivista sanottavaa. Kohta meinaan mennyt koko kuusiminuttinen.. Ehkä jollain tasolla omaperäinen soundimaailma. Ei sitä ihan suttudödisosastoa matkalaukkubasareineen, mutta ei myöskään kliinisillä nykysoundeilla tehtyä. Noin 3:30 lähtee ihan hyvä riffi, jonka laulaja pilaa hetken päästä jatkamalla laulamista :D Ei toimi yhtään meikäläiselle tämän tyyliset vokaalit.

Ei tästä varmaan kannata enempää sanoakaan, kun aika täysi huti on meikäläiselle. 1 / 5.

Tuosta (käsittääkseni) uutta Raised Fistiä. Hyvä groove oli muutamassa biisissä, kun aamulla huomasin levyn.

Nyt upposi. Todella todella erikoinen tempaava rytmi mikä iski kaikkein eniten biisissä. En oo tollaista rytmistä kuullukaan ennen. Plussaa myös siitä ettei ole liian raskasta, siis sellaista örinää laulaminen. 4/5.

Ite tykästyin täysin Calum Scottiin kun näin sen koelauluvideon jossa vetää tän saman kappaleen. Upean kaunis sanoiltaan ja muutenkin koko kappale ja uskomattoman hyvä ääni laulajalla.

No tässäkin oli pianoa ja ääntä. Piano on mulle tosi tylsä soitin. Itse soitin sitä kymmenen vuotta ja kyllästyin aivan totaalisesti. Nykyään soitan rumpuja, paljon mielenkiintoisempi soitin kaikin puolin. Mutta sitä ääntä tästä löytyi, pisteet sille. Hieno laulaja, ei oikein muuta biisistä saanut irti. 2,5/5.

Fiilismusaa. Tämä siksi kun tämä sai mut kerran tietyssä mielentilassa kyyneliin lentokoneessa. Vaikka musiikki on mulle elämä ja tunnen kaiken vahvasti musiikin kautta, en lähes koskaan liikutu näin pahasti musiikista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom