Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Tuttu bändi, mutta jostain syystä olen jättänyt kuuntelematta. Syy muistui mieleen kun kuuntelin biisin, ei vaan ole minun metallia tämä. Huonoksi en silti hauku, toimi mukavasti taustamusiikkina vaikken itse tätä soittaisikaan. 3/5

Taas tulloo bläkkistä, mutta vähän folkimpaa sellaista. Kun tätäkin on tarjolla Ukrainassa tulevana viikonloppuna :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuttu bändi, mutta jostain syystä olen jättänyt kuuntelematta. Syy muistui mieleen kun kuuntelin biisin, ei vaan ole minun metallia tämä. Huonoksi en silti hauku, toimi mukavasti taustamusiikkina vaikken itse tätä soittaisikaan. 3/5

Taas tulloo bläkkistä, mutta vähän folkimpaa sellaista. Kun tätäkin on tarjolla Ukrainassa tulevana viikonloppuna :hyper:

Ihan komijaa, vähän jäi tuo kertsi junnaamaan lopussa vaan.

View: https://www.youtube.com/watch?v=epnqisvSCwo

Ihan jees counrtya, Mulla tuli ihan San Andreas mieleen, kun siinä ajeltiin sinne vuoriile päin ja country kanava soimaan.:LOL: Ihan jees autolla ajelumusiikkia 3/5.

Legenda 1:10:rock:

Ihan jees counrtya, Mulla tuli ihan San Andreas mieleen, kun siinä ajeltiin sinne vuoriile päin ja country kanava soimaan.:LOL: Ihan jees autolla ajelumusiikkia 3/5.

Legenda 1:10:rock:

Tää oli alun hämyilyn jälkeen yllättävän hyvin otteessaan pitävä ralli. En oikein tiedä mikä tuon genre olisi, kun itestä ainakin tuntui etenkin alussa että nyt hypitään tyylistä toiseen, mutta hyvää ööö poppirokkia
kera sinfoniallisten metal-vaikutteitten se oli. 4/5. Tykkäsin aidosti, mutta ei täysiä pisteitä, koska ei ollut täysin omaan makuuni ja en koe että mikään ihmisen tekemä voi olla täysin täydellinen kaikin puolin.
Siksi "vain" nelonen.

Laitan koko albumin niin saa sitten seuraava valita minkä arvioitsee, kun videossa kuitenkin sekä kuvauksessa että kommenteissa suoralinkit eri piiseihin. Tykkään tästä dark/black metalin
tyylistä. Mukavan suttuiset rujot soundit ja soitot, mutta kuitenkin etenkin genren diggaaja erottaa että ei ole amatöörit asialla, vaan soittimet, säveltäminen ja jopa sävyrikkaus on
vähintäänkin hyvin hanskassa. Rumaahan tuo on, mutta juuri sellaisena minusta erittäin kaunista ja nautinnollista. Seuraava sitten saa ilmaista täysin eriävän mielipiteensä. Aika harvalle
tämä tod. näk. uppoaa. Ilmeisesti minä kuulun heihin, jotka tykkäävät.

View: https://www.youtube.com/watch?v=PmD5dw5N_ec

2,5/5
Tyylilajissaan yksi vähiten paskan kuuloisimpia suorituksia. Pisteitä soitosta ja soundeista.

Seuraavaksi nimekkäiden soittajien tuore projekti:

View: https://youtu.be/RUPp6fD7Jco

Hmm... Tiesin bändin entuudestaan ja muistan jälleen hämmennykseni kuullessani ensikertaa sitä (se eka musavideollinen sinkku). Hämmensi silloin se, ettei ollut
sen paskempaa (suurten bändin tyyppien superkokoonpanot usein melkoista tuubaa) ja että kuinka hahmotonta, tylsää ja osasiansa vähäisempää se oli.
Tällä kertaa lähinnä hämmensi se kuinka noin kovat tekijät voivat pistää vähän sinne päin roiskittua kitara- ja bassokuviota pihalle. On meinaan sen verran
off-tempoa eikä mene edes psykedelian tai progen piikkiin. Vireet ja soittimien sointikin paikoitellen puisevaa. Tätä sitten paikattu jäätävillä kaikuvalleilla, överillä
autotunetuksella ja muilla puhkikalutuilla modernin stadionrokin -perustuotantopalikoilla. Jotta tavallinen kuulija voi olla että kyä o iso ja hieno sointi.
Ja tuotanto- ja soittopuuhista ymmärtävät voivat kummastella sitä kuinka helpolla buugipapat ittensä päästävät. Laulukin ylikireää yliyrittämistä ja silti kitara- ja basso- soittoa
parempaa. Kokonaisuuden paras osuus on rummut jotka toimivat hyvin. Ei liikaa yrittämistä, ei turhaa pelkistämistäkään. Homma toimii rumpujen puolesta jäätävän hyvin.
Sääli että muu setti ympärillä on jotain öööö sävelkuurojen pappojen jammausta. Mutta hei, saahan sedät heilua. Kyllä tuon loppuun asti kuunteli eli päinvastoin kuin
esim. U2- tai vastaavien isojen bändien piisei. Eli kaikesta läyhäämisestä huolimatta annan pisteet 3,5/5, jos tuota ajattelee modernin hahmottoman kasvottoman stadionrokin
genren muun nykyisen massan seassa eikä vertaa esim. Queenin stadionrokkauksiin. Mutta kiitoksia linkkajalle. Tuskin olisin tuota muutoin kuunnellut loppuun asti. Paljastui
hyväksi piisiksi ja nimenomaan tavanomaista radiorokkausrenkutusta parempi sävellys, loistava rumpusetti ja yli-yrittämisestä huolimatta ilmeikäs laulanta. Plus, parhaat kohdat bassossa
ja kitarassa paikkaavat paljon, sillä ne ovat loistavia! Eli tosiaan, kaikesta epätasaisuudestaan huolimatta iha jees ralli 3,5/5.
Ps. Saattaisin tuon uskaltaa kuunnella joskus uudelleenkin. Huomioiden genren, niin se on erittäin poikkeuksellista.

Ja sitten taas jälleen, jotaom aivan erilaista

View: https://www.youtube.com/watch?v=jX2-ckiuSag

Tykkään tästä juuri siksi että se on rehellisen amatöörimäistä, innostuneen diletanttia, psychobilly-genren traditioita kunnioittava mutta hieman rikkovakin
bändi. Ja soitto on genren huomioonottaen yllättävän omalaatuista ja soittimet ovat hanskassa enemmän kuin suurimmalla osalla alan soittajista. Että juu,
täti tykkää kun rock raikaa ja hiki haisee ja videokin on hauska.

Kuuntelin tuon ja aika samat sanat mitä orankimamma kertoikin tuon kappaleen hyvyyksistä. Ihan menevä biisi. 3/5.

Tällainen omituisuus tuli spotifyssa viikon suosituksissa vastaan ja oon popittannut paljon nyt tota. Tykkään. Mun makuun tuollainen musiikki.

Ei erityisen iloista eikä reipasta reivausta tämä synkemmissä tunnelmissa vellova mutta silti alun rauhallisemman synkkistunnelmoinnin jälkeen tanssittamaankin äityvä trance-dance-poppailupiisi.
Vähän kuin jos Movetron vaihtaisi kielen englantiin ja iloiset sanat ranteenviiltelyihin. Tykkään. Tunnelmallinen ja tanssittava. Melodinen mutta ei turhia tiluttava. Bassarijytisytteleväkin
muttei mihinkään yksioikoiseen poljentoon ontumaan hakeutuva piisi, joka pitää otteessaan alusta loppuun. 4/5.

Ja seuraavaksi aivan jotain muuta. Seuraava valitkoon albumista minkä piisin haluaa arvioida.

View: https://www.youtube.com/watch?v=0aBbeHTLw3Y

Ei erityisen iloista eikä reipasta reivausta tämä synkemmissä tunnelmissa vellova mutta silti alun rauhallisemman synkkistunnelmoinnin jälkeen tanssittamaankin äityvä trance-dance-poppailupiisi.
Vähän kuin jos Movetron vaihtaisi kielen englantiin ja iloiset sanat ranteenviiltelyihin. Tykkään. Tunnelmallinen ja tanssittava. Melodinen mutta ei turhia tiluttava. Bassarijytisytteleväkin
muttei mihinkään yksioikoiseen poljentoon ontumaan hakeutuva piisi, joka pitää otteessaan alusta loppuun. 4/5.

Ja seuraavaksi aivan jotain muuta. Seuraava valitkoon albumista minkä piisin haluaa arvioida.

View: https://www.youtube.com/watch?v=0aBbeHTLw3Y

Täytyy sanoa, että tuosta ekasta biisistä minkä kuuntelin tuli lähinnä painajaisia :eek:

Vaan tälle seuraavalle biisille olen ihan sold. Liveversio ei ollut valitettavasti yhtä vakuutttava:

En olisi kyllä muutoin varmaan törmännyt tähän piisiin. Nyt tuli kuunneltua ihan mielenkiinnosta.
Ammattimaisesti tuotettu moternia popmusiikkia edustava hip hop- ja -elektro-elementtejä omaava
radiosoittoystävällinen piisi, joka paljastuu yllättävän tunteikkaaksi tulkinnaksi ja onhan tuossa musiikissakin
sovituksellisia sävykkyyksiä. Toimii. Ei edes ärsytä. Lähes hämmentävää. 4/5. Tykkäsin oikeasti. Jos tunnistan
tämän ja olen tanssuumielellä liikenteessä, suaatanpa mennä tanssimaan tämän tahdissa, koska rytmikäs
tanssittava piisihän tämä on. Aidosti hyvä. Kiitoksia suuresti edelliselle!!!! :heart:

Ja seuraavaksi sitten jotain aivan muuta. Senkin uhalla että teurastatte tämän täysin, jaan tämän tähän
ketjuun, koska rohkea rokan syö ja vielä rohkeampi rokkia rokkaa :oujee:

View: https://www.youtube.com/watch?v=cK9lL2H2aeU&list=PLE6N-Oed2iCoqloXb7QzAMoKf9sMFIOLw&index=20

Lohduttaa varmaan, että olen paskempaakin kuunnellut. Olen suorasanainen ja sanon, että minä en pitänyt. Toki on tässä kappaleessa yritystäkin, soitat(te) ainakin paremmin kuin moni punk bändi, että yritystä löytyy. Kannattaa vain jatkaa treenamista, jos bändi touhuilu kiinnostaa ja myöhemmin hankkia vähän parempia välineitä kuvaukseen ja äänennauhoitukseen = parempi laatu saa paremmin selvää. 1,5/5

Tässä oma viimeaikainen suosikki.

Jysähti jo ekalla sekuntilla hienosti käyntiin ja tykkäsin musiikista, et tuli heti mieleen et pitää laittaa spotifyssa listalle tää. Laulu kun alkoi niin ihan keskiverto laulutaitoa, mut sit 1:00 kohdalla pärähti kunnolla soimaan niin huomas tuossa kohtaa että hyvinhän laulaja sittenkin laulaa hienon kantavalla äänellä. Tykkäsin kyllä kertsistä ja sit siitä et musiikintyyli muuttui välillä biisin aikana, rummut oli todella kovat. 4/5

Mites tämmöinen. Musta miten sen nyt sanoisi niin nää Within Tempationin kapppaleet on jotenkin kauniita ja mahtipontisia. Tykkäsin 2:07 alkavasta xzibitin lauluosuudesta paljon. Sopi tuo räppi tosi hyvin Within Temptionin tuttuun musiikkityyliin.

4/5, upposi within tempationille tuttuun tapaan, voisi jopa laittaa listalle. Yllättävän toimiva toi xzibit tosiaan (y)

Syksy lähestyy kovaa vaihtia ja kohta on aika vaipua melankolian maailmaan. Diggaan tästä kyseisestä Katatonian levystä aivan saatanasti, tunnelmallista kamaa.

Katatonia - Decima
Katatoniaa jonkin verran kuunnelleena tämä on mielestäni yksi niistä väsyneistä kipaleista josta itselle ei sellaisia fiiliksiä tule mitä monesta muusta heidän biisistään irtoaa,
JA kesäkin paahtaa vielä sen verran kovasti päälle, ettei ole vielä aikaa masistella. Annan kuitenkin 3/5 koska Katatonia.

Oma valintani tällä kertaa on ihan perus rokkia. Mielestäni tästä jäi hyvä fiilis ja jotain laulajan äännessä oli sellaista mikä sai tämän päähän jäämään.
Potentiaalia kovaksikin rokkiryhmäksi.

Katatonia - Decima
Katatoniaa jonkin verran kuunnelleena tämä on mielestäni yksi niistä väsyneistä kipaleista josta itselle ei sellaisia fiiliksiä tule mitä monesta muusta heidän biisistään irtoaa,
JA kesäkin paahtaa vielä sen verran kovasti päälle, ettei ole vielä aikaa masistella. Annan kuitenkin 3/5 koska Katatonia.

Oma valintani tällä kertaa on ihan perus rokkia. Mielestäni tästä jäi hyvä fiilis ja jotain laulajan äännessä oli sellaista mikä sai tämän päähän jäämään.

En arvosteloe biisiä enkä aseta omaakaan arvosteltavaksi mutta sivuhuomautuksena kun tuosta laulajasta mainitsit: Soundissa on paljon samaa kuin muutama vuosi sitten oman käden kautta menehtyneessä grungen suurnimiin kuuluneessa laulajassa, erityisesti tässä biisissä yhtäläisyydet on huomattavat ennen kaikkea ylärekisterissä:
View: https://www.youtube.com/watch?v=AS2zBIgwui0

Bändikään ei ole hullumpi.

Katatonia - Decima

Varsin menevä biisi ja pirun hyvä ääni tosiaan laulajalla. Kuten kukkovesa vihjaili, mieleen tulee vahvasti Chris Cornell, muttei silleen huonolla kopioivalla tavalla. 4/5

Oma valinta, pirun hyvä akustinen veto varsin hyvä-ääniseltä laulajalta tämäkin. En ollut ennen törmännyt tähän videoon.

Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Todella upea kappale, hienosti toteutettu ja juuri sopivan pitkä lyhyempänä versiona jäisi kaipaamaan enemmän, en ole tätä kappaletta ennen kuunnellut kappale yllätti positiivisesti, pitkä instrumentaalinen alku oli hyvä kuin oma tarinansa. Luulin, että kappale olisi instrumentaalinen kunnes laulu alkoi, sekin sopi hyvin kappaleeseen. Todella loistava, ei junnaa paikoillaan vaan kuljettaa eteenpäin niin, että on vaikea kyllästyä. 5/5

Tiisu - Elämältä turpiin sain
Yllätyin posiitiivisesti :LOL: Varsin hauskan oloinen biisi, rento tunnelma. 4/5

Saattaa olla, että olen tän ennenkin tänne laittanut, mutta tulkoon nyt uudestaan jos näin on. Pitkästä aikaa laitoin oikeen videon kera soimaan, ja sanattomaks vetää.

^^Olipas muuten helvetin kova toi pink floydin biisi yllä, en ollutkaan ennen törmännyt.

Saattaa olla, että olen tän ennenkin tänne laittanut, mutta tulkoon nyt uudestaan jos näin on. Pitkästä aikaa laitoin oikeen videon kera soimaan, ja sanattomaks vetää.

Suomalainen deathmetalli toimii aina (y) Hyvä bändi, hyvä biisi ja mielenkiintoista että pohjoisen melohevi kepittäjä Jani Liimatainen on nykyään bändin virallinen jäsen. Jos tämän tyyppisestä tykkää niin kannattaa kuunnella myös bloodred hourglass bändin tuorein godsend-albumi. Ollut itsellä ahkerassa soitossa.

Laitetaan jatkoksi rokkaan suomalaisen isolohko-hevin pioneerit, ja heidän toistaiseksi uusin sinkkujulkaisu

View: https://www.youtube.com/watch?v=WcoVubVf0yY

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom