Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Aivan kuunneltava kappale. Perus Within Temptation kamaa ja Tarja tuo mukavan lisäsäväyksen biisiin. Olen kuullut kyllä parempiakin biisejä kyseisiltä artisteilta. Antaisin 3/5.

Tässä seuraavassa biisissä tykkään tunnelmasta ja laulajalla on mukavan karhea soundi. Lisäksi sanoitus 5/5.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä seuraava, josta tykkään itseasiassa alkuperäisenä versiona, mutta laitetaan rockmuodossa se:

Kumpikaan ei oikein toimi, mutta kyllä tässä tapauksessa cover oli parempi kuin original. Taitavia muusikoita, kappale ei herättänyt fiiliksiä ehkä tarinaltaan kappale sopii paremmin alkuperäisen esittäjän esittämäksi kuin metalli genreen. Sellaisena rock balladina kappale olisi toimiva, mutta ei metalli coverina. Musikaalisesti taas cover oli ehkä taidokkaampi, laulaja osasi käyttää ääntään. 2, 5 / 5

Turmion kätilöä seuraavaksi

Haha tykkäsin tuosta Junkmailista hetken sillon kun ne oli pinnalla :LOL: Syytän eksää jonka musiikkia jouduin kuuntelemaan ihan liikaa.

Creye - Christina: Siirappista tosiaan, mutta parempi kun odotin. Ei nuo kasaribändit normaalisti iske, mutta tämä meni ihan mukavasti taustamusiikkina. En itse pistäisi soimaan kuitenkaan. 2,5/5

Uutta levyä tulossa näiltä. Ei ihan vielä vakuuta kun tykkään niiden vihaisemmasta menosta enemmän. Ei tämä nyt huono ole kuitenkaan.

Uutta levyä tulossa näiltä. Ei ihan vielä vakuuta kun tykkään niiden vihaisemmasta menosta enemmän. Ei tämä nyt huono ole kuitenkaan.

Jonkun biisin sieltä täältä oon tainnut joskus näiltä kuulla, mutta en kyllä muista nyt sen paremmin, mitä se näiden "vihaisempi meno" tarkalleen oli... Tämä ainakin menee ihan ok. Ihan hyvä ajo, biisi vähän ehkä monotoninen. Soundit parempaa keskikastia bläkkisyrmellyksistä. Tokko tulee uusiksi soiteltua tätä kipaletta, mutta ihan sujuvasti pystyi kertaalleen kuuntelemaan.

3/5

Vaihtariksi Scar Symmetryä. Örinäosastoa tässäkin, mutta myös puhdasta laulua ja hyviä melodioita paahdon sekaan.

Oon kyllä nyt niin otettu, että tulit täyden hiljaisuuden jälkeen takaisin ketjuun arvostelemaan MUN biisin :LOL: Terrrvetuloa ja toivottavasti pysyt mukana jatkossakin! Yllättävä tuo sun biisivalintakin, musamaku laajentuu :sneaky: Kuuntelin Scar Symmetrya joskus 10 vuotta sitten ja tykkäsin joistain biiseistä mutta en yhtään muista mitä ne oli. Sen jälkeen en ole enää kunnellut. Nyt ihan avoimin mielin kuuntelin taas eikä tämäkään huono ole. Riffit on kivoja ja vokaalitkin ok. Nuo puhtaat vokaalit ei ihan lähde, muuten jaksaisin kuunnella. En tästä päänsärkyäkään saa eli 3/5

Tökkäisen kepillä jäävuorta, ottaa vastaan kuka uskaltaa

Oon kyllä nyt niin otettu, että tulit täyden hiljaisuuden jälkeen takaisin ketjuun arvostelemaan MUN biisin :LOL: Terrrvetuloa ja toivottavasti pysyt mukana jatkossakin! Yllättävä tuo sun biisivalintakin, musamaku laajentuu :sneaky: Kuuntelin Scar Symmetrya joskus 10 vuotta sitten ja tykkäsin joistain biiseistä mutta en yhtään muista mitä ne oli. Sen jälkeen en ole enää kunnellut. Nyt ihan avoimin mielin kuuntelin taas eikä tämäkään huono ole. Riffit on kivoja ja vokaalitkin ok. Nuo puhtaat vokaalit ei ihan lähde, muuten jaksaisin kuunnella. En tästä päänsärkyäkään saa eli 3/5

Tökkäisen kepillä jäävuorta, ottaa vastaan kuka uskaltaa

Aika puuroks menee soundillisesti tämä örkky joteski mun mielestä:unsure:, eikä uppoo oikeen miteskään 1/5
Sit aika perus metallii,mut hyvä skaalainen solisti on kyl:rock:

Viimeksi muokattu:
Vision divine - angel of revegne

Kappale alkoi ihan lupaavasti, ei kovin huono mutta ei mitään ns. tajunna räjäyttävää, ihan hyvää soittoa eikä laulajassakaan moitittavaa mutta aivan liian pitkäksi venytetty. Minuutin alkusoitto ja yli kuuteen minuuttiin venytetty vei kappaleelta aika paljon eli aloin kuuntelijana pitkästymään, toki sisälsi paljon hyvääkin, mutta paljon lyhyempi olisi voinut olla. Annan kuitenkin kaikesta muusta 3 pistettä. Tämä kappale ei toiminut niin hyvin näin pitkänä mutta muuten ihan ok.

Vision divine - angel of revegne

Kappale alkoi ihan lupaavasti, ei kovin huono mutta ei mitään ns. tajunna räjäyttävää, ihan hyvää soittoa eikä laulajassakaan moitittavaa mutta aivan liian pitkäksi venytetty. Minuutin alkusoitto ja yli kuuteen minuuttiin venytetty vei kappaleelta aika paljon eli aloin kuuntelijana pitkästymään, toki sisälsi paljon hyvääkin, mutta paljon lyhyempi olisi voinut olla. Annan kuitenkin kaikesta muusta 3 pistettä. Tämä kappale ei toiminut niin hyvin näin pitkänä mutta muuten ihan ok.

2 minuutin kohdalla lopetin kuuntelemisen. 0/5

View: https://www.youtube.com/watch?v=_vsz9WiakzE

Gentleman - Redemption Song
Olipas kaunis intro, kappalekin! Harmitti, kun nuo ekat laululainit kuulostivat aavistuksen offeilta. 3+/5

Rumempaa, eikä sovi millään mittarilla jatkoksi.
Even Flow - Alternative State of Mind

Rumempaa, eikä sovi millään mittarilla jatkoksi.
Even Flow - Alternative State of Mind

Ei mitenkään rumaa ollenkaan. Melodista mutta jotenkin kaipaisi ehkä sanoituksia kuten Maiden vähän syvemmiksi kun muut jutut toimii hyvin. 4/5 tähän genreen.

Tässä kierrepalloa sitten hevidiggareille, mun lempi thaikku biisi. "Anteeksi etten voi unohtaa" kaveri kuitenkin tekee sanat ja melodiat ja soittaa soolot itse, että arvostan. Kaunista peruskamaa mun mielestä. Yllättävän länsimaista. Enimmäkseen konserteissa soittaa kuitenkin perinteisempä thaikku/isaan juttua.
62 miljoonaa katselua tubessa, huh-huh, onko kellään Suomessa?

View: https://www.youtube.com/watch?v=Ly9X8VVDBCo

Ei mitenkään rumaa ollenkaan. Melodista mutta jotenkin kaipaisi ehkä sanoituksia kuten Maiden vähän syvemmiksi kun muut jutut toimii hyvin. 4/5 tähän genreen.

Tässä kierrepalloa sitten hevidiggareille, mun lempi thaikku biisi. "Anteeksi etten voi unohtaa" kaveri kuitenkin tekee sanat ja melodiat ja soittaa soolot itse, että arvostan. Kaunista peruskamaa mun mielestä. Yllättävän länsimaista. Enimmäkseen konserteissa soittaa kuitenkin perinteisempä thaikku/isaan juttua.
62 miljoonaa katselua tubessa, huh-huh, onko kellään Suomessa?

View: https://www.youtube.com/watch?v=Ly9X8VVDBCo

Kyllä tuon kuunteli, mutta ei uponnut. Kielimuuri ehkä suurin este, melodisesti toi nyt oli ihan ok kamaa hitaammaksi vollotusmusiikiksi :LOL: annan 3/5 eli ei kuitenkaan mitään sietämätöntä sontaa.

Vähän haastetta peliin tällä (Ei herkimmille). Bändi oli mulle tuttu muutamalla vanhalla biisillä aikaan kun vastaavaa raskaampaa kuuntelin, nyt tuli youtubessa vastaan ja on kyllä muuttunut paljon, ensimmäisellä kuuntelukerralla tuli vähän mitä vittua-fiilis mut nyt on kahden päivän sisällä soinut varmaan kymmenen kertaa :LOL: Olis hauska kuulla jonkun sellaisen mielipide, jolle tällainen rankempi metalli ei ole kovin tuttua.

Behemoth - Barzabel
Olin siinä käsityksessä, että tämä styge oli jo tässä säikeessä arvioitu, mutten löytänyt. Liekö lipettiin menneen Vaginaattorin (mikä näyttää sotkevan ketjun sisältöä melkoisesti) postaus.

Asiaan. Nykyajan kiireinen, tyhmäkin, tapa elää ihan normaalia arkea ei jätä sijaa puolentoista minuutin introlle, varsinkaan kun se ei kehity suuntaan eikä toiseen. Imagollisesti liian teatraalinen ja epäuskottavan hömppä. Hyviä rumpujuttuja ja keppisoolossa yritystä genren yleiseen linjaan rinnastettuna, joista helppo piste kumpaisestakin. 2/5

Töllöstä tuli dokkari, jossa ISIS-jeppe sanoi teloittaneensa yli 900 vääräuskoista. Siltä kantilta katsoen mustan kirkon henkilöstö taitaa edustaa pimpeliä ja pompelia. Suunnattakoon kepeämpiin tuotoksiin.

The Night Flight Orchestra - This Time

Behemoth - Barzabel
Olin siinä käsityksessä, että tämä styge oli jo tässä säikeessä arvioitu, mutten löytänyt. Liekö lipettiin menneen Vaginaattorin (mikä näyttää sotkevan ketjun sisältöä melkoisesti) postaus.

Asiaan. Nykyajan kiireinen, tyhmäkin, tapa elää ihan normaalia arkea ei jätä sijaa puolentoista minuutin introlle, varsinkaan kun se ei kehity suuntaan eikä toiseen. Imagollisesti liian teatraalinen ja epäuskottavan hömppä. Hyviä rumpujuttuja ja keppisoolossa yritystä genren yleiseen linjaan rinnastettuna, joista helppo piste kumpaisestakin. 2/5

Töllöstä tuli dokkari, jossa ISIS-jeppe sanoi teloittaneensa yli 900 vääräuskoista. Siltä kantilta katsoen mustan kirkon henkilöstö taitaa edustaa pimpeliä ja pompelia. Suunnattakoon kepeämpiin tuotoksiin.

The Night Flight Orchestra - This Time

Tämä oli sitä sarjaa että varmaan ihan hyvä jos tuon tyylisestä pitää. Ite en kuulu siihen sakkiin. Soitto kulki ihan jees, ja ei se karmeelta kuulostanut, mutta tyyliltään tuli mieleen joku Wham joka ehkä vähän yrittää rokimpaa.. Mutta voisin kuvitella että kuka vaan tykkää retroilusta niin vois tykätäkin. Lopputuloksena ehkä 1/5.

Seuraavalle löytyis tälläinen:

View: https://www.youtube.com/watch?v=bD6jynm0-m0

Alusta asti huomas miten kovaa settiä soitinosuuksista etenkin rummut oli ja mm rummutuksen tyyli oli hienon vaihtelevaa biisin aikana ja jymiseekö tuolla kitaran ja rumpujen seasta basso? taustalla, joka tapauksessa se oli siistin kuuloista kanssa. Lauluosuuksista tosin etenkin kertsi mikä oli sitä dyn dyn dyn dyy!.. dyn dyn dyn dyy!... niin se ei uponnut, mutta taidokasta soittamista biisi tosiaan oli, joten 3/5.

Tää on yks omia suosikkikappaleita. Tosi hienot sanat ja 2 laulajaa joilla molemmilla hieno ääni etenkin mustalla kaverilla. Lisäksi musiikki on tosi siistin kuuloista. musavieokin on ihan siisti yhdistettynä sanoituksiin. Jotenkin sellainen voimaa tuova biisi itelle tää ja sellaista tiettyä herkkyyttä on myös biisissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom