Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kyllä lähde yhtään tälläinen.Oikeastaan tässä tökkii ihan kaikki :D :1:
Sitten mennään itse asiaan.Jostain kumman syystä vähän aika sitten vasta tuli tutustuttua kunnolla tähän levyyn.Itse bändistä olen diggailut jo vuosia.Ja juuri tämän takia olen ihmeissäni etten ole paremmin kyseiseen levyyn tutustunut.Periaatteessa olisin voinut laittaa ihan minkä tahansa kipaleen,mutta laitetaan nyt tämä.Ehkä levyn paras.
https://youtu.be/xre14Ayn3LE?t=150
SEPTICFLESH - Dogma
Edit.Siis miksi mä en saa enään laitettua näitä videoita suoraan tänne?Aikaisemmin on onnistunut ihan ilman mitään ongelmia.Modet hei.Auttakaa!

Tää oli vähiten paskaa näistä vastaavista postatuista. Tämmöiselle on kyllä aina paikkansa, kun haluaa jotain kaljanjuontimusaa. Mikään tässä ei kyllä sinällään herättänyt huomiota - ei laulun tai soiton puolesta - mutta musa oli ihan asiallista. Pistän edelleen Annihilatorin soimaan, jos kaipaan tällaista, mutta kyllä tän nikottelematta loppuun asti kuunteli. :3:

Mennään nyt vähän samassa hengessä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tiukkaa settiä, sopivasti melankolista ja raakaa vieläpä uusi tuttavuus. Ei oo tän kaltainen musiikki iskenyt hetkeen/ei oo juurikaan tullut kyseistä genreä pitkään aikaa kuunneltua, nyt teki taas hyvää tärykalvoille. 4/5

Tässä seuraava, itsellenikin uusi tuttavuus :)

Ihan kivaa thrashia. Aika harvaa bändiä jaksan kuunnella kyseisestä genrestä, mutta tämä menee suoraan siihen parhaimmistoon. Tarpeeksi helppo biisi kuunnella, ei mitään ylimääräistä kikkailua jota en yleensä jaksa. En tästä oikein muuta osaa sanoa. :4:

Seuraavaksi jotain aivan muuta. Musiikkia kukaan ei siedä, mutta video on katsomisen arvoinen.

Seuraavaksi jotain aivan muuta. Musiikkia kukaan ei siedä, mutta video on katsomisen arvoinen.

You are kind of right.;)

Se oli muuta - check
Musiikkia kukaan ei siedä - check
Video on katsomisen arvoinen - whaat:)

Maailma tulisi varmasti toimeen ilman tätä laulua. Siinä oli kaksi parasta asiaa, jotka nostivat lopputuloksen lukemaan :1:1/2. Kitarasoolo oli parasta ja silti se oli jopa Eddie Ojedaa huonompaa. Polkat ja hanurihommat olivat hanurista, mutta loppua kohti hiipivä osa oli hienon kuuloinen.

Ja se video - Kummelia tosissaan?!

Päräytetäänpäs paluu tälle planeetalle:

Voisin antaa vitosen perusteluina lemmy kilmister ja motörhead. Taidan kuitenkin realistisuuden nimissä tiputtaa biisin 3,5 / 5 biisi oli jytkyä kamaa, mutta ei kuulu henkilökohtaiseen parhaimmistoon. Kuitenkin upeaa sooloilua ja onnistunut kipale, oma suosikkini on ace of spades ei aivan yltänyt siihen tasoon :)

Ei laiteta ace of spadesia, mutta laitetaan motörheadilta enter sandman hieman jytevämpi versio kuin metallicalta

^Ei tarvetta romaaneille! Kuuntelija päätti: Eriomaista rytmijytää :4:1/2

Jatkoksi hämmentävää huutoa ja kirkumista (poliittisesta sanomasta välittämättä), joka silti sisältää ihmeellistä lumovoimaa ja tenhoa:

Viimeksi muokattu:
Tietämätön arvostelee tämän nyt. Ei ole mun musiikkia, mutta eniten tökkii se näiden huumorimeininki. En siedä ollenkaan. Eikä tuo riffikään niin hyvä ollut, väärä genre mulle. Biisissä oli minuutin verran siedettävää menoa (2:15 ->), pisteet tulee ihan vaan sen takia. 2 1/2

En laita sitä black metallia nyt, saatte kevyttä rokkia.

Täähän oli tämmöistä radioystävällistä, vähän raskaampaa rokkia. Ihan hyvä soundimaailma ja toimivaa riffiä. Eniten tässä hankaloitti se, ettei sanoista ymmärtänyt hölkäsen pölähtämää (vaikka kertosäkeessä kuulosti laulettavan "paskaa" pariin otteeseen). Paskaahan tämä ei ollut, mutta olisi vaatinut jotain tosi hyvää koukkua tolta biisiltä, että tästä olisi saanut kunnolla irti, kun tällainen musa nojaa minusta niin paljon sanoituksiin. Laulajan ääneen kiinnitin sen verran huomiota, että noi jotkut korkeat loppunuotit kuulosti loppuvan vähän kesken. En tiedä oliko tehty tarkoituksella, vai eikö kaverin palkeissa riittänyt ilmaa. :2: ja puolikas tälle, kun en vaivautunut selvittämään, että mistä tässä oikein lauletaan.

En ole tainnut postata vielä uuden avatarin kunniaksi yhtään biisiä, niin tehdään se nyt. Ajalta, kun näistä vielä jaksoi olla innoissaan. Jos joku kitaristin alku ei ole kuullut, niin ei muuta kuin sooloa opetteluun.

Ajalta, kun näistä vielä jaksoi olla innoissaan. Jos joku kitaristin alku ei ole kuullut, niin ei muuta kuin sooloa opetteluun.

Taiturimaista musisointiahan tuo on ja jo pelkästään sitä on ilo kuunnella. Kappaleena toi on jotenkin epäyhtenäinen, ikään kuin usean toisiinsa liittymättömän osan kokonaisuus, joka luultavasti yhtenäistyy vasta usean kuuntelukerran jälkeen. Mielettömän hyvät soundit (paitsi alkupuolen synahärökohdassa). 3+ (Vissiin entiset tähtöset ovat kuolleet.)

Jatkoksi rock-maailman Mona-Lisa-taidepläjäys. Hämmennyksen vallassa kohti viikonloppua:

No joo, tää olis varmaan pudottanut tuolilta silloin, kun näitä vastaavia ei ollut vielä kuullut. Kovaa soittoa kyllä, mutta en tiedä, mitä muuta tästä saa irti. Soitosta kolmonen ja plussa, ei tätä oikein muuta kautta osaa arvostella. :3: +

Vaikka nyt tämmönen, kun sattui soimaan tuossa taustalla äsken. Kovimpia melodiasooloja kyllä metallin historiassa.

Viimeksi muokattu:
Vaikka nyt tämmönen, kun sattui soimaan tuossa taustalla äsken. Kovimpia melodiasooloja kyllä metallin historiassa.

Olen jo muutaman kerran meinannut postata Megadethiä, mutta jotenkin en ole pitänyt kuulijakuntaa riittävän avoimnena suosikkiorkesterilleni, enkä ole halunnut mieltäni pahoittaa. Mustainen narina on raakaa kamaa, voi halvatun halvattu. Myös skebaosasto toimii, ja Friedmanin soitanta on melodisuudessaan, sävelasteikoissaan ja arpeggioissaan erinomaisen nautittavaa kuultavaa. Musa itsessään on verrattain yksinkertaista - mikä ei välttämättä ole väärin - ja ehkä juuri siksi juutaan toimivaa. Saundit ovat vähän ohuen rapeat, mutta en anna häiritä. Ja kuten veli kitaristi antoi ymmärtää, kipaleen sooloilu ja sen melodisuus hipoo taivaita. :4:1/2

Kiitos Max!!!

Jatkoksi edesmennyttä valtavirtaa:

Ensiksi luulin että nyt tulee Metalcorea, ja sitä vihaan. Varmaan oisin jättänyt arvostelemati sitten. Mutta tää olikin ihan perus Ameriikan hard rock:ia. Menevä kappale, mutta itse tykkään hieman, tuota räkäisemmästä ilmaisusta rokkiosastolla ainakin. Mutta en nyt tästä ainakaan suuttunut. Intro:n olisi saanut skipata, oli tässä kappaleessa täysin turha.

3/5 tähtöstä.

Sitten uutta Ghost:ia:

Mulle on kaksi kaveria ehtinyt jo linkata tämän biisin mutta en vielä jaksanut kuunnella. Kai se on pakko nyt kun joka paikassa tulee vastaan :D Tykkään Ghostista mutta silläkin on joitain tosi tylsiä biisejä. Tämä oli oikein positiivinen yllätys. Vähän raskaampaa kuin aikaisemmin? Muuten ihan perinteistä Ghostia. Hieno riffi tuolla loppupuolella. 4/5

Pakko varmaan arvostella, kun kuuntelin mielenkiinnosta. Tiesin että näitä Pentagram nimisiä bändejä on useita. En ole kuunnellut ikinä muuta kuin tätä jo 70-luvulla aloittanutta Pentagram (USA) bändiä, se onkin tullut kuunneltua puhki. Tämä siis Turkin Pentagram, en ole aikaisemmin tutustunut. Kuulosti kyllä toooodella paljon Testamentilta, mutta ei siinä mitään pidän Testamentista.

3 ja ½ starbaa.

No, tässä vaikka se eka Pentagram. Tämä tosin niin wanhan liiton heviä, että kukaan tuskin täällä tykkää.

Wanhan liiton menossa ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Oon minäkin tätäkin Pentagramia kuunnellut. Tykkään näiden soundista ja tuossakin biisissä on hyvä riffi. 3/5

Lisää wanhan liiton menoa, tämä levy on mun rakkaus.

Lisää wanhan liiton menoa, tämä levy on mun rakkaus.

Hämmentävän köpöiset saundit ja soitanta hataran oloista. Pirun mukavan kuuloinen pääriffi, jonka päättymättömyys ei häirinnyt millään lailla. Lopun tempon kiihkeys oli hauska. Me not cruel. Rakkaudelle, Kiddo! :5:

Sitten erikoiskamaa siinä mielessä, että harvoin megamassiivibändillä on vain yksi tykki biisi (kirjoitusasu oikein;)). Ja laukausten jälkeen lähtee savi kuuluisalla tavalla kuin luotijunan vessasta. Karvat nousee pystyyn!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom