Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Ismohan se siellä. Kyseinen artisti ja biisi kuuluvat varmaan kummatkin kotimaisen populaarimusiikin klassikoihin. Ismolla on kyllä oma soundinsa ja biiseissä on tunnistettava, oma tunnelmansa. En ole itse mikään suurin fani, vaikka hyviä juttuja Ismon biiseissä paljon onkin. Sanomaahan tässä on, ja se tuskin jää keneltäkään huomaamatta, että kai tää siitä jo vähintään kolmosen ansaitsee :3:

Helppoa hittirokkia Briteistä seuraavaksi.

[video]http://m.youtube.com/watch?v=3aatEBIZHNU[/video]

muoks. Jaaha, linkki tuli tabilla miten sattuu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helppoa hittirokkia nimenomaan :D Helppo hittorokki vaan yleensä on yhtä kuin tylsää musiikkia mulle. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut mielipidettä Oasiksesta. Ei se mua koskaan ole ärsyttänyt mutta en ole siitä kyllä innostunutkaan. Jos tämä biisi olisi Guitar Herossa niin olisi varmasti yksi hauskimmista soittaa. Muuten tuskin itse tarkoituksella kuuntelisin. Mutta kun ei se vieläkään yhtään ärsyttänyt niin... :3:

Mun pitäisi kuulemma yllättää ja laittaa jotain missä lauletaan :eek: Tässä tulee.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Helppoa hittirokkia nimenomaan :D Helppo hittorokki vaan yleensä on yhtä kuin tylsää musiikkia mulle. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut mielipidettä Oasiksesta. Ei se mua koskaan ole ärsyttänyt mutta en ole siitä kyllä innostunutkaan. Jos tämä biisi olisi Guitar Herossa niin olisi varmasti yksi hauskimmista soittaa. Muuten tuskin itse tarkoituksella kuuntelisin. Mutta kun ei se vieläkään yhtään ärsyttänyt niin... :3:

Mun pitäisi kuulemma yllättää ja laittaa jotain missä lauletaan :eek: Tässä tulee.

Mukavaa jytinää ja laulantaa. Kappaleessa on kiva olla sanat/ sanomaa. Seuraava kappale on juuri sellainen. Kaikille perjantai-illan epäonnistujille...:D...Nick Cave ja Grinderman

^ Hemmetin briljanttia! Rakentaa, rakentaa vaan ei tule valmista. Sitten lähtee toiveikkaasti käyntiin ja jatkuu, kunnes 3 minuutin kohdalla huomataan ettei mene niinkuin pitää ja biisin luonne muuttuu täysin. Kyllä Nick Cavea voi ihan hyvällä omallatunnolla taiteilijaksi kutsua, biiseissään on niin paljon syvyyttä ja niitä voi/pitää tulkita ja analysoida. Jos puhutaan suoraan niin minulle tuo kappale on analogia perus baari-illasta :D :4:

Lässäytän laadukkaan taidevirran seuraavalla teoksella, näitä tuli kuunneltua 90-luvulla enemmänkin, kun ei ollut vielä tajunnut että ei minusta hyvää kitaristia koskaan tule.

^ Hemmetin briljanttia! Rakentaa, rakentaa vaan ei tule valmista. Sitten lähtee toiveikkaasti käyntiin ja jatkuu, kunnes 3 minuutin kohdalla huomataan ettei mene niinkuin pitää ja biisin luonne muuttuu täysin. Kyllä Nick Cavea voi ihan hyvällä omallatunnolla taiteilijaksi kutsua, biiseissään on niin paljon syvyyttä ja niitä voi/pitää tulkita ja analysoida. Jos puhutaan suoraan niin minulle tuo kappale on analogia perus baari-illasta :D :4:

Lässäytän laadukkaan taidevirran seuraavalla teoksella, näitä tuli kuunneltua 90-luvulla enemmänkin, kun ei ollut vielä tajunnut että ei minusta hyvää kitaristia koskaan tule.

On se vaan taitava heppu! :4: ja puoli (Ihan vaan periaatteen vuoksi puolen pisteen miinus siitä turhautumisen määrästä mitä tämäki biisi teinivuosina aiheutti ku kitaraa opettelin soittamaan :D )

Sitten uutta rottaa:

Nyt on vaihteeksi taas todella nostalgista kamaa. Ensiksi pitää todeta, etten ole varmaan kuullut aikaisemmin yhtä makeaa liveversiota tuosta Satrianin Summer Songista. Ei mitään vaikeiden kohtien oikomisia ja pirun tarkkaa soittoa. Jokainen pikku yksityiskohta tuntui napsahtavan kohdalleen.

Ensikosketus Panteraankin taisi tulla kitaransoiton kautta. Aikanaan vanhassa Guitar Worldin numerossa purettiin juuri I'm Brokenin riffejä ja sooloa lukijoille, ja taisi olla ihan Dimebagin kommentein. Toisaalla lehdessä oli sitten Yngwie Malmsteen ja haukkui muistaakseni Dimebagin jutut epämusikaaliseksi paskaksi :D

Kai Panteran voi sanoa lanseeranneen tällaisen tiukkoihin riffeihin ja rumputyöskentelyyn perustuvan asennemetallin, josta joku tämän päivän Lamb Of God:kin juttunsa ammentaa. Kuuntelin itse asiassa Panteraa aikanaan niin paljon, etten näihin uudempiin bändeihin ole jaksanut enää syttyä. Kyseinen biisi ei ole minusta bändin parhaimmistoa, mutta ei tätäkään voi millään muotoa huonoksi haukkua. Arvosanaa tiputtaa eniten bändin muu tuotanto. Olkoon siis :3: ja puolikas muuhun tuotantoon suhteutettuna.

Vuoden heitolla samoihin aikoihin tullut levy, ja varmaan yksi eniten mielipiteitä jakanut bändin katalogista. Itse pidän.

Pepperssien kohdalla Navarron aikakausi on itseltäni jäänyt välistä koska Frusciante on kitaristina enempi omaan musiikki makuuni sopivampi. Jotenkin Peppersin musiikista puuttuu Navarron soittaessa se jokin, mitä se sitten onkaan. Hyvästä yrityksestä kuitenkin voi palkita :2: ja puolikkaalla tähdellä, eli sellanen keskikastin ralli...

Jatketaan samaa vuotta kuin Pippurit oli eli 1995.

Pepperssien kohdalla Navarron aikakausi on itseltäni jäänyt välistä koska Frusciante on kitaristina enempi omaan musiikki makuuni sopivampi. Jotenkin Peppersin musiikista puuttuu Navarron soittaessa se jokin, mitä se sitten onkaan. Hyvästä yrityksestä kuitenkin voi palkita :2: ja puolikkaalla tähdellä, eli sellanen keskikastin ralli...

Jatketaan samaa vuotta kuin Pippurit oli eli 1995.

9-

Kiitettävää musiikkia! Mennään sitten samalla vuodella 1995...Kivaa jytää!!!

Kovasti oli äkäistä laulua, alavireistä kitaraa ja tuplabasaria, mutta jotenkin näistä usein puuttuu jotain. Sielua, ideaa tai jotain. Jos tällainen tehdään tarttuvilla riffeillä ja pirun hyvin soitettuna, niin sitten jaksaa yleensä kuunnella, mutta tämä jäi pikkaisen matkan varrelle. Omassa kastissaan ei kuitenkaan mitään perustavanlaatuista vikaa, lähinnä hieman tylsää musaa. Varmaan jotain :2: ja puolikkaan arvoista omaan makuuni tämä.

Heh, testataanpas seuraavaa.

Sinä ja sun hyvän tuulen musiikki :D Tuo irkkumeininki toimii mulle silloin kun se on rauhallista ja vähemmän hilpeää. Mutta heti kun mennään tähän reippaaseen meininkiin niin mulla ylittyy sietokyky. Nämä biisit on niitä päänsärynaiheuttajia. :2:

Onkohan tämä ollut jo, Suomen paras bändi.

Onkohan tämä ollut jo, Suomen paras bändi.

Pikkusen liian synkkää omaan makuun laulujen puolesta. :2:

Vähän rauhallisempaa väliin. Tosin tässä on ehkä enemmänkin tuo musavideo se juttu, mutta kuunteleehan totakin!

Pikkusen liian synkkää omaan makuun laulujen puolesta. :2:

Vähän rauhallisempaa väliin. Tosin tässä on ehkä enemmänkin tuo musavideo se juttu, mutta kuunteleehan totakin!

7-

Hyvä video, mutta sitähän ei tarvitse arvostella. Musiikki ei sitten päässyt samalle tasolle IMO tylsähkö...Sitten se alkupeäinen, kun mieleen tuli..

Setämies Pyssyn paluu ikuiseen nuoruuteen. :)

Aikakauden musalle rytmisesti tyypillisen epätarkkaa soitantaa, niin epätarkkaa, että se häiritsi, kyllä iskujen täytyy osua suunnilleen samaan kohtaan. (Vaikka kun tuottaja valitti, että Isokynän skitta ei ole vireessä, niin äijä sanoi, että mitä välii, fiilis on tärkeintä. ;) ) Kyllä tässäkin oli fiilistä, muttei tuolta kannalta ihan riittävästi. Lisäksi kaikki urkuharmonihypistely ei kuulu pitämääni musiikkiin, vaikka kyllä Hammondilla aika paksua mattoa kudotaan. Säkkipillin jälkeen vihonviimeisin instrumentti.

Kipaleen parasta antia oli kuitenkin basson mukavan pehmeä ja svengaava lätkyttely. Siitä Pyssyn kultaisen nuoruuden kunniaksi peruskouluasteikolla 6+.

Nyt on alhaiset muudit, joten vetäisitään itkuvirsi:

Kiddolle peukut Evergreystä!! Jumaleissön, että pidin.

Nyt on alhaiset muudit, joten vetäisitään itkuvirsi:

Chilliä tavaraa. Staley piti jollotusvaihteen aisoissa eikä biisi livennyt juuston puolelle. :4:

Jonkunlaisia Alice in Chainsin kaikuja havaittavissa:

Chilliä tavaraa. Staley piti jollotusvaihteen aisoissa eikä biisi livennyt juuston puolelle. :4:

Jonkunlaisia Alice in Chainsin kaikuja havaittavissa:

8
Hyvää jytämusaa tiistai-iltaan!!! Sitten tapetaan kivut pois...

Tää on kamaa, josta on sanottu jo varmaan kaikki mahdollinen. Judas Priest ja Painkiller, mitäpä tuohon lisäämään :) :4:

Jatkan omaa 90-luku-missiotani bändillä, jonka löysin vähän niin kuin uudestaan. Vähän siloitellumpaa kamaa heiltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom